un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mega Image este pe locul 5 în București la cota de piață

15 May 2017  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

19 comentarii

Știu că trăim cu impresia că Mega Image este peste tot în București și toată lumea cumpără de acolo, dar la cota de piață în capitală lucrurile stau un pic diferit.

Cota de piață în București:

  • Kaufland 16,3%
  • Carrefour hipermarket 9,17%
  • Lidl 8,3%
  • Auchan 7,9%
  • Mega Image 6,3%
  • Carrefour Market 1,8%

Am zis de Lidl (care de astăzi introduce colecția de figurine Stikeez Space, orice ar fi și acestea) și Mega Image (și Carrefour Market, de altfel) pentru că par mai apropiate ca domeniu de activitate, adică magazine plasate în interiorul cartierelor, cu o rețea dezvoltată la nivelul Bucureștiului.

Sincer să fiu, credeam că Mega Image stă mult mai bine în capitală. Lanțul are în jur de 470 de magazine în București, în timp ce Lidl are vreo 30 de unități. Considerând că analiza publicată de Economica este corectă, mă declar uimit de situație. Cotele de piață pentru România sunt în acel articol.

Cota de piață se bazează pe cifrele de afaceri. Am putea inclusiv să comparăm rețelele tip supermarket cu cele de tip hipermarket, având în vedere că grosul veniturilor celor din urmă tot din vânzarea de produse alimentare se face. E mai puțin important dacă oamenii fac aprovizionarea pentru o săptămână la marginea orașului sau câte puțin zilnic în cartier; tot bani dați pe mâncare sunt.

Datele sunt pentru 2015, dar nu m-ar mira ca raportul să se fi păstrat, Lidl evoluând frumos în anul anterior.

Întreaga analiză nu ia în calcul lanțurile Penny și Profi. Penny are peste 200 de magazine în România (10 în București) și și-a schimbat recent strategie de comunicare în acel “de România” cu reclame cu Cabral, iar Profi are peste 500 de magazine la nivel național și 29 în București, fiind deținută de un fond de investiții ce deține și clinicile Regina Maria. Acum sunt chiar curios cum stau ele în “bătălia pentru București”, deși ambele s-au concentrat inițial pe restul țării.

via Zoso.

    19 comentarii

  1. Experienta mea in ultima vreme cu Mega nu a fost stralucita avand si 3 incidente:

    1. intrare blocata de masinile unor nesimtiti iar casierul/paznicul se ratioiau la mine ca de nu iau produsele in brate si vreau sa merg cu caruciorul.

    2. in afara orasului – intrarea/iesirea in magazin plina de gropi iar parcarea plina cu masini peste noapte. De 6 luni mi se spune ca se va rezolva..

    3. promotia cu strumfi a fost o sursa de frustrare.
    Ba nu dadeau suficiente de multe figurine la casa, ba nu aveau, ba au schimbat regulamentul si trebuie sa iei anumite produse. Si cand le iei, nu mai au marfa.
    Am luat pentru familia extinsa si cateva piese efectiv nu se gasesc. Am ajuns sa am cate 7-10 dubluri la anumite piese..
    Iar acum, in ultima saptamana de concurs nici un magazin nu mai are si la casa
    ti se spune ca ‘s-a terminat’. Nu si oficial.

      (Citează)

    • oh, the horror, nu se gasesc strumfii.

        (Citează)

    • Daca/cand o sa ai copii/nepoti poate o sa intelegi mai bine.

      Ca e vorba de strumfi sau altceva, cand timp de 2 luni magazinele iti sunt pline de reclama la o colectie pe care te decizi sa o retragi cu 1-1.5 saptamani inainte, nu e okay.

        (Citează)

    • Acum 15min am iesit dintr-un Mega Image, voiam sa cumpar niste chestii de rontait pt Netflix &chill dar pretul era la raft cu promo iar la casa surpriza nu exista reducerea de 30%. Au replicat ca au uitat sa schimbe “promotiile” asa ca si eu am “uitat” sa platesc. Am intrat intr-un Lidl din apropiere ca au si parcare.

        (Citează)

  2. Cota de piata e in functie de vanzari, nu magazine.
    E normal ca magazinele mari sa aiba vanzari mai mari decat cele mici.
    Ma surprinde pozitia LIDL.
    E distractiv ca ne uitam la un articol cu date din 2015.

      (Citează)

    • Nu toate magazinele Mega sunt mai mici ca cele ale Lidl. Multe sunt comparabile si cateva chiar mai marei (eu am unul din asta in apropiere). In 2016 Lidl a stat si mai bine, lumea a detectat ca au raport calitate/pret imbatabil. Doar ca e cam greu sa mai gasesti anumite produse in ultima vreme…

        (Citează)

    • De ce ar fi normal?

      Tu ai de luat, pe săptămână, trei pâini și două kile de roșii. Mie mi se pare interesant că mai mulți oameni aleg să le ia din Lidl decât din Mega Image, în ciuda diferenței de număr de unități.

        (Citează)

  3. lidl are produse ieftine, volum mare.

      (Citează)

  4. Mega Image este un magazin scump, la capitolul legume si fructe sta groaznic (au mereu fructe si legume stricate, la modul ca sunt mucegaite), iar la marcile proprii sunt clar sub Lidl. Eu am Mega in apropiere (cine nu are in Bucuresti?) dar merg rar la ei si de cate ori am mers am vazut aberatii de genul bere Beck’s mai scumpa la sixpack decat daca cumparai 6 sticle separat. Pe de alta parte, Lidl si-a creat imagine de magazin cu produse de calitate – de mentionat ca dintre toti cremwurstii care se vand in Romania, cel mai mare continut de carne il au cei fabricati sub marca proprie Pikok de Lidl, iar asta spune ceva despre piata noastra. Problema cu Mega e ca nu straluceste la (aproape) niciun capitol: nu vinde ieftin, nu are produse de calitate, nu s-a pozitionat exclusiv premium (nici nu avea cum)… singurul avantaj este proximitatea, dar in zilele noastre se cam duce si asta, Lidl, Penny si altii deschid tot mai multe magazine prin diverse cartiere ale Bucurestiului.

      (Citează)

    • Din contră, cel puțin Mega-urile mai mari au o gamă foarte largă de produse, inclusiv unele inedite. Multe produse internaționale le găsesc doar la ei, marca proprie Delhaize mi se pare foarte bună, prețurile sunt normale.

        (Citează)

  5. Mega Image-urile s-au dezvoltat prost.

    Majoritatea celor care se strang ca ciupercile la cativa metri distanta sunt atat de inghesuite incat greu trec doua persoane printre rafturi in acelasi timp.

    Si intervine si psihologic ideea “Daca nu are la asta de aici, decat sa traversez strada la celalalt, ma duc in Lidl/Kaufland, etc”.

    Dar, nu te pui cu geniile de dezvoltare de la Mega. Ca fapt divers, la intersectia de langa mine sunt 3 Mega-uri, unul pe fiecare strada aproape. De fiecare data cand zic hai sa vad ce mai e si intru, e pustiu. Ore diferite, bla bla. Plus, produse lipsa si uimirea personala ca de ce mai intru. Ma mir ca isi pot plati chiria spatiilor.

      (Citează)

    • La mine în cartier sunt unul mare de tot, trei normale și 5 shop&go, dar asta e problema lor. Cum se deschid, la fel se și închid, că mai fac și asta.

        (Citează)

  6. Z:
    Daca/cand o sa ai copii/nepoti poate o sa intelegi mai bine.

    Ca e vorba de strumfi sau altceva, cand timp de 2 luni magazinele iti sunt pline de reclama la o colectie pe care te decizi sa o retragi cu 1-1.5 saptamani inainte, nu e okay.

    https://www.aliexpress.com/wholesale?ltype=wholesale&d=y&origin=y&isViewCP=y&catId=0&initiative_id=SB_20170515120901&SearchText=stikeez&blanktest=0&tc=af

    asta e pentru lidl.

    gasesti si pentru mi.

    am si eu copil inebunit dupa ele, ii comand in avans, am pungi pline cu porcarioarele astea. chiar nu inteleg pasiunea sa iei cate 1 figurina la diverse produse de care ai sau nu nevoie, sa te enervezi ca sunt dubluri sau mai stiu eu ce. iei tot setul, eventual in dublu exemplar si sanatate.

      (Citează)

    • Păi cred că e un fel de joc și pentru părinte. Și eu puteam comanda cuțite de undeva, dar am preferat să strâng puncte și să chinui să le găsesc pe cele necesare prin Mega Image-uri.

      Într-un fel, simți că merită să faci cumpărăturile acolo pentru că mai câștigi ceva de fiecare dată, fie asta un cuțit sau bucurie pentru copil.

        (Citează)

    • heh, am luat si eu aproape tot setul ala, vorbind cu seful de magazin. intram de minim 2 ori pe la ei ziua cu copilul, dar bonurile erau sub valoarea la care primeai puncte, si m-a ajutat. oricum cred ca ma cunosc toti din magazin :).

        (Citează)

    • cutitele au fost la pret bun ma. Si tacamurile

        (Citează)

    • @Z
      Merci – sa traiesti!

        (Citează)

  7. Au o gramada de magazine in tot orasul deci e normal sa aiba cea mai mare cota de piata.

    Nu ?

    Uh….nu ? Pai degeaba au multe magazine daca nu vand mult.In afara de asta cred ca au cele mai mari preturi la unele articole alimentare de baza.

      (Citează)

  8. Vroiam sa scriu @user…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus