un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Guvernul pare să agreeze ideea unei legislații apropiate modului de funcționare al UBER

27 Apr 2017  ·

TEHNOLOGIE  ·

20 comentarii

După protestele taximetriștilor, reprezentanții UBER s-au întâlnit cu cei ai Guvernului și iată mai jos ce comunicat oficial am primit:

În cursul zilei de astăzi, 27 aprilie 2017, ne-am întâlnit cu Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, Ministrul Consultării Publice și Dialogului Social, Gabriel Petrea, Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Augustin Jianu și reprezentanți din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE).

În cadrul discuției referitoare la evenimentele din ultimele zile, am primit asigurări că modificările aduse legii taximetriei nu vor afecta în nicio măsură serviciul UBER și nici șoferii parteneri. UBER nu este un serviciu de taxi, lucru agreat inclusiv de către reprezentanții Guvernului. Salutăm deschiderea Guvernului României, care și-a exprimat intenția de a defini și reglementa serviciile de ridesharing în linie cu recomandările Comisiei Europene și suntem încrezători că vor urma pași concreți în perioada imediat următoare.” declară oficialii UBER România. 

Comisia Europeană recomandă țărilor din UE să adapteze legislația la sisteme moderne de transport, apropiate ca metode de ceea ce reprezintă UBER, la asta se referă acel paragraf.

Acum, ce zice Guvernul este una, ce va face Guvernul este alta, că doar ne aducem aminte care au fost preocupările lor imediate după ce-au luat puterea.

În plus, luați în considerare că mulți dintre cei ce controlează din umbră licențele de transport tip‌ taxi și firmele respective sunt consilieri locali, primari, deputați și senatori, adică oameni ai puterii. O să rămân necredincios până văd ceva concret de la Guvern.

De curiozitate, cei de la Taxify nu participă și ei?

Update: o glumă de sezon:

    20 comentarii

  1. bai ma lasi odata cu RIDESHARING lu’ peste??
    soferul ala de pe uber e ca orice taximetrist, vine si te ia de la pct A la B.
    nu e nici un sharing, soferul de uber nu o sa vina cu tine la mall si nici nu are drum acolo.
    doar daca cei de la uber nu au ceva explicatie mai deontologica pt “ridesharing” cu care tot incearca sa abureasca.

      (Citează)

  2. micu:
    bai ma lasi odata cu RIDESHARING lu’ peste??
    soferul ala de pe uber e ca orice taximetrist, vine si te ia de la pct A la B.
    nu e nici un sharing, soferul de uber nu o sa vina cu tine la mall si nici nu are drum acolo.
    doar daca cei de la uber nu au ceva explicatie mai deontologica pt “ridesharing” cu care tot incearca sa abureasca.

    Cum a fost la protest ?

      (Citează)

  3. Catalin Tanase

    27/04/2017 la 8:41 PM

    Din punctul meu de vedere, adevarata problema a taximetristilor e piata inchisa. Mi s-ar parea normal ca numarul licentelor sa nu fie limitat, iar cei care isi doresc sa faca taximetrie sa respecte un set de conditii. I-as lasa sa isi stabileasca liber pretul si apoi piata se va regla singura. Ei nu vor sa inteleaga ca daca ar oferi servicii decente, nu ar fura clientii, nu ar refuza curse ca “nu am drum acolo, bos” atunci clientii nu ar fi nevoiti sa caute alternative! Eu prefer Uber pentru simplul fapt ca nu prea am avut neplaceri cu ei!

      (Citează)

    • singura solutie civilizata e asta cu piata libera. plus interzicerea celor inregistrati in alte localitati si care fac concurenta neloiala. si cam atat.

        (Citează)

  4. Daca taximetristii din Bucuresti ar avea putina minte ar trebui sa se gândească de ce prefera lumea sa mearga cu Uber in conditiile in care este mai scump.

    Nu inteleg de ce taximetristii nu fac un parteneriat cu cei care gestioneaza Clever Taxi, sa poți plați transportul direct din aplicatie, sa poți da rating unui sofer si alte facilitati care le are aplicatia Uber, asta si pentru 1,99 ron /km.

    Asa scapam de taximetristii nesimtiti, de cei care vorbesc la telefon in timp ce conduc, de cei la care trebuie sa cauti sistemul de prindere la centura de siguranta sau care te duc pe alt traseu doar ca sa le iasa un surplus de 2 ron.

      (Citează)

    • Poți plăti din aplicație. Problema este una de mentalitate și de cum este tratat clientul.

        (Citează)

    • I-am zis odata unui taximetrist ca imi apare pe aplicatie ca la el pot plati cu cardul direct din aplicatie. A fost speriat de parca tocmai ii spusesem ca are o boala in stadiu terminal. “nu, nu incercati sa platiti! nu stiu ce e!! NUNUNUNU”

        (Citează)

  5. nwradu:
    Cred ca toată lumea a trecut de etapa cu “este ridesharing”. E discuția de acum un an.

    Toata lumea, mai putin Uber.

      (Citează)

  6. taximetristii fac ridesharing, uber face taximetrie.

    eu nu am auzit vreunul de la uber sa imi zica cum imi zic taximetristii :

    cursa e prea scurta.
    nu ma duc pana acolo ca e zona moarta, nu ma ia nici dracu inapoi.
    ma retrag spre casa, nu vrei sa mergi in directia opusa

      (Citează)

    • Ăsta ar fi comentariul secolului. Atât adevăr!

        (Citează)

    • Eu am auzit “domnule, cand vedeti ca vin de departe, anulati cursa, ca nu e fairplay, mai ales daca faceti o cursa scurta”.

      Da, click dreapta, doo stele,…. Nustam la discuti

        (Citează)

    • Păi chiar sistemul acesta de stele și rating aplicat automat alocării curselor e dovada faptului că UBER pune clientul în față. Astfel de șoferi sunt eliminați treptat din sistem, dacă nemulțumesc clienții.

        (Citează)

  7. uber e taximetrie mascata. Ca sa fie ridesharing ar trebui limitat soferul de uber la max 3-4 curse pe zi. Vii/pleci de la munca , iesi/vii din oras. Si gata. Pana la urma in acele intervale traficul este ingreunat. uber face taximetrie cu feedback, ca daca nu era feedbackul din aplicatie nu te mai ducea nici draq la periferie, prin noroaie, doar ca tie ti-a venit stralucita ideea ca e mai bine ca in oras. Cand uber va avea monopol vor mari tarifele pentru curse scurte, zone marginase, nefrecventate. La fel fac si lidl, megaimage, profi, sa falimenteze magazinele de cartier, iar apoi….

      (Citează)

    • Da, toată lumea e de acord că e taximetrie, probabil inclusiv UBER, că au lansat și un serviciu asemănător chiar cu ridesharing. Să trecem peste, asta a fost discuția acum doi ani, la lansare.

        (Citează)

  8. Si concluzia a fost ca fac taximetrie, nu-i asa? Ca sa fim totusi pe aceeasi pagina.

      (Citează)

  9. nashu_mare:
    I-am zis odata unui taximetrist ca imi apare pe aplicatie ca la el pot plati cu cardul direct din aplicatie. A fost speriat de parca tocmai ii spusesem ca are o boala in stadiu terminal. “nu, nu incercati sa platiti! nu stiu ce e!! NUNUNUNU”

    pai ce sa fie. E bani prin banca deci trebuie fiscalizati. Piei satana.

      (Citează)

  10. Dar Black cab ce fel de taximetrie prestează?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus