un blog de Radu Dumitru

Oferte bune de decembrie, plus ghid de whisky, gin și alte băuturi fine. Robotesc și la canalul meu de YouTube, orice Subscribe ajută.

O reducere de 50% este de fapt de 21%

16 Aug 2015  ·

GÂNDURI  ·

17 comentarii

Altex a dat cu bățul în baltă rău de tot la cele mai recente reduceri. Lăsăm la o parte că se numesc “Black Friday de vară”, pe pielea lor vor simți apoi când lumea nu va mai arunca ochii pe Black Friday-ul din noiembrie, cel pentru care se muncește câteva luni. Update: la final am adăugat un punct de vedere Altex.

Altex a trimis un newsletter ce promitea Samsung Galaxy S6 la 50% reducere.

altex_s6_1

Când au apărut ofertele, S6 era redus de la 3.299 lei la 2.599 lei, adică 21% reducere. Conform reclamei, ar fi trebuit să coste 1.649 lei. Asta e reclamă mincinoasă.

altex_s6_2

Magazinele oricum au obiceiul de a raporta cuantumul reducerii la un preț de referință, de listă, nu la cel mai mic preț din ultima perioadă. De exemplu ceva costă 1000 de lei la intrarea în magazin, apoi vine vreo promoție și costă 800 de lei. Mai trec două zile și începe vreo perioadă promoțională extra-specială, iar magazinul îl listează la 700 de lei cu mesajul “redus de la 1000 de lei, 30% avantaj!”, dar toată lumea țipă “cum, că ieri era 800 de lei!”. Da, era 800 de lei, dar deja la reducere.

E o practică ceva mai… gri, să-i spunem. Ne-am lămurit cu ea, am învățat-o, ba chiar v-am spus cum să priviți lucrurile – analizați prețul final și dacă-i mai bun decât în restul pieței. Mă întristează însă să văd că acum apare o nouă practică, cea de a trimite newsletter-uri înșelătoare pentru a obține un click în plus, un vizitator în plus. Asta se numește publicitate falsă și reclamă înșelătoare și probabil că ANPC-ul le-ar putea face o bucurie. Este genul de practică pe care, dacă ar face-o un afiliat pentru a obține un click în plus către acel magazin, ar fi dat afară din respectivul program de afiliere.

Și pot să accept greșeli de genul acesta când se listează sute de produse, dar nu la cel hero, cel din titlul emailului trimis tuturor. Acolo verifici de 3 ori.

În rest, au început promoțiile Back To School pe foarte multe magazine online. Alături de Black Friday-ul de noiembrie și de Crăciun, acestea mi se par cele mai importante promoții ale anului pentru că vin într-o perioadă când oamenii chiar au nevoie să cumpere diverse: copiii au nevoie de rechizite și haine, cei mai mari poate au nevoie (sau merită) un laptop nou, o imprimantă, un monitor sau un telefon, vin studenții la oraș și au și ei nevoie de diverse, se termină concediile și reîncepe munca, așa că se mai fac diverse achiziții cu banii rămași, ba chiar se termină și perioada tradițională de renovări și construcții. Revin și eu cu o listă de magazine și recomandări.

Mi-a trimis Altex următorul mesaj:

ALTEX a transformat Black Friday de vara intr-un eveniment de traditie, deja, iar in perioada 13-19 august reducerile sunt cu adevarat incendiare. Si, pentru ca vrem sa oferim cele mai mici preturi, lucram intens la zeci de oferte, astfel incat clientii nostri sa poata achizitiona cele mai inovatoare tehnologii la cele mai bune preturi.
Ceea ce s-a intamplat cu oferta pentru smartphone-ul Samsung Galaxy S6 a fost o eroare. De aceea, imediat, am trimis si erata, tocmai pentru a nu crea confuzie in randul iubitorilor de gadgeturi. Ne pare rau pentru informatia gresita, pe care am comunicat-o initial. Tocmai pentru ca aducem preturile cele mai mici romanilor de 23 de ani, stim cat de important este sa o facem in mod corect si transparent. Si, pentru ca noi, in cadrul ALTEX, credem in transparenta, vrem sa stii exact care a fost situatia – pretul in banner-ul de newsletter era corect, insa a fost o eroare la valoarea discount-ului. Tocmai de aceea, am rectificat imediat ce ne-am dat seama. Speram ca nu ai intampinat probleme din cauza acestei erori si te asteptam pe www.altex.ro sau in reteaua noastra de magazine sa descoperi toate ofertele noastre de Black Friday de vara.

Toate bune și frumoase, e o greșeală, se mai întâmplă, a naibii cum s-a întâmplat unde sunt ei avantajați, dar na, se mai întâmplă. Însă BF de vară “eveniment de tradiție”? Din ce văd în TOATE reacțiile de pe net, nu e chiar așa.

    17 comentarii

  1. Alex Gheorghițan

    16/08/2015 la 12:06 PM

    Au revenit cu erată după câteva minute: http://i.imgur.com/Gw9iFOt.jpg (au schimbat doar titlul în NL)

      (Citează)

  2. Comandat un laptop în urmă cu câteva zile de la Altex. Mi-au spus că îl livrează în 24 de ore. După 24 de ore îi sun și îmi spun că ajunge în alte 48 de ore. Aveam nevoie urgent și zic că vreau să renunț la comandă și să o anuleze. Operatorul îmi zice că nu are cum, că numai eu o pot anula în momentul în care vine curierul la ușă cu produsul să îl refuz. Îi spun că nu e logic, de ce să pună un curier pe drum degeaba și să mai piardă niște bani. Îmi spune că așa e procedura.
    După două zile mă sună curierul, că e aproape de adresa de livrare și să vadă dacă sunt acasă. Îi zic că nu mai este valabilă comanda, dar am anunțat deja la Altex. Zice, mda, nu este prima oară când pățesc asta…

      (Citează)

    • Ce să zic… problema lor, dacă vor să se încurce suplimentar și cu curierii, asta e. E posibil ca laptopul tău să fi fost deja predat curierului și de asta să se fi întâmplat așa.

        (Citează)

  3. Ca sa isi spele pacatele puteau sa puna 3 bucati pe stoc, reducere reala de 50% pentru 1 ora, se vindeau, imaginea era curata, move on!

    Dar…ei trimit erata, cat pierdeau? 1500-3000 RON ? Macar erau 3 oameni multumiti, articolele de genul asta erau modificate (altex chiar a oferit 50% dupa atentionare…bla bla)

    Parerea mea.

      (Citează)

  4. E posibil ca firma care ss ocupa de conceperea newsletteru-ului sa fi greșit, se mai intâmpla.Am vazut preturi gresite si prin ziarele sau pliantele de la supermarketuri sau cele de bricolaj.Una este ce scrie in newsletter si alta este ce apare listat pe site.Daca pe site pretul ar fi fost gresit, aveau dreptul sa refuze comenzile, ceea ce e foarte corect.Singurul magazin care-si permite astfel de derapaje este Emag-ul.La ce cifra de afaceri au isi permit sa mai greseasca cate un pret, fie el si la resigilate ( de fapt e o lichidare de stoc de produse vechi devenite nevandabile) chiar daca risca amenzi mari.Se intampla odata la un an sau doi, de obicei dupa un eveniment major gen BF, cand se creeaza un varf in comenzi si vanzari.Anul asta e posibil sa nu avem parte de asa ceva, a fost anul trecut atat in Ro cat si in BG.Remember ?
    Tre’ sa mai treaca o perioada in care lumea uita.

      (Citează)

  5. Si totusi nu se poate face nimic sa nu se mai abuzeze de black friday? Deja exagereaza cu “black friday all summer”, “black friday de 5 zile”, etc. Nu e de mirare ca emag are castiguri imense de black friday. O mai lungesc si ei, dar si ofera reduceri subtantiale. Prefer o singura zi de reduceri reale pe an, decat una in fiecare luna.

      (Citează)

    • BF e odata pe an, de obicei in noiembrie.Anul asta pica pe 27 noiembrie, dar mai mult ca sigur ca la noi magazinele vor fura startul ( ptr ca Romania) si vor incepe perioada de reduceri cu 1-2 saptamani mai devreme.
      Problema e ca multi sunt atat de prosti incat cred ca BF e in fiecare luna Si uite-asa magazinele profita de prostia lor.De cesa stea ala care iucreaza la marketing, sa-si chinuie creierul ptr o campanie de promotii cand te poti folosi de BF, indiferent de anotimp.
      Stii cate campanii de BF sunt la noi intr-un an la emag ? Cam 20 ! Aproximativ 1 sau chiar 2/luna !

        (Citează)

    • Adrian: Cistiguri zici http://www.zf.ro/business-hi-tech/emag-a-raportat-afaceri-de-1-2-miliarde-de-lei-si-pierderi-de-58-milioane-de-lei-in-2014-14675011 ?

      Mie mi se par cifre foarte bune. N-au de ce să alerge după profit mare, magazinul e deja vândut, acționariatul s-a stabilizat, acum urmează creșterea.

      Creșterea se face prin investiții. Nu doar că reinvestești tot ce încasezi, dar aduci și bani de acasă (are Naspers de unde) sau iei linie de credit la bancă, dacă e cazul.

      Faptul că magazinul a crescut e clar, încasările au fost cu 50% mai mari, zice același articol. Pierderea poate fi explicată prin investițiile în noua gamă fashion, prin lansările de Sport și Supermarket, achiziția Agito din Polonia, investițiile masive în dezvoltările din Bulgaria și Ungaria șamd.

      Probabil acționarii nu vor profit acum, au deja mașină și casă mare, ci mai investesc vreo 4 ani și apoi fie vând pe bani foarte mulți fie stau un an fără să mai facă investiții și atunci împart un profit mare.

        (Citează)

    • gusteru: BF e odata pe an, de obicei in noiembrie.Anul asta pica pe 27 noiembrie, dar mai mult ca sigur ca la noi magazinele vor fura startul ( ptr ca Romania) si vor incepe perioada de reduceri cu 1-2 saptamani mai devreme.

      De acord cu ce-ai zis în rest, deși sunt unele magazine care n-au folosit niciodată expresia “black friday” pentru alte campanii decât pentru cea din noiembrie, ci au inventat alte nume.

      Apropo de ce-ai zis însă la început, asta cu furat startul nu-i așa. Nu e Sfântul Black Friday și cineva fură startul, iar ce se întâmplă la noi n-are vreo legătură cu ce-i la americani. E doar un nume împrumutat.

      Mi se pare chiar ok să-l facă mai devreme cu o săptămână, că pe 27 noiembrie ar fi prea aproape de zilele libere de sf andrei și 1 decembrie, curierii nu lucrează, oamenii nu sunt acasă ca să primească pachetele șamd. Din partea mea îl pot face și-n august, doar să fie o dată pe an și atunci cu reduceri mari.

        (Citează)

  6. Mie mi-au trimis ulterior email cu titlul ” ERATA: REDUCERE 700 lei la Samsung Galaxy S6- Black Friday de Vara!”

      (Citează)

  7. Scrii un articol si despre burger-ul de casa pe care-l pregateai aseara?

      (Citează)

  8. Se poate face un Back to School, nu e nevoie de un BF.
    Se pare ca toata lumea vrea sa cumpere doar la oferta si asa au ajuns peste tot reduceri , adaugi in 10-30% extra si apoi faci reducere.
    Prin US poti cumpara acelasi produs la 650$, 400$, 250$ si la 150$ depinde de unde il cumperi si cand il cumperi, in retail in timpul saptamnii preturi mai mari si pe weekend mai mici. La electronice nu sunt asa mari diferente pentru ca toata lumea compara preturile la electronice online.
    De ex. vrei un costum, daca mergi in timpul saptamanii mai mult ca sigur ai nevoie de el a doua zi sau in aceeasi zi, asa ca platesti oricat. Pe cand daca mergi in weekend il cumperi ca peste cateva zile sau saptamani ai nevoie de el asa ca iti ofera 50% discount, ca zici ca e oferta si mai cumperi o camasa, pantofi ….. si atunci fac bani pe volum.

      (Citează)

  9. La emag, o masina de spalat rufe era inainte de reducere la 899 si cu reducerea de zilele astea de 16% pretul a sarit la … 899 .

      (Citează)

  10. eMAG si Flanco sunt cei care au pionierat reducerile bombastice, precedate de mariri de preturi abrupte cu o saptamana inainte de promotie. Dupa ce si-au luat-o pe coaja de la public si au fost infierati repetat s-au potolit.

    Acum Altex arunca si ei o reducere din aceea astronomica… dar fara sa fi marit pretul inainte, iar procentele reale sunt mai putine.

    Care dintre magazine isi duce de nas clientii mai mult? Putem presupun ca toate au mintit cu buna stiinta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus