un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ce este un influențator, cine-l urmărește, cum și unde

26 May 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

4 comentarii

Scriam acum o lună despre capacitatea vedetelor de a influența oamenii doar pentru că sunt vedete. Am fost ieri să văd rezultatele unui studiu efectuat de Starcom MediaVest Group (un infografic mișto în link) în România privind influencerii și felul în care se pot clasifica ei, cum acționează și la ce sunt buni. Iată concluziile.

Totul pornește de la faptul că 93% dintre cei cu acces la Internet îl folosesc și pentru a se informa, iar 75% dintre aceștia îl folosesc drept principală sursă de informație.

influencers_4

Principalele categorii de influenceri sunt profesioniștii, oamenii obișnuiți și vedetele – dar desigur, câtă vreme ai și unde să-i urmărești. Ce înseamnă asta?

Profesioniștii:

  • sunt persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu
  • sunt foarte urmăriți (peste 60% dintre cei online urmăresc unul sau mai mulți astfel de oameni), în special în demograficul 25-44 ani, cu educație și venituri peste medie, iar audiența este interesată de informații de calitate de la ceea ce percepe ca fiind un expert în domeniu.
  • principalele domenii în care activează aceștia sunt sănătatea, IT-ul, mass-media, însă și din gătit, nutriție, călătorii, fotografie.
  • profesioniștii sunt prezenți pe Facebook, bloguri, televizor, ziare, radio.

Nu s-au dat nume la prezentare, dar eu în această categorie văd marii doctori ai țării, oamenii de știință șamd. De exemplu Neil deGrasse Tyson este un profesionist, nu o vedetă.

Oamenii obișnuiți:

  • devin influenceri cei care au dobândit un anumit statut într-un domeniu sau mai multe. Și-au câștigat renumele direct online.
  • 42% dintre utilizatorii online au încredere în ei, audiență este mai matură, peste 53% au peste 35 de ani, venituri medii.
  • pot fi găsiți pe Facebook, Instagram, bloguri, sunt cei recomandați de prieteni sau de pe forumuri și își formează mica lor comunitate.
  • contează pentru călătorii, culinare, recomandări de timp liber, gadgeturi, modă șamd

Din nou, nu s-au dat nume, dar aici eu văd bloggerii, videobloggerii, domnișoarele populare de pe Instagram șamd.

Vedetele:

  • doar 1 din 5 persoane le consideră influențatori, fiind urmărite mai mult pentru divertisment și nu pentru informații
  • chiar și așa, au un număr foarte mare de urmăritori, dar este un fel de voyeurism: cum trăiesc, ce fac, cu cine, unde, ce beau, ce mănâncă. Audiență este tânără, 18-34 ani, cu venituri sub medie.
  • s-au remarcat pe TV și radio, dar sunt prezenți acum și pe Facebook, Instagram, YouTube, bloguri, Twitter

Aici vă puteți închipui singuri numeroase nume și nu doar Cabral.

influencers_1
influencers_2

A urmat apoi o discuție în care cel mai interesant mi s-a părut punctul de vedere al lui Florin Grozea, care conduce agenția Hit Yourself Consulting de făcut publicitate prin intermediul vedetelor. Și a povestit, foarte pe scurt, cum a început luând la rând vedetele românești, analizându-le audiența și canalele de social media pe care sunt prezente, ce și cum fac și unde s-ar potrivi în campanie.

Ulterior, din experiență, a tras câteva concluzii. De exemplu a povestit cum majoritatea clienților vin la el spunând că vor o campanie cu Smiley. – OK, și ce target are produsul vostru? – Păi, 25-34 ani. – Aha, deci Smiley nu s-ar potrivi aici. Fiecare vedetă are publicul ei și acolo se potrivește cel mai bine.

Tot Florin spunea că vedetele fac cel mai ușor reclamă produselor de larg consum: băutură, mâncare, magazine etc. Mi-a plăcut o exprimare de genul “poți pune o vedetă pe afișul publicitar cu o mașină și va atrage curiozitatea oamenilor, îi va aduce în showroom-uri. Nu pune însă vedeta să explice de ce e bună mașina”. A povestit mai pe larg pe blogul său.

Și cam așa se formează cele mai bune campanii, ca o îmbinare între categoriile de mai sus. Asta am intuit-o de mult, că în 10 ani de blogging și 5 ani de campanii înveți multe chiar și dacă ești inginer, nu om de comunicare. Dacă lansezi un telefon nou, pune-l în mâna unei vedete ca să atragi atenția, dă-l pentru review la 3-4 oameni obișnuiți și eventual dă-l și la vreo doi fotografi, că ei arată mai bine ce poate camera foto. Și eu pot face fotografii, dar un fotograf are talentul de a găsi unghiurile și scenele care să atragă privirea.

influencers_3

influencers_5

influencers_6

Studiul a fost făcut pe utilizatori de Internet din mediul urban, vârste 18-55 ani.

    4 comentarii

  1. Pe Dan Condrea unde l-ai incadra? Ca pe ele sigur il urmarea multa lume.

      (Citează)

  2. conform unui sondaj de pe net, 91% din oamenii de pe net se informează de pe net.

      (Citează)

    • Io am vazut un sondaj pe facebook intre prietenii mei de pe facebook, ca la primarie iese Nicu. Cum care Nicu? CaNicuLaProteve!

        (Citează)

  3. Tu unde te incadrezi?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus