blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul de YouTube.

Planuri de viitor și statistici despre eMAG

19 Oct 2018  ·

TEHNOLOGIE  ·

29 comentarii

Cei de la eMAG au ținut una dintre conferințele lor periodice într-un grup restrâns de bloggeri și jurnaliști și, ca de obicei, au prezentat multe statistici, plus planurile de viitor din perioada următoare. Despre Black Friday nu s-a zis decât că va avea loc pe 16 noiembrie, dar mai multe detalii vor fi anunțate ulterior.

PLANURI DE VIITOR

În curând se deschid două noi showroom-uri în Galați și Pitești. Vor fi în interiorul unor mall-uri sau centre comerciale.

În showroom-uri se vor introduce treptat niște infochioșcuri numite Priority Pay care vor grăbi procesul de ridicare a comenzilor. Cei cu comenzile deja achitate vor scana un cod QR la infochioșc și apoi merg direct la ridicarea produselor. Cei care nu au comenzile deja achitate le vor putea achita cu cardul la aceste infochioșcuri; pentru plăți cash rămân casieriile.

S-a promis un sistem foarte simplu. Scanarea codului QR implică doar atât – o scanare, nu trebuie să apeși nimic, să alegi ceva pe ecran șamd. Scanarea le spune celor din depozit că ai sosit și trebuie să pregătească marfa.

Express Lockers reprezintă o serie de “dulapuri” securizate, amplasate inițial în 40 de locuri din București începând cu 1 noiembrie și în 100 de locuri până la finalul anului, spre care se va putea cere livrarea produselor. Sistemul este nou în România, că în străinătate majoritatea curierilor mari oferă astfel de puncte de ridicare, deși și în România se lucrează acum nu doar la acest sistem făcut de eMAG și Sameday, ci și DPD pregătește în paralel unul similar.

Majoritatea vor fi amplasate în benzinării și alte zone securizate. Clientul va primi mesaj că i-a fost pus produsul într-o cutie din acel dulap pe care o va putea deschide scanând codul primit prin email. În viitor se va putea plăti și cu cardul la astfel de Express Lockers, urmând să fie dotate cu POS.

Mi se par o mișcare foarte bună, vor apărea în drumul oamenilor, poate și pe lângă clădiri de birouri mari, ceea ce va face livrările mai rapide.

eMAG Pay a fost anunțat acum ceva vreme și se va lansa în primăvara viitoare. Vă veți putea loga cu contul eMAG pe diverse alte magazine, asta urmând să facă achizițiile de acolo mai rapide pentru că nu trebuie să vă faceți cont, să completați adrese șamd. Este un fel de “login with Facebook” pe diverse site-uri.

Livrat de eMAG se va lansa în ianuarie 2019. Partenerii din Marketplace vor putea duce marfa lor în depozitul eMAG și eMAG se va ocupa de livrarea ei. Asta le va da posibilitatea partenerilor să beneficieze de infrastructura eMAG de livrare în 2 ore, livrare pe interval orar, livrare la Poștă, combinarea mai multor produse în același colet și restul serviciilor. Ca analogie, este un fel de “fulfilled by Amazon”.

STATISTICI

72% din traficul curent vine de pe mobil. Chiar și aplicația eMAG a început să depășească traficul de pe desktop.

În fiecare trimestru se înregistrează peste 200.000 de clienți noi, iar diferența year-on-year este mare. În trimestrul trei din 2018 au fost cu 35% mai mulți clienți noi decât în trimestrul 3 din 2017.

Procentul de comenzi electro-IT a scăzut treptat, acum doar 34% din comenzi includ astfel de produse.

Livrarea rapidă a ajuns la 30% cotă din livrări în București, serviciul fiind foarte cerut.

Apropo de curierat, fac tot felul de analize pentru fiecare companie de curierat cu care lucrează, pe zone și pe zile. În ritmul aceste se prind cam care este capacitatea fiecărei companii în fiecare zonă și un sistem automat are grijă să nu aloce unui curier mai mult decât poate duce. Dacă poate livra 50 de comenzi pe zi și-i dai 100, 50 rămân nelivrate, iar a doua zi vin alte 100, ceea ce doar întinde în cascadă problema.

Un astfel de sistem, plus extinderile făcute de curieri, au îmbunătățit per total timpul de livrare. Acesta este, în medie, de 0,8 zile în București și 1,28 zile la nivel național. În București timpul este posibil deoarece comenzile date până la ora 24 sunt livrate de obicei a doua zi.


Au 804 angajați în prezent. Acum 3 ani erau 370 de angajați.

Numărul de produse din marketplace a trecut de 3,1 milioane.

Apropo de marketplace, au un sistem prin care analizează rata de finalizare a comenzilor, cât de repede au fost trimise, câte au avut întârzieri mari, cum au mers retururile șamd. Dacă prea mulți indicatori sunt pe roșu, vânzătorul este suspendat 7 zile și pus să rezolve problemele. Pentru vânzători există și niște cursuri în platformă, iar un sistem automat de scor ce ia în calcul prețul și livrările și alege marfa cărui vânzător să o afișeze în pagină, atunci când mai mulți vând același produs.

Personal sper să extindă asta și să-mi spună și mie, ca client, ce rating are fiecare vânzător sau ce procent de comenzi sunt duse cu bine la final într-un timp rezonabil.

78% dintre retururi (cele făcute în showroom și cele prin curier de la anumiți clienți “de încredere”) primesc banii înapoi practic pe loc. Pentru restul, media este de aproape 5 zile.

79,8% din review-uri sunt aprobate. Cele respinse țin de alte motive, nu de ratingul dat produsului.

    29 comentarii

  1. Deci inca nu au depasit faza in care copiaza tot de la Amazon.

    Livrare in dulap exista deja in Romania de la altii, de ceva timp.

    Este normal sa scada IT-ul din comenzi, au adaugat orice de la scutece la chiuvete in oferta.

    Inca au review-uri acceptate aiurea, la produse la care evident nu au ce cauta, de exemplu era comentat negativ un accesoriu ce nu exista in setul desktop respectiv.

    Nu stiu ce marfa de BF vor avea ei in stoc, a fost taifun in China si toate navele au fost intarziate o saptamana. Aglomerarea de containere a dus si ea la alte intarzieri. Iar vama romana se tine de tampenii si cauta marfa subevaluata cu cataloage de preturi aprobate de Ceausescu probabil.

      (Citează)

    • Am vaga impresie ca duplicarea procedurilor dupa modelul amazon are un scop foarte clar. Nu cred ca este exclus, ba dimpotriva.
      #mytwocents

        (Citează)

    • Exista un motiv pentru care un model de afacere nu poate fi copiat atat timp cat este permis din punct de vedere legislativ?

      Daca asta duce la imbunatatinerea serviciilor, nu vad nimic rau in asta.

        (Citează)

  2. De BF pot sa vanda marfa direct de pe vapor cum au mai facut de a durat o luna livrarea.

      (Citează)

  3. Cred ca eu am stricat media aia de 78% când mi s-au înapoiat banii pe un retur după 2 luni și 10 discuții pe email și în callcenter.

      (Citează)

    • Nu esti singurul, o prietena a stat peste o saptamana dupa rambursarea banilor pentru un laptop care nu era pe stoc.

        (Citează)

    • 20 de zile la mine și nici nu am făcut retur. L-am spus sa nu se mai chinuie cu livrarea că anulez, depășiseră deja termenul cu 5 zile. În plus anul ăsta am testat din nou timpii lor de livrare când plătesc cu cardul, sau ramburs. În toate, dar în toate cazurile am primit marfa mai lent dacă am platit in avans. Știu ei susțin că statisticile lor spun altceva. Păcat că nu se potrivesc cu ale mele.

      Din păcate, însă , cu excepția unor magazine de nișă, eMag tot e cel mai bun retailer online din Romania, așa că dacă se concentrează să copieze Amazonul nu poate fi decât de bine. Dacă și reușesc.

        (Citează)

  4. nimic despre preturile dinamice?

      (Citează)

  5. principala mea nemultumire este legata de comisioanele pe care le percep vanzatorilor in marketplace. de exemplu, pentru corpurile de iluminat comisionul este de 21% +TVA…. daca ai si firma neplatitoare de tva ajungi sa platesti un sfert din valoarea vanzarii catre emag.

      (Citează)

  6. Pai și atunci cum se face ca aveți aceleași preturi de la voi pe emag și pe site-ul firmei?
    Și nu îmi zice ca ați pus aia 21% și în prețul vostru ca nu te cred.

    Alexandru:
    principala mea nemultumire este legata de comisioanele pe care le percep vanzatorilor in marketplace. de exemplu, pentru corpurile de iluminat comisionul este de 21% +TVA…. daca ai si firma neplatitoare de tva ajungi sa platesti un sfert din valoarea vanzarii catre emag.

      (Citează)

  7. Degeaba atâtea inovații când romanul sadea plătește tot cash, pt ca el face o șmecherie și e pățit – chit ca o fi fost acum câțiva ani o problema.

      (Citează)

    • Comandă acum, azi, un scaun de mașină pt copii de pe eMag și îți garantez că cele care nu se vând în cutie ajung la tine zgâriate.

      Parcă n-ai sări cu banii înainte când îți vin 3 scaune la rând zgâriate, nu?

        (Citează)

    • Ce “”smecherie”” fac daca ii platesc ramburs ? Nu platesc la fel?Plus ca daca platesc un produs si vine zgariat, lovit etc dureaza pana primesti $$$ inapoi. Asa il refuz fara sa platesc(P.S. pot veni inclusiv adidasi de pe fasion days murdariti pe talpa..deci clar au fost purtati)…

        (Citează)

    • Mai degrabă ar trebui să zici către emag chestia asta: degeaba ai atâtea inovaţii dacă nu poţi face un lucrurile de bază. Chestii banale gen să afişezi stocul în timp real, livrezi în timpul în care zici şi la preţul care zici. Atât. Dacă durează o săptămână livrarea, să fie, nici o problemă, dar să ştiu dinainte. Dacă durează o lună, la fel, nici o problemă, dar să ştim.

      Dar fac românisme de genul îţi zice că e în stoc, dar nu e, livrare în 2 zile dar e 1 săptămână că se mai întâmplă boss, nu e vina noastră, nu e vina nimănui niciodată (decât a fraierului cu banii luaţi). Aşa-s de sătul de românisme din astea..

      E trist că noi românii avem al doilea cel mai bun internet din lume şi nu ştim ce să facem cu el.

      Şi astea-s chestii păţite anul acesta, nu acum 5 ani, şi nu de black friday. Eu chiar plătesc la toate magazinele online cu cardul pentru că îmi vine salariul pe card, şi rar am cash în casă, şi ca să nu mă risc să trebuiască să fug la ATM, plătesc tot şi stau liniştit. Până o păţesc, după ce o păţesc, merg la ATM şi ţin cash pregătit şi nu mai plătesc niciodată cu cardul de la magazinul respectiv.

      La emag m-am învăţat, comand în showroom, şi merg şi plătesc în showroom cu cardul direct, când o ajunge.

        (Citează)

  8. Vendor în mktp de un an jumate. Nici o problemă cu clienții, livrare în maxim 48 de ore orice comandă etc. Însă, sistemul lor nu este perfect. Are o groază de probleme care ne dă calificative stupide.

    De exemplu: vine comandă în mktp seara la ora 22. Eu, ca vendor, verific despre ce este vorba. Trebuie să deschid comanda să văd. Din păcate, această mișcare mă costă o zi de livrare. Deși, ar trebui să fie conștienți că la ora 22 nu ai cum să trimiți produsul spre curier.

    Mai au multe de îmbunătățit. Le-am trimis zeci de tichete. Foarte grea comunicarea cu responsabilii de cont. Și de când sunt în mktp am avut minim 5 responsabili de cont.

      (Citează)

  9. ionică:
    @cotos le merge „excelent” deaia îi tot schimbă :)))))

    E clar că au o problemă la consultanți. Iar cu rezolvarea tichetelor sunt deficitari. Am avut probleme cu ei și pentru că mi-au bușit credențialele curierilor. Coletele îmi ajungea la clienți, dar nu se actualizau și in sistem mktpl. Apăreau ca nelivrate, deși curierul le livrase. Asta mi-a scăzut sănătatea contului, implicit numărul de comenzi conform algoritmului lor. Dar da, dacă nu s-ar merita nu ar sta nimeni acolo. Însă, mai este loc de îmbunătățir. Iar în mktpl externe este o nebunie. Nimic clar, nu te ajută nimeni :(

      (Citează)

  10. Dragos:
    pai atunci vinde=le prin mijloace proprii, oh…wait… nu esti in stare :)

    bine ca esti tu vreun specialist, reprezinti cu mandrie specia de roman comentator de doi lei

      (Citează)

  11. Jules:
    Am vaga impresie ca duplicarea procedurilor dupa modelul amazon are un scop foarte clar. Nu cred ca este exclus, ba dimpotriva.
    #mytwocents

    Bineinteles ca asta se vrea. Nu explicit, ci undeva bine ascuns in mintile investitorilor si a CEO-ului. Si cand va veni, nu va fi ieftin ($$$$)

      (Citează)

  12. Legat de marketplace, ar fi frumos sa rezolve si problema filtrelor. Cauti ceva te doare capul. Ai Play Station, PlayStation, Playstation, playstation, Play station… E jale.

      (Citează)

  13. nu te cunosc si nu te atacacam, scuze daca s-a inteles asa :)
    ce vroiam sa zic e faptul ca am comparat preturi de la diverse chestii in trecut care le-am gasit pe emag de la selleri, si apoi m-am uitat la seller pe pagina direct, si aveau acelasi pret ca pe emag :)

    dar altfel deal, daca la tine pe site ai pret mai mic, de la tine comand.

    Alexandru:
    nu inteleg intrebarea… noi pe emag avem preturile cu 25% mai mari dacat pe site-ul nostru.

      (Citează)

  14. Mihai:
    nu te cunosc si nu te atacacam, scuze daca s-a inteles asa :)
    ce vroiam sa zic e faptul ca am comparat preturi de la diverse chestii in trecut care le-am gasit pe emag de la selleri, si apoi m-am uitat la seller pe pagina direct, si aveau acelasi pret ca pe emag :)

    dar altfel deal, daca la tine pe site ai pret mai mic, de la tine comand.

    nu-i nicio problema, nu m-am simtit deloc jignit.
    Probabil ca magazinele care au acelasi pret si pe emag si pe site-ul lor au marja mare de adaos si isi permit.
    Surprinzator, la multe produse primim mai multe comenzi pe emag, desi sunt mai scumpe acolo si desi le avem indexate pe pozitii mai bune in Google.
    Nu toti verifica sa gaseasca un pret mai mic pe alte site-uri…

      (Citează)

  15. Conceptul de showroom e cam ciudat la eMAG. La Iași în respectiva locație găsești expuse produse ieșite din stoc, cu prețul afișat de la lansarea din urma cu ani.

      (Citează)

  16. Poate imi explica cineva logica, pana sa intre in vigoare treaba aia cu cod scanat:

    Acum ceva timp, daca plateai online cu livrare in showroom puteai merge direct sa ridici produsul (si implicit stateai la o singura coada). Ultima data cand am fost pe la showroom aveau un anunt ca indiferent cum e platit produsul (adica il ai deja platit sau atunci urmeaza sa il platesti) e obligatoriu sa treci mai intai pe la casierie. Pai daca tot trebuie sa stai la inca o coada, ce rost are sa te mai straduiesti sa platesti in avans?

      (Citează)

  17. Apropo de calificativul pt seller, iti cer sa tii rata de finalizare comenzi la peste 98%, dar comenzile anulate din vina clientului iti scad aceasta rata. In ultima jumatate de an nu am avut nicio comanda anulata de mine, totusi rata de finalizare e mereu sunt 95%.
    Tichete peste tichete, problema tot acolo e.

      (Citează)

  18. Cum pot să cer livrare în locker Fan Courier? Sunt prin oraș, dar nu știu cum să le primesc acolo.

      (Citează)

    • Salut David, in locker Fan Courier (eBOX) poti comanda numai de la partenerii care au integrat aceasta optiune de livrare. (eshopwedrop de ex.)

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus