un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ce-am auzit de bine despre noul Office 2013

20 Jul 2012  ·

TEHNOLOGIE  ·

2 comentarii

Nu ştiu dacă aţi remarcat, dar Office nu e genul de program la care să te entuziasmeze noile versiuni şi să cauţi cu interes detalii despre ele. Este Office. Eu îl asociez cu munca şi corporaţia, nu cu distracţia. Totuşi, ca-n gluma aia cu “death and taxes”, de o nouă versiune de Office nu te poţi ascunde până la urmă, aşa că măcar să vedem dacă ne va ușura cumva viața.

M-am uitat pe prezentările detaliate de pe net. Încă n-am încercat eu noul Office, pentru că vreau să o fac pe Windows 8, aşa cum “i-a fost scris”, deşi este disponibilă încă de acum o versiune “preview” prin Office.com/preview.

În primul rând, dacă acestea de mai sus sunt noile pictograme, le aplaud. Sunt în ton cu logo-ul Windows 8 şi cu întoarcerea la simplitate, pentru că pictogramele de Office ajunseseră tot mai colorate şi complicate şi “3D”.

CE-AM AUZIT DE BINE ÎN GENERAL
Aşadar, Office versiunea 15, numită şi 2013, gândită cu noua interfaţă Metro în cap, să se potrivească bine cu Windows 8. Asta înseamnă ferestre şi meniuri mai elegante, bine conturate și contrast puternic de culori în interfaţă.

Un alt aspect care îmi place este integrarea nativă a salvării în cloud, pe SkyDrive. V-am arătat deja câteva avantaje ale salvării unui fişier acolo, precum faptul că-l poţi share-ui trimiţându-i cuiva doar linkul către document, nu întreg fişierul pe email, economisind astfel timp şi bandă, iar orice modificare se vede în timp real pe toate calculatoarele.

Dacă ai tabletă, poţi activa un “touch mode” în care butoanele din interfaţă se spaţiază uşor, pentru a nu greşi unde apeşi, şi îmi închipui că vor fi disponibile modalităţi simple de a duce cursorul fix unde vrei şi de a face copy/paste.

Pe lângă cele de mai jos, OneNote devine program independent şi Visio are parte de nişte îmbunătăţiri în modul de lucru. E bine, că îmi scotea peri albi.

WORD 2013

  • Interfaţă aerisită, butoanele par mai vizibile.
  • Track Changes schimbat, fiind mai uşor de folosit şi de “înţeles” modificările efectuate, iar comentariile adăugate lângă text iau forma unei discuţii. Probabil cel mai important aspect, deoarece pe mine mă enervează sistemul curent. În comparaţie cu posibilitatea de editare în paralel ce vine prin cloud, e un mare pas în faţă.
  • Embed de clipuri YouTube (şi alte servicii). Ştiu, cine are nevoie de YouTube în documente Word? N-am făcut niciodată aşa ceva. Acum amintiţi-vă că şi cei din tot felul de firme de publicitate, relaţii publice şi comunicare folosesc tot Word, aşa că ei se vor bucura.
  • Poţi să editezi direct PDF-uri. Probabil cea mai bună idee nouă în Word, s-a terminat cu “Radu mă poți ajuta să convertești acest PDF în Word, ca să modific ceva?” și acum poţi modifica textul unui PDF, ceea ce e genial mai ales atunci când vrei să corectezi vreo greşeală care ţi-a scăpat sau actualizezi ceva într-un fişier vechi. În sfârşit, Office, era timpul!

EXCEL 2013

  • Lumea vorbeşte despre îmbunătăţiri în sistemul de analiză a datelor din tabele, dar nu pot să-mi dau cu părerea.
  • Un lucru remarcat de mine a fost opţiunea Timeline Slicer, adică un filtru pe perioade de timp care ar trebui să fie uşor de utilizat în tabele ce conţin date/ore.

POWERPOINT 2013
Microsoft a schimbat câte ceva la modul de afişare şi de lucru cu un proiector. Am văzut că foarte mulţi oameni au probleme la a conecta un laptop la un proiector, aşa că sper că acum întreaga procedură să fie mai uşoară.

Engadget vorbeşte despre un nou Presenter View, în care pe proiector îţi apar slide-urile “pentru public”, în timp ce pe laptop le vezi şi pe cele următoare, plus notiţele tale cu font mărit. Toată treaba asta era deja în Powerpoint 2007, dar puţin folosită și mai ascunsă în meniuri, aşa că sper că acum Microsoft o mai îmbunătăţeşte şi o scoate în faţă.

OUTLOOK 2013
Aici mai sunt modificări importante:

  • Meteo deasupra calendarului
  • Date adiţionale despre contacte (eu folosesc Rapportive în Gmail, un plugin excelent, sper să fie ceva aşa şi în Outlook).
  • Integrare nativă cu Facebook şi LinkedIn, adică fix ce trebuie unui program business-ish.

Singura problemă? 3,5 GB spaţiu necesar pentru tot pachetul. Ştiu că stocarea devine nesemnificativă la cost, dar totuşi… Office 2013 va fi disponibil în mai multe variante, inclusiv una pentru tablete pe arhitectura ARM.

Îmbunătăţirile par idei bune, dar ceea ce va face din Office 2013 un succes sau nu este modul în care se va integra cu variantele vechi. Câtă vreme toate documentele arată la fel, nu primesc erori, nu mă bate la cap cu salvari în alte versiuni şi diferenţe de aspect şi funcţii dezactivate pentru că editez vreun fişier prea vechi, îl voi folosi cu plăcere.

Reţineţi, pentru legalitate, că pentru un utilizator obişnuit “de acasă”, Office Web Apps este de obicei suficient şi e gratuit.

Mai multe detalii pe Office.com/preview și click pe pictogramele fiecărui program.

    2 comentarii

  1. Aia cu Feisbuc și LinkedIn există și pentru Outlook 2010, instalezi Social Connectors:
    http://office.microsoft.com/en-us/outlook/social-connector-for-microsoft-outlook-HA101794273.aspx

    E un fel de Rapportive, arată mai bine, dar se conectează la puține servicii.

      (Citează)

    • Da, multe optiuni existau, dar erau greu de folosit. Sper sa se schimbe asta acum, ca altfel ramane lumea cu impresia ca “2003 e la fel de bun”, ca si la Windows XP versus 7.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus