un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Războiul cu Adblock va continua la nesfârșit

29 Aug 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

25 comentarii

Un cititor a comentat într-un articol în care anunțam reduceri pe un magazin online că respectivul magazin îi cere să dea disable la Adblock pentru a vedea codul de reducere. “I don’t think so.”, spune el.

Mi se pare că am devenit atât de pătimași împotriva reclamelor încât vedem negru în fața ochilor, cum s-ar zice. Atunci când intru pe un magazin online, de exemplu, eu chiar vreau să văd toate bannerele, promoțiile și reclamele lor, că de asta sunt acolo.

Din păcate, deși mulți militează pentru dezactivarea Adblock pe acele site-uri cu publicitate neintrusivă, dar care din asta trăiesc, îndemnul nu are efect. Pentru că apoi intri pe Mediafax și arată ca mai jos:

reclame_mediafax

Iar Hotnews arată astfel:

reclame_hotnews_1

Și uneori un clip acoperă întreg ecranul:

reclame_hotnews_2

S-a ajuns așa din goana după cât mai multă publicitate și prin vânzarea ei la numărul de afișări, așa că singura soluție este să o bagi cu forța în ochii oamenilor. Nu par a avea niște reguli pe care să le respecte, un minim respect pentru cititorul care vine benevol pe respectivul site. Asta nu se va termina niciodată bine.

Adblock nu va putea fi niciodată eliminat în astfel de situații, iar singurii care pierd sunt cei cu site-uri “cuminți”. Extensia este ușor de instalat, dar să exceptezi site-uri înseamnă un efort suplimentar, clickuri în plus, totul în timp ce omul gândește “hai lasă așa, blochez toate reclamele, se încarcă totul mai rapid”. Spuneți-mi voi: pe câte site-uri ați dat disable la AdBlock?

În acest context, mă amuză lupta Facebook cu Adblock, care și-au declarat război reciproc. Facebook anunță că va găsi metode de a afișa reclamele chiar și cu Adblock activat, Adblock se adaptează după scurt timp și le blochează din nou. Claudiu a arătat și alte situații.

Războiul este stupid. E ridicol să spui “vreau să stau cu orele pe Facebook, vreau să fie gratuit și nu accept nici măcar să dau scroll peste reclamele de acolo”. Dar apoi te uiți din nou pe Mediafax și-ți spui “băi, nici chiar așa, că nu-s prostul vostru”. Din toată lupta asta, eu pariez pe Adblock pentru că Internetul este așa făcut încât browserul are cuvântul final la cum afișează pagina și deci va avea mereu câștig de cauză.

Situația este similară cu cea a spam-ului. De ani de zile ne luptăm cu spam-ul din emailuri și avem filtre tot mai avansate, dar spam-ul vine oricum. Acțiune și reacțiune, ca-n principiul lui Newton. Nu văd nici o posibilă soluție. Chiar și cu vorba bună și cele mai bune intenții la mijloc, marea majoritate a oamenilor nu știu de unde să dea “disable AdBlock on this site”.

    25 comentarii

  1. editeaza hosts si adauga

    127.0.0.1 googleads.X.doubleclick.net
    127.0.0.1 profitshare.ro
    127.0.0.1 n.cclick-adnow.com

    save + restart = happy life :D

      (Citează)

    • Nu iti trebuie niciun restart cand modifici hosts, intra in vigoare instant dupa save. Nu iti trebue nici macar flushdns, ordinea de parcurgere de catre DNS resolver este hosts, cache, query DNS si pe urma netbios.

        (Citează)

    • de ce sa pui 127.0.0.1 ? 0.0.0.0 este mai rapid, nu gasesc acum articolul care explica exact povestea ( recomand mvps hosts file )

      eu folosesc ublock – foarte rapid si mai eficient fata de adblock-ul clasic, listele sunt similare

      pe ro am inceput sa folosesc ceva proiect nou adblock.ro care difera de ce tine zoso si curata si de pe la “prieteni” + blocheaza complet ( trebuie dau un temp disable… pentru exceptie) blog-urile alea care spameaza mizerii ge cap tulbure, efe meride, etc . dar blocheaza si cateva chestii care imi plac mie asa ca intru fac un copy / paste in my rules si sterg ce nu-mi place din lista ( 2-3 chestii ce e drept care altfel sunt blocate complet si cu temp access intru pe site dar toate elementele sunt blocate)

      ca si exceptii am 2 sau 3 in adblock, 1 la forbes pe un landing page care testeaza daca ai adblock si daca pe pagina aia e deblocat trece mai departe testul lor, si mi se pare ca mai am un blog de tech in engleza care la fel are ceva protectie de care mi-a fost lene sa caut cum scap :) pe un site romanesc cu clipuri am pierdut 5 minute pana am gasit cum se scapa de “smecher” script si au disparut reclamele si de la ei

        (Citează)

  2. E ridicol sa spui “E ridicol să spui ” stiind ca facebook se uita cu ochii beliti la ce faci pe site-ul/app-ul lor in fiecare secunduta si apoi iti vinde comportamentul fix alora care fac reclama. Da, am dreptul sa nu vreau reclama. Pentru cei interesati, cautati Ghostery. Si hotnews nu o sa mai arate ca in acea poza.

      (Citează)

    • Dar, mai exact, ce drepturi ai și unde sunt menționate? Ai dreptul să intri pe un Facebook fără reclame, să folosești cum vrei tu serviciul lor, să te distrezi și să comunici pe acolo, fără a fi deranjat de reclame? De unde ai acest drept? E scris în lege?

      Ei îți oferă un site și îți afișează publicitate. Tu accepți asta când îți faci cont și continui să-l folosești. Nu e opțională treaba, că nici ăia nu au ca scop în viață să te distreze pe tine fără să câștige ei nimic.

        (Citează)

  3. Nu dezactivez adblock absolut nicaieri. Nu este problema mea daca sau de unde face bani producatorul de continut.

    Daca nu face bani si nu va mai produce continut, nu e nici o problema, internetul e mare, sunt alti 100 care ii vor lua locul. Sunt multi care au impresia ca sunt de neinlocuit.

    La inceputurile internetului, nimeni nu facea bani pe internet. Cu toate acestea exista si atunci continut de calitate, ba era chiar mai putin continut de rahat. Pur si simplu oamenii creeau continut din placere si pasiune.

    E ca si cum mi-ai spune ca trebuie sa merg in fiecare zi sa cumpar ceva de la ABC-ul din bloc, chiar daca are marfa scumpa si de rahat, ca altfel va da faliment si nu voi mai avea de unde sa cumpar paine duminica la ora 23. Lasa-l sa dea faliment, ca gasesc eu paine altundeva.

      (Citează)

    • Da, inca sunt oameni care creeaza continut din pasiune si placere, dar aia nu tine de foame asa ca trebuie sa isi ia o slujba. Asta inseamna ca nu va fi chiar atat de mult continut bun pe care ti-l doresti tu. Nu cred ca e chiar asa de greu sa dezactivezi adblock-ul pentru anumite site-uri. Uite, eu nu folosesc adblock. Daca intru pe un site doldora de reclame, a doua oara nu ma vor mai vedea.

        (Citează)

    • Diferenta este ca undeva platesti painea. Pe cand continutul nu (vrei) sa il platesti (prin reclame).
      E o mica diferenta intre “toata publicitatea e rea” si “unii exagereaza si pentru asta s-a creat AdBlock – Surf the web without *annoying* ads.”

        (Citează)

    • Mihai: La inceputurile internetului, nimeni nu facea bani pe internet. Cu toate acestea exista si atunci continut de calitate, ba era chiar mai putin continut de rahat. Pur si simplu oamenii creeau continut din placere si pasiune.

      Cum ai ajuns la concluzia asta? Bani s-au făcut dintotdeauna pe Internet, doar nu ți-ai dat tu seama.

      Doi la mână, fă o analiză cu site-urile pe care intri ziua și spune-ne câte sunt acelea făcute “din pasiune”. S-ar putea să descoperi că de fapt cele pe care găsești ceva conținut de interes nu trăiesc din “pasiune”.

        (Citează)

    • Cel mai bun continut de pe internet este user generated content (4chan, reddit). Proiectele care au generat/genereaza user generated content au fost majoritatea incepute in pivnita/garajul cuiva, fara prea multi bani. Dupa care ele au fost preluate si monetizate si au devenit o chestie comerciala. Sunt in continuare de parere ca cel mai bun content este cel creat fara intentia express de a face bani.

        (Citează)

  4. Doar Google poate avea un cuvant de spus in lupta cu publicitatea ce apare pe tot ecranul prin penalizarea in SERP a site-urilor gen. Daca ai pus banner pe tot ecranul si textul asa-zisei stiri poate fi citit doar partial intr-un colt al site-ului atunci zbori din SERP…

      (Citează)

    • Lui Google nu-i pasă de cum arată site-urile din România. Străinii au înțeles că publicitatea nu trebuie să fie așa de intrusivă și au lăsat-o mai moale, probabil singura publicitate deranjantă a rămas cea cu interstițiale care te duc la o pagină publicitară înainte de a fi redirecționat unde aveai tu treabă.

      La noi, metoda de vânzare a dus la astfel de anormalități cu clipuri video și reclame cât toată pagina.

        (Citează)

    • @Radu – ba da, ii pasa, nu stiu daca ai sarit peste stirea lunii in domeniu (poate chiar a anului), detalii aici webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html
      Evaluarea se face automat de algoritmii lor, iar rezultatul se va vedea in scurt timp prin scaderea masiva a traficului, fiindca articolele de pe aceste site-uri nu vor mai fi afisate pe prima pagina la search. Ia sa priviti inapoi peste 2 ani sa vedeti cum vor fi evoluat lucrurile :)

      In alta ordine de idei, ABP e slab dpdv eficienta si mare consumator de resurse, paginile se incarca greu – folositi cu incredere uBlock, eu am facut schimbarea acum cativa ani si nu regret. Vedeti niste teste comparative aici, diferentele de viteza sunt uriase github.com/chrisaljoudi/uBlock/wiki/uBlock-vs.-ABP:-efficiency-compared

        (Citează)

  5. nu folosesc adblock dar nici nu intru de 2 ori pe un site cu reclame peste tot.

      (Citează)

  6. Eu am deblocat in adblock toate blogurile pe care le citesc zilnic. In rest nimic.

      (Citează)

  7. Conform teoriei economice a cererii si ofertei ar trebui sa existe siteuri care ofera ceea ce cer oamenii. Adica siteuri fara reclame intruzive.
    Desigur, e doar o teorie si ea functioneaza la fel precum sistemul autoreglarii. Ala chiar fucntioneaza, desigur nu neaparat tinand cont de viata umana si calitate vietii.

      (Citează)

    • E ca și cum ai spune că ar trebui să existe și automobile oferite gratis, că oamenii cer și asta.

      Nu există. Totul costă, mai ales conținutul de calitate în vremea în care concurența e tot mai acerbă.

        (Citează)

  8. Mie mi se pare absolut normal sa vezi si reclame.Nu folosesc adblock desi pe unele site-uri cum ar fi automarket unde iti apar pop-upuri la tot pasul l-as folosi.Dar cu reclama aceia site-urile se sustin asa ca e de inteles.Informatia costa.

      (Citează)

  9. Cred ca la mine te referi. Ca detinator de siteuri consider ca trebuie sa iti respecti “clientul” . Daca nu, totul se va intoarce mai devreme sau mai tarziu impotriva ta. Bineinteles ca trebuie sa monetizezi continutul… dar una e un banner dupa articol si doua linkuri relevante cu produse si alta e mizeria de pe hotnews, mediafax etc. Degeaba incerci sa prostesti clientul cu “disable adblock” sau alte “tactici”… au trecut vremurile si lumea pleaca si nu se mai intoarce ever.

      (Citează)

    • Poate pe Hotnews, dar pe un magazin online? Asta n-am înțeles-o, de ce te-ar deranja publicitatea pe un magazin online, când asta înseamnă doar că vezi promoții pentru care ai intrat acolo.

        (Citează)

  10. Eu nu inteleg reclama de un mag online. Adica eu am magazin inline si imi pun adsense ca sa imu trimit clientii la concurenta? Daca am alta reclama e, dupa cum se vede, bad UX. Cand emag sau altex au “reduceri” este afisat pretul “vechi”taiat si langa pretul nou. Daca un mag online iti cere sa dai disable la adbock ceva nu suna bine: un mag trebuie sa se sustina si sa faca profit din ceea ce vinde nu din reclama platita de altii.

      (Citează)

  11. Eu nu deblochez nimic. Am si Ghostery.

    Ai fi tu baiat bun, dar n-ai control asupra a ce-ti livreaza serverul de de ad-uri.

      (Citează)

  12. Nu ma deranjeaza reclamele in sine, dar nu mai suportam sa vad pagini care se incarcau extrem de greu, cu ferestre interminabile care se deschideau in fata ochilor, insotite de secvente video in flash. Unele reclame au resuit chiar sa-mi blocheze browserul.

    Adblock nu mi se pare suficient de bun, lasa sa treca prin el o serie de reclame chiar si dupa ce ajustezi setarile. Am trecut pe Adblocker Ultimate, deoarece ei promit ca nu au “reclame acceptate”.

      (Citează)

  13. Atunci cînd reclamele devin CRETINE,
    şi rişti să te cretinizezi încet-încet,
    Atunci cînd reclamele devin IDIOATE,
    şi rişti să te idioţeşti şi mai tare,
    Atunci cînd reclamele te VIOLEAZĂ vizual (deocamdată!…),
    şi rişti să ţi-o iei original de tot,
    Atunci cînd reclamele devin IMPERTINENTE,
    şi rişti să devii un mare dobitoc,
    Atunci cînd reclamele sînt PROASTE,
    şi…
    şi atunci mai bine închid calculatoru !!
    Şi iau o bere,
    şi mai iau o bere,
    şi mai iau încă o bere…
    Dacă nu ai citit pînă la capăt însamnă că eşti afectat: primele simptome sînt cele enumerate de mai sus, dupe care urmează faza cronică a bolii cînd se instalează dependenţa de reclame, culminând cu stadiul suprem, cînd subiectul devine la rîndul lui un vector-transmiţător de reclame, căutînd să-i infesteze pe cît mai mulţi.
    De aceea,
    RECLAMELE DĂUNEAZĂ GRAV SĂNĂTĂŢIi !!!
    …sănătăţii mintale !

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus