un blog de Radu Dumitru

15% reducere la toate aspiratoarele-robot cu codul "nwradu"! Am și YouTube.

Cifrele UBER la doi ani de la lansare și planurile de viitor

22 Mar 2017  ·

TEHNOLOGIE  ·

30 comentarii

Am fost ieri la o conferință de presă ținută de UBER România, cum ar fi la doi ani după lansarea serviciilor pe piața noastră. Iată principalele cifre auzite acolo:

  • 250.000 de utilizatori de UBER (nu toți activi, dar de-a lungul timpului) în cele 4 orașe, grosul fiind în București. După primul an aveau doar 70.000.
  • 3 din 10 tineri folosesc UBER
  • timpul de așteptare mediu undeva pe la 4 minute, ceea ce înseamnă că unii sunt foarte norocoși. În zona mea, aștept cam 8 în ultima perioadă. La lansare, era 12 minute.
  • nu s-a zis câți șoferi au, ci s-a zis că n-ar trebui să ne pese oricum de asta, ci de timpul mediu de așteptare.
  • majoritatea călătoriilor sunt în timpul săptămânii, la muncă, și mult mai puține în weekend. La străini e invers, eram convins că și la noi. Eu în weekend folosesc UBER cel mai mult, ca să pot bea.
  • 20% dintre călătoriile din București încep sau sfârșesc lângă o stație de metrou, respectivii folosind UBER ca o parte din soluția de transport alternativ față de propria mașină.
  • UBER este a doua aplicație recomandată de tineri altora, înaintea WhatsApp.

Iată traficul în weekend:

Iată o evoluția a punctelor unde încep cursele Uber, ca să vedeți cum s-a extins serviciul:

Și iată o evoluție a timpului mediu de așteptare:

Iată și statisticile mele după 2 ani de UBER. Le puteți afla pe ale voastre pe uber.totals.io.

uberKITTENS acela este, de fapt, faza cu înghețata, că pisici n-am comandat, am destule.

PLANURI DE VIITOR

UBER intenționează să lanseze serviciul Pool în România, adică livrare de mese de biliard transport gratuit la piscină împărțirea călătoriei cu alți pasageri. Adică tu mergi de la Piața Sudului la Piața Victoriei și comanzi un uberPOOL, nu un uberX, ceea ce înseamnă că, pe drum, șoferul poate să se abată în niște limite rezonabile pentru a lua și alți călători ce merg în aceeași direcție. De exemplu, poate intra pe Văcărești să ia pe cineva ce-a ales tot uberPOOL pentru a merge undeva pe Buzești. Avantajul este că o astfel de cursă va costa mai puțin decât un uberX, dezavantajul este că vei ajunge mai târziu la destinație.

Pool se va lansa peste un an, poate un an și jumătate. Este de ceva vreme activ în alte orașe și cu mare succes (50% în San Francisco), inclusiv în reducerea traficului și poluării ca efect secundar, așa că experiența le-a arătat că este nevoie de o masă critică de mașini UBER și de curse simultane pentru a-l introduce. Ne așteaptă, deci, cândva prin 2018.

În 2017, însă, probabil că vor lansa uberEATS, serviciul de livrare de mâncare. Nu știu exact cum funcționează, dar în el se pot înrola șoferi obișnuiți (cărora bănuiesc că le zici tu sau aplicația de unde să ridice mâncarea pentru tine) și șoferi care vor doar uberEATS (de exemplu, scuteriști).

Ofertele de vară probabil că vor reveni și în 2017. Nu știu dacă le-ați observat anul trecut, dar dacă luai un UBER spre anumite restaurante beneficiai acolo de un discount.

LEGISLAȚIE

Un studiu făcut de IRES pentru UBER România spune că 90% dintre utilizatorii serviciului vor ca autoritățile să rezolve legislația în domeniul metodelor alternative de transport, iar 75% vor ca UBER să fie complet în legalitate.

Întrebată ce anume vrea de la legislație, directoarea UBER România a spus că, în principal, este vorba de simplificarea modului în care un șofer poate începe să facă transport de persoane. Momentan legislația este stufoasă și complicată, gândită pentru serviciile de taximetrie, adică o meserie în sine. Majoritatea șoferilor UBER conduc acolo pentru a mai face un ban după program (o mare parte dintre ei stau 10 ore pe săptămână în aplicație, adică în medie 2 ore pe zi lucrătoare), așa că cei de la UBER ar dori o legislație care să permită intrarea mult mai rapidă în munca aceasta.

În plus, Uniunea Europeană a recomandat statelor membre să facă astfel de legislație pentru a veni în întâmpinarea metodelor noi de transport, iar unele țări deja au făcut-o înainte ca UBER să ajungă acolo.

Momentan, însă, toți șoferii UBER lucrează sub o formă juridică, unii au și licență de transport persoane, se pot emite facturi prin modulul Business, iar o asigurare suplimentară UBER protejează pasagerii în caz de accident cu despăgubiri.

Asta a fost tot.

Dacă nu aveți cont UBER și vreți unul, înregistrați-vă prin acest link. Voi primiți o cursă gratuită de 15 lei, eu primesc o cursă gratuită de 15 lei.

    30 comentarii

  1. Planuri de extindere în alte orașe? Le dau un pont, la Sibiu e 2.5 lei/km tariful taximetriștilor.

      (Citează)

    • Am asa un feeling ca lumea din Sibiu e cam egocentrista. O fi 2.5lei/km tocmai pentru ca nu-s decat 5 taxiuri si o cursa medie e de 1 km.

      In alta ordine de idei: veneam o data cu avionul din Amsterdam catre Bucuresti si am nimerit langa o doamna, undeva pe la un 40-45 de ani, destul de dichisita. Din vorba in vorba mi-a spus ca ei i se pare ca zborul asta e mult prea lung si ca ar fi mers macar o escala, eventual la Sibiu. #nojoke
      Tipa era, bineinteles, din Sibiu

        (Citează)

  2. azi am platit tarif 2X de dimineata, nu inteleg de ce ca vremea e frumoasa.
    Taxify in schimb nu avea masini disponibile – exact ce am spus la ultimul articol despre ei.

    una peste alta, e bine ca exista Uber, chit ca e scump ca dracu.

      (Citează)

    • Unde poti sa vezi cat e tariful, in aplicatia noua? Asta ma enerveaza cel mai tare acum, ca nu mai pot vedea cat e tariful.

        (Citează)

    • Tariful este in functie de cerere si oferta, nu de starea vremii.

        (Citează)

    • nu stiu daca eu am aplicatia noua, as zice ca o am, imediat dupa ce bagi destinatia mie imi arata estimare de pret pt UberX, uber select si Chilld seat

      apoi, inainte sa dau comanda, imi cere sa confirm surcharge-ul, daca exista

        (Citează)

    • @Una – cand iti estimeaza pretul ai un i (info). Apesi pe el si iti zice cat e tariful dinamic.

        (Citează)

    • Mario, da, am reusit sa-l gasesc, multumesc de lamurire. De cand s-a facut update la aplicatie am facut comenzi fara sa am habar cat era tariful in clipa aia, vedeam doar pretul ala estimat.
      Chiar ma intrebam daca mai cer acordul in caz ca se intampla sa fie tarif dinamic.

        (Citează)

    • Tariful nu are legătură cu vremea. Dacă sunt multe cereri într-o zonă, crește tariful ca să aleagă clienții mai bănoși și să atragă în acea zonă șoferi și pentru ceilalți.

      Pe vreme rea sunt mai multe cereri, de asta e asociată cu tariful dinamic crescut, dar cam la fel se întâmplă și în orice dimineață sau la ore de vârf.

        (Citează)

  3. Cum ai generat statistica de mai sus cu privire la istoricul tau? vreau si eu :D

      (Citează)

  4. Divazio: ber.totals.io.

    Sa mor daca am vazut :))

      (Citează)

  5. In SF pentru Uber Eats, soferii au deja mincarea in portbagaj si dau ture de cartier. Ai delivery time de 5-10 minute.

      (Citează)

  6. Nu stiu cum se face, dar in ultima vreme – 6 luni sa zic, niciodata nu gasesc un Uber cu timp decent, max 15 min si ajung sa comand Taxify. Unde ghici ce, sunt intrebat cu jumatate de glas daca folosesc si Uber, ca ei merg pe ambele sisteme, dar Uberul, cumva, il tin doar din obligatie.

      (Citează)

  7. Astept lansarea in Iași, oras cu aproape 400.000 de locuitori, ca idee in primele 3 luni ale anului aeroportul Iasi a avut peste 80.000 de călători, fiind aeroportul cu cea mai mare creștere din Estul Europei.

    Sper sa introducă Uber măcar in Iunie-Iulie când sunt 3 festivaluri de muzica, cel mai mare fiind Neverwas cu locația la ieșirea din oraș deci ar fi multe comenzi.

      (Citează)

  8. Cu Timisoara nu s-au laudat? Cred ca poti da o nucleara acolo si sa nu atingi macar un uber-ist

      (Citează)

    • Cred că în orașele mici e mai greu de făcut Uber, taximetriștii sunt mai pe fază, autoritățile locale la fel. Mai știi în Cluj, amendă și intimidare încă din primul weekend.

        (Citează)

  9. nu e cam perioculos sa dai alotora contul tau uber? poate te poti trezi cu niste calatorii prin NY :)

      (Citează)

    • Nu dau contul, ci doar acces la anumite date prin API-ul UBER. API-ul prevede cum alte servicii pot accesa datele mele.

      Tot prin API-uri folosesc și contul de Google sau Facebook pentru o mulțime de alte servicii sau Instagram poate publica și pe Facebook o fotografie.

        (Citează)

  10. Cum adică sa fie complet in legalitate? Sa înțeleg ca nici după 2 ani nu sunt?

      (Citează)

    • Nici casa poporului nu este dupa 27 de ani (nu are aviz de functionare de la pompieri). Stadionul National a stat 4 ani la fel (pana a venit criza de la Colectiv). In toata tara sunt vreo 2000 de scoli fara avix de incendiu sau de la Sanepid. Scoli care functioneaza, primesc inspectii didactice samd.

        (Citează)

  11. Da, exact 5 taxiuri sunt în Sibiu și cursa medie e 1 km. Geez.

    C:
    Am asa un feeling ca lumea din Sibiu e cam egocentrista. O fi 2.5lei/km tocmai pentru ca nu-s decat 5 taxiuri si o cursa medie e de 1 km.

    In alta ordine de idei: veneam o data cu avionul din Amsterdam catre Bucuresti si am nimerit langa o doamna, undeva pe la un 40-45 de ani, destul de dichisita. Din vorba in vorba mi-a spus ca ei i se pare ca zborul asta e mult prea lung si ca ar fi mers macar o escala, eventual la Sibiu. #nojoke
    Tipa era, bineinteles, din Sibiu

      (Citează)

  12. stoica silviu

    22/03/2017 la 6:20 PM

    3 din 10 tineri folosesc UBER

    Cum s-a ajuns la aceasta statistica? Si pana la ce varsta sunt considerati tineri? Vag, foarte vag dar da bine

      (Citează)

    • N-am intrat eu în detalii pentru că nu mi s-a părut relevant. Numărul de 250k descrie mult mai bine situația.

      Altfel, sondajul a fost făcut pe oameni de 18-35, eșantion de 1198 persoane, metoda CATI, eroare 3%.

        (Citează)

  13. “75% vor ca UBER să fie complet în legalitate” de ce nu 100%? E ca si cum ai fi de acord ca sa fi un pic furat. Sau din cauza ca furtul e sub 4% nu mai conteaza? Observ la UBER atitudinea “pana nu faceti cum vrem noi atunci vom functiona ilegal” ceea ce intr-o tara normala e absurd. Nu mi se pare normal ca sa faci sofer de persoane pe oricine. In UK am o cunostinta care are cazier si lucreaza sofer uber. Nu a contat nici faptul ca a condus numai cu volan pe stanga, l-au considerat bun de angajat. In cazul unui accident grav, in lipsa asigurarii de persoane, va plati uber toate operatiile prin strainatate? Are un fond alocat pentru asa ceva?

      (Citează)

    • Aia cu de ce nu 100% am vrut și eu să întreb, dar din nou, nu mi-a păsat așa tare. Poate că restul au zis “whatever, să meargă…”.

        (Citează)

    • Din cate stiu taxele se platesc legal, ilegalitatea vine de la licentele de transport si restul documentelor similare, dar pe care Uber nu le poate lua pentru ca nu face taximetrie full time (cum a zis si Radu un sofer lucreaza in medie 2 ore pe zi).

        (Citează)

  14. Mie mi se pare ca te cam roade invidia pe prietenul din UK.

      (Citează)

  15. Mihai:
    nu e cam perioculos sa dai alotora contul tau uber? poate te poti trezi cu niste calatorii prin NY :)

    API-ul Uber foloseste scopes pentru accesarea datelor. Ca sa poti face ride requests in numele utilizatorului… ai nevoie de privilleged scopes. Ma indoiesc ca respectiva aplicatie (care doar “calculeaza” datele) cere mai mult decat general scopes.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus