un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

În ciuda știrilor exagerate, vânzările VW nu au fost blocate în România

1 Oct 2015  ·

AUTO  ·

20 comentarii

feat_auto_golfDin viteza lucrurilor, presa de la noi dă din nou niște titluri de zici că a căzut lumea, iar compania Volkswagen e pe moarte. Și ce-i mai rău este că astfel de titluri și articole făcute în grabă nu sunt precum cel cu cometa, de care nu-i pasă nimănui, ci pot influența tranzacții de zeci de mii de euro, credite bancare șamd.

Sunt sigur că inclusiv acum sunt oameni cu leasingul aprobat sau creditul în analiză și nu știu ce să mai facă, nu știu dacă mașina VW pe care voiau să o cumpere (sau Audi, Skoda, Seat) le va mai fi vândută, deși banca probabil că la cere ratele.

Ce poți citi astăzi?

“RAR nu mai eliberează cărți de identitate pentru Volkswagen”

“Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România”

Sună de parcă s-ar fi blocat vânzările VW în România.

Ce s-a întâmplat de fapt? Păi aflăm de la cei care chiar se pricep, dar în avalanșa de știri sunt mai greu de găsit. Citiți pe Automarket cum stau lucrurile.

Pe scurt, RAR a interzis vânzarea mașinilor cu motoare diesel Euro 5. De la 1 septembrie, printr-o directivă UE, oricum puteau fi vândute doar mașini cu motoare Euro 6 și dealerii asta vând. Există o singură excepție, se puteau vinde și mașini Euro 5 câtă vreme au ajuns în stocul dealerilor înainte de 1 septembrie și au stat nevândute, iar dealerii au anunțat la RAR care sunt aceste stocuri.

În practică, fabricanții aveau mașini Euro 6 în ofertă de multă vreme, nu au început să sosească acum de la 1 septembrie. Aceste stocuri nu sunt foarte mari (update: 300 de bucăți, zice Ziarul Financiar, a anunțat RAR acum câteva minute). Vânzarea celor pe benzină Euro 5 nu este blocată, anunțul RAR face referire doar la diesel.

Mult mai important, RAR nu blochează importul mașinilor second-hand diesel Euro 5 (sau mai vechi, de altfel). Anunțul lor precizează că interdicția de vânzare se referă doar la acele vehicule aflate în stocul dealerilor locali. Asta pare o tâmpenie, că normal ar fi fost să oprească înmatricularea mașinilor diesel VW cu motoarele afectate până când se va afla ce normă Euro respectă de fapt, ca să le poată taxa corect.

În plus, Călin Popescu Tăriceanu tună și fulgeră despre cum România ar trebui să ceară despăgubiri celor de la  VW pentru că ne-au poluat patria. În cea mai poluată capitală a UE, în orașul în care speranța de viață este mai mică pentru că avem prea mult praf, prea multe șantiere deschise, prea puțin spațiu verde incorect întreținut sau chiar distrus complet, Tăriceanu a descoperit vinovații pentru întreaga situație: Volkswagen. O mai avea acțiune la dealeri Citroen/Ford, măcar așa din umbră?

tesla_vw_meme

    20 comentarii

  1. Vorbind despre RAR iar îmi aduc aminte de ITP-ul românesc. Dimineața trec prin fața Palatului copiilor, unde se află un monument dedicat militarilor uciși în teatrele de operații. (Afganistan, Irak, etc) De gardă în preajma monumentului sunt doi militari care se schimbă (cred) dimineața și seara. Prind mai mereu tura de dimineața și văd automobilul folosit de militarii veniți să-i înlocuiască pe cei existenți. E un ARO. Scoate un fum de zici că-n rezervor sunt paie ude și nu motorină. De câteva ori i-am văzut meșterind la ea că nu mai pleca de pe loc. Ce nivel de poluare are mașina aia? Nu-i un risc pentru cei ce se află în ea sau pentru ceilalți de pe stradă, trotuar? Nu mai vorbim de bătaia de joc la adresa respectivilor militari, la imaginea armatei…

    Sunt multe alte lucruri de îndreptat la RAR, înainte de a discuta despre cărțile de identitate pentru automobilele VW. ITP-ul românesc e o glumă proastă și e sub directa oblăduire a celor de la RAR. ITP-ul românesc are o grămadă de oameni pe conștiință. Cu siguranță mai mulți oameni ar fi încă în viață dacă nu ar fi fost nevoiți să respire aerul cazanelor existente pe șosele.

      (Citează)

    • Automobilele armatei nu trec prin verificarile periodice la RAR. Ar fi fost amuzat in razboi: “Nu mergi cu tancul la rusi, ca le poluezi tara.”

        (Citează)

  2. Și ce, dacă suntem cea mai poluată capitală a Europei ce mai contează niște oxizi de azot (NOX) în aer? Și Roma are cam același index de poluare cu Bucureștiul, ar trebui ca italienii și românii să se ia de mânuță și să renunțe la orice politici anti-poluare, eventual să renunțe la obligativitatea Euro 6 și să permită Euro 3 (cam așa am auzit că s-ar încadra VW-urile diesel cu Euro 5 din soft), că tot sunt poluate și nu mai contează?

    Hai să renunțăm la taxa de mediu, de fapt hai să renunțăm la mașinile cu motoare mai mici de 2 litri diesel, să interzicem motoarele pe benzină și mașinile mai noi de 2007! Nu de alta, dar tot avem poluare!

    Lăsând ironiile, eu chiar aș interzice în centrul Bucureștiului accesul mașinilor diesel, a celor mai vechi de 5 ani și cu motoare mai poluante decât norma Euro 5. Sau dacă e ilegal să interzic, aș impune taxe un pic mai mari ca în Londra, măcar să am bani să fac parcuri. :)

      (Citează)

    • Sunt perfect de acord cu tine!!

      Este tipic mentalitatii romanului: “e poluat Bucurestiul, crezi ca daca eu ma hotarasc sa fac ceva, vor face si altii?” sau “e foarte aglomerat Bucurestiul, stau zilnic in trafic cel putin o ora, chiar daca as putea sa merg cu metroul, dar trebuie sa pun masina in miscare”

        (Citează)

    • Nu, Roxana draga, nu asta era ideea articolului de mai sus. Lasa-ma sa-ti explic.

      Ideea e ca problema poluarii in Bucuresti exista de ani de zile si nimeni nu face nimic. Nici Tariceanu, nici Ponta, nici domnu’ doctor de la racoare. In schimb, cand apare o problema externa si singura cale in care putem actiona e sa aratam cu degetul, o facem, ca nu-i greu. “Au mintit si ne polueaza, sa plateasca!”. Bun, perfect chiar. Dar cu poluarea noastra ce facem, nu luam nicio masura? Pai… nu.

      Acum ai inteles articolul? Data viitoare doar spune si traduc imediat. Stima.

        (Citează)

  3. Daca zice Tariceanu, nu e bine?
    Are dreptate, indiferent de ce parte a politicii se afla. VW au fost niste hoti si chiar nu le e bine. Faptul ca stirile de la noi (si nu numai) mai zic prostii nu diminueaza din magaria lor.

      (Citează)

    • Nu e chiar bine. Când o zi un om căpușă al politicii noastre, care vrea doar să mai apară la știri dând impresia că și face ceva de la conducerea Senatului, nu doar e controlat de PSD, nu știi dacă e bine intenționat sau vrea doar să pară ocupat.

      Eu pariez pe a doua opțiune. Mai ales că, de fapt, ce treabă are președintele Senatului aici? E treabă de guvern, Minister Transporturi și Minister Mediu, aceștia să iasă cu declarații și idei.

      Plus că are interese în domeniul auto. Dacă până acum ar fi fost un campion al mediului înconjurător, n-aș fi zis nimic, dar acum dintr-o dată s-a trezit cu ideea asta., după ce i-a apus ideea unei comisii care să verifice starea democrației.

        (Citează)

  4. Tariceanu a scapat de Citroen de mult. Si-a mutat catrafusele la Ford de ceva ani, e dealer Ford.

      (Citează)

  5. ionut popescu

    01/10/2015 la 5:33 PM

    Factorul major de poluare in Bucuresti este praful. In zona metropolitana a Bucurestiului s-au taiat peste 2 milioane de copaci in ultimii ani si au fost plantati vreo douazeci de mii.
    Orice constrangere (gen congestion tax) pentru a limita traficul auto trebuie sa fie fondata pe alternative. In speta pe transport public, care la noi este o catastrofa. Trasee nejustificate, zone neacoperite, statii cand prea lungi cand prea scurte, lipsa de colaborare intre ratb si metrorex. Iar zona periurbana este la mila unor crocodili cu microbuze groaznice (si pe alocuri chiar mai groaznic, pentru ca nici alea nu exista).
    VW o sa plateasca amenzi, o sa inghita niste pierderi generate de rechemari si ceva investitii ca sa remedieze lucrurile. Dar, to`arăși, daca VW se duce… pre multi o sa traga dupa ei, si cred ca chiar economia mondiala este intr-o primejdie groaznica.

      (Citează)

    • ionut popescu: VW o sa plateasca amenzi, o sa inghita niste pierderi generate de rechemari si ceva investitii ca sa remedieze lucrurile. Dar, to`arăși, daca VW se duce… pre multi o sa traga dupa ei, si cred ca chiar economia mondiala este intr-o primejdie groaznica.

      Nu cred că se va ajunge acolo. Nu doar VW poluează peste norme, ei poluau cel mai mult. Testele americanilor au arătat că și alte mașini aveau aceleași probleme. Cum dai amendă, la poluare 40x e nasol, plătești, dar la 10x e ok?

      Că dacă e să-i amendezi pe toți cei care depășeau baremul, ai rupt în două industria.

        (Citează)

    • ionut popescu

      01/10/2015 la 7:53 PM

      cand am zis ca ”pre multi o sa traga dupa ei” exact la asta ma gandeam, la faptul ca e aberant sa creada cineva ca VW e satana, singura firma care a incercat sa triseze. deci daca pica unii o sa pice toti. si daca ai rupt industria auto se rup industriile paralele si asta inseamna ca practic vine sfarsitul.

        (Citează)

  6. DieselGate, ziua a 13-a: inca n-am auzit nimic despre Hyundai, cum ca ar fi implicati si ei in afacerea asta. Pot dormi linistit la noapte :D

      (Citează)

  7. mircea (primul)

    01/10/2015 la 9:35 PM

    In urma unui “scandal” de genu asta iti dai seama cat de redusi sunt unii.

      (Citează)

  8. ratonbox:
    Automobilele armatei nu trec prin verificarile periodice la RAR. Ar fi fost amuzat in razboi: “Nu mergi cu tancul la rusi, ca le poluezi tara.”

    Poate c-ar trebui schimbata regula asta: Autovehicolul militar ar trebui sa aiba dreptul sa faca ce vrea muschii lui doar in situatii de razboi/urgenta/calamitate. Autobuzul militar e totusi un autobuz

      (Citează)

  9. Niciodata nu am ciordit un VW. Am avut un feeling bun.

      (Citează)

  10. Marius M are dreptate. Oricine știe, e imposibil să nu știe, că în Ro ITP-ul ***nu*** se face pe bune. Este unul din cele mai știute lucruri din România. Cei mai mulți cetățeni (inclusiv eu) avem mașini vechi care trec doar cu “ajutor”. Nu sîntem toți bogătași ca nwradu care are Bentley Mondeo de sute de mii de euro din advertoriale la burgeri :-)

    Revenind la tonul serios, dinainte de ultimele 2 rînduri: este culmea ipocriziei ca un om politic care ȘTIE, așa cum știu toți cetățenii, că în Ro nu se respectă legile împotriva poluării, să vină cu acuzații ridicole de genul ăsta, că VW e de vină. De altfel, într-o țară normală, nu văd cum Tăriceanu putea să fie și deputat/senator/prim ministru și să aibă și mare firmă de import auto… de parcă conflictul de interese a fost ascuns printr-o umblare la soft…

      (Citează)

  11. nwradu:
    Nu e chiar bine. Când o zi un om căpușă al politicii noastre, care vrea doar să mai apară la știri dând impresia că și face ceva de la conducerea Senatului, nu doar e controlat de PSD, nu știi dacă e bine intenționat sau vrea doar să pară ocupat.

    Eu pariez pe a doua opțiune. Mai ales că, de fapt, ce treabă are președintele Senatului aici? E treabă de guvern, Minister Transporturi și Minister Mediu, aceștia să iasă cu declarații și idei.

    Plus că are interese în domeniul auto. Dacă până acum ar fi fost un campion al mediului înconjurător, n-aș fi zis nimic, dar acum dintr-o dată s-a trezit cu ideea asta., după ce i-a apus ideea unei comisii care să verifice starea democrației.

    Are legaturi cu domeniul auto, deci stie niste lucruri despre asta. Daca nu ma insel, are inca o pozitie in APIA (asociatia producatorilor si importatorilor auto), opinia lui priveste chestiunea asta.
    Observ ca deviati discutia inspre politica interna, desi treaba e simpla: VW a pacalit cu buna stiinta niste teste, ca sa poata sa vinda mai bine niste masini (inselaciune se cheama?).
    Mai observa ca multi reprezentanti media din Romania (unii chiar formatori de opinie) incearca sa minimalizeze vina VW, pe motiv ca “si ailalti faceau la fel”. NU, ceilalti nu au vindut un produs “vopsit” cu eticheta de salvatorul mediului in conditiile in care masluiau (repet: cu buna stiinta) rezultatele testelor.
    E clar ca nici ceilalti nu se incadreaza in toate limitele, dar nu au fost prinsi (cel putin deocamdata) cu trisatul.
    VW a facut o mizerie, de aceea trebuie sa plateasca. In Romania o sa fie mai greu, fiindca nu spune asta “cine trebuie”, dar in tarile cu apa calda, deja s-au luat masuri concrete si lucrurile sint in miscare.

      (Citează)

  12. Eu le urez doar faliment placut.

      (Citează)

  13. Ar fi bine sa verifici informațiile sau poate să revii cu o continuare la articolul ăsta. RAR a blocat orice fel de identificare a mașinilor VW. Cei care au cumpărat un VW (indiferent de motor) nu pot face identificarea pâna cei de la RAR nu se lămuresc. Nu specifică dacă exista un termen stabilit pana când iși propun să se lămureasca iar soluția pentru cei care au cumpărat un VW și le expiră numerele este „să o țină în garaj”.

    Eu mă întreb acum de unde ai luat informațiile atunci când ai scris articolul. Eu iți semnalez aceste lucruri pentru că acum am aflat de cineva care este în situția asta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus