un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Dacă doreați încă o dovadă că elevii nu pot rezolva cele mai simple probleme, iată!

30 Jun 2016  ·

GÂNDURI  ·

58 comentarii

Cel mai recent scandal care se abate asupra sistemului educațional este legat de problema de mai jos (via Victoria), dată recent la admiterea pentru liceu:

matematica_liceu

Răspunsul evident este 3, îl vezi dintr-o ochire. Elevilor nici nu li se cere altceva decât să citească o valoarea de pe un grafic, să-l interpreteze, nu să calculeze ceva.

Probabil că nu vă va mira deci că mulți au răspuns 8 la întrebarea de mai sus, dând apoi vina pe faptul că axele nu erau inscripționate, că legenda era prost exprimată și, probabil, că întrebarea nu era formulată astfel “conform diagramei, cei 3 elevi care au luat nota 5 erau în număr de…. (hint: rimează cu bei)“.

Așa că acum există niște petiții care cer Ministerului să considere corecte ambele răspunsuri, 3 și 8, pentru că nimănui nu-i vine să creadă că elevii pot fi atât de proști, așa că mai bine dăm vina pe orice altceva. Acești tineri de mare viitor vă vor plăti pensia!

Să folosesc această ocazie și pentru a comenta un pic afirmația Ministrului Comunicații, Mircea Bostan, care a spus că școala ar trebui plătită pentru a-i obliga pe părinți să fie interesați de educația copilului lor. I-a sărit toată lumea în cap și omul și-a cerut scuze pentru ce-a spus, deși, în opinia mea, are mare dreptate.

Am zis-o de fiecare dată în ultimii ani atunci când rezultatele dezastruoase de la bacalaureat sunt anunțate: 43% dintre elevii care termină clasa a 12-a nu trec bacul pentru că nici măcar nu se mai înscriu sau pentru că nu iau nota de trecere. Dezastru! Statul plătește 12 ani de școală și la final nu se alege cu nimic!

Mai rău, uneori plătește 16-17 ani de școală și la final absolventul de facultate pleacă în altă țară, să muncească acolo. Sau plătește 12 ani de școală și elevul ia un 6 chinuit la bac, apoi merge la o universitate privată de unde obține o diplomă undeva după ce plătește o sumă enormă, nu-l angajează nimeni, dar el/ea are facultate, merită mai mult, vrea salariu mare, este deprimat, se face ospătar și apoi votează PSD, că aceștia promit mărirea salariului minim pe economie!

Dacă ar fi după mine, învățământul de liceu ar trebui plătit. Ai 8 clase, felicitări, apoi vin două alegeri: școală profesională gratuit sau liceu cu taxă anuală. Sigur, familiile fără venituri mari pot beneficia de gratuitate, la fel și copiii cu medie mare. Dar în rest, plătește! Că-i pot înțelege și pe profesorii care nu-și dau silința pentru acei 3 elevi buni din clasă, dacă aceștia sunt înconjurați de 20 de loaze.

Iar părinții oricum plătesc, fie că-i vorba de manuale sau de fondul clasei sau de faptul că învățătoarea are nevoie de un laptop nou. Măcar să fie făcută treaba cu cap și chitanțe ce-ți oferă dreptul de a bate apoi cu pumnul în masă.

Iată declarația ministrului, spuneți-mi ce anume a greșit. Când a spus că plata unui serviciu te face să devii interesat de calitatea lui? Când a spus că, dacă ai salariul mic și nu-ți convine, dă-ți demisia și fă altceva în viață, altfel taci și fă-ți meseria, dacă tot ai acceptat asta? Că unui lucru gratuit nu-i poți cere calitate și consecvență?

„Eu văd părinții la școală. Eu sunt părinte. Jumătate dintre ei nu se interesează, nu cer calitate profesorului. Profesorii au salarii mici. Nici în partea cealaltă nu se cere calitate. Unii profesori pur și simplu își bat joc de meseria lor și spun că au salarii mici. Domnule, mergi acasă, dă-ți demisia. Dar nu să îți bați joc de viitorul copilului. Justificarea că am salariu mic e o imbecilitate. Am salariu mic, îmi dau demisia, mă apuc de altă muncă dacă nu îmi place meseria asta. Vorbele mele poate sunt brutale. Dacă fiecare părinte ar plăti 100 de lei pe lună, nu mult, ceva simbolic, dar să simtă că nu e gratis…”

„Mentalitatea comunistă a fost așa: să primesc gratis educație. Atunci nu cer în partea cealaltă la ghișeu calitate. Să primesc gratis curent, de exemplu. Nu m-ar deranja foarte mult că s-ar opri curentul la ora 12:00. După părerea mea, orice serviciu trebuie plătit într-o formă sau alta. Pentru foarte mulți părinți dacă ar simți că în fiecare lună dau ceva, o sumă, ar conștientiza că nimic nu e gratis. La noi, în mentalul colectiv, a intrat prea adânc gratuitatea. Atunci nimeni nu mai înțelege cum funcționează statul de fapt. Ar trebui făcute seminarii despre funcționarea statului. Atunci nu ar mai veni cu cereri care sunt de neîmplinit sau de nerezolvat. Spunem tot timpul: să se dea. Nu avem, în partea cealaltă, de unde. Părerea mea este că e o reminiscență a celor 50 de ani de comunism”

„Ar trebui legată cumva munca de performanță. Eu nu sunt de acord cu sistemul de salarizare existent în acest moment. Bugetul nostru nu ține (la mărirea salariilor n.r.). În momentul de față deficitul bugetar prognozat este de 3%, anul viitor este o prognoză care spune că e undeva de 3,6%, cu toate măririle date de Parlamentul actual, care a tot dat, ceea ce înseamnă posibilitatea intrării României într-o procedură de deficit bugetar excesiv. O mărire de salarii în zona asta de Educație nu ar provoca decât pagube pe următorii 2-3-5 ani, dar pagube pe care nu le mai poți recupera”

(sursa: Digi24)

Da, sigur, ne plătim taxele și deci avem dreptul la școli bune! De fapt, avem dreptul la școli, iar acestea sunt cum sunt, ineficiente, lăsând la o parte faptul că taxele noastre nu-s suficiente pentru nimic în România de astăzi. Dar și grija pentru eliminarea corupției și pentru guvernarea țării tot din educație bună apare, așa că-i un cerc vicios.

    58 comentarii

  1. Si Adi Despot stie raspunsul corect: https://www.youtube.com/watch?v=ATcqaqwQXF0

      (Citează)

  2. Dacă s-ar plăti de la liceu în sus ne-am întoarce înapoi cu vreo 200 de ani. Problema că părinții nu se interesează nu s-ar rezolva cerându-le bani, pentru că atunci ar veni cu gura mare la școală că ei plătesc și nu văd rezultate. Problema este că dascălii și profesorii sunt la fel de pricepuți ca elevii. Există foarte puțini profesori buni și asta se vede. A scăzut mult calitatea învățămîntului la noi pentru că celor de la conducere le convine. Mulți, dar proști. Asta se vrea.

    Apropo, cei care au diplomă de formă nu ajung neapărat ospătari sau să voteze cu PSD. Părinții dau oricum bani destui pe lună, învățămîntul nu mai e gratis de mult (fondul școlii, manuale și altele).

      (Citează)

  3. vai, dar cum să’i spui prostului că e prost?!?
    asta e cruzime! trebuie să’i menajezi sensibilitatea!

      (Citează)

  4. Invatamant platit in conditiile in care si salariile ar fi mai mari. 100 lei pe luna inseamna mult pentru cei care abia isi duc traiul de la o luna la alta, iar din acest motiv, eu personal consider ca abandonul scolar ar fi si mai mare…

      (Citează)

    • “Sigur, familiile fără venituri mari pot beneficia de gratuitate, la fel și copiii cu medie mare.”

        (Citează)

    • Pai, lucrul acesta este valabil doar pentru cei fara venituri, nu? Dar cei care au doar 800 lei salariu, crezi ca le sunt suficient banii pentru a trai si pentru a putea plati scoala copiilor??

        (Citează)

  5. Dau dreptate tuturor, sunt multi si prosti, invatamantul e la pamant. Total de acord cu asta. Totusi graficul induce in eroare. Din legenda se poate intelege ca numarul de elevi e 10 si s-au primit note de la 1 la 8. Coloanele trebuiau puse pe orizontala, nu verticala. Daca studiezi graficul la rece, fara sa stii ca sunt note sau elevi acolo, poti foarte usor sa tragi concluzia ca numarului 10 ii corespunde numarul 3, pe cand e defapt invers.
    Asa suntem obisnuiti sa citim un grafic, pentru ca mergem pe principiul f(x) = 5, unde in toata generala de multe ori x este axa orizontala.
    Te pacaleste prima oara, asta e toata ideea, chiar nu este specificat bine, nu este corect 100%, iar un astfel de examen mie unul graficul asta imi da impresia ca e facut la repezeala.

    Totusi, bai, eu am dat examenul asta acum 10 ani, am avut chestii de 10 ori mai grele. Astea nu erau nici macar explicate in clasa, se presupunea ca le intelegeai.

      (Citează)

  6. eu as introduce teza nationala la fiecare materie.
    tezele sa fie date in alte scoli si corectate in alte judete.
    apoi, o parte din finatearea scolii / profesorilor sa vina si in functie de rezultate.

    nu poti sa faci invatamant preuniversitar cu plata pt ca si asa abandonul e mare (si era si mai mare cand alocatia nu era conditionata de prezenta + cornul si laptele ajuta si ele aici).

    nu poti nici sa ii finantezi exclusiv pe cei cu rezultate (sunt si elevi mai putin talentati sau aflati intr-un context dificil).

    ar mai fi interesant de facut un program de pregatire continua a profesorilor care chiar sa ii invete si pedagogie

      (Citează)

  7. Vorbești de loaze, dar cine sunt principalii vinovați de existența lor? Cred că la capitolul profesori ar trebui lucrat. Se plâng de salarii, dar cred că ar trebui să apară cu rezultate mai întâi…

      (Citează)

    • Vinovati de (unele) loaze sunt unii profesori care au facut posibila.. ..ca parinti naturali.. aparitia propriilor loaze.
      La ceilalti nu ma bag sa spun de vinovati pentru existenta lor…

        (Citează)

  8. Nu este cel mai simplu de interpretat grafic, trebuie sa vezi ca notele sunt pe orizontala si numarul de elevi pe verticala.

    As fi raspuns gresit pentru ca ma aruncam ca gaina in lemne.

      (Citează)

    • Skill-ul de a NU te arunca ca gaina in lemne este mai important pentru copii in viata decat cel de a descifra un grafic. Sa o ia ca lectie de viata si sa treaca mai departe.

        (Citează)

  9. Sunt curios care ar fi fost procentul de raspunsuri corecte daca ambele axe duceau pana la 10.

    Din perspectiva unei persoane care de multe ori se afla in situatia de a prezenta informatii numerice incalcite care trebuie digerate si rapid, nu e cel mai fericit grafic.

      (Citează)

  10. Domn’ inginer, imi spuneti si mie cati elevi au luat nota 3? A mai intrebat cineva, dar se pare ca a trecut neobservat.

      (Citează)

  11. avem informatiile urmatoare – distributia notelor + legenda, dar nu ajung.
    Bah…

      (Citează)

  12. Ovidiu Constantin

    30/06/2016 la 3:25 PM

    Nu gasesc articolul original dar daca intrebarea asta era data la matematica, nu are nici o legatura cu matematica ci cu logica si mai mult ca sigur 80%au raspuns gresit, problema este ca programa scolara este invechita si depasita din toate punctele de vedere si in continuare se insista pe retinerea unor informatii mecanic si redarea acestora in examene.Reforma se incepe de la profesori nu de la elevi, vorba aia, ce semeni aia aduni!!

      (Citează)

    • Cum sa fie ma de logica? Ce cacat de treaba are logica aici? Tot o citesc pe asta cu logica: e mate nu logica.
      Adica, in momentul in care te apuci sa rezolvi o problema de mate…nu gandesti logic? sau care e faza?

      Aparent copiilor li se predau digramele si graficele. Nu au nici o scuza, exceptand emotia.

        (Citează)

  13. Elevii buni nu sunt viitori alegatori PSD …

      (Citează)

  14. Intrebarea nu pare a fi de tip troll? Adica de genul alora care verifica iq-ul.

      (Citează)

  15. 1. Cand am invatat despre grafice, primul lucru subliniat de profesor a fost notarea axelor (in sensul de scazut puncte din nota daca nu treceai corect denumiri, unitati de masura, etc). Cine a facut graficul probabil ar fi raspuns 8. Ministerul merita sa puncteze problema din punctul asta de vedere.

    2. Trecand peste problema (destul de nesemnificativa, totusi, in context) ne-identificarii axelor, poti gandi putin (stiu, multi elevi nu o fac) si sa incerci sa interpretezi graficul, nu doar sa cauti o valoare (insert poza cu “find x…. here it is!”). Asa cum au precizat si alti comentatori, poti intelege din celelalte valori care e axa notelor si care a numarului de copii.

    3. Ministerul ar fi putut sa iasa la rampa si sa spuna ca a fost trick question, ba-dum-tsss si aia e. N-au facut-o, asa ca vezi pct 1.

    4. Scolarizarea este platita. Noi platim taxe care ajung la bugetul de stat, din bugetul de stat sunt platiti profesorii. Iar liceul nu este obligatoriu, din cate stiu eu. Ah, ca nu platim scolarizarea in mod direct, asta-i altceva.

    5. Ar fi o idee buna sa trecem la o scolarizare platita, ceea ce ar trebui sa insemne o reducere echivalenta a taxelor. Dar asta inseamna privatizarea invatamantului, si eu prefer sa investesc in sisteme gen Waldorf, Montessori, Reggio Emilia, si alte nume d-astea ne-romanesti. Deci nu, nu as plati pentru un invatamant de stat (cel putin nu pentru ce avem noi acum, ma refer nu doar la profesori/elevi/parinti, ci intregul sistem, de la materii, examinari pana la admisia elevilor, indrumarea/examinarea lor in functie de ce isi doresc, etc).
    (insert poza cu diverse animale si examinator “pentru o notare corecta, va rog sa va urcati in copac…”)

      (Citează)

    • 1. nu e grafic. Legenda ajunge la diagrame de gen. depinde, corect, cum scrie la cartea lor. Daca au exemple fara axe…ura si la gara
      2. …
      3. ministerul a venit si a explicat unde se gaseste tipul asta de diagrama, explica ce inseamna legenda. explica de ce diagrama e completa. Aparent nu e destul. trebuia sa zica trickquestion. Dude, u real?

        (Citează)

    • Da, diagrama, scuze. Nu stiu ce a facut / zis ministerul. Nu stiu daca a fost predata, daca elevii au avut vreo definitie, sau daca a fost doar la libera observatie. De-aia am zis de trick question. Nu stiu daca ar trebui sa ne asteptam ca elevii sa stie ce e aia, daca nu le-a spus nimeni. Banuiesc totusi ca a fost macar amintita pe undeva prin materie, altfel nu aparea acolo. Decat daca era pusa la deruta, hai sa vedem pe cine duce capul. Adica trick question.
      Si mai ho! Nu te mai inflama atat, ca dai p-afar pe toate blogurile :p

        (Citează)

  16. Eu cred ca finlandezii fac ceva total gresit de au rezultate excelente si culmea…?! invatamant gratuit.Nu va mai chinuiti domle cu atitea reforme, replicati sistemul de invatamant nordic si gata.Dar fara adaptari carpato-danubiano-pontico-balcanice bine ? Next.

      (Citează)

    • Parte acu invatamantul nordic e ca nuse dau note. Practic copii se “joaca” si fac ce le place mia mult, nu invata sa recite comentarii si integrale si alte kkturi ce in viata rela de dupa, 99% sunt inutile dar de ex o educatie fiannciara sau sexuala de ce nu, nu ii invata nimeni…

        (Citează)

  17. Si pentru mine raspunsul este banal, lucrez cu grafice, fac grafice, insa aici e vorba de o problema la matematica care nu are nici un calcul. Rezolvarea problemei tine de logica, nu cat de matematician este elevul, adica mai degraba de iq. Daca pentru un copil care nu a lucrat cu grafice aceasta problema necesita un iq ridicat, atunci patitia isi are rostul, daca nu…. atunci e foarte trist.

      (Citează)

  18. hai sa zic si eu 2 lucruri:

    1. graficul ala este corect, dar nu e chiar asa de simplu sa-ti dai seama din prima, trebuie sa te gandesti un pic, sa-ti dai seama ca notele nu pot fi de la 0 la 8 etc

    deci cred ca in asta consta de fapt dificultatea problemei si cred ca multi au luat aceasta dificultate drept ambiguitate

    2. din tot ce spui, lasi sa se inteleaga ca ar fi vina elevilor ca sunt prosti.
    problema e ca e vina scolii, nu a elevilor.

    scoala este proasta, pentru ca nu se pune accent decat pe memorare mecanica in loc sa se puna pe intelegere, continutul materiilor nu este adecvat varstei copiilor si orice creativitate le este distrusa din start.

    mai bine s-a spus aici
    http://www.contributors.ro/editorial/despre-evaluarea-na%C8%9Bionala/

      (Citează)

    • Tu nu prea ai inteles graficul.
      “trebuie sa te gandesti un pic, sa-ti dai seama ca notele nu pot fi de la 0 la 8” Nu are nicio legatura cu asta. Scrie clar pe legenda “Numar elevi” Ce kkt trebuia sa te mai gandesti ca notele nu pot fi de la 0 la 8?

        (Citează)

    • @Leon

      chillax, am vazut destule histograme la viata mea.
      trebuie sa gandim ca un copil de clasa a opta care nu a vazut niciodata o histograma.
      sa intelegi legenda sau chiar si sa o iei in seama este un skill care vine din experienta, insa daca nu ai aceasta experienta, adica nu ai mai vazut niciodata o histograma, e foarte usor sa ignori legenda.

      ce am spus eu ca notele nu sunt de la zero la opt este ca un fel de plasa de siguranta accesibila unui copil de clasa a 8-a, adica chiar daca ai pornit prost inversand axele, tot mai puteai sa-ti dai seama de greseala.

        (Citează)

  19. Nu prea am cum sa dau dreptate celor care spun ca graficul e gresit. Vorbim de un examen, (nu de un grafic folosit in vreo companie) un examen care trebuie sa testeze atat abilitiatile teoretice cat si cele logice. Poate va amintiti de resultatele testelor PISA, unde un numar inspaimantator de mare de elevi romani au facut dovada ca pot citi, nu ca si inteleg ceea ce citesc.

      (Citează)

  20. animaloo:
    Cum sa fie ma de logica? Ce cacat de treaba are logica aici? Tot o citesc pe asta cu logica: e mate nu logica.
    Adica, in momentul in care te apuci sa rezolvi o problema de mate…nu gandesti logic? sau care e faza?

    Aparent copiilor li se predau digramele si graficele. Nu au nici o scuza, exceptand emotia.

    Are dreptate ca e de logica! Graficul e facut inselator, numai uitandu-te la axe si vazand ca aia de jos are note 1-10 poti trage concluzia corecta. Deci…logica! Matematica e stiinta exacta, graficul ala nici pe departe nu e asa ceva…

      (Citează)

    • Deci…nu conteaza cerinta, nu conteaza legenda, nu conteaza regulile graficelor, conteaza numa ca “numai uitandu-te la axe si vazand ca aia de jos are note 1-10 poti trage concluzia corecta”. Sper ca prin numai ai vrut sa zici ca e de ajuns sa stii ca de la 1-10 sunt notele, nu ca aia este singura varianta in care te poti prinde.

        (Citează)

    • La matematica axele se noteaza. Tocmai d-aia nu sunt notate, ca sa “te prinzi”…
      Deci…logica…

        (Citează)

  21. In acest caz (ne)fericit, ne putem da seama din date ca nu au cum sa fie si 9 si 10 elevi care au luat nota 3 (axele invers decit ne spune logica si common sense). Exista insa un grafic in care ambele axe putea avea valori de la 1 la 10, si sa fi fost si distincte. Atunci ce faceam? in concluzie e examen de logica, nu de matematica, si de la minister as fi asteptat mia mult profesionalism. Intreb necunoscind sincer: ce testeaza acest examen? sint cumva si notiuni de logica? E asta logica sau ce naiba o fi… Mie mi se pare de logica, dar nu cred ca se incadreaza in curicullum. Ramin la parerea ca a fost o bilbiiala ministeriala.

      (Citează)

  22. Foarte bună asta cu salariile profesorilor când ei fac meditații ce sunt neimpozabile unde salariul nici nu mai contează sincer. Sa crească salariile profesorilor de sport și de muzică.

      (Citează)

  23. Și eu sînt de părere că este inacceptabil să nu etichetezi axele. Adică, zici că elevii-s proști, dar cum e cel care desenează un grafic care încalcă complet orice regulă predată în școală ? și asta la un test național ? cum sînt ăia care nu au verificat subiectul dat ?

    Faptul că s-au dat multe răspunsuri “8” înseamnă că nu-s așa proști elevii…

    Eu la facultate era să fiu picat la o materie, pt că nu am etichetat axele pe un grafic, deși în rest totul era OK, noroc ca asistentul mă știa din timpul anului și mi-a luat apărarea în fața profesorului…

      (Citează)

    • Tu erai in facultate un invatacel inginer, adica trebuia sa dovedesti profesorului ca stapanesti complet niste standarde. Spre exemplu, trebuia sa pui toate cotele pe un plan.

      Cerintele dintr-un examen, dimpotriva, trebuie sa fie suficiente cat sa permita rezolvarea respectivei probleme.

      De ce nimeni nu se plange ca la problemele de geometrie nu au fost data valorile tuturor lungimilor segmentelor si tuturor unghiurilor?

        (Citează)

  24. Asta cu plătitul nu prea merge din cauză de Constituția României: art. 32, alin. 4 “Învăţământul de stat este gratuit, potrivit legii. …”
    Ca ministru ar cam fi trebuit să cunoască treaba asta.

      (Citează)

  25. Shack:
    Pe legenda trebuia scris Nota cu albastru. Coloanele nu sunt numarul de elevi, nu are sens asa. Coloanele sunt notele. Au fost 3 note de 1, f(x)=y, f(3)=1. Adica axa X sunt notele, nu notele, cum precizeaza legenda.

    sunt notele, nu elevii*

      (Citează)

  26. Graficul ăla se poate deduce corect, contextual, să zicem, pentru ca știm noi CONVENTIONAL că notele sunt de la 1 la 10, nu de la 0, dar ar putea fi.
    Ca exercițiu de interpretare, da, e bun și e normal că nu toți elevii au prins ideea, unii au fost neatenți, unii nu au fost capabili să Sesizeze detaliul din informații, nu va cufuriti pe voi, vi s-a întâmplat și vouă să greșiți mai prostesc de atât măcar o data. Faptul ca sunt unii care susțin asta arată clar ca subt deficiente de discernământ și la vârste și educație mai înaintată, așa că să nu cainam nivelul scolii pentru asta.
    Pe vremea mea nu se studiau genul asta de diagrame în școala generală. Eu nu le-am văzut în manual. Problemele erau altfel,chestiile astea le-a adus “excelul”, statistica.
    Eu probabil mi-aș fi dat seama și la 14 ani de mizeria asta, dar jumătate din colegii mei nu știau să scrie corect sau să citească cursiv.
    Pe de altă parte, ăsta e un exemplu despre cum să nu raportezi o diagramă, despre cum ești o lepră dacă intocmesti un raport așa și clar că lucrezi la stat dacă ți se permite asta.

    Legat de “să fie liceul pe bani”, nu prea e bine atât timp cât pentru job decent ți se cere minim diploma de bac. Eu când am avut primul job de programator cu carte de munca nu terminasem facultatea, dar liceul da. Și au fost probleme de încadrare.
    Problema cu taxarea / privatizarea învățământului e că per ansamblu scade alfabetizarea, educația și gradul de calificare formală.
    Ultima contează doar în contextul legii munci dar resrul sunt importante social.
    Sunt afectați strict marja aia de 10-20 % de oameni care vor să învețe dar nu prea ar avea bani.
    Aia prosti și dezinteresați nu-s afectați prea tare. Nu poți face învățământ cu plată obligatoriu, deci aia ar da drop direct, ar ieși doar un pic mai prosti ca acum.
    Aia cu bani și dezinteresați, incapabili, iarăși nu ar fi afectați, dacă au nevoie își plătesc drumul prin scoli.
    Să faci gratis doar pentru săraci e socialism de ăla ieftin și injust, care ii face pe romani să renunțe la serviciu și să stea pe social. Aa, pardon, ăștia sunt vest și nord europeni.

    Facultatea, da, să fie cu bani, dacă tot nu produce nimic și nu întreabă nimeni de diplome.

    Altfel, în ceea ce mă privește, eu sunt ok, bani de liceu pentru copii am sa am și probabil ca ai mei își vor găsi mai iute decât ai voștri un job, asta dacă voi mai fi p-aci să vă încurc, pe atunci.
    Numai să nu vă plângeți peste 15 ani , când 80% din țară va vota PSD și va face rating la antena3, sau alte mizerii, inclusiv segmentul 18-35.

      (Citează)

  27. Amendament. Pentru ca nu m-a luat somnul, am prezentat diagramă exact asa cum e trecută aici copilului absolvent de clasa 0. A interpretat corect, deși nu era o tragedie dacă nu. Deci da.

      (Citează)

  28. 1+1 e matematica. Matematica e stiinta exacta. Dificultatea probei era doar ca sa te prinzi de cum sta treaba, mai degraba aplicabila unui examen de Microsoft Office.
    Faptul ca multi copii au inversat axele arata ca ei nu sunt prosti, dar au fost derutati. Intrebarea e ce anume i-a derutat. Posibil in sali s-a printat alb negru, lucru ce a ingreunat mult identificarea carei axe i se aplica acea legenda, legenda ce era in proximitatea axei gresite. Daca raspunsurile erau aleatorii, atunci insemna ca ei nu au fost capabili sa interpreteze graficul (cerinta probei), insa ei au dat raspunsul corespunzator axelor inversate, deci au inteles despre ce e vorba la un grafic problema fiind exclusiva interpretarii legendei, lucru ce nu are treaba cu matematica, care este exclusiv exacta.

      (Citează)

  29. Mare ti-e gradina Domnului cu elevii astia din ziua de azi.. daca problema ii intreba “cati elevi au luat nota 3” ce ar fi raspuns ? Dar daca ii intreba cati elevi au luat nota 10 ? Vine in viitor o generatie de prosti. Asta e sigur. Nu avem noi politicieni deloc dar nici cetateni sa reprezinte tara asta nu o sa mai avem in cativa ani pentru minim 50 de ani. Poate dupa 2070 se intorc copiii celor din afara tarii sa recladeasca aici ceva (daca nu se face totul praf si pulbere)

      (Citează)

  30. Citind articolul dar si o parte dintre comentarii reiese un singur lucru: elevii care nu au rezolvat aceasta problema vor fi ratatii de maine ai Romaniei, viitorii asistati social votanti ai PSD-ului. O concluzie mai simplista si totodata mai plina de sine nici nu se putea.

    Oare de ce fiecare generatie are senzatia ca ea a fost miezul din Fanta?
    Ne-am obisnuit sa-i privim pe cei mai in varsta ca pe niste depasiti/expirati iar pe cei mai tineri decat noi ii etichetam ca fiind prosti sau incompetenti.

      (Citează)

  31. Se vede clopotu’ lu’ Gauss din stratosfera.

      (Citează)

  32. Ceea ce am inteles eu din acest grafic este ca numarul elevilor cu nota 5 este de 3, iar acestia reprezinta 10% din numarul total. NU ?

      (Citează)

  33. desi nu mi-ai aprobat comentariul in care nu injuram pe nimeni cumva bifa de mail la comentarii a ramas valabila. amuzant.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus