un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știri despre tehnologie – 23 mai 2019

23 May 2019  ·

ȘTIRI  ·

24 comentarii

    24 comentarii

  1. mai intereseaza pe cineva ce fac aia din UK?
    adica eu nu m-as orienta dupa ei, ahem adica sa nu uitam ce nebunie au facut.

    motor de 1 litru nu ar trebui sa se numeasca motor.
    mai bine iti pui un cal

      (Citează)

    • De ce contează aÈ™a mult capacitatea motorului? Nu-i mai importantă puterea? Sau cuplul?

      Capacitatea este influențată de tehnologie, nu-i un indicator constant despre performanță.

        (Citează)

  2. INVESTIGAÈšIE RECORDER – https://youtu.be/G1CDMekM1fc

      (Citează)

  3. nwradu:
    De ce contează așa mult capacitatea motorului? Nu-i mai importantă puterea? Sau cuplul?

    Capacitatea este influențată de tehnologie, nu-i un indicator constant despre performanță.

    Nu, are importanta cum/cand (rpm, consum) anume are parametrii aia de putere/cuplu, asta avand impact direct asupra fiabilitatii, eficientei si versatilitatii motorului. Valorile alea (care oricum sunt maxime, nicidecum o panta constanta) prezentate asa, in modul, scoase din context, au 0 relevanta.

      (Citează)

    • Daca extrapolezi un pic inapoi in istorie, la fel s-ar putea spune si despre motoarele de 3-4 litri cu turbina (cand au inceput sa apara). De ce sa nu pui un motor simplu, de 6-7 litri, ca altadata?

        (Citează)

  4. C:
    Daca extrapolezi un pic inapoi in istorie, la fel s-ar putea spune si despre motoarele de 3-4 litri cu turbina (cand au inceput sa apara). De ce sa nu pui un motor simplu, de 6-7 litri, ca altadata?

    Pentru că te interesează randamentul, iar el variază în funcÈ›ie de maÈ™ină – masă, È™asiu etc. Pentru unele clase de maÈ™ini randamnetul optim îl obÈ›ii cu motoare mai mari, dar nu cu capacități extreme.

      (Citează)

  5. nwradu:
    De ce contează așa mult capacitatea motorului? Nu-i mai importantă puterea? Sau cuplul?

    Capacitatea este influențată de tehnologie, nu-i un indicator constant despre performanță.

    Puterea și cuplul sunt probabil cele mai importante, alături de consum. Dar mototul ăla de 1L ce consum are la 140CP? sau unde e cuplul cel mai mare? Că s-ar putea ca la 140CP să consume cât unul de 2L sau chiar mai mult. Ai impozit mai mic, asigurare mai mică, teoretic poluează mai puțin (practic nu neapărat) dar pierzi fiabilitate și sunt cam multe la vânzare SH.

      (Citează)

    • Motorul turbo benzina de 1 va consuma cât unul de 2 (È™i chiar mai mult) atunci când este în sarcina mare, adică când accelerezi, când urci un deal sau cand treci de 150-160 km/h. Dar cât reprezinta aceste situaÈ›ii din total ore de condus? Pentru ca în restul situaÈ›iilor È™i, mai ales, când stai în trafic vei consuma mai puÈ›in.
      Iar legat de fiabilitate cred ca cedarile de motor sunt nesemnificative din totalul problemelor care apar astăzi la mașini. Eu nu am auzit de o problema recunoscuta de fiabilitate la motoare turbo benzina decât la un model TSI de la firma iubita de mulți romani, aia cu W.

        (Citează)

    • Evident ca nu va avea consum de Matiz daca il forjezi. Daca te limitezi pe la 2-3 mii de ture consumi probabil asemanator cu Matizul. Dar, in restul timpului ai totusi 140 de cai la dispozitie pe care poti sa ii folosesti cand ai nevoie.

      Consumul variaza foarte mult. Eu am un motor de 1.6 si 200 de cai. Consuma 13-15 la suta in oras si intre 6 si 10 la drum lung, in functie de cat de aglomerat e traseul.

      Apropo, pe piata mai erau 1.6 de 220 sau chiar de 270 de cai.

        (Citează)

    • Suna a Peugeot ce ai, alegere proasta.
      2.0 TSI de la VAG de 245-310 cai (de pe Octavia RS, Leon Cupra, Golf R) are consumul ala.

        (Citează)

    • LăsaÈ›i poveÈ™tile din fila de catalog! Consumul e dat de greutatea bocancului, greutatea maÈ™inii È™i de drumul ales. Practic, cerul e limita, fiind supraalimentate. Altfel, È™i asta are consum in afară declarat de 5. Si urban 8. Când ieÈ™i în BucureÈ™ti pe stradă sau depășeÈ™ti pe DN, se duce dracului orice consum. Mi-a ieÈ™it È™i mie 10-11 în oraÈ™ duminica.

      Peugeot era ala cu 1.6 270 CP. L-am condus, se simțeau.

        (Citează)

    • In fila de catalog are mai putin. Iti pot spune ca motorul VAG 2.0 TSI de 250-300 cai e extraordinar dpdv al consumului. Nu zic de performante si alte chestii, ca de consum vorbeam.

        (Citează)

  6. @nashu_mare: eu mă gândesc la 130-140 km/h pe autostradă È™i 100 km/h (unde se poate) pe drumuri naÈ›ionale/europene È™i 3-4 oameni în maÈ™ină, fără saci de cartofi. Asta mi se pare un scenariu uzual pentru oricine are maÈ™ină, că nu mergi doar de acasă la serviciu zilnic È™i aia e. Pe mine personal nu mă interesează în mod deosebit consumul pentru că nu circul foarte mult È™i caut ocazii să las maÈ™ina acasă – adică dacă e scump, e mai rar, mai ales că momentan am posibilitatea să fac asta. Dar e cam aiurea să mergi pe argumentul consum când (dacă) la prima ocazie mănâncă cât un motor de 2 È™i nu se comportă ca unul.

    Bine, dacă mie nu mi se potriveÈ™te nu înseamnă că nimănui nu i se potriveÈ™te È™i chiar dacă suntem noi un popor unit nu înseamnă că trebuie să decretăm toÈ›i că x e cea mai bună maÈ™ină È™i s-o conducem toÈ›i. Da’ parcă nici să plecăm pe orice fentă de marketing.

      (Citează)

    • Pai cine a zis ca nu se comporta ca unul? Va trage cu 140 de cai atunci cand apesi acceleratia. Cu o mica intarziere. Asta e, si la 2litri cu turbina vei avea o mica intarziere, dar nu de a atinge 140 de cai ci probabil 300.

      Adevarul e ca nu prea e un tip de motor pentru unii români, care au incă amintirea vechii Dacii 1310, la care schimbau la 2000 si pentru care turatia = “aoleu, uzura, ulei”. Altfel, pe 2 roti din 600cc imi scoate aproape 110 CP, dar sub 4000 de ture e vizibil suburata dar incepe zona rosie a turometrului la 14 000 rpm.

        (Citează)

    • Mai întâi întrebi care e consumul, după o dai ca pt tine nu contează consumul È™i, în concluzie, e fenta de marketing. Ok

        (Citează)

    • @nashu_mare Cred ca “dam167” se refera la 1litru turbo vs 2litri aspirat simplu.

        (Citează)

  7. @EGO: pentru mine personal nu contează consumul È™i nici nu mi-aÈ™ lua o maÈ™ină cu motor de 1L – poate am eu gândirea aia învechită – È™i nu zic că ar trebui să facă toÈ›i ca mine. Dar cine se uită la un motor aÈ™a mic probabil că e interesat de consum, nu? că ăsta pare a fi È™i atuul motorului.
    Eu aud de la prieteni și cunoștințe că nu sunt mulțumiți de motoarele astea mici (Ford și Toyota) și majoritatea au trecut la ele de la motoare mai mari cu puteri mai mici.

    Și da, e fentă de marketing dacă mersul cu 140 pe autostradă e considerat forjat și are un consum prea mare.

      (Citează)

    • Pentru un motor de 1.4 75cp aspirat e forja. Maxim ajunge pe la 160. Cam cum ar fi la 1L?

        (Citează)

    • Eu nu ma mai uit nici la litri motor, nici la cai, nici la cuplu. Urmatoarea maÈ™ina va fi din clasa medie (gen Passat, Mondeo, Talisman, Mazda6 etc) care va avea cel mai bun DEMARAJ È™i cea mai buna VITEZA de top la cei mai puÈ›ini bani. Nu înseamna ca la fiecare plecare de pe loc voi cobori sub 10s/100 sau ca voi merge cu peste 200km/h pe autostrada, dar vreau sa nu mai fiu rupt de oase când conduc 10 sau 12 ore. Nu ma interesează dotari, în ziua de azi È™i la intrarea în gama găseÈ™ti dotări suficiente.

        (Citează)

  8. bigger is better!
    asta nu mai are nevoie de nici o explicatie.

    un motor de 1l e o rusine, ca si cum ai bea neumark la 3litri pet si ai zice ca te pricepi la beri.

      (Citează)

  9. nwradu:
    De ce contează așa mult capacitatea motorului? Nu-i mai importantă puterea? Sau cuplul?

    Capacitatea este influențată de tehnologie, nu-i un indicator constant despre performanță.

    There is no replacement for displacement, au americanii o vorba. Si da, sub 1,6 – 1,4 cu maxima indulgenta nu as mai lua niciodata!

      (Citează)

  10. nwradu:
    De ce contează așa mult capacitatea motorului? Nu-i mai importantă puterea? Sau cuplul?

    Capacitatea este influențată de tehnologie, nu-i un indicator constant despre performanță.

    Cei care gandesc masinile de la 2.0 in sus nu se mai uita la tech si consum, asa cum un vitezoman nu onsa inteleaga cum se conduce o masina electrica. Lumea e grabita si stresata in trafic cu masina pentru ca arde gazul stand pe loc la care se adauga timpul pierdul.

      (Citează)

  11. Mihai:
    bigger is better!

    Orice om îi place grasele!

    Plus că petul de 3 litri ar trebui să fie mai bun, pentru că e mai mare.

    Motorul ăsta a luat minim câte un premiu EOTY timp de opt ani, s-au vândut milioane, dar discuÈ›iile sunt tot la nivel de “i-auzi ce drăcie au inventat ăștia”.

    Ar fi funny să găsească cineva comentarii de la primul articol pe tema asta și să le pună lângă comentariile de acum.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus