un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Statul francez ia măsuri împotriva Uber după protestele taximetriștilor

27 Jun 2015  ·

GÂNDURI  ·

47 comentarii

Taximetriștii parizieni au protestat împotriva concurenței Uber și au făcut-o ca ultimii mârlani, blocând accesul către aeroport, incendiind mașini, bătând șoferi Uber, dând foc la chestii în stradă șamd.

Simt așa că pe acolo au un chef de răscoale, au niște nervi de calmat, ca acum câțiva ani când proteste zilnice incendiau zeci de autoturisme în Paris și alte orașe. Fiecare țară cu frustrările lui.

Ștefan, un prieten și cititor al blogului care locuiește în Paris, mi-a spus că taximetriștii au reguli stricte și Uber chiar le face o concurență neloială. O licență de taxi poate să coste chiar și 200.000 de euro, au alte reguli, au investit în mașini șamd.

Problema lor este cu UberPop, nume sub care în Franța rulează fix serviciul de la noi (în România se cheamă UberX, în mod dubios; în restul lumii serviciul cu șoferi nelicențiați, conducând cele mai ieftine mașini posibile, se numește UberPop), nu cu alte servicii Uber prezente pe piață (limuzine, taxi-uri sub brand Uber șamd).

Ei bine, după aceste proteste statul francez a luat măsuri dure… împotriva Uber. Compania opera deja în semi-ilegalitate, oarecum ca și la noi. Poliția franceză are acum ordin să confiște mașinile ce vor fi găsite utilizând UberPop, serviciul fiind oficial interzis prin ordin al ministrului de interne. Uber analizează situația și caută metode legale pentru a rezolva situația. Nu cred că vor găsi, francezii sunt foarte socialiști.

Probabil că și la noi vor începe taximetriștii să protesteze. Anii de zile i-a durut în fund de calitatea serviciilor oferite și și-au bătut joc de clienți, la adăpostului unui monopol de facto pe care-l au pentru acest tip de transport door-to-door. Acum a apărut o alternativă mai bună. Din februarie am mers numai cu Uber în loc de taxi-uri și întotdeauna am fost foarte mulțumit. Taximetriștii, însă, sunt organizați în niște asociații mari și, în plus, aproape toți primarii sau consilierii sunt băgați prin afaceri de taximetrie, că din poziția lor e foarte ușor să asiguri succesul unei firme de taximetrie.

BTW: fă-ți cont prin acest link și primim amândoi o cursă gratuită de vreo 40 de lei.

Angry over Uber’s incursion into their industry, taxi drivers held protests around Paris on Thursday that disrupted traffic near airports, major rail stations and key intersections, ensnaring American rock singer Courtney Love in the chaos.

“They’ve ambushed our car and are holding our driver hostage,” Love tweeted. “They’re beating the cars with metal bats. This is France?? I’m safer in Baghdad.”

Love, who said her car had been attacked after leaving the airport, later tweeted that she had “got out after being held hostage for an hour” thanks to two motorcycle riders.

And she angrily called on Hollande to act, asking, “Is it legal for your people to attack visitors?”

sursa: CNN.

    47 comentarii

  1. Taximetristul: o specie de animal prost pe cale de diparitie.

      (Citează)

  2. Francezii au multe gunoaie socialiste in cap, de asta le merge economia asa de bine. Chestia cu confiscatul masinii pentru ca ai o aplicatie instalata pe telefon sau tableta nu poate fi legala, orice ordin ar ministerul lor de interne. Si daca nu le vine mintea la cap, ii va invata CEDO dupa ce se vor umple de reclamatii.

    Este ca si cum ti s-ar confisca masina pentru ca ai un bax de sticle de vin in portbagaj. Pentru ca poate urmeaza sa te imbeti si urmeaza sa conduci beat si urmeaza sa faci un accident in care urmeaza sa omori pe cineva.

    Exista dreptul la proprietate si dreptul de a-ti apara proprietatea si viata, mie mi se pare perfect legal OK ca un sofer de Uber care este atacat de taximetristi sa scoata arma si sa ii omoare. Pentru ca nu au dreptul sa il atace, nu au dreptul sa ii distruga proprietatea si sa ii puna in pericol viata. Da, pot sa parcheze si sa ii blocheze masina, pot sa sune la gendarmerie ca au gasit pe unul cu Uber dar nu au voie sa se atinga de el.

      (Citează)

  3. Nu crezi ca Uber va găsi metode sa intre în legalitate? Crezi ca e imposibil? Pai ceilalți cum au făcut-o?

      (Citează)

  4. Radu, poate nu ar fi o idee rea sa recitesti articolul de pe CNN si alte articole pe tema asta. Cred ca sunt 2 aspecte pe care le-ai ratat:

    1) VIOLENTA – nu stiu cum ai vazut tu episodul, dar ce au facut taximetristii din Paris e mult sub nivelul unei natii cum e Franta. Spune mult despre oameni!

    2) ILEGALITATEA – e un drum lung de la ce spune un ministru si chiar un presedinte pana la punerea in practica a unei legi sau hotarari.

    Eu cred ca episodul din Franta este o pata de rusine asupra tagmei taximetristilor si a francezilor in general. Nu mai conteaza ce a facut sau nu UberPop acolo. Cand apare violenta, subiectul e viciat. Apoi, mie imi arata – ce mi-a aratat si pe plan local de vreo doua ori pana acum legat de UberX – ca multi bloggeri si jurnalisti prefera mai degraba sa preia un subiect din prisma controversei (generatoare de trafic) decat sa caute / sa inteleaga toate aspectele problemei.

      (Citează)

  5. CM:
    Radu, poate nu ar fi o idee rea sa recitesti articolul de pe CNN si alte articole pe tema asta. Cred ca sunt 2 aspecte pe care le-ai ratat:

    1) VIOLENTA – nu stiu cum ai vazut tu episodul, dar ce au facut taximetristii din Paris e mult sub nivelul unei natii cum e Franta. Spune mult despre oameni!

    2) ILEGALITATEA – e un drum lung de la ce spune un ministru si chiar un presedinte pana la punerea in practica a unei legi sau hotarari.

    Eu cred ca episodul din Franta este o pata de rusine asupra tagmei taximetristilor si a francezilor in general. Nu mai conteaza ce a facut sau nu UberPop acolo. Cand apare violenta, subiectul e viciat. Apoi, mie imi arata – ce mi-a aratat si pe plan local de vreo doua ori pana acum legat de UberX – ca multi bloggeri si jurnalisti prefera mai degraba sa preia un subiect din prisma controversei (generatoare de trafic) decat sa caute / sa inteleaga toate aspectele problemei.

    nivelul unei natii ca franta? din punctul asta de vedere cam aici e nivelul. Fix asteptarile astea trebuia sa le avem de la ei intr-o asa situatie. Nu-s un model de educatie (si nu ma refer la scoli) si civilizatie… parerea mea, hic!

      (Citează)

  6. Situatia este generata de stat (Francez, Roman, etc).
    Pana acum cativa ani de ex, orice persoana putea face activitate de taxi in RO. Intre timp statul prin reprezentantii sai a decis ca nu e buna concurenta. Ca urmare a aparut nevoia de licentiere in activitatea de taxi, bineinteles numarul de licente este limitat pe oras. Licentele costa bani, si trebuie indeplinite un numar de criterii. Ca urmare a aparut cvasi-monopolul firmelor mari de taxi cu trecere pe la primarie. Ca sa nu mai vorbim de urmatoarea masura perfect concurentiala a tarifului minim stabilit de primarie pe fiecare oras.
    Acum daca luam in considerare cele de mai sus si te trezesti ca langa tine apare cineva care iti face concurenta mai bine, mai ieftin, fara sa plateasca atatea taxe si licente nu ti-ar sari mustarul ?
    Atat ca furia e directionata gresit. Ar trebui indreptata impotriva statului care a distorsionat piata in mod voit, in loc sa ofere un set de reguli clare valabile pentru toata lumea care doreste sa faca taxi (transp de persoane) si sa vegheze la respectarea lor. Asta ar trebui sa fie rolul statului.

      (Citează)

  7. Taxime-tristii sunt ghiolbanii aia care nu au fost buni la nicio meserie.

      (Citează)

  8. Dintr-o data România a devenit o oază de civilizație comparativ cu tari în care apa caldă curge de câteva generații :)) bună logica asta

    PS. în NY s-au confiscat pana acum 1000 de mașini folosite în taximetria pirat. Da știu, americanii sunt bolșevicii :D

      (Citează)

  9. De ce te miră modul în care au reacționat francezii? E ceva tradițional la ei să iasă și să se răscoale în mod violent. Ba chiar au schimbat arhitectura orașului să facă mai ușoară înăbușirea revoltelor. Asta a fost scopul renovării lui Haussman.

      (Citează)

  10. Francezii se aseamana aici cu romanii. Sunt buni sa se bata intre ei, nu cu alte natii.

      (Citează)

  11. Asa cum emag sau magazinul din colt n-are voie sa vinda medicamente, pentru ca vanzarea de medicamente e reglementata prin lege si trebuie facuta in anumite conditii, la fel transportul de persoane e reglementat prin lege. E vorba de licente de transport, asigurari RCA care sa cuprinda si transportul de persoane, care sunt mult mai scumpe, iar soferii se supun unor controale mult mai stricte decat un sofer normal. Daca nu te supui acestor reguli e firesc sa faci mai multi bani si sa-i bagi in faliment pe cei care o fac. La fel de fireasca mi se pare si reactia taximetristilor francezi. Isi apara job-ul si familiile pe care le intretin din banii castigi ca si taximetristi. E chiar atat de greu de-nteles asta? Cum ar fi ca maine sa apara o companie chineza, sa-nceapa sa cumpere bucati de teren prin tara, sa isi instaleze relee de comunicatii GSM, si sa ofere servicii 3G si 4G fara sa cumpere vreo licenta de la statul roman, asa cum fac Orange, Vodafone, Telekom sau Digi? Este ca si-ar permite niste preturi mult mai mici? Iar a argumenta existanta Uber si nerespectarea legislatiei cu faptul ca firmele de taximetrie nu respecta cele mai minime norme de igiena mi se pare o tampenie crunta.

      (Citează)

  12. zetu:
    Asa cum emag sau magazinul din colt n-are voie sa vinda medicamente, pentru ca vanzarea de medicamente e reglementata prin lege si trebuie facuta in anumite conditii, la fel transportul de persoane e reglementat prin lege. E vorba de licente de transport, asigurari RCA care sa cuprinda si transportul de persoane, care sunt mult mai scumpe, iar soferii se supun unor controale mult mai stricte decat un sofer normal. Daca nu te supui acestor reguli e firesc sa faci mai multi bani si sa-i bagi in faliment pe cei care o fac. La fel de fireasca mi se pare si reactia taximetristilor francezi. Isi apara job-ul si familiile pe care le intretin din banii castigi ca si taximetristi. E chiar atat de greu de-nteles asta? Cum ar fi ca maine sa apara o companie chineza, sa-nceapa sa cumpere bucati de teren prin tara, sa isi instaleze relee de comunicatii GSM, si sa ofere servicii 3G si 4G fara sa cumpere vreo licenta de la statul roman, asa cum fac Orange, Vodafone, Telekom sau Digi? Este ca si-ar permite niste preturi mult mai mici? Iar a argumenta existanta Uber si nerespectarea legislatiei cu faptul ca firmele de taximetrie nu respecta cele mai minime norme de igiena mi se pare o tampenie crunta.

    Nu te chinui cu logica.
    Vorbim de o generatie pentru care marketingul bate logica.
    Ei nu folosesc taximetre, ei folosesc “ridesharing” :))))))

    Taximetru = Automobil care efectuează, contra plată, transporturi de persoane sau de mărfuri, în general în interiorul orașelor, fiind prevăzut cu un aparat pentru înregistrarea costului transportului în funcție de distanța parcursă

      (Citează)

  13. @nwradu De ce nu spui și câte din cursele alea au fost gratuite?

      (Citează)

  14. Si de ce trebuie reglementata taximetria? Ce se va intimpla daca orice sofer va putea face taximetrie?

      (Citează)

  15. Gaelex: Chestia cu confiscatul masinii pentru ca ai o aplicatie instalata pe telefon sau tableta nu poate fi legala, orice ordin ar ministerul lor de interne.

    Zici astea cunoscând legile franțuzești sau de ce? Pentru că inclusiv la noi se poate pune sechestru pe ceva folosit pentru a săvârși o infracțiune, în cazul de față mașina.

    Sunt o grămadă de state în care la 3 amenzi neplătite ți se confiscă mașina. Dreptul la proprietate e valabil câtă vreme nu încalci alte drepturi sau legi, la fel cum și dreptul la libertate dispare când intri la închisoare.

      (Citează)

  16. CM: Eu cred ca episodul din Franta este o pata de rusine asupra tagmei taximetristilor si a francezilor in general. Nu mai conteaza ce a facut sau nu UberPop acolo. Cand apare violenta, subiectul e viciat.

    Și mie mi se pare că au exagerat cu protestele, dar francezii, după cum spuneam, sunt un pic duși cu capul aici și le-ar plăcea un pic de anarhie.

    De exemplu în protestele din octombrie și noiembrie 2005 din Franța, 8973 de autovehicule au fost vandalizate, majoritate prin incendiere.

    Asta nu schimbă însă decizia guvernului francez privind UberPop.

      (Citează)

  17. Andronache:
    @nwraduDe ce nu spui și câte din cursele alea au fost gratuite?

    Sigur, dar de ce te interesează?

      (Citează)

  18. mufa:
    Si de ce trebuie reglementata taximetria? Ce se va intimpla daca orice sofer va putea face taximetrie?

    În principiu nu s-ar întâmpla nimic. Nu văd diferența între a duce la gară o rudă pe gratis sau un străin care, străin fiind, vrea să te recompenseze cu bani.

    Situația se schimbă când apar probleme. Dacă nu ești mulțumit de serviciul respectiv? Dacă are loc un accident? Dacă șoferul e mitocan? Dacă mașina e proastă rău și iți riști viața urcându-te în ea?

    Și atunci vine statul și spune “poți face afaceri în țara asta, dar cu anumite condiții, ca să ne asigurăm că faci treabă bună”. Chestia asta se traduce în legi privind protecția muncii, reglementarea felului în care se păstrează mâncarea în restaurante și inclusiv condiții pentru mașina, asigurarea și instruirea unui șofer de taxi.

      (Citează)

  19. mufa:
    Si de ce trebuie reglementata taximetria? Ce se va intimpla daca orice sofer va putea face taximetrie?

    Pentru ca e o indeletnicire care poate pune in pericol atat viata celor care participa la trafic, cat si viata celor care beneficiaza de acel serviciu. La fel ai putea spune, de ce e nevoie ca soferii de tir sa foloseasca tahograf. Nu, serios, voi pe ce lume traiti? Adica Gogu care conduce o data la cateva luni, care pana ieri a fost frizer, acum c-a ramas fara job, chit ca nu cunoaste orasul, chit ca nu e evaluat pentru a fi declarat apt pentru transportul de persoane, o sa-ti care maine tie copilul din punctul a in punctul b. Misto.

      (Citează)

  20. nwradu: În principiu nu s-ar întâmpla nimic. Nu văd diferența între a duce la gară o rudă pe gratis sau un străin care, străin fiind, vrea să te recompenseze cu bani.

    Situația se schimbă când apar probleme. Dacă nu ești mulțumit de serviciul respectiv? Dacă are loc un accident? Dacă șoferul e mitocan? Dacă mașina e proastă rău și iți riști viața urcându-te în ea?

    Și atunci vine statul și spune “poți face afaceri în țara asta, dar cu anumite condiții, ca să ne asigurăm că faci treabă bună”. Chestia asta se traduce în legi privind protecția muncii, reglementarea felului în care se păstrează mâncarea în restaurante și inclusiv condiții pentru mașina, asigurarea și instruirea unui șofer de taxi.

    Ok. Am inteles ca statul trebuie sa aiba grija de cetatenii sai si face asta reglementind diverse activitati, in cazul asta pe cea de taximetrie. Care ar fi conditiile ce trebuie indeplinite? IMHO, ele ar fi:
    1. Carnet de conducede de minim 5 fara prea multe puncte de penalizare.
    2. O asigurare care sa acopere pasagerii/bagajele.
    3. Accesul autoritatilor, pe baza unui mandat judecatoresc, la cursele efectuate de respectiva companie.
    4. Existenta unei metodologii cit mai clare pentru stabilirea pretului.

    Trebuie creata o situatie de monopol/oligopol prin limitarea numarului de licente asa cum se intimpla prin unele locuri?

    E ok, pina la un punct, sa se reglementeze cum, eventual de cine, dar nu e in regula ca autoritatea sa stabileasca numarul.

      (Citează)

  21. zetu: Pentru ca e o indeletnicire care poate pune in pericol atat viata celor care participa la trafic, cat si viata celor care beneficiaza de acel serviciu. La fel ai putea spune, de ce e nevoie ca soferii de tir sa foloseasca tahograf. Nu, serios, voi pe ce lume traiti? Adica Gogu care conduce o data la cateva luni, care pana ieri a fost frizer, acum c-a ramas fara job, chit ca nu cunoaste orasul, chit ca nu e evaluat pentru a fi declarat apt pentru transportul de persoane, o sa-ti care maine tie copilul din punctul a in punctul b. Misto.

    False probleme.

    1. Orice sofer poate pune in pericol viata lor si a celorlalti participanti la trafic. De asta exista reguli care guverneaza condusul masinilor pe drumurile publice. Nu are nimic de-a face cu taximetria.
    2. Nu trebuie sa cunosti orasul, GPS-ul te scoate din incurcatura.
    3. Daca tu doresti doar taximetristi cu experienta, cred ca poti comanda asa ceva. Asta nu inseamna ca un sofer fara experienta in taximetrie nu poate incepe sa practice meseria.

      (Citează)

  22. Daca privesti din prisma taximetristilor, acestia au dreptate, e concurenta neloiala fiind fortati sa plateasca taxe suplimentare mari (licenta de taximetrie in principal)
    Daca privesti din prisma consumatorului, acesta alege serviciul cel mai bun calitativ. Daca Uber a crescut, acest lucru se datoreaza serviciilor mult mai bune.
    Problema este statul, care nu lucreaza in interesul cetateanului. Legile sunt facute sa atraga cat mai multi bani la buget, sub forma de taxe si impozite, nu sa reglementeze o calitate minima a serviciului sau macar sa permita o concurenta din care sa castige cel care ofera serviciul cel mai bun.

      (Citează)

  23. Eu una as fi tare trista sa dispara Uber. Si eu circul doar cu ei de cand au aparut. E adevarat ca de ex in Brasov nu am nicio retinere sa circul cu taxi, sunt integri pana in panzele albe. In Bucuresti insa….cu totul alta poveste. Mi-e sila efectiv sa circul cu taxi.
    Si nu, nu ma simt mai in siguranta cu nea Gica, in conditiile in care mi s-au furat bagaje cu lucruri de valoare (aprox 2500 lei), cand au comentat mereu ca nu aveam sa le dau bacsis, sau cand nu aveau nicio jena sa-mi ia 15 lei cand cursa facea 11, caci nu aveau rest.
    Deci nu mersi…UBER rules

      (Citează)

  24. Nici ce face uber nu chiar corect dar nici taximetristi. Activitatea de taximetrie se va schimba in anii urmatori, da sunt de acord ca iti trebuie :
    -un atestat,
    – verificare technica mai frecventa decat cea normala
    – PFA si iti platesti taxele
    – permis de conducere de peste un an si dupa un anumit numar de puncte sa nu mai ai dreptul de a conduce persoane.
    O companie ca Uber nu v-a umbla cu maimuța, primesti un raport la sfarșit de lună cu km conduși, numar de ore, cati bani ai incasat .
    Din păcate meseria de taximetrist full time va disparea, va fi disponibilă ca al doilea loc de munca pe care sa o practici ocazional.

      (Citează)

  25. Vorbesti despre infractiuni DOVEDITE sau CONSTATATE. Ce se intampla in Franta este confiscare sau sechestru pentru ceva VISAT.

    Legal si corect este sa organizeze FLAGRANT pentru fiecare confiscare de masina.

      (Citează)

  26. Politia nu va verifica printre soferi ce aplicatii au instalate pe telefoane, asta e doar o presupunere absurda de-a ta. Probabil va face comenzi la Uber si vor astepta ca soferul sa vina pentru a- i aplica sanctiunea.

    Gaelex:
    Francezii au multe gunoaie socialiste in cap, de asta le merge economia asa de bine. Chestia cu confiscatul masinii pentru ca ai o aplicatie instalata pe telefon sau tableta nu poate fi legala, orice ordin ar ministerul lor de interne. Si daca nu le vine mintea la cap, ii va invata CEDO dupa ce se vor umple de reclamatii.

    Este ca si cum ti s-ar confisca masina pentru ca ai un bax de sticle de vin in portbagaj. Pentru ca poate urmeaza sa te imbeti si urmeaza sa conduci beat si urmeaza sa faci un accident in care urmeaza sa omori pe cineva.

    Exista dreptul la proprietate si dreptul de a-ti apara proprietatea si viata, mie mi se pare perfect legal OK ca un sofer de Uber care este atacat de taximetristi sa scoata arma si sa ii omoare. Pentru ca nu au dreptul sa il atace, nu au dreptul sa ii distruga proprietatea si sa ii puna in pericol viata. Da, pot sa parcheze si sa ii blocheze masina, pot sa sune la gendarmerie ca au gasit pe unul cu Uber dar nu au voie sa se atinga de el.

      (Citează)

  27. mufa: E ok, pina la un punct, sa se reglementeze cum, eventual de cine, dar nu e in regula ca autoritatea sa stabileasca numarul.

    De acord cu ce-ai zis, în astfel de situații oricine ar putea fi un “taxi”.

    Asta cu limitarea numărului cred că este o găselniță de la noi pentru a crea un monopol. Multe licențe sunt luate de diverse persoane ce-au avut pile unde trebuie, iar aceia le închiriază taximetriștilor contra unor bani făcuți, practic, fără nici un efort.

      (Citează)

  28. Gaelex: Legal si corect este sa organizeze FLAGRANT pentru fiecare confiscare de masina.

    Ah, păi normal că așa se face. Te prinde în mașină cu clientul sau cheamă chiar ei un Uber.

      (Citează)

  29. Asta cu limitarea numărului cred că este o găselniță de la noi pentru a crea un monopol.

    Comparativ cu uber care poate cere un tarif de pana la 9 ori mai mare decat cel normal, pe baza cererii si ofertei.

    Sistemul cu un numar limitat de licente permite avantaje pentru ambele parti ale afacerii.
    – taximetristul are o baza de clienti optima astfel incat sa tina un pret fix
    – clientul se bucura de un pret fix si optim, stabilit de licentiator

    Sistemul asta de licentiere exista in toate orasele civilizate.
    Si se aplica in multe domenii.
    Din pacate nici in acest domeniu n-am inventat noi “roata”.

    @MGFX
    “Daca privesti din prisma consumatorului, acesta alege serviciul cel mai bun calitativ. Daca Uber a crescut, acest lucru se datoreaza serviciilor mult mai bune.
    Problema este statul, care nu lucreaza in interesul cetateanului. Legile sunt facute sa atraga cat mai multi bani la buget, sub forma de taxe si impozite, nu sa reglementeze o calitate minima a serviciului sau macar sa permita o concurenta din care sa castige cel care ofera serviciul cel mai bun.”

    tot consumatorul ar trebui sa aiba educatia necesara incat sa nu incurajeze evaziunea. pentru ca un consumator educat stie ca daca incurajeaza evaziunea el castiga pe moment 5 lei. dar pe termen lung pierde taxe de zeci/sute de milioane de euro care nu vor mai intra in buget.

      (Citează)

  30. vreti calitate dar uitati ca la noi sunt cele mai mici tarife la taxi in conditiile in care pretul benzinei este acelasi sau chiar mai mare decat in celelalte tari europene… daca tot esti asa plimbat radule, ar trebui sa stii chestia asta… stii vreo capitala europeana in care km sa nu coste cel putin dublu fata de bucuresti? pana si la unguri e vreo 4 lei.
    eu nu circul cu taxiul si nici cu uber, decat ocazional, si e o munca pe care nu as face-o niciodata in conditiile actuale… daca as fi taximetrist, probabil ca m-as rascula si eu vazand ca sunt altii care fac acelasi lucru ca mine fara sa fie frecati cu atatea licente, autorizatii si taxe…
    vrea uber sa faca transport de persoane? nu ii interzice nimeni atata timp cat respecta aceleasi reguli ca si ceilalti.

      (Citează)

  31. zetu: Pentru ca e o indeletnicire care poate pune in pericol atat viata celor care participa la trafic, cat si viata celor care beneficiaza de acel serviciu. La fel ai putea spune, de ce e nevoie ca soferii de tir sa foloseasca tahograf. Nu, serios, voi pe ce lume traiti? Adica Gogu care conduce o data la cateva luni, care pana ieri a fost frizer, acum c-a ramas fara job, chit ca nu cunoaste orasul, chit ca nu e evaluat pentru a fi declarat apt pentru transportul de persoane, o sa-ti care maine tie copilul din punctul a in punctul b. Misto.

    Tu ai mers cu taxiul in Bucuresti? Dupa textul asta am impresia ac nu. Ai descris perfect un taximetrist. Unul imi zicea ca nu gaseste pe GPS strada Crangasi.

      (Citează)

  32. Also, daca mai aduceti argumentul “taxe” cand e vorba de taximetristi eu plec acasa. Uber isi plateste soferii prin transfer bancar, verificabil. Mai spuneti-mi voi cum taximetristii platesc taxe si uberistii nu.

      (Citează)

  33. add: Also, daca mai aduceti argumentul “taxe” cand e vorba de taximetristi eu plec acasa. Uber isi plateste soferii prin transfer bancar, verificabil. Mai spuneti-mi voi cum taximetristii platesc taxe si uberistii nu.

    Transfer bancar nu inseamna “taxe”. Trebuie, eventual, sa declari venitul ca sa fie taxat. In Romania, se dau bonuri si/sau facturi. Transferul bancar tine loc doar de chitanta sau dovada de incasare, nu are valoare fiscala. De ce nu trimite Uber facturi automat prin email, o chestie simpla si perfect legala? Pentru ca ar plati taxe si nu vor. Pentru ca ar intra clar sub incidenta legii si nu vor.

      (Citează)

  34. add:
    Also, daca mai aduceti argumentul “taxe” cand e vorba de taximetristi eu plec acasa. Uber isi plateste soferii prin transfer bancar, verificabil. Mai spuneti-mi voi cum taximetristii platesc taxe si uberistii nu.

    Acum o luna sau doua dupa ce am dus masina in service, am luat taxiul si am primit bon.
    Tu cu uber primesti bon?

    Apropo, tu cati ani ai de nu intelegi mecanismul taxelor?
    Si ceea ce e mai grav, rolul taxelor in societate.

      (Citează)

  35. add:
    Also, daca mai aduceti argumentul “taxe” cand e vorba de taximetristi eu plec acasa. Uber isi plateste soferii prin transfer bancar, verificabil. Mai spuneti-mi voi cum taximetristii platesc taxe si uberistii nu.

    Eu iti doresc din suflet sa-ti faci o afacere si sa concureze c-o alta firma, in acelasi domeniu, care nu-si plateste angajatii pe statul de plata, asa cum o faci tu, platind toate taxele aferente statului, ci ii plateste din vreun paradis fiscal virandule salariul net in cont.

      (Citează)

  36. Am urmarit comentariile de mai sus si pot spune ca e cea mai buna conversatie pe tema Uber pe care am vazut-o de cand a aparut subiectul online, desi – recunosc – nu am fost de acord cu felul in care Radu a pus problema de fiecare data. Dar cum e blogul lui…

    Revenind. Sunt multe aspecte de luat in seama privind din ambele tabere, iar discutia de mai sus le-a adus probabil in prim plan pe cele mai importante.

    Cred insa ca ar trebui sa privim “problema” cu raceala avocatilor.

    Chiar daca ridesharing-ul seamana cu taximetria, nu poate fi considerat taximetrie atat timp cat Uber nu intra in sistemul taximetristilor. Cu alte cuvinte, daca nu aderi la sistemul de licente, masini inscriptionate dupa anumite reguli si tarife controlate, nu faci taximetrie. Pentru ca taximetria e definita mai degraba de acest cumul de atribute (licenta, masini galbene, tarife controlate, dispecerat) decat de “transportul de persoane”.

    Aceasta este (dupa parerea mea, dar ma poate corecta cineva cu studii juridice) motivul pentru care Uber opereaza in continuare in Romania si chiar in Franta. Legea ii permite.

    Am vazut titluri de genul “Uber interzis prin lege”. Tot in opinia mea si aici pot fi completat / amendat, o tara democratica cu o economie de piata (oricum ar fi ea) nu poate da o lege impotriva unei companii. Ar fi o aberatie. De aceea, cred ca Presedintele Frantei si Ministrul lor de Interne vor avea probleme cu “dorintele lor”. Pana la urma si legalizarea casatoriilor pentru cuplurile gay s-a facut tot in baza legii tarii respective.

    In acest context, Uber va functiona in continuare. Si chiar daca apare o lege noua, va trebui sa asteptam si cadrul in care se aplica. Iar aici avem deja un esec recent. Bonul la bacsis. Legea suna “bine”, doar ca punerea in practica a esuat.

      (Citează)

  37. CM:
    Chiar daca ridesharing-ul seamana cu taximetria, nu poate fi considerat taximetrie atat timp cat Uber nu intra in sistemul taximetristilor. Cu alte cuvinte, daca nu aderi la sistemul de licente, masini inscriptionate dupa anumite reguli si tarife controlate, nu faci taximetrie. Pentru ca taximetria e definita mai degraba de acest cumul de atribute (licenta, masini galbene, tarife controlate, dispecerat) decat de “transportul de persoane”.

    Incerc sa inteleg mecanismul tau logic.
    Poti sa-mi expici si mie cum vezi tu legea si ce rost are legea in societate?
    De fapt ce te impiedica pe tine sa aplici aceasi logica ca mai sus si in alte domenii, pe principiul “eu nu vreau sa intru in sistem, prin urmare legea nu mi se aplica” – practic poti face orice iti doresti.

      (Citează)

  38. Cosmin: Incerc sa inteleg mecanismul tau logic.
    Poti sa-mi expici si mie cum vezi tu legea si ce rost are legea in societate?
    De fapt ce te impiedica pe tine sa aplici aceasi logica ca mai sus si in alte domenii, pe principiul “eu nu vreau sa intru in sistem, prin urmare legea nu mi se aplica” – practic poti face orice iti doresti.

    Exista servicii auto care fac transport de persoane si nu intra in sistemul taximetriei. Nu au nevoie de licenta de taximetru si nici sa isi vopseasca masinile. Pe acelasi principiu functioneaza si UBER, iar explicatia este cea data de mine mai sus. Taximetria functioneaza dupa niste reguli, dar asta nu exclude existenta unor servicii care au un scop similar.

    Poti face ce doresti atat timp cat nu incalci legea. Si pana acum Uber a aratat ca nu incalca.

      (Citează)

  39. CM: Poti face ce doresti atat timp cat nu incalci legea. Si pana acum Uber a aratat ca nu incalca.

    LOL, e diferența de la “a arătat” și pana la “susține că”. Dar trebuie sa nu crezi în porci cu aripioare.

      (Citează)

  40. nashu_mare: LOL, e diferența de la “a arătat” și pana la “susține că”. Dar trebuie sa nu crezi în porci cu aripioare.

    Mda, credeam ca putem sa schimbam idei aici, nu sa ne intrecem in LOLs. Ma rog…

    Dar poate imi explici tu cum reuseste si in Franta, si in Romania sa functioneze totusi. Daca nu prin iteratii la lege!

      (Citează)

  41. ITERÁȚIE, iterații, s. f. Repetare a unui anumit procedeu de calcul, prin aplicarea lui la rezultatul calculului din etapa precedentă. – Din fr. itération.

    Dar poate e o metaforă…

      (Citează)

  42. Altfel, și eu credeam ca putem sa discutam fără sa aducem argumente ale căror logica insultă inteligenta pana și a unui absolvent de sosea.

      (Citează)

  43. *SNSPA, dar autocorect

      (Citează)

  44. nashu_mare:
    Altfel, și eu credeam ca putem sa discutam fără sa aducem argumente ale căror logica insultă inteligenta pana și a unui absolvent de sosea.

    Probabil tocmai ai avut un LOL moment in particular. Ce dragut! … Hai sa lasam logica! Spune-mi tu cum opereaza totusi Uber si in Romania, si in Franta. Si continuam de acolo, poate intr-o nota mai matura.

      (Citează)

  45. CM: Exista servicii auto care fac transport de persoane si nu intra in sistemul taximetriei. Nu au nevoie de licenta de taximetru si nici sa isi vopseasca masinile. Pe acelasi principiu functioneaza si UBER, iar explicatia este cea data de mine mai sus. Taximetria functioneaza dupa niste reguli, dar asta nu exclude existenta unor servicii care au un scop similar.

    Poti face ce doresti atat timp cat nu incalci legea. Si pana acum Uber a aratat ca nu incalca.

    Apelez din nou la dex
    ” TAXIMÉTRU, taximetre, s. n. Automobil care efectuează, contra plată, transporturi de persoane sau de mărfuri, în general în interiorul orașelor, fiind prevăzut cu un aparat pentru înregistrarea costului transportului în funcție de distanța parcursă; taxi. – Din fr. taximetre. ”

    Da-mi un singur serviciu de transport de persoane care face acelasi lucru precum taximetrul si nu se numeste taximetru

    Sa ne intlegem, legea nu se aplica doar celor care doresc sa respecte legea.
    Legea se aplica celor care intra sub incidenta legii.
    Asa ca oricine transporta o persoana din punctul x in y in urma unei comenzi, inseamna ca face taximetrie conform legii romanesti – conform legii din LooneyTunes probabil ca face “ridesharing”. Insa pentru moment respectam legea din statul in care traim.

    Tu spui ca uber nu incalca legea. Cum poti spune asta?
    Faptul ca nu esti arestat/amendat pentru ca ai incalcat legea nu inseamna ca nu incalci legea.
    In romania legea se aplica mai greu, dar in franta uite ca au fost arestati sefii uber.

    PS. nu stiu ce scoala ai terminat dar ai carente grave pe partea de logica, ori pur si simplu ai intentii criminale. Te-ai gandit ca poate unu mai sarac cu mintea se apuca sa faca “ridesharing” si primeste amenda 5000 lei fara sa inteleeaga de ce, cand toata lumea ii spune ca e normal sa faca taximetrie pirat?

      (Citează)

  46. CM: Probabil tocmai ai avut un LOL moment in particular. Ce dragut! … Hai sa lasam logica! Spune-mi tu cum opereaza totusi Uber si in Romania, si in Franta. Si continuam de acolo, poate intr-o nota mai matura.

    A fost intentionat acel LOL. Si vad ca si-a atins scopul.

    Dar interesul meu nu este sa te educ pe tine. Nici nu as putea educa un om care spune ca Uber arata in Franta si Romania ca nu incalca legea. Mai ales acum cand au fost retinuti directorii Uber din Franta.

      (Citează)

  47. 1. N-am spus ca transferul bancar inseamna taxe platite. Uber a lasat in grija soferilor sa plateasca taxele. Ca n-o sa plateasca nici dracu pana nu ii verifica cineva, probabil. Dar ii poate verifica cineva? Desigur. Pe taximetristul care nu da bon il poate verifica cineva?

    2. Firme imi care fac concurenta neloiala? Glumesti. Sunt satul. Ghita isi dadea legi singur.

    N-am zis ca Uber nu functioneaza ilegal, zic doar ca poate ar trebui schimbata legea. Ca bani nu ia statul nici de la uberisti nici de la taximetristi. Se imbogatesc doar primarii si consilierii care vand licentele.

    Pentru mine ca si consumator important e serviciul mai bun si mai ieftin.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus