►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Se strânge lațul și în jurul Euroins, pe care ASF tocmai i-a băgat în procedură specială, adică o supraveghere strictă a business-ului desfășurat.
Asta înseamnă că Euroins are un an de zile pentru a-și majora capitalul cu 200 de milioane de lei, altfel va fi dizolvată. Astra Asigurări a avut deja această soartă, nu au reușit să majoreze capitalul și recent ASF le-a cerut dizolvarea, iar polițele emise de ei sunt într-un soi de purgatoriu. Carpatica este în căutarea unui investitor pentru a majora, la rândul ei, capitalul, termenul fiind 15 decembrie.
Euroins are o cotă de piață de 25% din piața asigurărilor RCA. Alături de Carpatica și Astra, sunt genul de companie despre care se spune că vinde asigurări ieftine și deci nu are bani să-și despăgubească apoi clienții care au nevoie de acest lucru. Știți deja scandalurile.
Aici se vede din nou prostia pieței RCA din România. Așa cum am spus de mai multe ori, cumpărătorii de RCA nu simt că acesta le aduce lor vreun beneficiu, fiind doar obligatoriu prin lege și despăgubind pe cei pe care-i lovești tu. Mașina ta nu o repară asigurarea RCA, ci eventual una CASCO.
Prin urmare, majoritatea cumpără cel mai ieftin RCA de pe piață, să fie acolo pentru că e cerut prin lege. Iată o statistică făcută de mine pentru 2013, o voi repeta la final de 2015.
Sistemul trebuie schimbat în întregime. Dacă pe RCA ai ști că va fi reparată și mașina ta, nu doar a celui lovit de tine, ai avea grijă să cumperi unul de la o firmă serioasă, cu suficienți bani în conturi pentru a asigura un flux normal de despăgubiri. Nu mai zic că RCA-urile au pornit acum mulți ani cu niște praguri adecvate parcului auto național de atunci, adică multe Dacii ce se reparau cu bani puțini. În prezent circulă mașini ceva mai scumpe pe străzile țării.
Oricât ar costa o astfel de asigurare mai complexă, este doar un cost normal pentru a avea o mașină. E timpul să abandonăm ideea că o mașină costă doar cât tabla de pe ea și că alte costuri recurente, precum impozite, asigurări, revizii, anvelope de iarnă și 1,5 lei/oră parcarea șamd ar fi cumva opționale și nu ceva de luat în calcul atunci când te gândești dacă-ți permiți sau nu mașina respectivă.
sursa: digi24.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
16/10/2015 la 8:09 AM
Ai citit asta? http://m.zf.ro/banci-si-asigurari/euroins-am-operat-o-majorare-de-capital-de-200-mil-lei-situatia-financiara-s-a-imbunatatit-14847273
Marian(Citează)
16/10/2015 la 8:21 PM
Perfect, mulțumesc. Îmi expira la sfârșitul lunii asigurarea la Astra. La ăștia reinoiesc :).
catalinx(Citează)
16/10/2015 la 9:00 AM
Nu mai stiu daca tot la tine am comentat chestia asta, dar cred ca e o problema cu privire la modul in care ne raportam la RCA.
RCA acopera si daune in caz ca lovesti un pieton, nu numai tabla. Caz in care, masina ta e aproape in regula. RCA nu e pentru tine, e pentru ceilalti. Si cam asa ar trebui sa fie.
Andrei(Citează)
16/10/2015 la 9:31 AM
Cred ca mai avem ani buni pana vom putea ca societate mindset-ul cu “cat timp nu ma afectează direct nu e treaba mea”.
Ne trebuie putina gândire strategica ca sa vedem cum ne afectează indirect (dar tot puternic) deciziile noastre.
Cat despre companiile astea de asigurări, din punctul meu de vedere Euroins și Carpatica trebuiau închise de mult…
Ionuț Popa(Citează)
16/10/2015 la 11:49 AM
Corect până la un punct. Legea mă obligă să închei o poliță RCA, unde vreau eu, piața e liberă. Dacă asiguratorul care oferă polița ieftină se sufocă, de ce există?
Bucata aia de hârtie verde costă 700 de lei într-un loc și 200 în alt loc. Ghici pe care o cumpăr?
Cristi(Citează)
16/10/2015 la 12:56 PM
Ai ratat fabricadediscounturi?
samE(Citează)
16/10/2015 la 12:07 PM
Platesc RCA din 2003 de cand permis (de la 18 ani) si niciodata nu am facut accident (din vina mea – sau mai bine spus eu nu am lovit pe nimeni ci altii m-au “impins” mai incet sau mai tare) . Eu personal aleg RCA-ul cel mai ieftin (pentru ca si altii ce m-au lovit mi-au dat unul ieftin(Astra , Carpatica) si nu am avut probleme (poate am fost eu mai norocos)) in schimb cu Allianz, pe care-i lauda toti nu au vrut sa despagubeasca total dauna , dar aveam CASCO si am facut cu regres (asa ca tot au platit).
Daca va uitati pe rezultatele financiare ale tuturor firmelor de RCA , nu exista una dintre firme care sa nu faca profit , in conditiile in care au cele mai centrale sedii, cele mai dotate , masini 20000Eur+ samd . Deci despre ce vorbim aici ? Se numeste lacomie si asta incearca sa diminueze ASF (pe langa politic , influente si jocurile lor de putere).
Prin 2010 a existat o poveste cu o firma (de fapt 2 de asigurari) Delta si Delta Addendum (care au venit , au facut RCA-uri 2 ani si au disparut dom`le ca i-au somat ASF (pe vremea aia CSA) sa-si mareasca , capitalul si alte conditii . Cert este ca au facut profit vreo 15 mil Eur pe an .
Liviu(Citează)
16/10/2015 la 12:09 PM
Corectie – ale RCA cel mai ieftin
1. Pentru ca e de 4x mai ieftin decat unul scump
2. Pentru ca nu l-am folosit niciodata (imi place sa cred ca sunt un sofer bun)
3. Pentru ca nu am avut probleme atunci cand am fost lovit (precizarile mai sus).
Liviu(Citează)
16/10/2015 la 12:09 PM
Asigurarile in primul rand trebuie sa fie pe numele conducatorului auto, NU pe masina ! Ca masina nu se conduce singura! Asa se va putea face un”cazier” al conducatorului auto.
sfx(Citează)
16/10/2015 la 4:41 PM
Exista un cazier al conducatorului auto. Il iei de la politia rutiera pe raza careia ai domiciliul.
Andrei(Citează)
16/10/2015 la 7:01 PM
Il poate accesa asiguratorul ? Ptr ca eu nu am vazut sa imi fi facut vreodata in ultimii 20 de ani polita rca functie de cat de cuminte sau nu am fost in trafic. Pe de alta parte daca soferul are rca pe numele lui treaba politei rca se simpifica nu va conta decat cel care a condus.
Sfx(Citează)
16/10/2015 la 7:14 PM
On topic sa permiti prezenta pe piata asigurarilor a unor firme care practica preturi de dumping si sa nu se intervina de catre institutiile de control mie imi pare un furt cu acordul statului. Firme precum cea din articol ar fi trebuit sa fie oprite cu mult timp in urma daca legile nu ar fi fost atat de permisive. Au fost f multe cazuri de abuzuri din partea asiguratorilor ieftini care nu si-au achitat datoriile tocmai datorita lejeritatii legilor dar si bazandu-se pe faptul ca in Ro justitia se misca cu incetinitorul.
Sfx(Citează)
16/10/2015 la 9:00 PM
Eu unu inca nu inteleg de ce o persoana privata este obligata sa incheie un contract cu o alta persoana privata in caz contrar primeste o amenda uriasa. Mai concret in cazul asigurarilor sa presupunem ca de maine asigurarile se duc la 100X asigurarile pentru ca este principiul cererii si ofertei(oferta mica- putine companii , cerere mare multi proprietari). Atunci toate oricine are masina va plati 50000 RON pe an sau va suporta niste amenzi deci practic va fii obligat sa incalce legea in timp ce cei cu asigurarile se vor imbogati de pe urma lor.
Acuma in mod normal RCA -ul (ca si CASCO) ar trebui sa fie optional si in functie de ce alegi sa stii ce primesti.
Bine pentru ca sa faci o asemenea modificare cei din parlament ar trebui sa gandeasca ceva timp si sa se consulte cu destul de multe persoane ceea ce e putin probabil
Cat despre cei 3 ei exista niste legi si ei ar trebui sa le respecte.
nicolae(Citează)
12/11/2015 la 2:54 PM
Asteptam sa vedem daca actionarii reusesc majorarea de capital social. Daca dispar ei si inca vreo firma de pe piata din Romania or sa explodeze preturile la rca.
Adrian Pusca(Citează)