un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Internetul ca armă

29 Dec 2011  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

Zilele acestea s-a desfăşurat o poveste destul de edificatoare pentru puterea maselor de oameni, chiar şi a celor de pe Internet.

Un tip a comandat un controller special pentru o consolă de jocuri. Nu ştiu ce-l face special, dar e o firmă anume care-l modifică şi-l produce astfel. După ce livrarea a întârziat peste termenul iniţial, le-a scris celor de la acea firmă şi a primit un răspuns de la Ocean Marketing, care cred că face PR pentru respectivii producători de controllere.

Răspunsul de la Ocean Marketing a fost întâi criptic, apoi nervos şi apoi de-a dreptul nesimţit, inclusiv cu fraze mari de genul “eşti doar un copil şi nu ne pasă de tine, avem mii de comenzi, la o adică nici nu-ţi mai dăm produsele şi le vindem pe ebay, oricum se dau ca pâinea caldă”. Într-unul din emailuri, clientul a pus în CC şi adresele diverselor site-uri mari de jocuri şi produse, precum Kotaku, IGN sau Penny Arcade.

Reacţiile au apărut când Penny Arcade au făcut public totul. Alţi fani şi clienţi au depus plângeri, au anulat comenzi, au scris de rău, i-au înjurat pe respectivii. Site-urile mari s-au dezis de ei şi au negat orice afiliere. Le-a fost interzis să mai participe la câteva târguri de profil din state. Managerul firmei Ocean Marketing a ameninţat cu avocaţii, apoi şi-a cerut scuze, a schimbat numele firmei şi adresele de email şi twitter (probabil prea mult hate-mail), dar în final cei care fac controllerele au renunţat la serviciile lor.

Totul s-a desfăşurat în două zile. Ideea este că se poate. Pe internet, un singur om nemulţumit poate schimba ceva, pentru că nemulţumirea acestuia este mult mai uşor de popularizat şi răspândit în toate direcţiile. Cât ar fi durat să se cerceteze o plângere obişnuită? Pe net s-a rezolvat în două zile totul, cu tot cu concedierea respectivei firme şi a tăntălăului care o conduce.

N-ar strica să fie un astfel de mecanism de reglare şi în România, dar din păcate avem mai puţini utilizatori de Internet, nu avem site-uri “mari” şi niciun mod clar de a semnaliza astfel de probleme. Lipseşte comunitatea care să se alăture unui protest, care să sune la un magazin şi să spună “am văzut că vă trataţi nasol clienţii, eu nu voi mai comanda de la voi” şi atât. Puţini fac asta; majoritatea cred că eşti plătit de concurenţă să zici de rău de alţii.

Puteţi citi toată povestea americană pe VentureBeat.com şi o declaraţie ulterioară aici.

    4 comentarii

  1. Din păcate, mai sunt unii cărora le oferi soluţii şi oricum ai încerca să rezolvi problema apăruta sau nu din cauza firmei, ei nu ştiu altceva decât să posteze peste tot aceeaşi poveste. Cred foarte tare în puterea social media şi a internetului în ceea ce priveşte comunicarea end-userilor cu diversele companii, însă totodată aceştia ar trebui uneori să înţeleagă faptul că şi dincolo sunt tot oameni.

    Totuşi,că studiu decât, mie mi-a plăcut mai mult cazul ăla cu chitara. Tipul care a zburat în state cu chitara la cala, care a ajuns ţăndări şi care a scăzut acţiunile liniei aeriene în cateva ore după ce s-a plans de asta e Youtube într-un filmuleţ.

      (Citează)

  2. Cu cativa ani in urma am avut probleme cu un telefon luat de la emag, stricat in primele 3 luni, bagat in garantie, recuperat stricat la alte componente, iar bagat in garantie a doua zi.
    Acum fiind patit a doua oara, am inceput sa citesc un pic legile si i-am prins ca l-au tinut un pic mai mult a doua oara in garantie, ceea ce imi dadea dreptul sa imi recuperez integral banii pe el (daca nu ma insel e valabil si acum), asa ca am cerut direct banii daca am vazut ca a trecut timpul si nu mi-au mai zis numic de el.
    Binenteles ca m-am trezit cu o fata care a facut scandal ca nu imi da decat telefonul, ca defapt e gata si in timp ce tot se fataia am primit mesaj ca e gata si sa il ridic de la ei, lucru care m-a facut sa cer sa vorbesc cu un sef de la ei.
    A venit cineva si i-am zis : Poti sa nu imi dai banii acum si va fac plangere la OPC si voi castiga banii iar voi veti lua si amenda si pierdeti cel putin un client care ar mai fi cumparat de la voi de acum inainte si nu o va mai face.In plus o sa va fac reclama negativa pe unde apuc pe internet si printre prieteni.
    A ales sa imi dea banii inapoi pe loc si rezultatul a fost ca 90% din ceea ce am luat de atunci pentru mine, firma la care lucrez sau recomandarile catre prieteni a fost de la ei.Asta inseamna de cel putin 20 de ori banii pe respectivul telefon.
    True story.

      (Citează)

  3. http://www.youtube.com/watch?v=cFP_NxAQXEw
    Asta cica este controllerul.

    Ajuta unele persoane cu dizabilitati sa se joace si duce la alt nivel jocul pentru anumiti gameri.

      (Citează)

  4. Nu uita si de povestea cu GoDaddy, care acum e aproape de apogeu.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus