un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Încă un an, încă o asigurare RCA scumpă

26 Aug 2016  ·

AUTO  ·

48 comentarii

A fost din nou acea perioadă a anului când am încheiat o nouă asigurare RCA. Nu am avut accidente, nu am trecut la vreo altă categorie de vârstă, dar cu toate acestea am plătit acum 950 de lei față de 794 de lei pentru aceeași asigurare Groupama în anul trecut.  Putea fi mai rău, în 2013 am primit o ofertă de 2.069 lei pentru aceeași asigurare.

asigurare_rca_2016

Câteva observații pe tema asta:

Asiguratorii nu fac nimic pentru a-și fideliza clienții. Groupama avea datele mele, știa că-mi expiră RCA-ul, dar sub nici o formă n-a dat vreun mesaj de “bă, ia tot de la noi și primești 5% discount!”. Întreg sistemul de asigurări RCA este printre puținele domenii în care furnizorul nu face nimic pentru a-și loializa clientul.

Culmea, le-a păsat celor de la eMAG. Nu doar că mi-au trimis un email automat cu vreo săptămână înainte de expirare, dar toate datele mașinii mi-au rămas completate la ei în secțiunea RCA, așa că din trei clickuri am aflat ofertele curente, am comandat, iar a doua zi un curier Urgent mi-a livrat plicul acasă. eMAG câștigă cel mai puțin din treaba asta. Cei care primesc grosul banilor, repet, nu fac nimic pentru fidelizarea clienților.

De ce Groupama? Pentru că celelalte mai ieftine, Euroins, City și Asirom sunt în pom. O știre recentă a spus că service-urile Dacia-Renault nu mai acceptă polițe Asirom deoarece asiguratorul nu dă bani. De ce nu Generali? Fără un motiv bun, îmi place mai mult de Groupama.

Mi-am cumpărat astfel liniștea. Da, aș fi putut da 718 lei la Euroins doar pentru a avea o hârtie verde în mână, cu care să circul legal. Totuși, dacă-l lovesc pe vreunul nu vreau să mă sune apoi zilnic că asiguratorul nu-i decontează service-ul, că are mașina blocată de 100 de zile în atelier, că mă dă în judecată șamd. Cu un asigurator serios am încredere că-i dau hârtia și la revedere, se rezolvă.

De ce costă așa mult? Pentru că sistemul este stricat până în măduvă și imposibil de modificat, ci trebuie distrus și reclădit. RCA-ul nu-ți este cu nimic util ție, ca asigurat, că nu-ți repară mașina ta, prin urmare ani de zile oamenii au ales cea mai ieftină soluție din piață. De exemplu emailuri din 2013 îmi spun că atunci o asigurare Groupama costa 2069 lei, Generali 1123 lei, iar Euroins 567 lei. Păi voi ce-ați fi ales?

Asigurări ieftine, bani puțini pentru asigurator. A fost o vreme bună când totul se deconta, iar service-urile au profitat atunci umflând până la nesimțire prețurile și manopera. Ulterior asiguratorii n-au mai avut de unde plăti, Euroins, Carpatica, Astra și Asirom au dat faliment sau sunt pe cale să facă asta, iar restul celor rămași în piață plătesc pentru asta. Indirect, noi șoferii plătim pentru asta.

Da, e un cost pentru a avea o mașină, dar un sistem bine gândit de la început ar fi împiedicat tot haosul de astăzi. Singura soluție rămâne ca RCA-ul să fie și în beneficiul asiguratului, nu doar a celui pe care-l lovește acesta, altfel oamenii nu au nici un motiv de a alege altceva decât soluția cea mai ieftină.

Să facem un sondaj: răspundeți mai jos ce asigurare RCA aveți și reveniți după un timp pentru a rezultatele statistice:

    48 comentarii

  1. 1. nu merge butonul de vot
    2. de ce sa te dea in judecata? Faci asigurare tocmai ca sa eviti asta. Sa dea in judecata firma, nu pe tine.
    3. de ce nu o faci prin broker de asigurari? Eu asta fac din 2008 si primesc mail inainte cu 1 luna aproape si reducere de fiecare data. Ei au un fel de afiliere, nu platesti in plus, isi iau comision din costul politei. Mai mult… o primesc cand dau banii, pe loc, pentru ca isi face treaba din timp. Imi da pe mail comparatie intre mai multe firme si ma lasa sa aleg. II zic ce aleg, face actele si cand e gata ma invita sa platesc si sa le iau (CASCO si RCA). Simplu. In caz de incidente, tot la broker sun si ma indruma unde sa ma duc cu amiabila, adresa centrului de constatare, cu ce acte sa ma duc, etc.

      (Citează)

    • Am raportat problema cu butonul Andreei Esca și l-a diagnosticat. Am înlocuit pollul.

      Eu i-aș da în judecată pe toți. Dacă cineva a făcut o asigurare care nu funcționează, să dea el banii.

      Am avut un soi de broker de asigurare, cineva din cartier care te suna și din astea, până m-am prins că a scris codul VIN greșit în asigurare și când am remediat-o mi s-au anulat toate bonusurile bonus-malus, am luat-o de la 0.

      Dar eMAG face la fel, vinde pentru un broker (sau sunt chiar ei broker), te anunță din timp, ai calendar șamd.

      CASCO am la Omniasig, mă sună cineva de acolo ca să ceară bani :P

        (Citează)

    • pentru ca tu l-ai lovit, nu asiguratorul… de aia te da pe tine in judecata.
      tu il dai mai departe pe asigurator daca vrei.. dar mai intai ii platesti pagubitului.

        (Citează)

    • Eu am fost broker de asigurări până când am văzut că la emag sunt mai ieftine asigurările. Asa ca mi-am cam trimis clienții la emag.

        (Citează)

  2. anul trecut groupama a fost surprinzator de accesibila, deci si eu tot acolo am facut. normal ca am evitat falimentarii, pentru ca sunt un om obisnuit, informat, caruia nu-i plac teparii. suntem in minoritate totusi, inca.

      (Citează)

    • Nu eşti. Şi eu mi-am făcut RCA la sfârşit de august, şi am preferat să nu mai iau la Asirom ci la Uniqua (cu vreo 2.5 milioane în plus, din 10). Anul trecut am evitat la fel Euroins, Carpatica şi Astra.
      Chestia care mă nedumereşte: de când a intrat un “şmecher” în mine (care a refuzat amiabila, era cu gura mare şi doar cu poliţia mi-a dat RCA-ul lui) societatea care îl asigura îmi pune preţ cu vreo 50% mai mare. Gen… Au făcut propriile cercetări şi ar vrea să zică că-i vina mea că existam pe drum, când merţanistul voia să treacă prin mine.
      Surprize, fix asiguratorul dat de nwr: Groupama.

      Anyway, chestia asta n-o să se regleze câtă vreme fiecare are strict avantajul preţului mai mic, şi li se rupe că asiguratorul lor face tot felul de şicane când e vorba de plată.

        (Citează)

  3. Din pacate nu stau chiar asa lucrurile legat de linistea cu polita la asigurator mai bine vazut in piata. In ultimii 2 ani am avut 2 accidente, unul destul de grav, ambele din vina celor care m-au lovit si culmea cu polita la euroins. Crezi oare ca i-a pasat cuiva ca eu am avut masina blocata 4 luni in service? Nu ai nicio baza de a da in judecata pana nu se finalizeaza tot procesul acesta de decontare, care poate dura si un an. Abia dupa ce se finalizeaza si contestatiile [mie mi-au decontat cam 70% din valoarea reparatiei, habar nu am de unde gaseau ei preturile alea la piese si manopera de le puneau acolo pe deviz ca in realitate nu existau].
    Dupa ce am patit asta [eu de fiecare data cu polite scumpe] am ales sa merg pe cel mai ieftin + casco.

      (Citează)

  4. nwradu: Eu i-aș da în judecată pe toți. Dacă cineva a făcut o asigurare care nu funcționează, să dea el banii.

    Nu inteleg clar la ce te referi cu afirmatia de mai sus. Ai da in judecata soferul care are o asigurare legala si valabila?

      (Citează)

  5. mateescu:
    sau poti sa iti faci un casco cu regres rca si chiar ai scapat de problema

    Din pacate nu cunosc asta, suna interesant, multumesc, ma voi interesa.

      (Citează)

    • looool, asta e principalul motiv pentru care imi fac casco, ca altfel sunt cel mai bun sofer si n-am cum s-o lovesc din vina mea, doar stiti.

        (Citează)

  6. RCA – Allianz
    CASCO – Allianz

    P.S.: Astept ziua cea mare in care RCA-ul o sa fie pe persoana si nu pe masina.

      (Citează)

    • Aha, asteapta.
      Cum iti calculeaza, cum or sa stie ca tu conduci un bmw ursulet din 1992 cu motor de 3.5, un S65 AMG din 2016 sau un Opel corsa cu motor de un litru din 2012 ?

        (Citează)

  7. Anul trecut am plătit 395 pe an lei la Allianz pt RCA. Anul asta am de plătit 440 lei….

      (Citează)

  8. Deci eu nu inteleg ce masina ai de ai RCA-ul asa mare :)
    Majoritatea romanilor probabil nu au RCA-uri sub 500 de lei
    Eu am Opel Corsa din 2001 pe care o conduc de 8 ani fara niciun incident. Imi amintesc cum prin 2008 RCA-ul era undeva la 110-140, anul trecut a fost 250 lei la Carpatica, anul asta am luat la Omniasig cu 350.

    Cat despre anuntat cand expira, eu fac la rcalatineacasa si ma suna fetele alea de acolo mereu si-mi prezinta ofertele. e ok.

    Ma gandeam sa schimb cu un RAV 4 SH dar daca am RCA-ul 1000 de lei, mai bine ma lipsesc si raman cu batrana corsa.

      (Citează)

  9. Eu am la Allianz iar la casco am primit în fiecare an reducere 10-20% în ultimii ani.
    RCA ul a fluctuat cu aproximativ 50 ron uneori în plus iar alteori în minus.

      (Citează)

  10. 1. faptul ca produsul pe care il cumperi nu este pentru tine este intr-adevar un principiu anti economic care nu permite niciun fel de evolutie.
    2. service-urile impreuna cu asiguratorii fac parte dintr-un sistem mafiot unitar.
    3. e scump comparativ cu ce? stii cat costa reparatia la o bara pentru masina ta? Un singur incident si TOATA asigurarea ta pe 1 an se duce in acel cost.

      (Citează)

  11. razorsbk:
    Eu am la Allianz iar la casco am primit în fiecare an reducere 10-20% în ultimii ani.
    RCA ul a fluctuat cu aproximativ 50 ron uneori în plus iar alteori în minus.

    Reducerea de fapt este naturala din deprecierea masinii :)

      (Citează)

    • Da, ai dreptate.

      Am mai vazut o chestie tare: masina sport pe numele bunicii de 90 ani. Tare bucuroasa cred ca era.
      RCA-ul pe un an fiind sub 200 ron.

        (Citează)

  12. Casco si RCA la Allianz. Am inclusa aacoperire europeana pt CASCO pt ca fac ambele la ei. Plus ceva reduceri ca fac ambele la ei.
    Pe 2016-2017 am RCA cu 760 de lei. Casco este 1200+.

    Astept si eu ziua in care asigurarea se face pe om, nu pe masina. Atunci se va termina cu toti imberbii producator de accidente cu asigurari ieftine pe tata si bunicu’. Vor merge pe barba lor!

      (Citează)

  13. Silviu Panait

    26/08/2016 la 9:48 AM

    Eu am urmatoarea situatie. Anul trecut m-am mutat in Bucuresti si cu resedinta, mare greseala… chiar daca masina ruleaza in Bucuresti de multi ani acum ca este inregistrata tot aici trebuie sa platesc in felul urmator city 1800 in loc de 900, alianz 1700 in loc de 1000, uniqa 2100 in loc de 1400.
    Daca eu care am 9 ani de carnet platesc atat incepatorii ce naiba fac…
    Alta chestie naspa e ca iti pierzi clasa de bonus malul la schimbarea numarului ceea ce mi se pare aiurea pentru ca este aceeasi masina.
    Capacitatea este 1799 cc

      (Citează)

  14. alexEAT:
    Aha, asteapta.
    Cum iti calculeaza, cum or sa stie ca tu conduci un bmw ursulet din 1992 cu motor de 3.5, un S65 AMG din 2016 sau un Opel corsa cu motor de un litru din 2012 ?

    In economia unui accident care implica despagubiri din partea unei companii de asigurari, imi pune si mie cineva de ce capacitatea, vechimea si puterea masinii joaca un rol mai important decat mine, soferul, care a produs efectiv accidentul?

      (Citează)

    • daca ai ajuns la accident e tarziu.
      asigurarea e pentru eventualitatea unui accident, deci probabilitatea de a-l face conteaza mult.
      cand esti tanar si neexperimentat si ai o masina capabila sa alerge tare (pe care o cumperi sa o alergi, ca altfel ti-ai lua bicicleta) si o mai folosesti si in bucuresti (deci trafic cu mult mai complicat decat in cucuietii din deal… cam care crezi ca e probabilitatea de a face accident (macar asa comparativ cu o persoana de 40 de ani cu experienta si familie si cu un logan cuminte si care se plimba printr-un sat)?

        (Citează)

  15. Stii cum doare cand ai sub 30 de ani, esti cu permisul proaspat luat si esti din Bucuresti? Iti lacrimeaza si portofelul si cardul cand te apropii de data respectiva.

      (Citează)

  16. Eu mi-am facut la City chiar astazi cu 364 lei pentru 6 luni, pentru un Peugeot 308.

      (Citează)

  17. offtopic: pe internet explorer poll-ul nu se vede deloc. sunt probleme si cu afisarea pozelor.

    ontopic, dupa ce am trecut pe FF: si casco si rca la generali, pentru un mic discount pentru ca le-am facut pe amandoua la acelasi broker/asigurator. anul trecut, prin octombrie RCA-ul a fost 629 (pe tot anul), 1.6 benzina, permis de 15 ani, 30+, fara incidente.

    in alti ani m-am perindat cu rca-ul pe la mai multi, inclusiv astra/omniasig/asirom in primul an (bara inseamna ca nu mai stiu exact), apoi un an/doi pe la euroins, tot asa la city insurance (al naibii, cum imi faceam eu rca la cineva, anul urmator se anunta ca respectivul e cu probleme…). in ultimul an diferenta de pret intre asiguratorul pe care il aveam atunci si generali (la rca ma refer) a fost de sub 100ron, sau pe-acolo.

    ar fi interesant de vazut un top in urma poll-ului de mai sus, care sa nu ia in considerare “petardele”.

      (Citează)

  18. alexEAT:
    Aha, asteapta.
    Cum iti calculeaza, cum or sa stie ca tu conduci un bmw ursulet din 1992 cu motor de 3.5, un S65 AMG din 2016 sau un Opel corsa cu motor de un litru din 2012 ?

    Dar ce conteaza ce conduc, probabil ca trebuie sa fie pe categorii ca la carnet. E raspundere civila la accident, adica e raspunderea soferului fata de cel pe care l-a vatamat. Mizeria asta cu cm cubi si cu tipul masinii e o gaselnita, nu are absolut nicio logica.

      (Citează)

    • Dacă tu nu vezi logica la probabilitatea de accident pentru Corsa de un litru şi BMW cu sute de cai sub capotă… Pământul nu-i rotund ;)

        (Citează)

  19. Trebuia sa bagi si campul “Nu am”, ca sunt multi care circula fara :D

      (Citează)

  20. Asa cum a spus si @Dan mai sus situatia este critica pentru persoanele sub 30, totul fiind dus la absurd.

    In toata ecuatia folosita de ei pentru calculul RCA conteaza doar varsta, nimic altceva.

    1. Varsta sub 30 ani inseamna automat orgie unde esti pus capra.
    2. Nu conteaza de cand ai permis sau daca macar ai permis. O persoana de 40 ani cu permis de o luna plateste 200 lei/6 luni o persoana de 29 ani cu permis de 11 ani plateste 10000 lei pe 6 luni.
    3. Nu conteaza aproape de loc istoricul. Daca nu faci mai mult de 2 accidente pe an practic nu ai nici o penalizare, daca faci un accident odata la 6 luni doar vei stagna la B0.
    4. Nu poti avea acelasi bonus pe 2 masini, de parca ar fi conduse de altcineva. De anul trecut am cumparat a doua masina insa daca nu o vand pe prima nu imi pot transfera B8-9 de pe aceasta, asa ca pentru masina noua a trebuit sa incep de la B0. Nu are absolut nici o logica, orice urma de gandire ar spune ca logic ar fi sa am si o reducre deoarece nu pot conduce ambele masini in acelasi timp, drept urmare sansele de accident sunt mult mai mici!!!

    Pentru masina noua urmeaza sa fac a 2-a asigurare, asa ca voi ajunge la B2 ( reducere mai mare ) si totusi pretul a crescut de la 900 lei/6 luni la 1000 lei/6 luni.

      (Citează)

  21. N-am auzit niciodata pe cineva sa plateasca din buzunar daca avea asigurare. Poti sa il dai in judecata si de 10 ori, nu ai cum sa castigi bani de la persoana.

    mateescu:
    pentru ca tu l-ai lovit, nu asiguratorul… de aia te da pe tine in judecata.
    tu il dai mai departe pe asigurator daca vrei.. dar mai intai ii platesti pagubitului.

      (Citează)

  22. Mmm, primul an la Euroins, al 2-lea la Carpatica, iar acum urmatoarele 6 luni la Asirom.
    Sper ca dupa astea 6 luni sa-mi treaca malusul de la singurul accident de pana acum, facut in 2015 cand abia luasem masina, din cate am citit se raporteaza urmatorul an calendaristic, fiind valabil pe toata perioada, deci sper ca in 2017 sa fie papa.

    Ce zicea cineva mai sus privitor la faptul ca faci niste accidente si ramai la B0 pare sa fie invalid.

    Pe scurt: RCA 6 luni din Feb 2015, accident in Mar 2015, RCA 1 an de prin Aug 2015 (nu a aparut malus-ul), iar luna asta am facut RCA 6 luni, si iaca a aparut M2-ul. Asa ca 6 luni ~770 lei.

    Referitor la Casco, il am pentru 2 motive: copaci cazuti (ca au tot fost in ultimii ani), si regres RCA. La City Insurance, am avut o belea si s-a rezolvat fara comentarii.

    Si eu, ca multi altii, astept ziua cand RCA-ul va fi pe persoana, respectiv pentru tine, sa sa nu mai mearga toata lumea pe principiul “cel mai ieftin”.

    Daune am avut cu 2 persoane, cu asigurari la:

    – City Insurance -> fara probleme, decontare directa in reprezentanta
    – Asirom -> am inteles ca platesc mai greu, dar au platit si astia ok, tot in reprezentanta (in schimb, m-au pus dupa reparatie sa ma duc la ei in reconstatare, sa verifice ca chiar s-a reparat; dubios, n-am mai auzit pana la momentul ala)

    La dauna cauzata de mine, pe vremea cand aveam la Euroins, tot asa, n-a fost probleme, s-au inteles pe loc cu nenea care era doar putin zgariat si i-au dat banii sa-si faca in regie proprie, nu stiu cat.

      (Citează)

  23. In stadiul actual, RCA-ul mult mai scump nu prezinta interes, mai ales ca platesti mult ca altcineva sa beneficieze de el, astfel sistemul se prabuseste pentru ca majoritatea prefera iefttin, ceea ce nu inseamna si bun, rezulta ca stai cu masina in service o perioada, de multe ori de neconceput.
    O solutie ar fi ca de acel RCA sa beneficiezi chiar si tu in cazul unu accident din vina altuia. Pe langa siuatia de pana acum in cazul in care tu accidentezi pe altul, acela beneficiaza de despagubire de pe urma politei tale RCA, ar trebui ca in cazul in care altcineva te loveste, sa poti merge la asiguratorul tau RCA, sa te despagubeasca repede, ca doar pe el l-ai platit cand ai incheiat RCA si apoi el sa “munceasca” sa-si recupereze banii de la asiguratorul celui care te-a accidentat. Cum a pomenit cineva mai sus de Casco cu regres, in acest caz RCA cu regres. Adica la Casco beneficiezi din vina ta iar la RCA sa beneficiezi din vina altuia. Si astfel vei plati mai mult pentru servicii mai bune. Exemplu: sa-ti iei masina din services cat mai repede fata de ala ieftin care dureaza cu lunile, s-au cat dureaza reparatia, sa-ti ofere o masina de catre service-ul agreat, etc, “bifati” voi ce ati dori sa fie inclus in acel RCA (cu regres). Altfel, atata vreme cat asiguratorii vand polite RCA obligatorii, nu va exista servicii bune si competitive.
    In momentul de fata cel care te-a accidentat iti da polita lui RCA si tu stai sa-ti pierzi zilele pe la asigurarorul lui, cand foarte frumos si civilizat, de acest lucru se poate ocupa asiguratorul tau ca doar cu asta se ocupa nu doar cu vandul unor chestii obligatorii. Vorba cuiva: mi-as face un SRL sa emit hartii (autorizatii), ca sa fac concurenta Primariei, as avea succes mai mare ca ea. De asta Primaria pune ce taxe cat vrea, asa si cu RCA-ul.

      (Citează)

  24. mateescu:
    daca ai ajuns la accident e tarziu.
    asigurarea e pentru eventualitatea unui accident, deci probabilitatea de a-l face conteaza mult.
    cand esti tanar si neexperimentat si ai o masina capabila sa alerge tare (pe care o cumperi sa o alergi, ca altfel ti-ai lua bicicleta) si o mai folosesti si in bucuresti (deci trafic cu mult mai complicat decat in cucuietii din deal… cam care crezi ca e probabilitatea de a face accident (macar asa comparativ cu o persoana de 40 de ani cu experienta si familie si cu un logan cuminte si care se plimba printr-un sat)?

    La momentul curent un șofer de 40 de ani cu carnet de o luna plătește infinit mai putin decât un șofer de 25 de ani cu carnet de 5 ani.

      (Citează)

  25. “costa asa mult” e o afirmatie subiectiva. Comparativ cu ce costa mult? De unde stim care ar trebui sa fie “costul normal/corect”? Poate ca pana acum RCA-ul era artificial atat de ieftin si pretul lui normal este dublu sau triplu.

      (Citează)

  26. Gabi Miron:
    Eu am fost broker de asigurări până când am văzut că la emag sunt mai ieftine asigurările. Asa ca mi-am cam trimis clienții la emag.

    Damn…

      (Citează)

  27. Euroins. Am încheiat asigurarea acum o săptămână pentru încă 6 luni. Fac mereu pe 6 luni în speranța că se va schimba ceva, și tot aștept… din păcate degeaba.
    Până în această vară am făcut la Asirom, însă am schimbat acum.

    Atâta timp cât nu se schimbă nimic nu văd de ce aș da mai mulți bani pe asigurare. Când vor schimba sistemul astfel încât să pot beneficia de asigurarea încheiată de mine, o voi alege pe cea mai ieftină.

      (Citează)

  28. asigurare RCA – Uniqa ~ 650 ron/an

    un singur eveniment acum 2 ani cu cineva de la Carpatica (vina lui), pierdut 2 luni cu masina ciupita ( functionala in rest ) pana au platit. au oferit 800 ron pentru reparatie, au platit 4300 la reprezentanta

    acum o nuanta pe care am discutat-o cu un prieten cand mi-am luat masina, ma uitam dupa asigurari RCA si mi-a spus sa merg lejer pe cea mai ieftina ( el avocat ) pentru ca in caz de proces e de ajuns sa trimiti o adresa la tribunal cu o copie dupa asiguarea valabila + “doresc sa fiu inlocuit in cauza de firma de asigurare” si asta este tot, persoana isi pierde calitatea procesuala cu tine

      (Citează)

  29. Pe mine ma mira ca preturile la RCA sunt inca asa mici:
    In Romania accidentele raportate la numar de masini/oameni/km/etc sunt de vreo 3 ori mai multe decat in tarile … cu RCA valabil.
    Si desi riscul de accident e de 3 ori mai maire asigarea de risc de chiar mai mica…
    SI apoi ma mira (oarecum) faptul ca asiguratii evita asigurarile cu pret minim pentru ca sunt “riscante”. Intr-o lume normala, platesc impozite si taxe la stat sa se ocupe statul sa verifice si sa elimine din sistem asiguratorii riscanti. (Pentru exemplificare, la asiguare se plateste statului TVA).

    Fapul ca se scumpeste RCA-ul e paradoxal un semn bun, de insanatorire a sistemului.
    Asiguratorii ar trebui sa adauge _o gramada_ de clase de risc:
    – masina cu volan pe dreapta
    – masini modificate ( in roice fel)
    – istoricul de amenzi al soferului.
    – asigurare pentru un singur sofer, doi soferi, sau orice sofer care conduce masina cu acordul proprietarului
    – asigurare pentru flote de masini de inchiriat
    – asiguare pentru numar de km parcursi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus