un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Apple și controlul strict al partenerilor

22 Mai 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

20 comentarii

Apple are un sistem foarte închis pentru cei ce vor să lucreze cu ei. S-ar putea spune că își permit să pună ce condiții vor ei pentru colaborarea cu terți, dar parcă toate astea nu se potrivesc cu ideea de dezvoltare a tehnologiei.

În primul rând, dintre aplicațiile respinse în AppStore, 3% sunt respinse pentru motivul “Guideline 3.1: Apps or metadata that mentions the name of any other mobile platform will be rejected”

Adică n-ai voie să spui în descrierea aplicației ceva de genul “aplicația oficială a băncii noastre, acum pe iOS și Android”, ca nu te primesc în AppStore.

Lucrurile se complică și mai mult dacă încerci să produci accesorii pentru iPhone sau iPad, aici intrând orice dispozitiv electronic ce interacționează cumva cu aceste aparate, cu mici excepții (Bluetooth LE, cele conectabile prin jack-ul audio).

Pentru producția de orice altceva (cabluri lightning, accesorii ce utilizează HomeKit, Airplay sau Carplay, orice bazat pe protocolul iPod Accessory Protocol, telecomenzi pentru căști, accesorii audio pe Lightning și altele), trebuie să te înrolezi în programul lor de dezvoltare/producție și să incluzi în produsele tale anumite cipuri care au un cod unic, astfel încât se poate urmări întotdeauna ce-ai dezvoltate și câte produse. Ca dezvoltator, trebuie să prevezi pentru aceste cipuri.

După ce ai dezvoltat un produs, trebuie să găsești un producător licențiat MFi. Ca producător, indiferent de unde ai fi, ce produci și cât faci, întâi trebuie să te verifice ei că ai o situație financiară bună, apoi, pentru a căpăta licența de producător, te angajezi că vei raporta la Apple toate vânzările, stocurile și estimările pentru viitor. Vor să știe ce produci, cât, cui vinzi, cât ai în stoc. Control complet. “Submission of sales, inventory, forecast reports to Apple”, zice documentul. Ce drăguț.

iphone_5_demontat

    20 comentarii

  1. Este că nu ai lucrat vreodată în distribuție?
    Este un articol fără documentare contextuala. Nu poate fi salvat nimic la el, decât șters eventual. Valoare 0.

    Aproape toți producătorii cer genul ăsta de raportare.

      (Citează)

  2. apple nu sunt prosti, masurile astea sunt impotriva parsiveniei chinezilor. F multe firme increzatoare au deschis in China, s-au trezit ca le sunt copiate operatiunile, facuta o fabrica similara chinezeasca si in clipa aia nu i se mai prelungeste licenta.

    Practic China e cea mai mare escrocherie de furt de tehnologie de pe planeta. Nu stiu ce vor face cand se vor vedea cu sacii in caruta, dar Putin & Crimeea ar fi un model.

      (Citează)

  3. Asta e de foarte mult timp. Also, nu poti sa folosesti nici logo-urile si numele Apple (si al produselor) in aplicatii. Mi se par reguli corecte care duc la o calitate mai ridicata a aplicatiilor si al accesoriilor. Acum, daca nu-ti place, nu vinzi. Simplu. E destul de mare piata pe Android. Sunt multe reguli care par irelevante la inceput, de exemplu cea cu luarea actiunii de pe un buton in meniuri la ridicarea degetului de pe ecran, dar care au fost foarte importante in normalizarea UX-ului pe platformele cu touch. Inainte de asta erau “all over the place”.

      (Citează)

  4. Stai linistiti, chinezii nu fac nimic din toate astea.

      (Citează)

  5. Dom’le… da’ scrie undeva că ești obligat să colaborezi cu Apple chiar dacă nu-ți convin condițiile lor?

      (Citează)

  6. Fascinantă lumea asta a mactarzilor.Face omu’ un articol ca să le arate de ce plătesc ca proștii pentru acesorii la suprapreț și ei tot cu ursul țin. Un fel de sindromul Stockholm pentru IT. O să-i zic de acum sindromul Cupertino.

      (Citează)

  7. nea_caisă:
    Fascinantă lumea asta a mactarzilor.Face omu’ un articol ca să le arate de ce plătesc ca proștii pentru acesorii la suprapreț și ei tot cu ursul țin. Un fel de sindromul Stockholm pentru IT. O să-i zic de acum sindromul Cupertino.

    Cum determini că ceva e la suprapreț? Mai exact, pentru un produs care costă 1000 lei, cum stabilești că ar trebui să coste 800?

      (Citează)

  8. nea_caisă:
    Fascinantă lumea asta a mactarzilor.Face omu’ un articol ca să le arate de ce plătesc ca proștii pentru acesorii la suprapreț și ei tot cu ursul țin. Un fel de sindromul Stockholm pentru IT. O să-i zic de acum sindromul Cupertino.

    Cum determini că ceva e la suprapreț? Mai exact, pentru un produs care costă 1000 lei, cum stabilești că ar trebui să coste 800?

      (Citează)

  9. Haifon fan boys se aduna pe aici … Android Master Race pe ei flaaaacaaaaaiiiiii!!!!!

      (Citează)

  10. dam167: Cum determini că ceva e la suprapreț? Mai exact, pentru un produs care costă 1000 lei, cum stabilești că ar trebui să coste 800?

    Hai sa te vad. Zi-mi ca produsele urmatoare nu sunt la suprapret (luate 3 exemple la nimereala).

    USB-C to USB Adapter $19.00
    Apple 60W MagSafe Power Adapter (for MacBook and 13-inch MacBook Pro) $79.00

    USB-C Charge Cable (2m) $29.00

    De aici: http://store.apple.com/us/mac/mac-accessories/cables

      (Citează)

  11. Raiiar:
    Este că nu ai lucrat vreodată în distribuție?
    Este un articol fără documentare contextuala. Nu poate fi salvat nimic la el, decât șters eventual. Valoare 0.

    Aproape toți producătorii cer genul ăsta de raportare.

    Hai, dă-mi exemple despre cum un plantator raportează pe rând la fiecare producător pentru fiecare chip plantat în placa fiecărui client.

      (Citează)

  12. dam167: Cum determini că ceva e la suprapreț? Mai exact, pentru un produs care costă 1000 lei, cum stabilești că ar trebui să coste 800?

    Comparandu-l cu produse similare de pe piata care sunt mai ieftine. Dar pentru a contracara asta marketing-ul, bun de altfel al celor de la Apple, au introdus o sintagma care nu poate fi cuantificata in vreun fel, si anume “experienta Apple”, asta fiind singura diferenta care justifica, cam pentru aceleasi produse, preturi mai mari.

      (Citează)

  13. dam167: Cum determini că ceva e la suprapreț? Mai exact, pentru un produs care costă 1000 lei, cum stabilești că ar trebui să coste 800?

    Nu e greu, ti-ar consuma foarte mult timp dar cu informatiile publice poti scoate o aproximare destul de buna a pretului pe unitate ( nu ma refer doar la componente, ci la tot ce intra intr-un produs).

      (Citează)

  14. alxzen: Nu e greu, ti-ar consuma foarte mult timp dar cu informatiile publice poti scoate o aproximare destul de buna a pretului pe unitate ( nu ma refer doar la componente, ci la tot ce intra intr-un produs).

    Si cum calculezi tu pretul pe marketing, salariile inginerilor, servicii?

      (Citează)

  15. nwradu: Hai, dă-mi exemple despre cum un plantator raportează pe rând la fiecare producător pentru fiecare chip plantat în placa fiecărui client.

    Daca ei considera chip-ul ala al lor, este doar un channel sales report si dintre cei 24 de vendori pe care ii distribui, toti 24 il cer – pana la nivel de end-user. Pe langa asta, unii au si audit-uri la intamplare cu amanunte suplimentare pe care trebuie sa le oferi.

      (Citează)

  16. Nu mă așteptam ca pe corporatiștii de plantație de distibuție să-i străbată vreo urmă de empatie și să priceapă ce piedică în dezvoltare o reprezintă sistemele proprietare. Până la urmă lumea a ajuns la nivelul asta de dezvoltare din cauza oamenilor creativi care au căutat permanent să facă lucrurile mai ieftin și mai eficient, nu din cauza bișnițarilor care dau mai departe ceea ce li se dă de mai sus.
    Totuși fraza aia scoasă direct din 1984 a lui Orwell, unde nu ai voie să menționezi alte platforme mobile mă așteptam să trezească ceva reacții mai mari. Kim Jong Un ar fi mândru de așa oameni. Parcă văd deja cum browserul de iOS 9 nu va încărca pagini de web dacă conțin cuvântul Android. Heil Apple.

      (Citează)

  17. mircea (primul)

    24/05/2015 la 10:08 PM

    Moralitatea n-are ce cauta in discutia asta, nici progresul tehnologic pentru binele suprem. Iar pretul pe conponente n-are cum sa arate pretul final, e la mintea cocosului.

    E ok, totusi, in goana altora de a fi “ca apple”, aapr lucruri bune. Trebuie sa fii tare frustrat ca sa nu recunosti ca apple stie sa vanda, cu atat mai mult cu cat produsele lor difera de ale concurentei doar subiectiv (M5 sau RS6, 918 sau P1?)

      (Citează)

  18. mircea (primul)

    24/05/2015 la 10:08 PM

    Am scris coNponente, misto, ma iau de mana cu manelista de la acces direct…

      (Citează)

  19. Cand firma scoate 18 miliarde de $ profit pe trimestru, nu e foarte greu sa iti dai seama pretul nu este justificat de costuri.

    E o piata libera insa, nu am inteles niciodata ura asta impotriva produselor Apple. Fiecare e liber sa isi ia ce isi doreste si isi permite.

    ratonbox: Si cum calculezi tu pretul pe marketing, salariile inginerilor, servicii?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus