un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Câți bani fac străinii din publicitate pe vlog/blog? (răspuns: milioane de dolari pe an)

8 Dec 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

16 comentarii

Un calcul făcut de Forbes arată că cei mai urmăriți 10 vloggeri au câștigat în total 70,5 milioane de dolari în perioada Iunie 2015 – Iunie 2016. Lista este condusă de PewDiePie, care a câștigat 15 milioane de dolari în acel an, și de Roman Atwood, cu 8 milioane de dolari. Pe locul trei este cineva numit Lilly Singh, cu 7,5 milioane de dolari.

Cei din listă nu sunt diferiți de vloggerii noștri. Subiectele predilecte rămân gamingul, cooking-uri sau glumele, incluzând aici ceea ce străinii numesc comedians, dar alții ar numi “prosteală în fața camerei”.

  1. Felix Kjellberg (PewDiePie) – $15 million USD
  2. Roman Atwood – $8 million USD
  3. Lilly Singh (Superwoman) – $7.5 million USD
  4. Anthony Padilla (Smosh) – $7 million USD
  5. Tyler Oakley – $6 million USD
  6. Rosanna Pansino – $6 million USD
  7. Mark Fischbach (Markiplier) – $5.5 million USD
  8. German Garmendia – $5.5 million USD
  9. Colleen Ballinger (Miranda Sings) – $5 million USD
  10. Rhett & Link – $5 million USD

Sumele sunt înainte de impozitate și includ banii câștigați din publicitatea YouTube și din propriile lor campanii publicitare, acolo unde sunt cunoscute sau declarate pentru Forbes. Nu m-ar mira, deci, ca sumele să fie mult mai mari. Puteți vedea mai jos în articol cam cât se plătește pe un mesaj publicitar în străinătate.

Sumele nu mă miră. Anul trecut circula o știre despre un vlogger de 23 de ani, devenit celebru pentru că se juca Minecraft și arăta asta pe YouTube, vlogger care și-a cumpărat o vilă de 4 milioane de dolari în Hollywood Hills.  O altă vloggeriță, 24 de ani, a ajuns la știri pentru că și-a cumpărat o vilă de 1,5 milioane de dolari în Brighton, o stațiune în sudul Marii Britanii.

Asta înseamnă piața mai mare. Un vlogger în engleză are o audiență potențială de sute de milioane de oameni, iar clickul pe reclamă se plătește mult mai bine decât pentru alte țări. De campaniile publicitare clasice nici nu mai zic, banii sunt alții acolo.

Observați însă o diferență masivă față cum este privită publicitatea în România. În țările vestice, astfel de sume sunt privite cu mândrie și-i încurajează și pe alții să facă vlogging, blogging, bani, de toate, mai ales că este un domeniu în care poți porni de la zero, fără pile, fără conexiuni, fără credite. În România, probabil că dacă s-ar afla că sunt bloggeri/vloggeri care fac peste 100.000 de euro pe an, ar ieși unii cu furci și topoare după ei.

Aici bloggingul/vloggingul nu inspiră decât înjurături, că toți au impresia că le-ai luat bani din buzunar, deși conținutul este gratuit, iar publicitatea plătită de alții. N-avem nici o problemă cu 12 minute de publicitate la TV în fiecare oră, nu avem probleme cu zecile de panouri și bannere ce împânzesc orașul, cu pliantele din cutia poștală, cu jingle-urile tâmpite de la radio, cu toate reclamele la hemoroizi, detergenți și pastile, dar cea cât de cât targetată, chiar inedită și adaptată blogului este o mare problemă și ar trebui să dispară.

Chiar și la conferințele de profil, întrebările pe care le-am auzit cel mai des sunt “cât costă un articol?” și “la cât timp după ce-ai început să scrii pe blog ai făcut și primii bani?”. Nimeni nu întreabă “dar ce-ai făcut în timpul dintre primul articol și primii bani?” sau “și câte ore muncești pe zi pentru asta?”.

Aici toată lumea “știe” că se fac mii de euro din blogging, dar asta nu inspiră pe nimeni să facă același lucru, eventual mai bine. E mai simplu să înjuri, apoi să te plângi că viața e nedreaptă. Asta e o diferență mare între spiritul întreprinzător din alte părți, unde succesul este apreciat (aproape toți din lista Forbes au scos cărți, au făcut turnee, sunt invitați la emisiuni TV, i-a contractat Netflix șamd), și România, unde mai bine mergi pe burtă și zici că mănânci parizer, că altfel e de rău.

Câți bani se fac în străinătate “per articol”? Sau pentru o fotografie pe Instagram sau o mențiune într-un clip de YouTube? Mulți. Iată o statistică de la  The Economist:

Captiv8 says someone with 3m-7m followers can charge, on average, $187,500 for a post on YouTube, $93,750 for a post on Facebook and $75,000 for a post on Instagram or Snapchat. Nice work if you can get it.

bani_social_media_economist

Adică dacă ai peste un milion de urmăritori pe YouTube, poți cere 125.000 de dolari pentru un clip publicitar. Unul! Sigur, în engleză, unde sunt oamenii cu bani. Observați și cum se poziționează rețelele sociale una față de alta, cu Facebook pe locul doi, dar Instagram și Snapchat foarte aproape, asta până când nu apare și pe acolo vreun algoritm dubios care să arate mesajele la doar 5% dintre cei ce te urmăresc.

Acum înțelegeți de ce o mulțime de femei își fac fotografii sexy și apoi fiecare al cincilea post pe Instagram este o reclamă la niște suplimente nutritive sau haine. Și dacă vă uitați în articolul în care arătam mai pe larg asta, puteți vedea că multe și-au șters vechile postări publicitare, ca să nu apară în profil și să nu le strice piața pentru alte branduri.


La o zi după ce am scris acestea, YouTube România a făcut publice lista celor mai urmărite clipuri video, așa că le pun tot aici:

Video Canal
1 Dani Mocanu cere taxă de protecţie pentru elevii de liceu In Puii Mei
2 ACCIDENTE #NoapteaTârziu (Cover amuzant Nosfe ft Ruby – Condimente) Noaptea Târziu
3 Ionuț Rusu, cele mai tari rugăciuni funny. Cheloo: ”Am râs până am simțit că mă sufoc!” iUmor
4 Sergiu și Andrei & Lora – Ne impotrivim (Parodie) KissFM Romania
5 Overwatch RAP Codrin Bradea : Satana
6 PROVOCĂRI NEBUNE 19 !!! – ilie’s vlogs ilie’s vlogs
7 Bobonete – La Vremuri Noi, Glume Noi (Sala Palatului 2015) Bobonete Stand Up Comedy Official
8 RObotzi.S04.Ep23.Poker CreativeMonkeyzArmy
9 Eti Puf – Beat Box OgilvyRomania
10 Samsung Galaxy S7 Edge vs. iPhone 6S Plus Coca-Cola Freeze Test 9 Hours! Will It Survive ? adrianisen

Un vlogger din Moldova apare cel mai sus în topul României. Interesant!

Artist Video
1 Carla’s Dreams Sub Pielea Mea | #eroina (Official Video)
2 Carla’s Dreams Acele (Official Video)
3 Nosfe feat. Ruby Condimente (Official Video)
4 Willy William Ego (Official Music Video)
5 Carla’s Dreams Imperfect | Official Video
6 Andra feat. David Bisbal Without You (Official Video)
7 Nicole Cherry feat Connect-R Se poarta vara (Official Video)
8 Andra Iubirea Schimba Tot (Official Video)
9 Delia & Deepcentral Gura ta (Official Video)
10 Vescan feat. Florin Ristei Las-o… (Xsession Version)

Cele mai populare video-uri pe YouTube la nivel global (non-music)

  1. Adele Carpool Karaoke
  2. Pen-Pineapple-Apple-Pen/PIKO-TARO
  3. What’s inside a Rattlesnake Rattle?
  4. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More
  5. Grace VanderWaal: 12-Year-Old Ukulele Player Gets Golden Buzzer – America’s Got Talent 2016
  6. Water Bottle Flip Edition | Dude Perfect
  7. Channing Tatum & Beyonce’s “Run The World (Girls)” vs. Jenna Dewan-Tatum’s “Pony” | Lip Sync Battle
  8. Donald Trump: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)
  9. THE $21,000 FIRST CLASS AIRPLANE SEAT
  10. Brothers Convince Little Sister of Zombie Apocalypse

Cele mai populare video-uri muzicale pe YouTube la nivel global

  1. Fifth Harmony – Work from Home ft. Ty Dolla $ign
  2. Calvin Harris – This Is What You Came For (Official Video) ft. Rihanna
  3. Hasta el Amanecer – Nicky Jam | Video Oficial
  4. The Chainsmokers – Closer (Lyric) ft. Halsey
  5. Rihanna – Work (Explicit) ft. Drake
  6. Mike Posner – I Took A Pill In Ibiza (Seeb Remix) (Explicit)
  7. Sia – Cheap Thrills (Lyric Video) ft. Sean Paul
  8. ZAYN – PILLOWTALK
  9. Coldplay – Hymn For The Weekend (Official video)
  10. twenty one pilots: Heathens (from Suicide Squad: The Album) [OFFICIAL VIDEO]

    16 comentarii

  1. ” În România, probabil că dacă s-ar afla că sunt bloggeri/vloggeri care fac peste 100.000 de euro pe an, ar ieși unii cu furci și topoare după ei.”

    omw.

      (Citează)

  2. Comparam purici cu elefanti. SUA e o piata imensa, de cel putin 100 de ori (sunt optimist) mai mare decat Romania, la capitolul asta.

      (Citează)

    • Sunt două piețe diferite, dar și atitudinea consumatorilor diferă.
      Pe afară ești aplaudat și apreciat iar în țară ți se spune „pune mâna și caută-ți ceva serios de lucru”

        (Citează)

  3. Concluzia e ca limba romana valoreaza cam cat rasuflarea cu care-ti ies cuvintele.

      (Citează)

  4. Mă bucur că măcar nu e Mickey Hașh FurăIdeiDeSpoturiCuUrsiPanda în top. Păcat că e ilie provocarinebune.
    Decât conținut de la ăștia mai bine lipsă.

      (Citează)

  5. “Sumele sunt înainte de impozitate și includ banii câștigați din publicitatea YouTube și din propriile lor campanii publicitare, acolo unde sunt cunoscute sau declarate pentru Forbes. Nu m-ar mira, deci, ca sumele să fie mult mai mari.”

    Cel mai sincer blogger. :)

      (Citează)

  6. Stai sa vars lacrima de rigoare…

    Acum revenind, in acelasi mod s-ar putea plange orice alt angajat din orice alta functie din romania, comparativ cu cele din US.
    Nu inteleg de ce bloggeri ar avea nevoie de mai multa compasiune. Hai sa facem comparatie si la cat castiga profesorii, medicii, cei din IT, inginerii s.a.m.d.

    Ce? Ei nu “e” persoane cu scaun la cap ? Nu aduc si ei un folos societatii?

      (Citează)

  7. Bani ca in Ro, psihoze ca in Ro. Dupa manelarii plini de dusmani, iata, la noi si bloggerii au dusmani peste tot.

      (Citează)

  8. Bun articol!

      (Citează)

  9. Articol de pișcotăreală, e clar, ai fost plătit de PewDiPie, să-i crească nr. de vizualizări pe youtube :-)

      (Citează)

    • E cu bătaie lungă. M-a plătit ANAF ca să încurajez și pe alții să câștige bani și deci să ia statul mai multe impozite. E o investiție :P

        (Citează)

  10. Daca in Romania e tendinta sa zica ca nu fac bani si traiesc de pe banii parintilor/nevestei ….. prin state e pe partea cealalata sa se exagereze cu sume cat mai mari.
    E mai degraba la fel ca la MRSP Price si pretul de vanzare care tot timpul e mai mic.
    Daca ne uitam la Lilly Singh care are vreo 700 de video si 150K de vizualizari medii pe video . Youtube zice ca are 1,685,497 subscribers • 186,910,847 views .
    Conform graficului ar incasa 125 k pe postare, cine plateste 1$/ afisare cand fb sau google vand la 1 cents sau mai jos de cele mai multe ori.

    Alex Padilla 1,260,017 subscribers • 6,787,945 views
    Joined Nov 28, 2006

    Roman Atwood 10,402,465 subscribers • 2,760,985,245 views
    Joined Aug 12, 2013

      (Citează)

  11. Ma mir ca nu e in top Casey. In cel cu venituri, ca il vad in top 10 virale.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus