un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Nelămuriri despre știrea privind vânzarea eMAG către Naspers

30 Jul 2012  ·

TEHNOLOGIE  ·

3 comentarii

Update: s-a confirmat, Naspers are aprox 70% din acțiuni. Detalii pe wall-street.ro

O ştire scurtă de astăzi spune că Naspers, un gigant internaţional cu afaceri în comerţul electronic, a cumpărat pachetul majoritar la eMAG. S-a zis suma de 100 de milioane de euro pentru acţiunile cumpărate de la Sebastian Ghiţă şi proporţional de la Iulian Stanciu şi Radu Apostolescu.

Aştept un comunicat oficial legat de achiziţie şi suma, dacă se va face publică, pentru că sunt tot felul de ciudăţenii în singura ştire existentă pe money.ro, plus diverse alte observaţii de făcut. De exemplu:

Naspers a cumpărat tot pachetul de acţiuni pe care omul de afaceri Sebastian Ghiţă îl deţinea la eMAG, precum şi, proporţional, o parte din acţiunile celorlalţi doi acţionari, Iulian Stanciu şi Radu Apostolescu

Mai are Asesoft ceva din eMAG? A vândut doar Ghiţă partea lui de 40%, iar restul proporţional până la un 51%? Sau a luat Naspers toţi cei +80% de la Asesoft?
Update: așa cum bănuiam, Ghiță a vândut probabil totul, iar Stanciu a ramas cu 21,6% și Radu Apostolescu cu 8,1% (avea 13,3%). Nu se zice oficial valoarea tranzacției, ca să aflam cu cât s-a îmbogățit fiecare.

De ce ar vinde totuşi Asesoft un canal excelent de distribuţie pentru business-ul lor principal prin Netword One Distribution? Poate că prin contract se prevăd anumite colaborări speciale viitoare privind acest aspect.

Cifra de vânzare pare mare. Nu s-a precizat suma cu care Asesoft a cumpărat eMAG acum câţiva ani, dar sunt sigur că a fost vorba de câteva zeci de milioane de euro. Dacă au vândut acum acţiunile cu preţ dublu, e o afacere reuşită pentru Asesoft.

Cifra de vânzare pare mică. eMAG a avut anul trecut o cifră de afaceri de 145 milioane euro şi un profit de o sute de ori mai mic. Profitul scăzut îl pot pune pe seara extinderii, investițiilor în showroomuri, service, logistică şi stocuri. Cifra de afaceri, în creştere constantă, este un indicator despre un business sănătos şi nu-mi vine să cred că magazinul se vinde pentru o valoare egală cu jumătate din business-ul anual.

Gluma cu “în curând pe eMAG se vor vinde şi maşini” pare tot mai reală. Naspers au cumpărat acum nişte ani şi autovit.ro. Sunt curios dacă vor introduce o promovare încrucişată între cele două site-uri pentru a beneficia de traficul lunar gigantic pe care îl are emag.ro.

Din moment ce Naspers deţine şi procesatorul de plăţi online PayU, oare vom vedea o scădere modică a preţului produselor, având în vedere că plata se efectuează prin servicii de sub aceeaşi umbrelă? Sau structura corporaţiei nu va permite asta şi fiecare firmă va trage pentru profitul ei?

Naspers are cu siguranţă fondurile necesare pentru a dezvolta eMAG la un nou nivel. Ei deţin un lanţ întreg de magazine online în întreaga lume, aşa că pot negocia tot felul de contracte de distribuţie cu alţi producători la care România nu are acces rapid sau uşor, iar apoi pot veni cu banii necesari întinderii brandului eMAG spre Bulgaria sau Moldova sau poate chiar Ungaria.
Update: Bulgaria anul acesta, zice comunicatul oficial.

    3 comentarii

  1. te-am lămurit eu cu o problemă,pe blog :)

      (Citează)

  2. sunt atatea variabile in stabilirea unui pret de vanzare incat tu, din exterior, n-ai cum sa-ti dai cu parerea daca e mult sau putin…

    Si asesoftul de ce n-ar vinde principalul lui canal de retail? de unde sa ia emag produsele de acum incolo, nu tot de la importator?

      (Citează)

  3. Emag-ul este atat de mare ( a se citi vinde atat de mult) incat pe anumite segmente este importator direct ;).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus