►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Secțiunea “un cititor întreabă” este nouă pe blog. Primesc uneori întrebari de la cititori și mă gândesc că întreaga comunitate de pe blog i-ar putea ajuta cu răspunsuri bune.
De la Răzvan Costea:
Am un laptop cumparat de la domo, si a aparut o problema la hdd, cand il deschideam imi aparea un mesaj cum ca ar fi cazul sa fac back-up si sa schimb hdd-ul. Deoarece este inca in garantie l-am dus la un magazin domo si de acolo a fost trimis in service – diagnostic hdd cu bad-uri.
Ma suna apoi un tip de la ei si imi spune ca am si un defect la placa audio, desi la receptia pentru garantie defectul nu era constatat(sunetul mergea cand l-am trimis) si ca acele bad-uri sunt create de mine. La intrebarea cum le-am putut eu crea, tinand cont ca nu am desfacut laptopul si nu l-am scapat sau alte treburi de genul, a ramas mut. Bineinteles ca s-au oferit sa il schimbe contracost la suprapret si a ramas sa imi trimita inapoi laptopul.
Se face 1 saptamana si nu a ajuns inapoi laptopul(desi in service a ajuns in 24 ore), imi recomandati sa astept sa se faca 15 zile pentru a putea face plangere la OPC si cere banii inapoi sau sa ii sun si sa trag de ei sa il aduca mai devreme? Cand l-am trimis in garantie, am citit certificatul de garantia si nu era precizat ca daca laptopul are bad-uri atunci iese din garantie?
Tinand cont ca ti-au trecut destule laptopuri prin mana, ce imi recomanzi sa fac?
Eu i-am recomandat să citească foarte atent certificatul de garanție și alte informații puse de fabricant pe net, inclusiv the fineprint, iar daca nu se precizează nicăieri că doar după un anumit procent de sectoare proaste se schimbă HDD-ul, atunci să contacteze fabricantul laptopului pe email si Facebook si Twitter, întrebându-i care este poziția lor oficială, apoi să facă același lucru și cu Domo.
Faza cu 15 zile lucrătoare este valabilă, dar ei pot susține că așteptă de la tine vreo decizie și nu le-ai dat-o.
Voi ce-l sfătuiți să facă?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
04/10/2012 la 8:31 PM
Asta cu contactarea fabricantului e relativa, e posibil ca Domo sa importe prin cine stie ce canal dubios si sa nu-i intereseze presiunile facute de producator. Plus ca fabricantul mai mult ca sigur or sa-i zica sa contacteze comerciantul, ca daca ar sta ei sa faca lobby pentru fiecare client nemultumit, le-ar trebui un departament intreg care sa faca numai asta.
Parerea mea e sa incerce sa vorbeasca civilizat cu altcineva mai sus pe scara ierarhica, un sef de service, un manager ceva caruia sa-i explice din nou situatia, eventual sa-i demonstreze cum poti provoca intentionat aparitia unor bad-uri pe hdd, iar daca nu merge sa sesizeze OPC-ul.
Desi nu stiu cum ii explici aluia de la OPC de bad-uri si sectoare si hdd-uri, cand majoritatea habar-n-au pe ce planeta sunt.
AdrianG(Citează)
04/10/2012 la 8:53 PM
AdrianG, nu stiu de unde-ai scos-o ca tipii de la OPC habar n-au pe ce lume sunt. Din contra, isi fac treaba si afaceristii le stiu de frica.
mihai(Citează)
04/10/2012 la 8:56 PM
@mihai: unde am zis ca nu isi fac treaba? nu contest ca sunt profesionisti, dar nu te poti astepta sa cunoasca toate fineturile si detaliile de genul asta. Nici tu si nici eu si nimeni nu ar putea.
AdrianG(Citează)
04/10/2012 la 9:02 PM
@AdrianG in momentul in care am cerut un numar de la service tipul care m-a sunat mi-a spus ca nu are ca ei comunica pe e-mail, si l-am rugat sa imi dea numarul s-au sa ma contacteze cei de la service, a zis ca le-a trimis e-mail si asteapta raspuns, dar nu am primit nici un semn, mai ales ca ar fi trebuit sa imi ajunga si laptop-ul.
Maine o sa incerc sa iau legatura cu cei de la Fujitsu
Razvan C(Citează)
04/10/2012 la 9:05 PM
@Razvan C: ai incercat sa suni la nr de telefon de aici: http://www.domo.ro/service ?
Si stai sa vad daca am inteles: ei iti trimit acum laptop-ul inapoi nereparat?
AdrianG(Citează)
04/10/2012 la 9:14 PM
@Adrian Mi-au zis ca am de ales intre a plati inlocuirea hdd-ului (la suprapret )sau a il primi asa neraparat. Am zis sa il trimita asa si sa imi trimita si o constatare scrisa sau ceva ca sa pot sa fac plangere. Maine o sa sun si la numerele de acolo de la domo si sper sa rezolv.
Razvan C(Citează)
04/10/2012 la 9:22 PM
Cu OPC-ul e simplu, le spui ca produsul nu si-a mentinut specificatiile la cumparare si ca nu e normal acest lucru. Pe urma stiu ei ce e de facut.
Claudiu(Citează)
04/10/2012 la 9:27 PM
Esti sigur ca nu ti-au spus ca nu mai are garantie? Din cate stiu Fujitsu are doar 1 an garantie.
Faza cu bad-uri pe hdd din vina utilizatorului e o gluma proasta. Da, in general din cauza utilizatorului se produc aceste bad-uri, dar e imposibil de demonstrat pt. un producator ca utilizatorul e vinovat. Mai ales cand vorbim de un hdd intr-un laptop…
Apropo, lucrez cu Samsung, WD, Seagate si cu laptopuri Asus, iar bad-urile sunt cea mai comuna problema a hdd-urilor si aceastea se schimba in garantie (evident, daca nu exista alte probleme, urme de lovituri, lichid, etc)
Geo(Citează)
04/10/2012 la 9:28 PM
Apropo, unde ai trimis laptopul? La Leading IT?
Geo(Citează)
04/10/2012 la 9:36 PM
@Geo laptopul l-am dus la magazinul Domo din Moldova Mall Iasi, de service din cate am inteles l-au trimis in Bucuresti. Urmele laptopului sunt de uzura normala(matuiere) mai exact in locurile unde tin podul palmei suprafata a devenit lucioasa.
Razvan C(Citează)
04/10/2012 la 9:50 PM
sper că ți-ai făcut backup la ce aveai pe HDD.
Recomand ca atunci când ridici produsul returnat din showroom de unde l-ai și lăsat să îi rogi frumos pe băieții de acolo să-ti semneze un document care să confirme că laptop-ul prezinta urme la șuruburi. Poate l-au desfăcut ăia din service și cine știe te trezești apoi că-ți spun că ai pierdut garanția tocmai că ai umblat tu în el.
Ariel(Citează)
04/10/2012 la 10:05 PM
@Geo chiar aveam de gand sa le spun asta, o sa le spun sa treaca acolo ca dupa ce l-au ridicat ei a aparut si defect la placa de sunet.
Bineinteles ca am facut back-up la ce aveam pe hdd.
Razvan C(Citează)
04/10/2012 la 10:19 PM
Ce prostie, cum se “fac” bad-uri? Eu l-as sfatui sa nu plateasca niciun ban si sa se intereseze de-un sef, si daca nu merge cu frumosul, poate merge cu OPC-ul.
Cip(Citează)
04/10/2012 la 10:24 PM
de ce sa iti pierzi acelasi timp “cu frumosul” cand poti sa iti pierzi tot atat timp cu OPC-ul? “cu frumosul” a fost acum. in continuare, trebuie mitraliati la universitate
mircea(Citează)
04/10/2012 la 10:25 PM
@Cip de platit clar nu le platesc. Am intrebat cum se fac bad-urile, deoarece am ramas surprins cand mi-au spus ca au fost create de mine, si am zis sa cer si parerea altora.
Razvan C(Citează)
04/10/2012 la 11:47 PM
opc all the way. ai un produs nefunctional in garantie… legea e foarte clara.
add(Citează)
05/10/2012 la 12:07 AM
@add pentru noi legea e clara, dar pentru ei inca nu este.
Razvan C(Citează)
05/10/2012 la 12:57 AM
Am avut si eu probleme cu service-ul. Cumparasem in urma cu doi ani un Asus K50I. (voi trece peste ce nu mergea etc) mi-au zis intr-un mail foarte scurt si aiurea ca HDD-ul e stricat si ca inlocuirea acestuia ma va costa 277 euro (de unde asa suma serios de fixa nu stiu… dar in fine). Am cerut sa il trimita inapoi nereparat. NU eram dispus sa paltesc o asemenea suma. Absurd. Ca sa nu mentionez ca dupa ce am primit laptopul am descoperit cu stupoare ca nici tastatura nu imi mai mergea…
In urma unor cautari mai amanuntite am dat de un service privat care si-a facut treaba in doar 4 zile (DA 4 ZILE- cu tot cu transport) si m-a costat 160 de lei- am cerut sa imi faca si o curatare interioara, platind in total 200 de lei.
Iti recomand cu mare incredere service-ul acesta
http://www.reparatiinotebook.ro/
Alex I(Citează)
05/10/2012 la 2:29 AM
http://www.fujitsu.com/ro/services/support/standard-warranty/index.html
Io zic sa suni direct la Fujitsu(am înțeles ca e producatorul laptopului) si sa vorbești cu ei. Dacă e încă in garantie, ar trebui sa-ți înlocuiască hdd-ul.
Bafta!
Diana(Citează)
05/10/2012 la 9:58 AM
Eu chiar nu-i inteleg pe oamenii astia! De ce ai refuza inlocuirea unei piese in garantie? Costul piesei e suportat oricum de producator/importator, cu ce te alegi daca refuzi (in afara de reclamatii si reclama proasta)?
PS: fa reclamatie la OPC si la magazin. Indiferent ce partener de service au ales, comerciantul e responsabil pentru garantie.
Apollo(Citează)
05/10/2012 la 1:01 PM
@ Apollo – depinde cum e adus. Daca e adus pe canale gri, eventual din afara EU, importatorul (Domo) e responsabil de asa ceva, asa ca nu isi permit sa schimbe prea multe.
thundermar(Citează)
05/10/2012 la 11:40 PM
@Razvan C Recomand si eu cu tarie OPC-ul, se descurca bine cu treburi de astea. Am avut si eu probleme cu un laptop nou-nout si mi-au zis ca se rezolva rapid. Mi-au rezolvat cu un telefon bine plasat la firma, lasandu-i sa inteleaga ca daca nu rezolva rapid si in interesul meu treaba, iese urat. S-au conformat :D
Nicu(Citează)
11/10/2012 la 6:12 PM
Dupa aproximativ 2 saptamani revin cu un update.
Dupa ce m-au sunat cei de la service sa imi spuna ca nu imi schimba hdd-ul si a ramas sa trimita laptopul asa cum era(defect), timp de o saptamana nu am primit nici un telefon, nimic de la cei de la domo, pana ieri cand vad un apel nepreluat de la ei. Sun astazi, raspunde cineva sec: “domo.”, ma asteptam macar la un “Buna ziua” sau orice alta formula de adresare; le spun cine sunt, de ce ii sun etc. si aflu ca laptopul meu este in Iasi(la ei la magazin), iar hdd-ul este inlocuit. Fiind la facultate, le spun ca nu am fisa de receptie la mine si ii intreb daca pot sa vin asa fara, mi se spune ca e bine asa, doar sa am buletinul pentru verificare. Ajung la ei la magazin si sunt rugat sa astept putin, ca tipul care se ocupa de garantii era cu alt client(singurul client care mai era inafara de mine), vine angajatul sictirit si imi da laptopul. Il scot din cutie si observ ca are niste zgarieturi pe carcasa de toata frumuseatea(destul de adanci), ii zic ca aceste zgarieturi nu erau si ce au facut cu laptopul de au reusit sa il zgarie destul de bine, mi-a raspuns ca nu stie, ca e posibil sa fie de la service. Deschid laptopul verific hdd-ul nou totul e bine, hdd-ul vechi era pus in cutie si apoi ii cer sa vad actele de predare a produsului. Primul lucru pe care il intreb este, de ce e taiat 36 luni si e scris 24 luni, imi zice ca nu stie, apoi ma uit mai atent pe procesul de predare si scria ca laptopul nu mai e in garantie, iar ii cer explicatii, iar nu primesc. Intre timp vreo 10 consilieri domo si inca una care are rang mai mare(supervizor sau ce naiba o fi) stateau la cioace, iar din cand in cand m-ai aruncau cate o privire sictirita spre intrare. Deoarece si ala de la garantii si ceilalti angajati domo erau inutili, am decis sa plec.
Concluzii:
In viata mea nu o sa mai calc in magazinele domo si nu voi recomanda la nimeni sa cumpere de acolo, desi poate uneori pretul este o idee mai mic decat in alte magazine.
Desi mai aveam aproximativ 2 luni de garantie si le-au anulat pe motivul ca asa doresc ei, ma bucur ca nu mai am de a face cu ei.
Desi initial aveam un hdd 160gb, din cauza ca acel model nu se mai fabrica, mi-au inlocuit hdd-ul vechi cu unul de 240gb(dar presimt ca va ceda in scurt timp, fiind inlocuit doar de dragu de a scapa de mine).
Personalul domo e jalnic, sictiriti, nu stiu sa vorbeasca cu clientul(nici face to face nici la telefon), comunicare 0 intre ei, exact cum erau si acum cativa ani (dupa cum scrie la zoso pe blog), iar inainte ca vreun angajat domo sa spuna ca au salar mic si nu merita efortul, daca nu va convine plecati.
Multumesc mult tuturor pentru opinii, daca nu schimbau hdd-ul eram 100% decis sa apelez la opc, dar tinand cont ca l-au schimbat desi tot merita o plangere opc pentru faza cu garantia, am preferat sa nu le mai zic nimic. Iti multumesc si tie, Radu, pentru ca ai posta e-mail-ul trimis de mine si pentru ca ai deschis aceasta sectiune care sunt sigur ca va fi utila la multa lume.
Razvan C(Citează)