►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
24 Jun 2014 ·
Atunci când Digi a anunțat oferte precum Optim 3, care-ți oferă minute nelimitate în rețeaua lor, 300 de minute naționale și 3 GB de trafic 3G pentru doar 3 euro/lună, bașca totul prin roaming național cu Vodafone în zonele fără acoperire Digi, foarte mulți au crezut că sfântul duh a coborât în sfârșit între telefoane. S-a spus rapid că va urma un exod masiv către Digi și că ceilalți trei operatori mari trebuie să reducă imediat și masiv tarifele pentru că altfel vor rămâne fără clienți.
Un exod este posibil să aibă loc, dar acea reducere masivă de tarife din partea Vodafone, Orange și Cosmote cred că va întârzia să apară. Să vă spun de ce.
Pentru operatori este mai puțin important numărul de clienți, ci contează câți bani cheltuie fiecare dintre ei. Asta se numește ARPU, average revenue per user sau ceva așa, iar la Orange și Vodafone este de aproximativ 6,5 euro, în medie.
Ideal ar fi ca un operator să aibă clienți puțini, dar care plătesc bine. 1 milion de clienți cu ARPU 10 euro sunt de preferat la 4 milioane de clienți cu ARPU 2,5 euro. Asta deoarece indiferent cât de mulți sau puțini bani îți aduce un client, tot la magazin vine să plătească factura, sună și la serviciul clienți, poate are treaba și la garanții, se plânge pe net că nu-i dai iPhone gratuit, plătești mai mult la FB pentru că ai mai mulți fani șamd, iar toate acestea înseamnă costuri suplimentare pentru operator, care trebuie să aibă capacitatea de le răspunde tuturor într-un timp rezonabil.
Cel mai probabil, spre Digi Mobil vor migra întâi oamenii care vor tarife cât mai mici. Cartelarii care dau 5 euro pe lună acum vor fi primii la portare, iar operatorii știu asta. Profitul nu se face cu cei care plătesc puțin, ba din contră, aceștia sunt cel mai puțini rentabili clienți pentru orice operator.
Sigur, vor migra și câțiva care plătesc mai mulți bani, dar grosul va fi alcătuit din cei care vor să plătească puțini bani și acceptă compromisul unei viteze mai mici și restul dezavantajelor, iar telefonia mobilă este o afacere de masă, chiar dacă pe ici pe colo va pleca și câte unul care dădea 30 de euro pe lună.
De exemplu Vodafone are abonamente RED cu prețuri între 19 și 59 de euro pe lună. Vă dați seama că 10.000 de clienți RED 59 aduc tot atâția bani cât 118.000 de clienți Optim 5 la Digi? Sau că 20.000 de clienți Pantera 44 la Orange aduc cât 96.000 de clienți Optim Nelimitat la Digi, care costă 10 euro pe lună? Raportul este foarte mare.
Așa că momentan operatorii telefonici vor aștepta o vreme pentru ca Digi sa preia de la ei clienții care nu plătesc mult. Sună nasol, dar dacă nu dai mulți bani pe lună, unui operator nu-i pasă așa tare de tine, nu la fel ca de un client “high roller”. Din acest motiv pe unii care pleacă nu încearca nimeni să-i rețină cu o ofertă mai bună, în timp ce alții sunt conduși în camera secreta din spatele magazinului, unde li se rezolva problemele la o cafea cu șeful, nu la coadă la ghișeu. Și faptul că tu pleci și le transmiți pe bloguri sau pe FB un mesaj “bă, or fi fost ei doar 12 euro pe lună, dar nu-i mai primiți de la mine” îi lasă rece momentan.
Eu cred că operatorii își pot permite să piardă chiar și 1-2 milioane de clienți fiecare fără un impact major asupra profitului. Venitul va fi influențat negativ, dar profitul nu, nici ARPU. Reducerile de cheltuieli provocate de plecarea a 1-2 milioane de clienți s-ar putea chiar să crească acești indicatori.
Un alt motiv pentru care operatorii nu vor reacționa imediat cu reduceri masive este că așteaptă să vadă cum evoluează Digi Mobil în viitor.
Nu uitați că majoritatea celor care migrează spre prețurile mici Digi o fac deoarece există acel roaming național cu Vodafone, adică acolo unde nu ai semnal Digi, telefonul tău va utiliza automat și gratuit rețeaua Vodafone, care acoperă toată România.
Acest parteneriat (oarecum forțat de ANCOM prin reglementările din 2012) ține doar doi ani. În acești doi ani RCS-RDS trebuie să investească masiv în rețeaua Digi Mobil pentru a o dezvolta ca să acopere întreaga țară și să susțină milioanele de noi abonați. Dacă nu investesc, este foarte posibil ca după doi ani mulți abonați să descopere că nu pot iniția apeluri, ca în momentele de Revelion, sau că cei 21,6 Mbps promiși sunt doar 2-3 Mbps în zonele aglomerate, ceea ce s-ar putea să nu le convină prea tare.
Iar investiția cu ce bani se va face? Digi Mobil are prețuri între 2 și 10 euro pe lună, acest ultim abonament fiind oferit chiar cu 5 euro/lună dacă ești deja clientul lor la Internet și televiziune. Cu un ARPU de 3 euro/lună, cu ce bani se vor face aceste investiții?
Dacă vă gândiți că vor veni bani din business-urile de televiziune și de Internet, mai gândiți-vă o dată, cum se zice. Compania RCS-RDS are datorii declarate pe bilanțul 2013 în valoare de 3.982.214.908 lei, iar ăștia sunt lei noi, adică vreo 900 de milioane de euro. Compania s-a împrumutat recent prin străinătate pentru a plăti anumite datorii mai vechi, practic o refinanțare.
RCS-RDS are nevoie de bani, dar prin preturi de dumping obții doar cota de piață, care însă nu este totul. Eu sper că am demonstrat măcar un pic că acest domeniu este foarte complex și contează și cu ce tip de clienți obții cota de piață respectivă.
Concluzia: nu vă așteptați la reduceri masive de tarife la Cosmote/Orange/Vodafone. Dacă vă atrage Digi Mobil, mergeți acolo, că dacă așteptați să vă ofere ceilalți operatori ceva la fel de bun, cred că așteptați degeaba. Vor fi doar mici ajustări de tarife (gen noul RED 19) și poate creșteri de trafic inclus, dar nu ceva crucial.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
75 comentarii
24/06/2014 la 7:58 AM
Tocmai am modificat dupa lungi discutii un cangur 15 in “ceva animal”10 nelimitat dix si mobil nat, fix intern, 200 de min internat pe mobil si 2 gb de net ! Deci se poate si la orange numai sa stii si sa stii sa ceri ! Bafta la cei care vor incerca !
Florin(Citează)
24/06/2014 la 8:30 AM
“Ideal ar fi ca un operator să aibă clienți puțini, dar care plătesc bine” – daca ar fi cum zici tu, Vodafone si Orange ar renunta la cartelari, dar tin la ei parca mai mult decat la cei cu abonamente.
“1 milion de clienți cu ARPU 10 euro sunt de preferat la 4 milioane de clienți cu ARPU 2,5 euro” – teoretic asa e, insa in practica n-o sa gasesti prea multi care sa plateasca de 4 ori mai mult pentru aceleasi servicii. Pana la urma vor migra la reteaua mai ieftina.
“Profitul nu se face cu cei care plătesc puțin” – profitul se face in fuctie de strategie. Poti alege strategia McDonald’s sau pe cea a restaurantelor de lux. Poate ai de castigat mai mult cu prima strategie.
In plus pe cei de la RDS investitiile ii costa de 3-4 ori mai putin decat i-a costat pe ceilalti (echipamente Ericsson vs Huawei). Plus ca doar trecerea la tehnologia de 900 MHz le creste acoperirea fara prea mari investitii.
Dan(Citează)
24/06/2014 la 8:37 AM
Ca pareri personale:
1. Stai linistit, operatorii nu pun mare pret nici pe cei care platesc mai mult (client vechi fiind la o companie – mai mult de 10 ani si cu mai multe numere – am avut parte de niste convorbiri jenante cu ei);
2. In lipsa unor statistici certe mie greu sa cuantific echivalenta abonamente scumpe vs cartelari. Nu uita ca firmele mari isi negociaza la sange abonamentele si nu se arunca direct la abonamente bussines (de ex Red 59 asa cum ai spus tu). La un job mai vechi aveam un plan tarifar incredibil la un pret derizoriu, ca idee batea de departe oferta de cartela a lui Digi din zilele noastre, asta fiind acum ceva anisori!
3. In privinta cartelarilor ca sunt 100 de insi sau 2 milioane acestia vor migra intotdeauna acolo unde este oferta mai buna avand fiecare motivele lui (fosti abonati nemultumiti de modul in care au fost tratati ca “abonati”, oameni care vor flexibilitate, oameni care nu doresc sa fie legati de un abonament lunar, oferte mai bune la cartela decat abonament, etc..)
bogdand(Citează)
24/06/2014 la 8:37 AM
@Dan, cartelarii aduc cashflow, de asta toata lumea ii vrea. Nu neaparat profit, ci cashflow.
Gabriel Ursan(Citează)
24/06/2014 la 11:25 AM
@Gabriel Ursan: as spune ca abonații sunt cruciali pentru cashflow, ca știi exact cati bani vei încasa în fiecare lună. Cartelarii pleacă atunci când vor ei, activează opțiuni doar când au nevoie etc
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 8:40 AM
Subscriu si eu la ce zice Dan la primul punct, beneficiile de pe cartela le ai mai ieftine de 2-3 ori fata de abonament. De ce? Parca tot aici citeam ca un operator are mai multe cheltuieli cu un abonat, deci preturi mai mari (in special la cei cu abonamente mici). Si atunci? La cartelari renunti, celor cu abonamente nu le oferi oferte mai bune…
Cei care dau peste 20-25 de euro pe abonament probabil nu sunt foarte preocupati de bani. Insa chiar nu vad de ce cei care au abonamente pana in 20 de euro (plus cartelari, evident) n-ar trece la digi.
Marius Moga(Citează)
24/06/2014 la 11:27 AM
@marius moga, @dan: dați-mi niște exemple de cartele mai ieftine de 2-3 ori decât abonamentul similar. Eu plătesc la fel pe abonament ca și la o eventuală cartelă.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 8:42 AM
Oamenii nu se vor muta din multe alte motive: lene, comoditate si frica.
Lenea de a face formele necesare, comoditatea de a nu renunta la beneficiile oferite de operatorul curent si frica de acoperire proasta la RDS.
Gaelex(Citează)
24/06/2014 la 9:09 AM
tin sa te contrazic. sunt oferte mult mai bune ca acu un an – doi la abonamente
jumatatea are nelimitat voce intern si extern, si vun giga de interneti cu vo 13 euro. (lucru imposibil acu ceva vreme)
pe mine m-au haituit vo juma de an sa-mi prelungeasca abonamentul. imi dadeau si luna de pe cer….
concurenta e tot timpul benefica pentru consumator. Vivat concurentia!
add(Citează)
24/06/2014 la 9:13 AM
Sa presupunem ca peste doi ani Digi o sa vanda divizia de mobile catre un investitor strain la care are datorii mari. Cum ar fi Huawei, de exemplu…
Adrian Boioglu(Citează)
24/06/2014 la 9:17 AM
Esti intr-o mare eroare. Cei mai tentati sa se porteze sunt aia care platesc MULT, ca pentru cei care platesc 5 eur pe cartela, nu e nicio diferenta. Iar ARPU e un indicator care nu are atat de mare relevanta. Important e ca atunci cand scazi cheltuielile din venit, sa dea cu plus. Parerea mea e ca rds acum face rost de bani sa plateasca datoriile si sa aiba din ce sa investeasca in astia 2 ani de roaming national.
Razvan(Citează)
24/06/2014 la 9:24 AM
Eu spre ex am migrat la Digi. Raspunsul celor de la Vodafon in timp ce reziliam un abonament sanatos si activ de 12 ani? “Mergeti la prostii aia?!” plus o expesie dispretuitoare. GG vodafone.
Asteptat dupa un htc m8, 1 sapt jumate, GG vodafone.
Ne aducem aminte de solicitarile clientului abiala finalul perioadei contractuale.
Vodafone si Orange ar trebui sa se distinga de Digi tocmai prin calitatea serviciilor dar avand in vedere ca nu se intampla asta de ce sa nu alegi pretul cel mai mic?
alxzen(Citează)
24/06/2014 la 9:42 AM
Orange si Vodafone trebuie sa fie tare mandri de tine. Nici ei cred ca n-ar fi putut sa explice mai bine de ce refuza sa dea preturile in jos. Din pacate tie-ti lipsesc niste informatii, informatii vitale in contextul articolului de mai sus. Daca celor de la Orange sau Vodafone nu le-ar fi pasat de clientii care migreaza inspre Digi, n-ar fi ajuns in situatia UNICA de pana acum, de-a negocia contracte, care sunt inca in perioada contractuala, oferind beneficii in plus cu o scadere a abonamentului lunar. Fireste ca nu fac publice acele oferte de retentie, ba mai mult, stiu un caz in care cel care a primit oferta de retentia a mai spus-o catorva persoane care au folosit-o, oferind si numarul de telefon, pentru a primi aceeasi oferta. Persoana a fost sunata si i s-a schimbat oferta primita.
Iar asta cu “doar clientii care platesc putin migreaza spre Digi” m-a facut sa rad. 22.000 de lei am platit catre Vodafone in intervalul 2006-2014 in care le-am fost abonat, pana atunci am fost pe cartela. RED 29 a fost abonamentul meu, pe care l-am portat in Digi, platind acum 5 euro si fiind cat se poate de multumit, atat de calitatea semnalului cat si de calitatea serviciului per total. Si n-am facut-o pentru ca nu-mi permit acel RED 29, ba chiar mi-as permite sa platesc mai mult, daca ar fi cazul, pentru telefonia mobila, dar de ce as face-o, atunci cand pot primi la un pret de 6 ori mai mic, ceea ce la Vodafone, acolo unde cotizez de multi, multi ani, primeam la 29 de euro, la Vodafone unde la renegocierea contractului n-au fost dispusi sa-mi ofere nici macar diferenta de net de la 750MB, cu cat venea contractul standard, la 1GB, cat le ceream eu. Fireste ca atunci nu exista pe piata o alternativa viabila si mult mai ieftina. Acum exista. Asa ca acum negociaza chiar si cu cei care mai au 1 an jumate de contract, le ofera nelimitat si in acelasi timp le ieftinesc pretul abonamentului lunar.
Cat despre ceea ce se va intampla in viitor cu Digi mobila, nu pot face decat presupuneri, si nu pot decat sa ma raportez la alte servicii pe care le mai am de la ei. Internetul fix, desi e ieftin ca braga, desi mi se dubleaza viteza platind aceeasi bani, imi functioneaza 99% din timp in parametri maximi. Uptime-ul e ireprosabil, iar atunci cand s-a intamplat sa am probleme cu el, intr-o ora dupa ce-am sunat la ei, echipa de la RDS imi suna la usa.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 11:18 AM
@zetuc : tu ești în cei 10% care migrează deși plătesc mult. Ma aștept ca majoritatea celor comentează să fie așa, ca nu-i blog de copii sau de reduceri.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 9:44 AM
@alxzen, graitoare ca atitudine fata de client la Vodafone e simplul fapt ca atunci cand tu ca si CLIENT suni pentru o renegociere, esti anuntat cu nonsalanta ca vei fi contactat in decurs de 6 zile. Adica le pasa atat de mult de tine, incat n-au timp, si-si rezerva cel putin 6 zile pana sa te sune pentru a-ti asculta nevoia legata de-un nou abonament.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 9:53 AM
Da. și ba.
La Vodafone plătesc peste 100 de lei pe lună.
La Digi am trecut telefonul secundar, de la Cosmote, unde eram pe cartelă, iar ideea este că Digi îmi oferă un serviciun secundar, complementar lui Vodafone.
Robintel(Citează)
24/06/2014 la 9:57 AM
Sunt client Vodafone de ceva timp, dar dupa cateva intamplari neplacute intr-un interval mai mic de 2 luni, in care primeam raspunsuri copy-paste abia astept sa treaca inca 1 an si jumatate ca sa scap de ei, au avut servicii bune de asta m-am si dus la ei, dar in ultima perioada numai belele am avut cu ei. Ca sa nu mai zic ca pagina myvodafone ba merge ba nu, trebuie sa schimb 10 browsere sa vad si eu o factura, eventual sa mai sterg si cookies etc.
As prefera sa dau 5 euro la RDS, chiar daca nu am client service sau alte nebunii, dar sunt la fel ca in situatia in care dau peste 15 euro la vodafone si tot degeaba. Iar la rds am mai multe beneficii.
Iar cartelarii sunt importanti, de asta cei 3 operatori vin cu oferte mai bune pe prepaid, pentru ca nu sunt securizati, si pot oricand sa se duca la concurenta. La abonament 12 luni sau 24 luni esti legat, la cartela daca azi ma nu imi mai place de un operator in 2 minute sunt la altul.
Razvan C(Citează)
24/06/2014 la 10:01 AM
Suna a articol sponsorizat.
Cartelarii conteaza pentru toti operatorii, altfel nu s-ar chinui sa le faca oferte atat de bune in fiecare an.
De asemenea, clientii cu abonamente mici nu sunt lasati sa plece si se fac oferte peste oferte pana sunt convinsi sa ramana.
Si “operatorii ar vrea sa aiba putini clienti care platesc mult” depinde foarte mult de strategia companiei. Eu cred ca e mai avantajos sa ai cat mai multi clienti (chiar daca profitul obtinut de pe urma lor e mai mic) pentru ca ai un venit mai mare si in plus creste sansa sa atragi noi abonati. Cunosc persoane care au ales o anumita companie de telefonie doar pe baza faptului ca majoritatea cunoscutilor erau pe acelasi operator.
Nu cred ca va scadea pretul abonamentelor la nivelul celor de la Digi, dar sunt sigur ca vor creste beneficiile.
Catalin(Citează)
24/06/2014 la 11:16 AM
@Catalin: sponsorizat de cine?
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 10:06 AM
Radule, dupa cum vezi mai sus, oamenii pleaca din Vodafone nu neaparat pentru ca platesc mai mult, cel putin nu asta e motivul principal, ci pentru ca s-au saturat de aparentul oligopol practicat de cei 3 mai operatori, asa cum se saturasera de Romtelecom cu al sau monopol. In tot acest context Digi e o gura de aer proaspat, o supapa de refulare. Una pe care tu, si intreaga blogosfera ati ales s-o ignorati.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 10:10 AM
In acesti doi ani de parteneriat, nu vad niciun beneficiu sa semnezi o prelungire de contract cu Vodafone, chiar daca mai isi schimba din politica, practic tot aceeasi acoperire exectrabila o ai VDF+RDS.
Orange si OTE intra mai bine in calcul, pt. acoperirea extinsa in rural.
N-ai pomenit nimic de nelimitatul pe international mobil in UE.
Prima oara cand cineva se-ncumeta sa ofere astfel de preturi. Deci pa alternative complicate VOIP.
Si eu ma asteptam la o oferta nationala care sa echivaleze macar cu cea regionala, gen 200′ nationale, cateva mii in retea, 100MB, SMS nelimitat la 5E.
Nu s-a intamplat si nici nu cred ca se va-ntampla.
Am renuntat la oferta de mai sus pt. un O3. Nu regret o clipa, mai ales pt. tarifele de roaming si international. Momentan n-am nevoie de nelimitat oriunde si nici de servicii care ma costa pe mine, desi nu le folosesc.
Redefine(Citează)
24/06/2014 la 10:12 AM
Pfuai, ce articol băsist! Pardon, Mondial!
P.S. – concurența este bine-venită, atât timp cât sunt respectate regulile jocului de toată lumea. Nu uitați că tarifele de interconectare și terminare a apelurilor au scăzut de ceva timp… S-a reflectat lucrul acesta în oferta oligopolului?
George(Citează)
24/06/2014 la 10:26 AM
cred ca unii sunt spalati pe creier si au uitat cati bani au pompat la vodafone/ orange; aceeasi oameni au uitat cum granzii ofereau 10 minute in retea fidelizare sau 5 minute de ziua ta
au uitat cum granzii aveau tarife de 50 de centi in afara orelor de varf, cum nu deconectau mesageria vocala si multe altele… mizerii
doamne cat de fraieri am fost…
daniel(Citează)
24/06/2014 la 10:32 AM
Eu as trece de la Red29 pe care il am acum la un nelimitat de 5 eur de la digi.
Am sunat si eu la serviciul clienti sa ii rog sa-mi activeze 4G fara sa cer trafic in plus. Raspuns: se poate numai daca platiti 4 eur pe luna si primiti 4G limitat la 50mbps. De parca n-ar fi suficient ca platesc deja 30 sau ca actualul Red19 vine cu 4G.
Nu conteaza ca esti client vechi, ca ai mai multe abonamente, ca le dai desrui bani lunar. Atat timp cat esti in cei 2 ani esti zero.
vladimir(Citează)
24/06/2014 la 11:15 AM
@vladimir: asa este când te legi la un contract timp de 2 ani, nu poți spera la ajustări în acest timp.
Stai liniștit că așa este la toți. Acum vreo 5 ani eu plăteam mult mai mult la RDS pentru net decât noii abonați pentru că ieftinisera tarifele, dar nu și pentru abonații existenți, decât dacă mergeai să faci niște acte speciale.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 10:39 AM
@vladimir, ca si comparatie, RDS tocmai face dublarea vitezelor la net fix pentru TOTI CLIENTII! Daca esti in perioada contractuala care depaseste 12 luni, dublarea vitezei se face automat, daca nu, trebuie sa semnezi un contract pe 12 luni. La Vodafone, daca au pus gheara pe tine si-ai semnat pe 2 ani, slabe sanse, pana acum de cand cu Digi, sa mai poti renegocia ceva in favoarea ta.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 10:41 AM
De redus probabil ca vor reduce tarifele dar nu neaparat cu un mare punct de inflexiune pe grafic. De fapt, constant sunt reduse tarifele per unitate doar preturile per total nu scad, pentru ca omul e lacom si se arunca la “nelimitat in retea” sau “nelimitat national” sau “4G cu limita 1Gbps” etc, desi poate 200 de minute nationale+retea ar fi suficiente pentru majoritatea oamenilor care nu s-au nascut cu telefonul infipt in ureche. Intotdeauna se ofera mai mult, astfel incat sa vrei sa consumi mai mult.
Altfel, nu stiu de se vorbeste in principal de Vodafone si Orange in comentarii. Probabil Cosmote va fi cel mai afectat, avand pana acum o strategie orientata pe pretul cel mai mic si avand grosul clientilor axati pe asa ceva. De la Vodafone si Orange probabil ca oricum au migrat pana acum majoritatea abonatilor care se uitau la pret fie spre Cosmote, fie spre cartela pre-pay.
nashu_mare(Citează)
24/06/2014 la 10:45 AM
Am abonament la Orange din 2007.
La iarna imi expira si trec la Digi.
Am luat deja o cartela de 2 euro sa o testez cum merge prin alte zone, cum merge netu si apoi la iarna ma portez.
Platesc 18 euro pe luna pentru 120 min nationale, 450 in Orange si 700 mb de internet.
Plus de asta, lipsa de respect la call-center-ul lor. Juma de ora am tot incercat sa intru sa discut cu cineva. Si dupa ce am discutat despre modificarea unei optiuni au zis ca ma suna ei. Au trecut 6 zile. Nu a sunat nimeni.
Deci nu merita sa raman aici.
Ma portez la Digi, apoi peste 2 ani daca vor fi probleme, ma pot porta in alta retea. Nu ma retine nimica.
Johny(Citează)
24/06/2014 la 11:03 AM
Simplul fapt ca o portare dureaza acum doar 3 zile practic nu ai timpul necesar pentru o contra-oferta. Din punctul meu de vedere e mai bine asa, nu mai stai sa astepti pana la sfantul asteapta sa te sune ptr o contra-oferta; sa te tina agatat de ei.
Plus de asta, tarifele de interconectare au scazut, dar daca te uiti pe siturile orange si vomafone tot ce depaseste minutele incluse se taxeaza cu 21 de centi. 21 de centi!!!!
Mi-au scazut de la 20minute de ziua mea la 10minute dupa 12 ani de stat la ei.
A2a zi faceam cerere de portare.
Pa si la revedere. Ne mai “auzim” peste 2 ani.
Catutzi(Citează)
24/06/2014 la 11:10 AM
Si Orange si Vodafone au oferte cu minute nelimitate nationale, sms-uri nelimitate nationale, minute nelimitate pe fix in EU/SUA, si cateva sute de minute in UE pe mobil (la orange sunt 200), plus net (Orange 2GB, Vodafone 1GB). Si toate astea la 10 euro cu tot cu tva. Si se poate face prelungire pe doar 12 luni, chiar daca insista ei la 24 de luni :)
Deci ambii au reactionat la oferta Digi.
Oricine a iesit din perioada de cotnract sau este in ultimele 6 luni de abonament, poate cere oferta de la departamentul de retentie. Cedeaza usor daca le spuneti ca vreti sa va portati in digi pentru oferta nelimitata de acolo ;)
Daniel(Citează)
24/06/2014 la 11:12 AM
La fel cum spune @Razvan, in principal vor pleca acei clienti cu costuri mari, nu cei cu cartele de 5 euro.
Platesc acum aproape 100 de euro pentru 5 abonamente si vreo doua modemuri. Tanjesc la luna august cand ma voi porta si voi economisi 75 de euro lunar – 900 de euro/an nu-s chiar bani marunti!
Florin(Citează)
24/06/2014 la 11:40 AM
Iti raspund eu Radu, inca ma mai lupt cu soacra s-o trec in Digi.
Nelimitat5: http://www.cvlpress.ro/24.07.2013/special-pentru-judetul-dolj-vodafone-lanseaza-nelimitat-5/
Oferta regionala veche de 1 an, intre timp poate sunt chiar mai bune, dupa cum ti-e norocul.
Redefine(Citează)
24/06/2014 la 11:56 AM
@nwradu Sunt destui useri care dupa ce se vad cu telefoanele in buzunar uita sa mai si achite facturi. Nu le mai pasa de contractrul semnat. Unii operatori prefera sa nu investeasca asa mult in colectare si prefera sa vand datoriile catre investitori. Ceea ce vreau sa spun este ca nu toti clientii isi platesc facturile la timp. E mai usor sa convingi un cartelar sa adere intr-o anumita retea pentru ca asta nu implica buletin si responsabilitati. Oricand se poate “lepada” de cartela daca nu-i convine treaba. :)
Andrian(Citează)
24/06/2014 la 11:59 AM
@Radu: Orange. Imi configurez optiunea cum vreau eu pe orange young (oricine o poate face cu un cnp luat de pe net). Asadar, 6 euro si un pic: vreo 1000 de minute si mesaje in retea, 100 nationale, plus 400-500 mb de net. Bonus, la fiecare reincarcare mai primesc 100 mb, 100 nationale pentru 10 zile si minute si mesaje nationale de la optiunea (gratuita) Suporter.
Sa vedem ce abonament as avea pentru aceleasi beneficii. Pai… degeaba ma uit. Arata-mi un abonament sub 15 euro la orange cu 600 de mb trafic inclus.
Marius Moga(Citează)
24/06/2014 la 12:06 PM
LE: Din punctul meu de vedere beneficiul asta are rol de contraoferta. :)
http://imgur.com/0OlvZcZ
Andrian(Citează)
24/06/2014 la 12:43 PM
@Radu: Am spus ca suna a articol sponsorizat, dar citindu-te de ceva timp stiu ca nu te-ai vinde asa usor. Cred ca acest articol vine pe fondul convingerilor tale ca oferta Digi are ceva lipsuri.
Eu am vrut sa trec la ei, dar am primit o oferta buna de la Vodafone, care m-a facut raman. Probabil o sa fie ceva portari si o data cu numarul mai mare de abonati serviciile de telefonie de la Digi se vor imbunatati.
Pana acum eu am avut o relatie buna cu RCS-RDS si sunt multumit de serviciile lor.
Catalin(Citează)
24/06/2014 la 5:21 PM
@Catalin: mesajul este clar la finalul articolului: dacă vrei să te duci la Digi Mobil, du-te de acum, nu aștepta vreo reacție a celorlalți operatori că nu va apărea.
Altfel spus, este un mesaj pro-Digi. Articolul este, însă, despre cum se fac calculele aici, despre cum ceilalți nu vor da faliment în 6 luni, cum zic unii, și despre cât de complicată e economia acestui tip de afaceri.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 12:48 PM
@Radu, din pacate nu ti-a scapat nici macar un cuvant despre achizitionarea, foarte avantajoasa pentru abonat, de telefoane in rate de la Digi. Asa cum sunt ei cu ditamai datoriile, asa cum n-au bani de investitii, isi permit sa te crediteze pret de-un an cu valoarea unui smartphone, lucru nemaintalnit pe piata mobila din Romania. Niciun alt operator nu-ti ofera telefonul in rate direct la el, asa cum face Digi. Si-aici vor avea parte de-o gramada de abonati care se vor porta.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 5:19 PM
@zetu: nici nu m-am uitat pe telefoanele în rate. Nu-i specificul meu. De asemenea, în rate îți poate da oricine, inclusiv magazinele, că toți au credit cu buletinul acum.
Totuși, sunt mai mult de 2 ani de zile de când te plângi de Vodafone numai pe acest blog. Nu te-ai mutat deja la alții? Dacă da, de ce-ți mai pasă exact de comparațiile de prețuri?
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 1:06 PM
Cu ratele alea, costul abonamentului de fapt creste, numai ca aleg sa ii spuna altfel.
E fix ca la ceilalti operatori, numai ca aia prefera sa iti scada costul lunar al abonamentului daca nu iei si telefon la oferta, nu sa iti prezinte costul initial mai mic.
nashu_mare(Citează)
24/06/2014 la 1:29 PM
@nashu_mare, esti intr-o mare eroare. Tocmai ca spre deosebire de ceilalti operatori, cei de la RDS prefera sa puna ratele pentru telefon separat de abonament. La Vodafone, Orange sau Cosmote acea rata pentru telefon e automat inclusa in abonament fie ca-ti iei sau nu telefon. Si-acum hai sa facem si-o comparatie intre modul in care mi-am achizitionat de la Vodafone un Nexus 5, la un abonament de 29 de euro, si modul in care l-as achizitiona acum de la RDS. Am platit un avans de aproape 900 de lei, plus inca vreo 140 de euro in puncte. Dar vom considera punctele a fi o reducere automata. Asadar avem 900 de lei plus 29*24 = 696 euro, adica vreo 3.000 de lei. Cost total dupa 2 ani, 3.900 de lei la Vodafone. Acelasi telefon daca l-as achizitiona acum de la RDS m-ar costa 2.000 de lei, pretul telefonului, plus 24*5 = 120 euro, adica vreo 530 de lei. Total 2.530 de lei, cu vreo 1.300 de lei mai ieftin decat la Vodafone. Pe langa asta, la Vodafone aveam 1GB de net, iar o extraoptiune de inca 1GB m-ar fi costat 8 euro. La Digi am 5 GB dupa care nelimitat la o viteza mai mica. La Vodafone nu aveam minute nelimitate international, la Digi am. Asadar, oricum ai da-o, atat la achizitia de telefoane, cat si la beneficiile pe care le ai la abonament Digi este peste oricare alt operator de pe piata.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 1:41 PM
Putin imi pasa de strategia de piata a Vodafone si Orange, de datoria RDS, de “clientii tip business” ai Vdf si Orange, de cifra lor de afaceri, si alte detalii menite sa creeze o erectie unor bloggeri/cititori.
Lucrurile sunt simple, eu ca simplu client, am discernamantul sa recunosc o oferta buna.
Cand Vodafone imi cere DOAR pentru un amarat de 1GB la 4G (limitat la 50mbps) 17 euro (doar internetul, nu pun la socoteala vocea), si nu-si dau absolut niciun interes sa mareasca de la SINE acest 1GB JENANT in era 4G, dupa mai bine de 3 ANI de cand am extraoptiunea, mai vorbim de servicii profi ?
Cand aceasta fabuloasa viteza 4G o prind doar in anumite zone ale Bucurestiului, si DOAR in aer liber, mai vorbim de servicii profi?
NU, vorbim de un monopol imputit, birocratic, fara asbolut niciun beneficiu pentru client.
Asa ca da, companiii precum RDS, apar foarte rar, dar sunt un suflu nou, care pur si simplu destabilizeaza complet piata, rup aceste bariere artificiale impuse de de operatori.
Asa cum i-a fortat pe provideri sa treaca la gigabit (ma indoiesc ca am fi avut in 10 ani gigabit daca nu era RDS), asa ii va forta si pe operatorii mobili sa renunte la tarifele aberante cerute pentru internetul mobil.
ANCOM si UE i-a lovit prin coborarea tarifelor de voce, iar singurul lor venit sigur era traficul de internet. Dar iata ca si asta se va schimba!
Cosmin(Citează)
24/06/2014 la 1:44 PM
probabil ai fi scris acelasi articol si acum vreo zece ani cand Cosmote a declasat “revolutia”
ps(Citează)
24/06/2014 la 5:16 PM
@ps: se poate, deși în același timp Cosmote a intrat pe piață ca o companie nouă, pe când cu RCS ne știm de ani de zile. De asemenea, Cosmote a intrat fără datorii de 900 de milioane de euro.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 2:04 PM
@zetu
Compari din start gresit: un telefon care a avut un pret acum x luni si are acum alt pret. Cine isi alege acum telefon va face o alta comparatie.
In plus, majoritatea isi cumpara RED tocmai pentru telefonul cu pret redus, deci nu vad care e problema ca ti se pune direct rata in abonament. Multe dintre telefoane sunt chiar gratis. Si nu stiu de ce ai vrea sa iei RED (eu nu as vrea). Mai mult, comparatia corecta ar fi sa incerci sa faci o portare, nu un abonament nou. Acolo este principiul de ofertare echivalent cu cel al ofertei RDS (care este, in principiu o oferta de portare) Si o sa vezi ca vor exista fata de costurile publice ale telefoanelor si bugete de telefoane care iti vor mai scadea pretul si vor fi si minute, megabiti in plus, luni de abonament gratis etc (in functie de cum alegi)
Ah, si daca alegi sa renunti la telefoane, scade automat si pretul abonamentului.
nashu_mare(Citează)
24/06/2014 la 2:05 PM
Ah, si mult noroc cu disponibilitatea telefoanelor la RDS!
nashu_mare(Citează)
24/06/2014 la 2:12 PM
@nashu, din nou esti intr-o eroare. Tocmai ca eu am comparat pretul de atunci la Vodafone, 499 de euro, adica vreo 2.000 de lei, si-am pus tot pretul de atunci cand am facut calculele pentru Digi, n-am pus pretul care e acum la digi, undeva la 1.600 de lei. Daca erai nitel mai atent, ai fi prins asta, dar tu n-ai fost foarte interesat de calculele mele, pentru ca tu nu vrei sa-ti schimbi parerea. Ca atare discutia e inutila. Eu tocmai ti-am dovedit matematic ca luandu-ti un telefon de la RDS, in rate, iesi mult mai ieftin decat la Vodafone.
Cat despre telefoane, deja se onoreaza comenzile pentru S4, Nexus 5, Allview si Note 3. Asta in conditiile in care acest serviciu de achizitie a telefoanelor e lansat de undeva de pe 01.06.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 2:16 PM
Si nasule, ticalosia la Vodafone e faptul ca o persoana care contracteaza un RED 29 pe doi ani, fara sa-si ia telefon, ce sa vezi, plateste ratele pentru el. Tocmai de asta mi se pare mult mai ok cum procedeaza cei de la RDS. Abonamentul cu beneficii e una, si ratele pentru telefon sunt total separat. Dar stiu, cel mai probabil nu inteleg eu niste metode moderne de functionare a multinationalelor, care de fapt functioneaza in interesul abonatului, si nu in defavoarea lui, asa cum incerc eu sa insinuez.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 2:26 PM
Imi place cum pun problema blogarii: ” 1 milion de clienți cu ARPU 10 euro sunt de preferat la 4 milioane de clienți cu ARPU 2,5 euro.”
Mai precis, ma pis pe (nu pe vot) pe ele de 10 milioane de euro PE LUNA. Adica 120 de milioane de euro pe an. Paguba-n ciuperci, bine ca nu mai platesc call center si facebook.
PE BUNE!?!?
Cristi Ciureanu(Citează)
24/06/2014 la 5:09 PM
@Cristi Ciureanu: nu pare că ai înțeles bine ideea. Dacă ar fi de ales, companiile ar prefera 1 milion de clienți în locul a 4 milioane, dacă venitul ar fi același. Asta e valabil la orice, de la telefonie la făcut shaorma. Chiar nu-i vreo mare logică, nu mă așteptam să fie așa complicat.
Cât despre 120 de milioane pe an, va fi o pierdere. Calculează tu cu cât se reduc costurile prin faptul că nu mai ai nevoie de așa multe magazine, vânzători, operatori suport, televânzări și retenție, hârtii de printat, facturi de trimis prin poștă, servere, echipamente de rețea, încărcarea transferului șamd și calculăm atunci pierderea adevărată. S-ar putea să nu fie așa mare.
Astea sunt chestii de bază în afaceri. Dacă nu înțelegi conceptele de cheltuieli și încasări și ARPU, citești articolul greșit.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 2:34 PM
De ce ti-ai lua abonament RED daca nu vrei telefon? Pur si simplu nu are rost aceasta linie a discutiei. Dar in cazul in care nu iei si telefon, vei obtine un discount la pretul lunar al abpnamentului. Lumea nu constientizeaza acest fapt pentru ca de fapt nimeni nu alege acest abonament fara telefon.
Altfel, preturile Digi in marea majoritate a telefoanelor “decente” este acelasi de la emag (http://www.emag.ro/telefon-mobil-lg-nexus-5-d821-4g-16gb-black-lgd821/pd/D019JBBBM/), deci valori nesubventionate. Nexus 5 nu mai e in oferta de acum a vodafone, asa incat nu poti face o comparatie OK.
PS: am ras la faza cu “ticalosia Vodafone consta in…”
Si nici nu am abonament la ei sau vreun interes. Am refuzat chiar oferta lor pentru RED pentru ca nu se potrivea cu cerintele mele. Ma amuza insa exprimarea. “Ticalosia”…
nashu_mare(Citează)
24/06/2014 la 2:34 PM
Vazusem oferta la cartela de la Vodafone, 2000 de minute, etc etc, la acelasi pret cu abonamentul meu la ei, unde aveam doar 750 de minute.
Ii sun si-i intreb: “Nu mai bine ma duc eu pe cartela? Sunt aceiasi bani, am si mai multe minute, si mai mult net, pentru ce caca stau eu pe abonament, mai ales ca nu mi-ati dat nici un telefon in ultimii ZECE ani? Vreau sa reziliez.”
Au dezbatut doua zile si m-au sunat oferindu-mi un nou abonament, cu 4500 de minute + net, la acelasi pret cu cat plateam eu inainte 750 de minute. :)
Mi-a placut. Nu vorbesc 4500 de minute pe luna, e clar, dar oferta m-a multumit si am ramas clientul lor.
cristi(Citează)
24/06/2014 la 2:48 PM
Cred ca va dati seama ca de la un punct, un client in plus inseamna doar curent electric consumat in plus. E absurd sa spui ca firmele renunta usor la zeci de milioane de euro pe luna, cand ele consuma pentru clientii aia doar curent electric.
cristi(Citează)
24/06/2014 la 2:56 PM
@nashu, mi-ai lasat impresia unui tip inteligent, acum vad ca insisti sa-mi demonstrezi contrariul. Da, e vorba de ticalosia Vodafone, la fel cum e vorba de ticalosia Vodafone atunci cand iti vinde un abonament NELIMITAT, care de fapt e limitat la 5.000 de minute, pe acest motiv eu am scapat de perioada contractuala fara a plati vreo taxa de reziliere. Dar asta-i alta discutie, sa revenim la motivul pentru care cineva si-ar alege un abonament RED. E simplu, pentru confortul psihic de-a avea NELIMITAT. Si sunt convins ca sunt multi care au abonamente RED, si care nu si-au cumparat telefoane subventionate. Telefoane care nu sunt de fapt subventionate, ci sunt la fel ca si la Digi cu plata in rate.
Acum e randul meu sa rad, cand tu te-ai astepta ca la un abonament de 5 euro, minute nationale si internationale nelimitate, 5GB de net, un abonament comparabil cu RED 54 la Vodafone, sa primesti subventie la telefon. Ia verifica la Vodafone, nu doar ce beneficii ai la un abonament de 5 euro, ci si ce telefoane subventionate primesti. La un abonament de 5 euro Vodafone, exista o singura optiune daca vrei sa-ti iei un Nexus 5, sa-l platesti integral pe loc.
zetu(Citează)
24/06/2014 la 3:35 PM
Deci ai intrebat tu care e oferta la RED daca nu iei si telefon? Eu cred ca nu. Eu am intrebat pentru ca am fost in postura de a efectua un nou abonament si nu aveam nevoie si de telefoane. Primeam si trei luni gratis la abonament si reducere la costul abonamentului. Nici nu am intrat mai mult in discutie pentru ca abonamentele cu minute “nelimitate” consider ca sunt o pierdere. Undeva tot pierzi. Prefer sa imi gestionez eu resursele.
Prin “subventionate” inteleg sa aiba un pret de lista mai mic decat cel la liber. Este evident ca pana la urma platesti undeva diferenta.
nashu_mare(Citează)
24/06/2014 la 5:12 PM
@zetu: confirm ce-a spus @nashu_mare, anul trecut când mi-am prelungit abonamentul am primit ceva bonus minute și reduceri pentru că n-am luat nici un telefon la prelungire. Și n-am RED, ci ceva Easy cu extraopțiuni de date. Am rămas chiar uimit, dar așa se face, îți dau alte beneficii dacă închei un abonament și nu vrei telefon.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 4:42 PM
Cand mi-am facut acel RED 29 la care au luat si telefon, exista varianta de a opta pentru un RED 25, daca nu luam telefonul. Adica as fi facut o economie in 2 ani de 100 de euro. Avand in vedere ca subventia pentru telefon era mai mare de 100 de euro, era firesc sa optez pentru cel de 29.
Dar uite, sa mai facem o comparatie intre acelasi telefon HTC M8, achizitionat de la Vodafone si achizitionat de la RDS. La vodafone telefonul costa 159 de euro la RED 39, abonament nelimitat national si cu 1.000 de minute internationale (retine acest aspect) plus 3GB de net (dupa ce depasesti, platesti, daca vrei 1GB in plus e vreo 8 euro, retine si acest aspect). Asadar ajungi cu un cost al abonamentului undeva la 1095 euro, adica vreo 4.800 de lei. La RDS, avand un abonament de 5 euro, la care ai nelimitat national si international (spre deosebire de Vodafone unde ai doar 1.000 de minute) si 5GB de net, dupa ce depasesti viteza scade dar nu platesti un cent (spre deosebire decei 3GB de la Vodafone, unde daca depasesti decartezi banu), aici telefonul il poti lua c-un avans de 710 lei, adica cam la fel cat la Vodafone, plus 12 rate egale a 175 de lei lunar. Acele rate fiind, culmea, egale cu abonamentul de 39 de euro la Vodafone. Diferenta e ca la Vodafone vei plati 2 ani, la RDS doar 1 an. Anyway, contabilizand totalul de la RDS avem 2.800 pretul telefonului plus abonamentul de 5 euro aferent celor 2 ani, totalul fiind in lei undeva la 3.350, cu vreo 1.450 de lei mai putin decat la Vodafone.
coke(Citează)
24/06/2014 la 5:21 PM
Iar mă minunez – numai CFO de corporații comentează pe blogurile astea…. Sau consultanți de renume (wait for it!)…. Mondial! Cu B mare!
Tot oligopolul (sic!) va reacționa la ”ofensiva RDS” micșorând tarifele. Evident, nu vor ajunge la nivelul RDS pentru că… aici trebuie să ne explice mondialii, ăstaaa…. experții. Concluzia articolului este pertinentă!
Cam aceeași furtună (era să zic într-un pahar cu apă) a iscat-o și Cosmote acum câțiva ani; multă lume cânta prohodul duopolului de atunci. Uite că nu a fost deloc așa – cum am mai spus, concurența, în anumite condiții, este benefică!
P.S. @nwradu – nu pot să nu observ câte pasiuni a alimentat acest subiect și ce număr impresionant de comentarii într-un termen scurt a adus. Mai vreau așa!
George(Citează)
24/06/2014 la 6:01 PM
@George: da, multe comentarii, dar e dubios că majoritatea analizează ofertele companiilor. Eu pornisem deja de la premisa că oferta Digi este foarte bună și vorbeam despre altceva.
nwradu(Citează)
24/06/2014 la 5:33 PM
@coke
Vezi ca alea 1000 de minute de la RED sunt in retelele de mobil internationale (si in roaming). Celelalte retele fixe internationale din UE si SUA sunt trecute la “minute nationale” si sunt o chestie misto daca ai nevoie de vorbit afara.
Pe de alta parte, RDS defineste aria de acoperire inclusa in nelimitat:
** Retelele fixe si mobile nationale, principalele retele fixe din UE, principalele retele fixe si mobile din SUA, Canada si China, precum si principalele retele mobile din: Austria, Belgia, Bulgaria, Republica Ceha, Cipru, Danemarca, Estonia, Franta, Germania, Grecia, Italia, Irlanda, Islanda, Luxemburg, Lituania, Marea Britanie, Malta, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Ungaria
Principalele nu inseamna “toate” si te cam obliga sa stii dinainte unde vrei sa suni.
nashu_mare(Citează)
25/06/2014 la 12:13 AM
Intr-adevar, venitul mediu per client e cel mai important in subiectul acesta si in miscarea celor de la RDS. Lucrez in vanzari si mi-e mila de RDS ca stau foarte prost la partea de marketing, mai ales la momentul acesta in care, am putea spune, vand Mercedes-uri la pret de Logan. Imi vine sa le fac munca pe gratis :) Degeaba ai tarifele acestea daca nu le aude cine trebuie. Nu stiu daca persoanele juridice, companiile cu peste 20 de angajati, stau cu ochiul pe reclamele tv.
Un motiv pentru care ar fi sanse totusi sa se ajusteze tarifele celorlalti este daca cei care administreaza mai multe abonamente incep sa faca niste calcule. De ex i-am facut calculul cuiva care este la Oranj si plateste el (doar el) vreo 8 abonamente. Diferenta in bani intre ce are acum si trecerea la RDS cu toate cele 8 abon. chiar e sesizabila, mai ales dupa ce i-am inmultit totalul si cu 24 de luni (e pe cale sa prelungeasca abonamentul).
Alt motiv: locuiesc in Constanta si de vreo 2 ani reteaua Vodafone a devenit ca_Cosmoteu’, adicatelea se aude ca fluxul si refluxul, iar in casa, daca nu ai geamul deschis, iti pare rau ca ai termopane; prinzi doar consoanele din convorbire. Acesta e un alt aspect pentru care as zbura imediat la Oranj sau RDS si stiu multi care au acelasi of. Ma tin in loc punctele de la Vod., ca altfel, de la mine nu ar mai lua 10 euro/luna. Vodafone si Orange au devenit foarte aglomerate. Pe vremuri preferam Zappul pt ca nu erau niciodata probleme la conectare iar de revelion eram printre putinii care puteau sa sune la ora 0:00, ca fapt divers. Rds e momentan o retea mai relaxata dpdv al nr. de utilizatori.
Apropo de Vodafone, ofer GRATUIT un “voucher” de 150 lei pentru cine isi ia un telefon nou de la Vodafone, care sa coste minim 1500 lei. Voucherul e valabil 20 de zile de azi si cine vrea sa il foloseasca sa dea un semn pe ghvalentin@yahoo.com . Scuze de offtopic pt paragraful acesta.
Valentin Ghe.(Citează)
25/06/2014 la 10:02 AM
nwradu, inteleg ca esti expert in arpu, harfu, cum s-or numi conceptele astea super tari pe care eu nu le inteleg.
Sa inteleg ca de acum vor disparea magazine vodafone si orange pentru ca dispar cartelarii?
Ai dracu’ astia, prosti! Ieri se bateau in oferte, azi le convine sa piarda clientii.
Mi-aduc aminte de o mare companie care intelesese bine conceptul asta de harfu: ZAPP. Si astia erau toti “pă byznis”, numai cu clienti barosani, care aveau ROI mare (e? stiu si eu un cuvant!)
Parca si vad sedinta la Orange: “Frate, am pierdut 120 de milioane de euro anul trecut, dar stii cata hartie de copiator am economisit? O avere!” (apropos, din cate stiu, cartelarii nu primesc facturi prin posta, si extrem de multi cu abonamente au factura electronica. Curent elctric, cum spuneam).
Cat despre centrale, routere & shit… stii cum functioneaza astea? Ai n-ai clienti, iti trebuie echipamente, ca pierzi acoperirea si viteza, mister harfu.
Cand pretul la echipamente scade vizibil, si tehnologiile evolueaza, crezi ca vodafone, daca maine nu ar mai avea unul-doua milioane de clienti, nu ar mai fi nevoite sa schimbe echipamente?
Nu mai au din lista ta sa comentez, ca nu am timp.
Du-te la Sony si explica-le ca lumea n-a inteles harfu, de asta au pierdut in batalia Betamax – VHS. Sau in batalia MiniDisc – CD.
cristi(Citează)
26/06/2014 la 4:19 PM
ARPU e important pentru fiecare companie, conteaza insa si numarul de clienti (PR-ul stie :))). F adevarat ca daca se cheltuie cu un client 6 euro iar el aduce venit doar 3 s-ar prefera ca acel client sa dispara. Insa, la anuntarea rezultatelor financiare nu da bine nicaieri sa zici ca ti-au plecat clientii. Totusi, cel mai important ramane EBITDA… Referitor la RCS, cred ca datorita lui avem tarife mai rezonabile si servicii mai bune. Operatorii sunt practic fortati de rds sa-si lase tarifele jos si sa ofere viteze mai mari la net. Sunt convinsa ca vor raspunde la ofensiva rcs si asta cat mai repede.
vicchi(Citează)
27/06/2014 la 2:40 AM
@cristi: Cand ai beneficiat de renegocierea pentru cele 4500 minute la Vodafone? Si ti-au marit si numarul de minute in afara retelei? (asta ar fi mai interesant de fapt). E adevarat ca oferta pe cartela e mai buna ca pret decat orice abonament inca de pe acum vreo 5-6 ani.
Eu sunt abonat din 2002 si la singura negociere de acum 3-4 ani mi-au marit de la 5e la 6e lunar pentru un plus de 100 de minute in retea fata de oferta de atunci la extraoptiunea de 5e pe cartela…ajungand la un miraculos 700min in retea si 70 nationale (nu radeti!). Cred ca ar fi cazul unei renegocieri/portari.
Dan(Citează)
27/06/2014 la 2:30 PM
Revin cu un follow-up la commentul anterior: mi-a fost rezolvata problema cu 4G-ul. Multimiri catre nwradu si Tudor de la vodafone :)
vladimir(Citează)
27/06/2014 la 10:29 PM
Dar tinand cont de oferta Cosmote cu Nelimitat la 15 Eur !!!!!!!- acum l-au ridicat la 17 Eur, ce RED mai vrei????? Stiu ca nu stau la fel de bine la semnal si net ca Vodafone, dar acoperirea este buna..
*** Nu e publicitate… este oferta de care beneficiez.
NELIMITAT(Citează)
28/06/2014 la 9:47 AM
Conteaza numarul de clienti pentru tarifele de interconectare.
razvang(Citează)
28/06/2014 la 8:35 PM
10.000 de abonati red 59???? 20.000 de abonati pantera 44??? Ma faci sa rad … In Romania sunt in jur de 5 mil de salariati din care peste jumatate au salarii mizere.Pensionarii , somerii, adolescentii sigur nu au abonamentele alea.Daca ar fi adevarat ar insemna ca romanii traiesc foarte bine , daca isi permit abonamente de 59 euro(fara tva) asta insemnand cam 320 ron( jumatate din salariu mediu)
manu(Citează)
29/06/2014 la 2:41 PM
@manu: păi poate nu le-am scos nici eu chiar așa din burtă, ci am diverse informații despre numărul lor.
În plus, nu sunt în România 100.000 de oameni cu bani? Poate uiți câți au luat iPhone-uri la lansări la abonamente lunare mari, chit că apoi nu aveau din ce trăi.
nwradu(Citează)
28/06/2014 la 9:02 PM
Mi-am facut abonament la digi de 5 euro nelimitat ,am luat un Samsung Galaxy S3, am dat avans 206 ron si platesc 68 ron pe 12 luni : asta insemnand 816 ron. Abonamentul de 5 euro pe 24 luni inseamna 528 ron. Daca adun imi da 1550 ron. Stiti cat costa Galaxy S3 la emag: 1200 ron. Si ar trebui sa ma intereseze pe mine ca si client ca RDS are datorii de 900 mil de euro??? Si daca maine s-ar desfinta RDS eu ce pierd? NIMIC!!!!! Am fost abonat orange de 15 ani , stau langa mall vitan la parter si daca las telefonul pe 3g , cand am doua liniute la semnal e sarbatoare, cu vodafone putin mai bine(asta cu toate telefoanele posibile , de la iphone 5 pana la caramizile de nokia ) . Am zis de iphone 5 pt ca in Romanica noastra e luat de referinta, e Dumnezeu pe pamant:))). Asa ca treaba cu semnalul e relativa.
manu(Citează)
10/07/2014 la 12:32 AM
@nwradu: Ai omis doua aspecte importante:
1. “Cartelarii astia, cum le spui tu, cei care platesc 5 euro pe luna, formeaza majoritatea clientilor romani. Cand iti pleaca 2 milioane de cartelari, brusc devii mai sarac cu 10 milioane de euro lunar. Partea cu “dar se reduc si costurile” e adevarata doar in parte.
2. Ce-i impiedica pe clientii “de top” care platesc, sa zicem, facturi de sute sau chiar mii de euro lunar sa realizeze ca pot plati de zece ori mai putin, pastrand aceleasi servicii/beneficii?
Robert(Citează)
30/07/2014 la 6:46 PM
Salut Radu,
Nu sunt de acord cu parerea ta.
Ce spui tu se aplica in primii ani de telefonie mobila, cand intr-adevar micii consumatori nici nu erau luati in calcul (mai tineti mite cand se platea taxa de conectare 190 USD?)
Cand piata de “giganti” este complet consumata, incepe batalia pe cei mici si multi.
Un business este cu atat mai stabil (si deci mai valoros pentru fonduri de investitii) cu cat este angrenat in mai multe interactiuni (in cazul de fata are mai multi abonati). Normal ca venitul total este important, dar in general puterea in piata este cu atat mai mare cu cat ai mai multi abonati care depind de tine.
Este adevarat ca mai multi clienti poti aduce costuri mai mari de suport si logistica in anumite situatii, desi fii tu sigur ca suportul oferit de catre key account pentru Oracle e un pic diferit de cel oferit catre Leana din fundul curtii.
Nevoia unui jucator mare e diferita si costurile de suport se balanseaza.
De asemenea sunt sigur ca veniturile de la giganti nu mai sunt asa atractive.
Vorbim de contracte negociate si paranegociate si cred ca unele sunt cu pofit infim, doar ca sa nu se duca la concurenta.
Ziceam ca e mai stabil un operator cu mai multi abonati. Pai daca iti pleaca un gigant si iti scade business-ul brusc cu 5%, iti dai seama ce catastrofa inseamna asta?
Eu cred ca batalia pentru micii abonati o sa fie stransa si cred ca sunt sursa de venit cea mai impotanta pentru operatorii telecom.
Dar nici eu nu cred ca tarifele Orange si Vodafone vor scadea prea repede intrucat oferta Digi (de dumping) ascunde un neajuns: acoperirea semnalului. Ati vazut ce inseamna roaming national de fapt, s-ar putea sa mai iasa si alti balauri la iveala.
In tot cazul, telefonia mobila in Romania este la o noua rascruce acum, sunt curios ce directie va apuca.
Merci
vladutz(Citează)
24/02/2015 la 5:55 PM
Cred ca postul asta va ramane de actualitate mult timp.
Problema in sine e destul de complexa si lasand la o parte harfu si alte chestiuni de gen, trebuie privita prin prisma celor care formeaza concurenta Digi Mobil.
Vorbim aici de Orange, Vodafone si T-Mobile. Oameni buni, astia au afaceri la nivel mondial, subsidiare in zeci de tari de pe toate continentele. Nu ii afecteaza prea mult chiar daca le pleaca aproape toti clientii din Romania. Au profit anual de zeci de miliarde de dolari, isi permit sa suporte cheltuielile generate de operarea unei retele aici, chiar fara profit. Pot sa le dea salarii angajatilor, sa plateasca taxe si facturi de curent inca 100 de ani de acum incolo, fara sa ajunga la fundul sacului.
De ce aleg sa nu reduca preturile? Pentru ca asteapta sa vada cum va evolua Digi, poate nu va face fata, poate va da faliment, poate, stiu eu, moare Teszari in vreun accident de masina, etc etc. Ei stiu ca, odata ce ai cedat concurentei si ai redus preturile, nu mai merge sa le cresti la loc fara sa iti compromiti afacerea, daca vei avea bafta sa dispara cumva concurenta respectiva. De asta stau si asteapta si, cum spuneam, isi permit sa astepte multa vreme.
Plus ca, daca reduc tarifele in Romania, ca sa castige ceva firfirici cu cele 10 milioane de clienti, se vor confrunta cu solicitari de reducere de preturi si in Europa, daca nu si prin alte parti. Nu vor mai avea scuza ca, dom’le, cheltuieli mari. Daca aici se poate da un abonament de 2 euro, de ce nu se poate si in Franta, de exemplu? Cum ii mai poti cere francezului 30-40 de euro pe un abonament similar, daca il dai aici cu 2? Operatorii stiu asta si pot risca sa piarda piata romaneasca, nu insa si pietele din vest, care aduc de fapt grosul profitului.
Vomafone(Citează)
06/03/2015 la 10:36 AM
Digi e a statului si e f puternica pt ca profitul tot il investesc in dezvoltare…
asa ca teoria ta nu tine…. odata fidelizat clientul prin pret mic nu mai pleaca din retea… mai ales cand ii dai si alte servicii in pachet de ex internet 100Mb cu 29 ron pe fibra… si televiziune pachet ieftin pe satelit digital sau pe cablu…
ieftenelul(Citează)