un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Venituri, vânzări și comenzi de Black Friday la principalele magazine

26 Nov 2013  ·

GÂNDURI  ·

18 comentarii

Tota vânzări contorizate până acum: 48,25 milioane de euro. Cifrele raportate au de obicei TVA-ul inclus, am cerut lămuriri acolo unde nu sunt sigur. Clasamentul este la finalul articolului.

***

Vreau să adun aici rezultatele financiare comunicate de magazine pentru Black Friday, ne va ajuta să înțelegem mai bine amploarea pieței românești. Completez pe măsură ce vin noi comunicate.

logo_f64
F64: venituri de peste 2,02 milioane de euro (9 milioane de lei), 14.800 de produse comandate, cu 75% mai multe decât în 2012. Datele sunt pentru perioada 22-24 noiembrie.

Magazinul a livrat deja 78% din comenzile plasate și restul vor fi livrate până marți. Prin livrate de multe ori se înțelege “date firmei de curierat”.

Un gest foarte plăcut: “Prima livrare a avut loc chiar în noaptea de 22 noiembrie, la ora 00:40. În numai 40 min de la plasarea comenzii, un membru al echipei de product manageri F64 a livrat personal aparatul comandat de primul client din București.”

Câteva fotografii primite de la ei:

logo_emag
eMAG: comenzi de 102 milioane lei (23 de milioane de euro) și peste 250.000 de produse vândute. Au avut peste 63 de mașini în ofertă și, când am fost eu într-o scurtă vizită pe la sediul lor (despre care vă spun altă dată) aveau la unele modele încă 170 de comenzi suplimentare, reducerile fiind foarte bune. Am aflat atunci că un autovehicul fusese deja achitat integral, iar cei de la eMAG erau pregătiți să-l livreze cu fast, vedeți pe YouTube cum. Vedeți în clipul filmat cu drona în depozit câtă marfă a fost.

S-au vândut peste 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto şi video, 45.000 de electrocasnice, 9000 de articole de casă și grădină. Prin Marketplace s-au dat și 17.000 de cărți și 10.000 de jucării.

Pe la ora 16, când eram eu acolo, trecuseră deja de 1 milion de vizitatori unici pe site-ul normal și se apropiau de 200.000 de unici pe varianta mobilă; încă nu venise valul de seară. La finalul zilei au înregistrat 3,1 milioane de vizite, iar în momentul de vârf erau 160.000 de unici pe site. Un Ford Kuga și un televizor 4K au fost comandate de pe mobil de către doi clienți diferiți.

Pe scurt, după ce tragem linie s-ar putea să rezulte că eMAG a vândut cam cât toate celelalte magazine la un loc. Sunt cifre uriașe și poate așa înțelegeți mai ușor ce magazin gigantic a devenit eMAG, lăsând la o parte demonstrația de forță cu mașinile vândute online.

logo_pc_garage
PC GARAGE: vânzări de 8,83 milioane lei (1,98 milioane de euro) în weekendul 22-24 noiembrie, 25.000 de produse în 15.000 de comenzi, 595 lei comanda medie, 450.000 de vizitatori unici pe site. Au fost deja date către livrare 14.000 din cele 15.000 de comenzi și astăzi vor termina toate livrările.
Alte date:

  • Cele mai vizitate categorii:
  • Gaming & Componente
  • Smartphone
  • Periferice
  • Laptop

Cele mai vizitate produse:

  • Notebook / Laptop Asus 15.6″ X552CL-SX075D
  • Tableta Serioux S724TAB
  • Tableta Serioux Visiontab S700
  • Placa video MSI GeForce GTX 770 Lightning 2GB DDR5 256-bit

quickmobile_logo
QUICKMOBILE: 5,56 milioane lei (1,25 milioane euro) în data de 22 noiembrie cu peste 12.000 de produse vândute. Pe 29 noiembrie pregătesc noi reduceri.

logo_evomag
EVOMAG: vânzări de 8,82 milioane lei (1,98 milioane euro) de vineri până duminică, 415.000 de vizite pe site, comanda medie de 645 lei (o cifră bună pentru IT&C, mai ales că acum prețurile erau reduse). Trei zile de vânzări au făcut 10,7% din cifra lor de afaceri. 40% dintre comenzi au venit de la bucureșteni.

logo_marketonline
MARKETONLINE: vânzări de 8 milioane de lei (1,8 milioane euro) cu peste 10.000 de comenzi, în special televizoare, tablete și IT&C. Deja au expediat 5000 de colete. Au avut 350.000 de vizitatori unici.

logo_elefant
ELEFANT.RO: 90.000 de produse vândute, 600.000 de clienți au vizitat magazinul online, zice un articol din Business Magazin.
Să mă iertați, dar Elefant vinde cărți. Au și câteva produse IT&C și chiar și fashion, dar principalul domeniu sunt cărțile. Dacă în acest domeniu ei au avut 600.000 de unici pe site, în timp ce mari magazine IT&C, unde a fost grosul vânzărilor, au făcut 500.000 de unici (iar eMAG ajunsese la un milion de unici după prima zi – dar vorbim de eMAG aici), eu sunt un elefant.

logo_libris
LIBRIS: vânzări de 1 milion de lei (0,22 milioane euro), 10.000 de comenzi și 50.000 de cărți vândute, cele mai căutate fiind Inferno – Dan Brown, Albumul meu. Eu și familia mea și Hobbitul de JRR Tolkien.

logo_flanco
FLANCO: magazinul a vândut doar offline, în magazinele fizice, realizând vânzări de 72 de milioane lei (16 milioane euro), cu 31% mai mult decât anul trecut. Au avut peste 750.000 de vizitatori în magazine, peste 2.000 de produse diferite la reducere cu un stoc total de 450.000 de bucăți, vânzând și televizoare 4K.

30% dintre vânzări au fost în categoria televizoarelor, 25% laptopuri și tablete, iar telefoanele 10%.

logo_fashiondays
FASHION DAYS: n-au dorit să comunice venituri, dar mi-au spus că au vândut 17.237 de perechi de pantofi, iar cele mai populare branduri în zilele cu reduceri au fost Calvin Klein și Timberland și Benetton. 21% dintre comenzi au fost plasate de pe mobil.

63% dintre comenzi au venit de la femei, probabil și pentru că acolo chiar găseai produse ok și la un preț bun, pe când la bărbați mi s-a părut că nu am ce alege.

AFILIERE

2parale
2PARALE mi-a transmis următoarele date pentru perioada 22-23 noiembrie: 17.983 de vânzări în valoare totală de 8,1 milioane de lei (1,82 milioane euro) au trecut prin rețeaua lor de afiliere. În primele 24 de ore au înregistrat 1,84 milioane de click-uri. Cea mai mare vânzare a fost de 15.000 de lei către un cumpărător de IT&C.

Mai jos este un grafic care arată vânzările față de zilele normale precedente.
2parale_evolutie_vanzari_bf

logo_profitshare
PROFITSHARE: prin intermediul lor s-au făcut vânzări de 15 milioane lei (3,37 milioane euro), cu peste 25.000 de comenzi și 1,3 milioane de clickuri înregistate. Cea mai mare comandă înregistrată prin Profitshare: 27.499 lei. Bănuiesc că la eMAG.

Mai ciudat este că Profitshare este o rețea de afiliere în care momentan sunt înscrise 34 de magazine online, iar comunicatul spune că până la finalul anului vor colabora cu 100 de magazine online. Mai e o lună până la finalul anului… Să-i văd cum vor adăuga 2 magazine pe zi în Profitshare, că nu-i așa simplă negocierea și integrarea sistemelor.

Comparația cu rezultatele 2Parale mi se pare forțată. Profitshare câștigă lejer orice comparație pentru că în rețeaua lor este magazinul eMAG, care sparge orice recorduri. Adevărata dificultate va fi să convingă și alte magazine că numărul mare de afiliați ai eMAG-ului va recomanda și produsele și ofertele altor advertiseri ce intră în sistem.

 

CLASAMENT

Magazin Venituri milioane euro
eMAG 23,00
Flanco 16,00
F64 2,02
PC Garage 1,98
Evomag 1,98
Marketonline 1,80
Quickmobile 1,25
Libris 0,22
TOTAL 48,25

    18 comentarii

  1. A intampinat cineva probleme cu evomag?
    C.

      (Citează)

  2. Salut Radu,

    Cand saptamana asta adaugi un post despre cum se cumperi si ce oferte interesante sunt pe amazon?

    Dar pentru 29/11 din magazinele ce au mai ramas sa fac Black Friday sau Cyber Monday pe 2/12?

    Multumesc

      (Citează)

  3. “Să-i văd cum vor adăuga 2 magazine pe zi în Profitshare, că altfel de spus cifre pe hârtie e tare ușor.”
    Sa nu uitam ca si 2parale adauga cate 10-15 magazine intr-o zi. Discutiile se poarte de ceva timp, nu se face nimic peste noapte, doar ca se asteapta momentul prielnic banuiesc. Am o presimtire ca mai “fura” cateva magazine din 2parale.

      (Citează)

  4. Am si eu o intrebare de incepator:
    Cum se face ca atunci cand “cat serverele” pagina celor de la f64 se incarca in cateva ms, fiind fotografia cu adminul legat de scaun in beci, chiar daca dadeam clear cache samd?
    Serverele picate ar insemna sa dureze pagina pana se incarca, sa astepti frate, nu sa iti dea redirect pe o alta pagina ca la prosti.
    Inca nu m-au convins cu black friday baietii, chiar daca e al 3-lea an.
    Btw depozitul alora de la emag cred ca arata mereu ca in filmuletul facut cu drona…doar nu e gol in rest..

      (Citează)

    • @Catalin: sistemul este ceva mai complex decât un simplu server cu procesorul prea plin ca să servească pagini rapid. Ai un load balancer, ai baze de date, ai mecanisme care verifică funcționarea tuturor și timpul de răspuns. Iar când ceva nu merge, ești automat direcționat spre o pagină de eroare care poate fi customizată cu un mesaj amuzant, nu un simplu “not found”

        (Citează)

  5. “cad serverele”

      (Citează)

  6. Wow, au venit procente destul de mici din vanzari prin afiliere.

      (Citează)

  7. 47 de miloane de euro nu-s de ici colo…

    @Catalin o explicație simplistă ar fi asta: sunt mai multe servere de pe care se ia informatia cand iti livrează tie o pagina web. Pe unul e baza de date, (stoc, preț, etc) care de obicei e locul unde are loc gâtuirea traficului. Dacă sunt prea multe cereri către baza de date, atunci utilizatorului îi era livrată imaginea de care zici.

      (Citează)

  8. sincer mi se pare foarte slab rezultatul evomag. ori asta, ori am crezut eu ca sunt mai mari decat sunt defapt

      (Citează)

  9. Vai ce cifre umflate la cateva magazine. Unul ar fi cel care se termina cu MAG precedat de 3 litere. :))

      (Citează)

  10. Rezultate bune, pentru comercianți, mai puțin pentru afiliați. Nu m-am prins cum vine asta cu țeapa dată afiliaților de primii jucători pe piață: ba că dăm 1% impozabil, ba că nu dăm deloc pentru că vindem doar offline, ba că nu dăm deloc deși vindem și online.

    La capitolul fair play, cei de la F64 își merită creșterea, deși pagina aceea de eroare apărea cam ușor și mai indica și numărul de telefon, să nu cumva rateze omul ocazia de a cumpăra prin call-center.

      (Citează)

    • @Milu: știa lumea deja de Black Friday, n-ar fi meritat afiliații prea mulți bani, că nu mai generează ei vânzările, ci reclamele TV, buzz-ul general șamd.
      Sigur, în contextul vânzărilor și profiturilor care se fac ar fi putut lăsa comisioanele întregi, dar astea sunt condițiile, le accepți sau recomanzi alte magazine, cum de altfel au făcut mulți afiliați.

      De exemplu cel mai mare comision al meu în Profitshare n-a fost la eMAG, unde acel 1% a dus la niște valori mici, ci la SevenSins, care a dat 20%.

      Altex a oprit afilierea pentru BF, Flanco a făcut doar offline, Domo nu este nicăieri.

        (Citează)

  11. Altex si Domo nu-s pricipale ?

      (Citează)

  12. Mă refeream la Altex și Flanco, despre Domo n-am auzit să participe în vreo rețea de marketing afiliat.

      (Citează)

    • Apropo, rezultatele de aici nu includ Altex și Domo, care probabil au făcut vreo 16 milioane de euro fiecare. La Domo aflăm la finalul săptămânii, la Altex încerc sa obțin niște cifre.

        (Citează)

  13. Articolul e fain dar daca ne uitam cifra de afaceri este irelevant! si duce oameni in eroare.
    De exemplu sunt magazin si vind televizoare de exemplu pentru 20000 RON dar pretul real ii 19999. mia ramas 1 lei dn vanzari.
    Profitul conteaza ca atunci vezi cat de bun e firma.
    Pori sa ai cifra de afaceri de sutr de milioane de lei daca pe sfarsitul anului iesti in pierdere

      (Citează)

    • @HeavyD: ai mare dreptate, dar profitul nu-l anunță nimeni, mai ales că unii îl reinvestesc. Cifrele de acum sunt relevante pentru cât au cumpărat oamenii și de unde, nu cât de mult au profitat magazinele. Probabil că profitul este însă proporțional între ele și cred că un 3% din acești bani le rămâne.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus