un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Premieră în România: eMAG a vândut autoturisme online

22 Nov 2013  ·

TEHNOLOGIE  ·

32 comentarii

Pur și simplu wow. Deși ideea de a vinde mașini online a mai fost avansată anii trecuți de magazin, mă gândeam că marea surpriză a ofertei de Black Friday va fi vânzarea unui autoturism. Unul singur, o zi întreagă, ar fi timp suficient să-l ia cineva, nu?

eMAG a rupt orice record și a scris iarăși istorie, cum se zice, scoțând la vânzare 63 de autoturisme noi de la Dacia, Ford, Hyundai, Mitshubishi și chiar și limuzine Mercedes clasa E, toate cu discount-uri bune. În primele trei minute deja se vânduseră 4 bucăți, Fordurile Kuga fiind rapid luate de doritori prin două clickuri și plata online a avansului, urmând ca apoi partenerii Dacia sau Țiriac Auto să-i contacteze pe clienți pentru restul formalităților.

Clienții eMAG pot cumpăra modelul Dacia Logan 1.2 16V benzină, echipare Laureate cu sistem de navigație și cruise control la prețul de 7.999 de euro, Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend cu pachet de iarnă la 10.999 de euro sau Mercedes–Benz Clasa E 220 CDI Avantgarde la 39.999 de euro. Cea mai mare reducere aplicată modelelor din oferta eMAG este de 12.600 de euro.

Mă uitam acum și pe răspunsurile de la concursul prin care am întrebat care credeți că este “marea surpriză” pregătită de eMAG. Puține răspunsuri, cam o optime, au mers pe varianta automobilelor, și atunci de obicei prin exprimări timide de genul “poate o mașină” sau “nu cred că ar cumpăra cineva online, dar cine știe, or fi mașini”. Da, au fost. 63 de bucăți! Asta spune multe despre piața din România și despre poziția eMAG pe ea.

Eu aș zice că a mai fost încă o surpriză mare: zero secunde de downtime. De la deschiderea vânzărilor am navigat prin 6-8 pagini, am adăugat produse în coș, am modificat cantitățile, am greșit adresa și am selectat-o iar, am greșit datele  cardului și am repetat plata – totul fără nici o problemă. Parcă ar fi fost o zi normală, nu clipa de maxim de Black Friday cu 160.000 de vizitatori unici pe site.

Partea tradițională, cea de electro-IT, a mers de minune. Oferta a fost bogată, aveai de unde alege în fiecare categorie, și a fost la produse “seriose”, fără prea multe carduri de memorie și huse de telefon. iPad-urile, Nexus 7 2012 la 599 lei, Lumia 1020, super-prețuri la routere, ultrabook-uri ieftine, SSD la 249 lei, au fost de toate.

Ca un sfat, dacă s-a terminat stocul la un produs, mai verificați-l, e posibil să se suplimenteze cu niște telefoane rapide la furnizor. Iar după-amiază mă aștept să se deschidă site-ul pentru restul produselor, când puteți vâna alte discount-uri, în special la cărți. Astăzi e zi de stat pe eMAG.ro
ford_focus_emag

Ca să vedeți cum arată depozitul eMAG plin ochi de marfa de Black Friday, priviți clipul de mai jos:

    32 comentarii

  1. Tu pe ce ai fi pus pariul? Tot pe maşini?

      (Citează)

    • @Revo: da, eu am zis-o că sunt mașini încă de săptămâna trecută când am văzut declarația lui Iulian Stanciu. Știu din alți ani că mereu ziceau că vor vinde cândva și mașini.
      I-am și întrebat pe cei de la eMAG dacă e vorba de o mașină, au râs cu lacrimi.

        (Citează)

  2. Pentru mine treaba cu masinile a fost o surpriza totala si foarte placuta. Reducerea de 5636 euro chiar e destul de fabuloasa mai cumperi o masina de bani aia…bravo emag.

      (Citează)

  3. Am zis dealer Ford, sper ca intru la desemnarea castigatorului :)

      (Citează)

  4. Pretul e o premieră întradevăr (cel puțin la modelul de Ford Focus indicat, ca la restul nu m-am uitat), dar eu zic că e forțat tare de tot titlul.
    În cel mai bun caz eMAGul a primit acceptul de vânzare online, restul tranzacției urmând a fi realizat offline (plata, livrarea, etc).

    Și acum, serios vorbind, cine așteaptă cu banii adunați dimineața de Black Friday românesc anticipat să-și ia masină, fără să se fi făcut reclamă pe seama asta ? La ora 9.20 dimineața, apăreau deja cu stoc epuizat 3 Ford Kuga (20+ k€), Ford Focus (11k€), Logan 1.2 și Mercedes E220 (45k€) !!!

    Când și-au luat ultima oară ai mei mașină nouă (7+ ani), am verificat siteul dealer-ului, ales configuratia, dat mail cu detalii; au raspuns, am stabilit o zi de prezentat in showromm pt plata si preluat masina.

      (Citează)

    • @Ariel: 63 de oameni din milionul care intră zi pe eMAG or avea banii.

      Oferta se adresează celor care știu modelele, voiau să cumpere, iar acum promoția i-a convins de tot. PLătești online avansul, restul te înțelegi cu dealerul.

        (Citează)

  5. eu am zis BMW :) ma incadrez ? :)

      (Citează)

  6. La fel si eu. cred ca am navigat o ora, am modificat lucrurile din cos, stocurile au fost suficiente, totul numai de bine.
    Si e de laudat faptul ca au invatat din greselile de anul trecut si acum site-ul merge impecabil si stocurile sunt suficiente. De-aia e emag deasupra tuturor.

      (Citează)

  7. Nu inteleg extazul asta maxim. Nu e ca si cum emag a cumparat masinile alea si le tine in depozitul pe care ni l-au aratat pe youtube. Este vorba doar de niste oferte de BF facute de dealerii de masini prin intermediul emag. In plus de asta am niste dubii ca toate vanzarile anuntate de ei chiar exista si se vor concretiza intr-o vanzare reala (din cate am vazut este vb. doar de un avans de 1000 de RON care trebuia platit online).

      (Citează)

  8. Cine are norocul sa redirectioneze un cumparator de Mercedes-Benz Clasa E prin profitshare sa facut cu un comision foarte bun. :)

      (Citează)

  9. la prima vedere pare mare scofala ca wow o masina, dar daca te uiti mai atent, emag-ul nu pare sa aiba un impact asupra preturilor, sunt ofertele celor de la Dacia si Tiriac auto, ei doar iau avansul de 1000 lei, restul se ocupa Tiriac Auto. Deci practic nu vand, ci intermediaza o tranzactie. Hai sa nu-i ridicam atat de mult in slavi nemeritat.

      (Citează)

    • @Andrei M.: da, cam asta face orice magazin, intermediază o tranzacție între producător/importator și client :P
      Doar că nu toți pot să o intermedieze cu succes. Aș putea și eu să vând mașini pe blog, crezi că aș vinde vreuna? Mi-ar da importatorii, care au niște standarde privind felul în care-și pot pune la vânzare produsele, una?

        (Citează)

  10. deci wow, sunt dat pe spate. inseamna ca dealerii auto sunt chiar disperati. :)

      (Citează)

  11. De fapt, emag s-a bagat peste GroupOn cu treaba asta. Cred ca pot ramane sa vanda doar Dacia, ca acolo preturile sunt fixe si masina e suficent de populara incat sa nu aiba nevoie de testare.

      (Citează)

  12. @gogu:

    nu dealerii auto sunt disperati ci importatorii/producatorii.

      (Citează)

  13. @nwradu, nu e chiar aceasi chestie, emag-ul nu-si asuma nimic aici, dupa ce ai platit cei 1000 lei nu mai ai nici o treaba cu ei.

    Au indraznit sa faca asta fiindca au trafic si imagine, dar nu fac mare lucru in ceea ce inseamna masina propriu zisa. Recunosc, e un wow factor ok, dar…ramane doar o colaborare emag in care practic zice lumii de unde pot cumpara masini ieftine si isi ia un bonus. Ce face Emag cu Tiriac Auto e un fel de profitshare :D

      (Citează)

  14. @Andrei M.: Pai oricum dorinta eMAG-ului este sa devina doar o platforma pentru comert rapid si de calitate. Pe tine nu te intereseaza cine iti vinde de fapt produsul.

    Si ce este impresionant nu e faptul ca s-au vandut masini online, ca doar asa poti spune ca Autovit este a 8-a minune de pe net, ci ca s-au vandut asa de repede si intr-un numar asa de mare. Una e sa te gandesti ce TV iti iei si alta e sa te gandesti ce masina sa-ti iei.

      (Citează)

  15. daca stia nevasta, deja vindea actuala masina, punea diferenta si astazi ar fi dat comanda. asa, sa ai toti banii in maxim 1 saptamana e mai greu…

      (Citează)

  16. E valabilă și la mașini faza cu returul în 30 de zile? Chiar mă gândesc la i20, văd că mai e încă în stoc.

      (Citează)

  17. acsel, care e numarul ala ataaaaaat de mare? sunt zece? cateva zeci? cate masini se vand zilnic la dealerii din RO? cred ca ai fi de-a dreptul socat.

      (Citează)

  18. @gogu: Pai si Radu a scris ca eMAG a scos la bataie 63 de masini. Nu s-au vandut toate, dar acum macar 70% din ele s-au dat. Adica macar vreo 40 de bucati, masini care in 7 zile trebuiesc platite.

    Mie mi se pare impresionant, pentru ca o decizie de genul nu se ia asa de rapid, tinand cont ca lumea nici nu stia ca vor fi masini la promotie. Au primit newsletter, au vazut, au luat, lucru care mie mi se pare fabulos.

      (Citează)

    • @Acsel: am fost la eMAG pe la ora 16, la “centrul lor de comandă”. Din 63 de mașini doar vreo 5 nu se vânduseră. Pe unele modele aveau în schimb mai bine de 140 de comenzi în plus și vorbeau cu dealerul să le onoreze. Deci teoretic s-au vândut peste 200.

      Unele decizii la mașini se iau rapid. De exemplu la Dacia știi deja la ce te bagi. La Duster la fel, poți să aștepți 3 luni la un dealer normal sau să-l iei pe loc prin eMAG, cu discount suplimentar. Pentru că da, Duster-ul lor era cu livrare imediată.

      Eu am condus un Ford Focus două luni. Am condus și Kuga. Dacă aș fi avut bani, aș fi profitat de ofertă fără să am nevoie de drivetest-uri suplimentare sau cine știe ce negocieri. OK, poate nu are opționalele care mi-ar fi plăcut mie, dar pentru 8000 de euro în minus rezist și fără oglinzi retractabile.

      Apoi mai sunt unii care vor o mașină pentru nevastă. Nu prea le pasă de dotări, oricum nu știe ea ce-ar fi putut avea, dar văd o mega ofertă și profită de ea rapid.

      Noi am cheltui 10.000 de euro cu mai multă chibzuință. Pentru alții aceeași sumă este mult mai puțin importantă și o dau pe o mașină fără să îi vadă culoarea în persoană și fără să o verifice pe toate părțile.

        (Citează)

  19. intr-adevar, e o surpriza ce au facut ei cu masinile. totusi nu mi se pare neaparat un mit. cate masini sunt tranzactionate zilnic pe net? e drept, sunt masini SH, nu nou-noute, dar totusi, nu mi se pare un mit.

    un alt lucru merituos e timpul de downtime. imi amintesc anul trecut ca stateam de pe la 6 dimineata cu degetul pe refresh ca sa ajung la site. e clar ca au investit in infrastructura (si nu doar ei).

    pe de alta parte, oferta mi s-a parut slabuta. ma rog, pe ce ma interesa pe mine – componente de calculatoare. personal mi se pare jenant sa iesi la inaintare cu un singur procesor, doua kit-uri de memorii, patru hdd-uri externe, trei placi video si doua SSD-uri…
    dar poate doar asa percep eu situatia, or fi mai cautate alte categorii de produse, nu astea… desi pcgarage i-au luat de departe la oferta de componente pc… e drept, emag au avut o oferta variata, dar chiar nu ma intereseaza sa trec prin douaj de modele de placi de intins parul si patruj de modele de bormasini (astea le caut pe mercador :D )…

    cat despre preturi… oricum preturile la electronice mi se par (in general) cu cel putin 10% peste preturile de-afara, asa ca o reducere de 20% ma lasa cel putin rece… din nou, poate e doar perceptia mea invechita…

    pare interesanta decizia flanco de a chema oamenii offline. esti la coada la magazin, nu poti lua din online, nu poti verifica pretul la altii sau in online. si cozi am vazut suficiente de dimineata… e drept, eu de exemplu prefer sa stau in casa sau la munca si sa comand confortabil de pe scaun, dar s-ar putea sa iasa mai castigati decat altex, domo sau media galaxy…

    ca sa inchei, ca si-asa m-am lungit cam mult, cred ca eMag s-a bazat pe noutate, ca sa nu se vada prea mult ca restul ofertei e slabuta, asa ca la imaginea de ansamblu cred ca as premia pcgarage (da, imi place ca au pus graficele de preturi – nu stiu cat de adevarate, dar macar e ceva, imi place ca spun stoc aproape epuizat sau promotie proaspata).

      (Citează)

    • @d.orin: normal, eMAG s-a îndepărtat un pic de componentele PC, au și unit categoriile acolo, e clar că insistă pe alt gen de produse. Sunt convins că vând mai mult decât toți ceilalți din piață, dar nu insistă pe componente. Culmea, eu am procedat invers, am luat SSD (preț imbatabil) și placă video (voiam să fie tot Asus, ca cea de bază) de la eMAG, iar de la PC Garage am luat cuptorul cu microunde. https://www.nwradu.ro/2013/11/ce-v-ati-cumparat-de-black-friday/

      Flanco a trimis pe email catalogul de produse, dacă nu mă înșel. Puteai ști ce te așteaptă acolo.

        (Citează)

  20. bai vezi ca ti-au mai ramas buci pe buze de la articolul asta … penibil

      (Citează)

  21. S-a stiut de isprava asta , nu cred ca s-a trezit cineva de dimineata si s-a apucat sa cumpere masini . O masina nu o cumperi cu click-ul pe net decat daca sti ca o sa fie un Ford la 10k , redus . E absurd cum s-au vandut in 3 minute atatea masini . Sa cumperi o masina nu e ca si cum ai cumpara un laptop .

    Preturile din anul asta au fost penibile , nici pe departe la nivelul unui BF ca in USA . Multi si-au facut stocuri special pentru ziua asta cand defapt de BF se termina cele vechi , solduri . Da , au fost niste reduceri strategice menite sa atraga omul pe site , insa restul produselor nu au fost cu nimic diferite la pret ca acum o luna , si oricum TOATE magazinele , inclusiv marele eMAG a umflat preturile la mai toate produsele .

      (Citează)

    • @Linux: la care “mai toate produsele”? Că eu am căutat astfel de cazuri și n-am reușit să găsesc nici un exemplu.
      Uite, poți să analizezi aici ce-a cumpărat lumea și să-mi zici apoi ce produse au fost de fapt mai scumpe decât se găsesc uzual pe piață https://www.nwradu.ro/2013/11/ce-v-ati-cumparat-de-black-friday/
      Sau tu cumperi doar pentru că-i discount-ul mare, nu pentru că-i cel mai mic preț la care poți găsi produsul în acest an?

        (Citează)

  22. Terminati cu prostia asta, eMAG nu a vandut nici o masina online. Au facturat doar dreptul unui client al lor sa fie sunat de un vanzator de la Dacia sau Tiriac Auto.
    Face eMAG factura de 10.000 de Euro? NU
    Platesti tu la eMAG valoarea masinii? NU
    Iti trimite eMAG masina acasa? NU
    Masinile respective au fost proprietatea eMAG, si pe contabilitatea lor? NU

    In consecinta eMAG minte cu nerusinare, nu au vandut nici o masina. Au intermediat o vanzare asta e altceva.

      (Citează)

    • @Gaelex: da, Țiriac Auto era partener în Marketplace-ul eMAG, așa cum vând acolo și cărți și jucării. Tot vânzare se cheamă, din moment ce magazinul este canalul prin care un client a ajuns la cel care îi oferă mașina.
      Cineva plătise integral o mașină încă de atunci și urmau să o livreze rapid, deci au fost mai mult chestii la mijloc.

      Crezi că Țiriac Auto ar fi vândut acele mașini în respectiva zi, plus 300 de comenzi suplimentare, fără eMAG?

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus