un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

La flote auto mari nu mai rentează să faci asigurări CASCO

6 Jan 2015  ·

AUTO  ·

13 comentarii

Mă uitam la un anunț de achiziții de asigurări CASCO organizat de Camera Deputaților. Vor să dea aproximativ 360.000 de lei pentru CASCO pe un an pentru 246 de autoturisme, adică în medie 1463 de lei/autoturism.

Prețul este decent, să zicem. E cam la limită, având în vedere că parcul auto este format probabil din Loganuri și din mașini mai vechi ce sigur au o valoare de piață infimă acum, iar CASCO așa se calculează.

Problema nu este aici. Eu cred că, având o flotă auto de 246 de mașini, este mai economic să NU închei asigurări CASCO și să plătești direct reparațiile autoturismelor lovite, atunci când este cazul.

CASCO este un tip de asigurare bună pentru mine, care am o mașină și, în caz de probleme, o vreau reparată pe banii asiguratorului, cum de altfel am și făcut cu succes acum câțiva ani. CASCO este rentabil și dacă ai o firmă mică, de 3-5-10 mașini.

Pentru flote auto mai mari începi să te întrebi câte mașini fac accident pe an din vina lor. Te uiți la anii anteriori pentru statistici. Cât să zicem, 10%? Păi mai bine plătești reparația pentru 25 de mașini, dacă și când fac accidente, decât să plătești CASCO pentru întreaga flotă. Cu siguranță ai da mai puțini bani.

Practic aplici filosofia asiguratorilor (asigură-i pe mulți, că de despăgubit efectiv vei avea un procent mic dintre ei) în mod invers, adică nu cheltui banii mulți, ci plătește doar acel procent mic care are nevoie.

    13 comentarii

  1. Ii doare pe ei undeva de banii nostri.

      (Citează)

  2. De fapt, se poate face selectiv. Spre, exemplu, in firmele mari se pot asigura doar masinile scumpe, ale sefilor, care, in urma unui accident, ar genera niste costuri bruste destul de mari, lasandu-se Loganurile fara Casco.

    In practica, in cazul de fata, la fel ca si in multinationale, procedura de analiza a fiecarei avarii si de aprobare a fiecarui deviz in parte poate fi greoaie (licitatii/comparatii de oferte etc) astfel incat migrarea costurilor catre un asigurator asigura predictibilitate. Este aproape o externalizare.

      (Citează)

  3. Depinde, sunt și firme care fac CASCO și îl folosesc pentru a menține mașinile impecabile, le repară la fiecare zgârietură etc, iar valoarea de revânzare e mai mare.

      (Citează)

  4. casco de 1400 ron e moca. dar da, e vorba pana la urma de un calcul pur statistic si economic.

      (Citează)

  5. nu cred ca sunt persoane care se ingramadesc sa cumpere masini de firma.

      (Citează)

  6. Nu mi se pare o avere 1400 de lei pe an, cred ca intr-o multinationala calculul se face la kilometri, cu cat mai multi, cu atat mai mare probabilitatea unui eveniment.
    In realitate, companiile cu parc auto numeros nu cumpara masini, le iau in leasing operational. In felul asta revine companiei de leasing tot ce tine de servisare, mentenanta si toate costurile mai putin carburantul.

      (Citează)

  7. @alxzen

    Masinile de firma, din flote, de regula sunt cu toata intretinerea la zi, la service-uri oficiale. Nu vorbim de firme mici si de flote de Toyota Yaris/Spark sau similar.

      (Citează)

  8. Radu, confunzi grija pe care o ai tu pentru masina ta cu durerea de penis a unui livrator sau agent de vanzari. Adauga in ecuatie parcuri auto de 200 de masini si 2-3 incidente rutiere saptamanale. Mai ajungi la aceeasi concluzie?

      (Citează)

    • @Ovidiu Militaru: da, n-am inventat eu ideea asta, am văzut-o aplicată la firme cu flotă auto mare unde din calcul reiese că nu mai e rentabil CASCO pentru fiecare mașină.

        (Citează)

  9. :) Ai dreptate, Radu, acelasi principiu il poti aplica in mai multe domenii la firmele mari. De ex, la noi, nu mai avem contracte de suport la printere, luam imprimante multe de volum de la HP sau Canon (adica imprimante care printeaza lejer 10-15 mii de pag pe luna) care au ajuns la un pret de-a dreptul democratic de 2-300 euro si le folosim de iese untul din ele unul, maxim doi ani, apoi altele noi. Astfel costurile de service bat spre zero, nu apuca sa se strice in ele nimic, altfel am plati costuri de service + piese care sunt aproape de valoarea unei imprimante noi (de ex fusere).

      (Citează)

  10. Cand lucram in distributie fmcg (2005-2010), ai mei preferau CASCO

      (Citează)

  11. Din punctul meu de vedere (ca fan Nassim Taleb) e total gresit calculul – si nu sunt hater, ador articolele tale. :)

    Nu exista nicio legatura statistica, logica sau de alta natura intre ce s-a intamplat in trecut si ce se poate intampla in viitor.

    Doua exemple banale, tragice si cu efecte pe termen lung: 9/11 (cat de usor era sa faci usi blindate la piloti, insa nu s-a mai intamplat niciodata, deci era putin probabil sa se intample!?) si accidentul nuclear de la Fukushima (o inlantuire de evenimente extrem de putin probabile, aproape de zero).

      (Citează)

  12. Salut tuturor,

    Apreciez dorinta ta de a scrie despre asigurari dar am pretentia de a te documenta inainte de a face aceasta afirmati.

    Cum au scris si alti participanti la aceasta discutie, fara un calcul al daunalitatii pe cel putin 3, 4 ani in urma nu putem trage o concluzie. Daca rata daunei (diferenta intre primele platite si daunele platite de asigurator) este peste 100%, atunci sigur a fost un avantaj asugurarea CASCO. Daca daunalitatea este sub 20% atunci poti sa iei in calcul acest aspect.

    Ca practica in industria de transport sau distributie, compani care au o flota foarte mare (peste 500 de vehicule) isi fac un fond de rezerva pentru eventualele reparatii care sunt necesare. In acelasi timp, fiecare masina este asigurata CASCO pentru riscurile care pot destabiliza compania, pentru dauna totala si furt.

    Costul unei asigurari CASCO poate scadea foarte mult daca acestea ar contine fransiza (parte din risc care este retinut de asigurat). In acelasi timp, responsabilitatea conducatorului ar creste doarece stie ca la fiecare dauna are de platit din buzunar acea fransiza. Multi angajati care utilizeaza masinile de firme sunt obligati sa plateasca ei fransiza in situatia in care are loc un eveniment asigurat.

    Cu speranta ca am putut sa aduc cateva opinii pertinente si de interes pentru voi,
    Va salut cu stima!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus