un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

RCS insista sa nu imbunatateasca nici un serviciu

2 Dec 2010  ·

TEHNOLOGIE  ·

22 comentarii

N-am mai avut de multă vreme de-a face cu RCS-ul, în afară plăţilor pe care le fac la casieriile lor. Speram că au mai îmbunătăţit serviciile, că au mai schimbat ceva în bine la capitolul relaţiei cu clienţii, mai ales de când promiteau instalare în maxim 5 zile de la semnarea contractului. Se pare însă că nu.

Raluxa are un post gigantic, dar foarte bine scris, despre aventurile cu instalarea serviciilor de televiziune. Concluzia ei este simplă:

Să devii abonat RCS RDS înseamnă să te înhami la un martiriu benevol în care angajaţii vor face tot posibilul să-şi bată joc de timpul, banii şi nervii tăi şi în care calitatea serviciului în sine e o bătaie de joc dusă la extrem.

Acest furnizor este de toată jena. angajaţii îşi bat EFECTIV joc de tine ştiind că sunt acoperiţi, că nu ai ce să le faci, decât să generezi o amărâtă de reclamaţie numai bună de arhivat într-un folder uitat de lume. Atât dialogul cu reprezentanţii RCS RDS cât şi serviciile în sine sunt execrabile.

Aşa o fi. Eu fac parte dintre cei norocoşi care n-au avut mari probleme cu RCS sau RDS, iar în cele două-trei ocazii mi le-au rezolvat prompt. E drept că locuiesc într-un cartier nu foarte aglomerat, iar infrastructura lor este bună. Cu toate acestea, sunt multe aspecte care mă deranjează la serviciile oferite:

  • nu pot să plătesc la casierie cu card bancar.
  • nu pot să modific un contract fără să vin de mâna cu titularul său de drept.
  • calitatea semnalului analogic e proastă. Am trecut pe digital cu decodor HD şi e ok, dar ceva ar trebui făcut şi cu analogicul.
  • nu mai prind HBO prin decodorul digital HD, deşi îl plătesc. Pe celelalte două televizoare, conectate analogic, îl prind în continuare. N-am reclamat situaţia tocmai pentru că ştiu că ar fi mai mult efort şi stres decât merită obţinerea canalului.
  • 5 lei taxă de mentenanţă pe telefoanele fixe, fără a anunţa anticipat clienţii, după cum cere legea.
  • nu există liste de aşteptare pentru echipamente noi. Cauţi un decodor HD? Dacă ai noroc să găseşti când intri în reprezentanța RCS, îl iei, altfel nu te poţi înscrie pe vreo listă de așteptare. E pe bază de alergat şi stat la coadă.
  • nu primesc facturile. N-am mai văzut una de un an şi ceva, mă duc eu din când în când să plătesc.
  • durează enorm să faci orice modificare în contracte. Enorm. Dacă ai 2-3 persoane în fața ta la reprezentantul comercial din casierie, stai acolo lejer 2 ore.

Internetul merge bine, nu mă plâng de el, ba din contra, l-am lăudat mereu. Majoritatea problemelor sunt legate de televiziune şi de relaţia cu clienţii în casierii sau la instalare sau telefonic. Poate cel mai deranjant este că nu pare a se schimba nimic. Sunt deja ani de zile de când stăteam pe forumul Linkmania sau pe hubul celor cu RDSlink şi situaţia era identică şi atunci.

Raluxa e un pic naivă crezând că va schimba ceva printr-un post pe Internet. Eu sunt un pic naiv crezând că poate are o şansă şi o ajut și eu prin acest post. Apoi îmi amintesc de faza cu taxa de mentenanţă, când RCS-ul a fost amendat cu câteva sute de mii de lei şi tot nu le-a păsat de asta, continuând să solicite câte 5 lei pe linie telefonică instalată. Asta înseamnă să ai monopol şi să lipsească o concurenţă reală, la care adaugi strategia de a aduna cât mai mulţi clienţi plătitori, chiar dacă toţi sunt nemulţumiţi de serviciile tale, doar ca apoi să-i vinzi pe toţi vreunul gigant nemţesc sau altui operator internaţional.

asus s5507

    22 comentarii

  1. nimeni nu e naiv pentru ca spune ce are de spus. Ceva trebuie sa se schimbe.

      (Citează)

  2. Nu te uita in gura ei asa de tare , daca e gagica lu’ Etherfast care e ceva sefuletz pe la UPC iti dai seama cat de “obiectiv” este scris postul acela .

      (Citează)

    • @boio: nu s-au schimbat lucrurile la probleme mai mari…

      @anonim: da, a fost un mare complot sa mai dea o stramba RCS-ului.

      @Alexandru: n-am incredere sa platesc online, nu la RCS. Mie nu-mi vine factura acasa, nici n-as sti ce sume sa platesc. Mereu o intreb pe casiera cat trebuie sa decartez. Apoi, vorbim de o firma care nu poate trimite facturi, care mai are probleme cu servicii platite de 2 ori… prefer sa ma duc fizic acolo si sa iau bonul cu stampila. Cat despre front-desk… nu ma intereseaza salariul respectivelor persoane. Nu cred ca li s-a spus la angajare “stim ca e salariul mic, dar in schimb te lasam sa tipi la clienti si sa-i tratezi ca pe niste cretini”. Salarii mici sunt si la banci si la McDonalds si in alte locuri, iar lumea munceste cu zambetul pe buze si cu respect fata de client. Daca nu-ti convine salariul, cauti altceva. Daca iti convine (sau nu gasesti altceva), atunci accepti sa faci si respectiva munca in schimbul acelor bani, iar munca presupune si o relatie buna cu clientul.

        (Citează)

  3. Factura o poți plăti online pe siteul lor cu card bancar, de altfel în funcție de banca unde ai cardul poți plăti direct la bancomat (ING) sau din ebanking cu direct debit sau depunere fără comision :)

    E mai mult decât suficient, eu plătesc numai online de pe siteul lor și e ok.

    Vis-a-vis de sictirul angajaților, încearcă să lucrezi în front desk pe un salariu de mizerie la o companie care micționează pe angajați.

    Apoi adaugă zeci de clienți scelerați, nervoși, preistorici puși pe ceartă :)

    Ai rețeta succesului. Nu îi apăr dar în cele 2 dăți când am fost la o “reprezentanță” am văzut cel puțin 3,4 clienți care țipau, înjurau nejustificat.

    Ori suntem oameni ori suntem animale.

      (Citează)

  4. @anonim lol, cat de usor e sa-ti dai cu parerea cand faci parte din masa gri de internauti :)

    Asa e, nu e scris obiectiv, e scris foarte subiectiv si foarte descriptiv. Ergo, foarte credibil!

      (Citează)

  5. Ai mei platesc de la bancomat, cred ca tata nu a mai vazut interiorul unui sediu RCS de cand am fost sa facem nu stiu ec modificare (a durat cam juma de ora).

    Cat despre “nu pot să modific un contract fără să vin de mâna cu titularul său de drept.” Nu te supara dar e un pic normal ca doar titularul unui contract sa-l poata modifica. Altfel vine oricine si schimba ce vrea? Si faza cu buletinul la aceeasi adresa nu mi se pare valabil.

      (Citează)

  6. @ Alexandru Savu: factura o poti plati cu cardul pe site-ul lor de 2 luni. Pana la momentul in care au dat drumul acestei modalitati de plata puteai plati online doar prin serviciile de Internet Banking ale bancilor la care aveai card de debit/credit.

    Este incredibil cum nu poti sa te duci la ei si sa achiti cu un card bancar printr-un TE-POS, tocmai la o companie ce se ocupa cu “tehnologia informatiei”.:)

    Daca lucrezi in front-desk trebuie sa ai o atitudine de nesimtit? Indiferent cum te trateaza compania (care pana la urma iti da bani pentru ce faci acolo – nu iti convine, poti sa pleci la alta firma), nu mi se pare normal sa te comporti urat cu clientii. Si tu esti clientul unor alte companii in momentul in care pleci de la serviciu si te duci sa-ti cumperi ceva si nu cred ca vrei sa te trateze aia cu fundul.

      (Citează)

  7. Dupa niste procese pierdute (cred) au inceput sa trimita SMS-uri ca ai 30 de zile sa renunti la abonament daca nu-ti convine taxa aia de 5 lei. Bine, asta inseamna ca trebuie sa te duci sa stai la coada etc. :)

      (Citează)

  8. “nu pot să modific un contract fără să vin de mâna cu titularul său de drept.”

    Intr-un fel e natural. mai aiurea e ca daca te duce titularu de drept de manuta si te planteaza in fata casieritei si zice “se ocupa el, eu am treaba”, e degeaba.

    solutia: procura notariala.

      (Citează)

  9. Radu de curiozitate suna in callcenter si fa-te ca ceri vre-o informatie si vezi cum esti tratat , eu cand am sunat am considerat ca a fost decent .
    Acum 2 luni m-am mutat si am facut o mutare de locatie , m-au programat intr-o zi si atunci au si venit in intervalul stabilit , nu a venit vre-un doctor docent in cablaje dar a venit un baiat care a muncit bine , mi-a tras cablul cum trebuia pe unde am vrut , nu a comentat cand i-am zis ca vreau asa si pe dincolo .

      (Citează)

    • @ioana: mi se pare “overkill” sa vii cu titularul sau procura notariala. La altii (Vodafone, de ex), poti sa te duci cu imputernicire scrisa de mana, semnata si stampilata. Daca stai cu chirie trebuie sa mergi cu proprietarul de mana doar ca sa-ti dea un decodor HD. Combina asta cu faptul ca decodoarele se gasesc dupa noroc si sa vezi ce incurcatura iese.

      @Melk: daca le trimit doar pe numerele lor, nu e bine, ca nu le tin in functiune. Sa ma anunte in scris, prin posta, asa e normal.

      @Linux: cum spuneam, eu n-am avut experiente neplacute majore. Call center-ul a fost intotdeauna ok, desi o data am sunat ca nu-mi merge netul si mi s-a spus ca nu pot fi ajutat pana nu scot routerul din retea, l-am scos, am dat de alt operator care mi-a zis ca de ce l-am scos, sa-l bag la loc ca e mai simplu asa. Dar la casierii e dezastru, la fel ca si la cei care instaleaza. La casierii am vazut clienti injurati, batrani luati la misto si expediati doar pt ca intelegeau greu o situatie sau nu cunosteau termenii. La instalare, mi-au tras cablul pe langa canalul de cablu pus tot de RDS pe scara. Am cablul atasat canalului cu un soricel. Lene majora. Nu mai zic de verificat puterea semnalului, de lucrat un pic la mufe, la amplificatoare… cum adica in casa trebuie eu sa-mi iau amplificator si sa-mi schimb mufele? Cati crezi ca stiu sa traga coaxial si sa puna mufe F?

        (Citează)

  10. Am platit factura RCS inainte de data limita si cu toate astea mi-au taiat serviciul (catv + net, telefonul bagat pe gat nu l-am folosit niciodata). Culmea este ca am facut reclamatie la OPC, iar raspunsul lor a fost ca asta este contractul pe care l-am semnat si operatorul nu a gresit cu nimic.

    Vreo 10 zile a durat distractia, iar la protestele mele am primit numai amabilitati.

      (Citează)

  11. @nwradu: daca vrei sa vezi situatia facturilor, apeleaza cu incredere la: https://digicare.rcs-rds.ro/login.php, unde ai informatii complete despre situatia platilor pe baza user-ului si a parolei de la contul PPPoE.

      (Citează)

  12. Da, nu e normal ca altcineva decat titularul unui contract sa schimbe acel contract. De aceea unde am stat inainte aveam internetul pe numele meu si nu al proprietarului apartamentului Si acum la fel. Dincolo, am avut o problema cu televizorul (UPC in speta, era inclus in chirie), am sunat proprietarul sa sune la depanari.

    A si aia cu imputernicire de mana, tocmai am facut un mic fals in acte pe aceeasi tema, te asigura ca proprietara respectivului habar nu are. Sincer, mie nu mi-ar conveni sa-mi schimbe cineva ceva intr-un contract al meu, chiar daca ma anunta, prefer sa ma duc acolo si sa stiu ce face, ca apoi sa nu ma trezesc ca ala pleaca si eu am de platit nu stiu ce satelit de care nu am nevoie. Si asta o zic ca fost “proprietar” cu chirias si actual chirias.

    A si era sa uit. Imi place cum toti se plang de nu stiu ce taxa dar cand vine vorba sa se duca sa o conteste sau sa o rezilieze, nu doamne ca stau prea mult la coada. Fraierilor! Exact pe asta se bazeaza ei, ca nu o sa ai chef sa te stresezi atat asa ca o preferi sa platesti 5 lei pe luna sau cat o fi, decat sa faci coada o ora o data. Cu asemenea mentalitate nu va mai plangeti ca nu se schimba nimic in tara.

      (Citează)

    • @seba18: presupui ca mi-as cunoaste user-ul si parola de la PPPoE :P

      @ioana: nu e sfarsitul lumii. Exista o gramada de metode de a fi anuntat de eventuale schimbari, ca sa apuci sa le contramandezi. Poti sa primesti email pe o adresa de contact, poti sa primesti SMS, poti sa fii instiintat cu o mare pagina web atunci cand intri pe net, ca nu e greu sa te redirectioneze din PPPoE. In plus, modificarile de contract se fac din server acum, se pot face si desface din cateva clickuri.

      Te contrazici un pic. Intai ii aperi pentru ca impun reguli prea stricte, precum cea cu contractele, apoi ii acuzi chiar tu zicand ca fraieresc lumea cu taxa de 5 lei si se bazeaza pe lipsa de reactie a marei mase a clientilor. Reactia nu e importanta, e o lege care trebuie respectata atunci cand e vorba de schimbari in abonamentele de servicii. Intai sa se respecte legea, apoi vedem cine se duce sa faca rezilieri.

      In curand o sa-mi zici ca daca ma jefuieste unul pe strada e vina mea ca n-am stiut sa ma apar si cu atitudinea asta nu se va schimba nimic.

        (Citează)

  13. Nu i-am aparat pentru nici un fel de reguli. Nu mai citi printre randuri chestii care nu exista. Orice companie va face orice ca sa-ti faca accesul la rezilierea unui abonament, mai dificil. Asta nu inseamna ca daca esti nemultumit nu trebuie sa iei atitudine.

      (Citează)

  14. In legatura cu HBO pe receiverul hd: da o rescanare a canalelor si ar trebui sa mearga, in noiembrie au umblat la frecvente, qam..

      (Citează)

    • Am dat, il prind, dar nu sunt autorizat sa-l receptionez. La fel ca si la celelalte canale precum Discovery-uri, alte HBO-uri, alea porno si tot ce mai era. Eu platesc Baza + HBO, momentan prind doar Baza.

        (Citează)

  15. Nu te-ai abonat la pornache-uri? Pardon, vroiam sa zic Discovery-uri. Pffff…

    Am si eu o mica curiozitate: la cate dintre echipele de depanare RDS, care au trecut pe la voi de-a lungul timpului, ati vazut echipamente de masurare a puterii semnalului? La naiba, sa nu ne limitam doar la RDS, aceeasi intrebare merge foarte bine si pentru UPC si altii. Le zici ca se vede cu purici si ei “da, schimbam spliterul”. Schimba splitterul si se vede in continuare la fel. “Dar am schimbat splitterul, acum sigur e de la dumneavoastra, semnalul nostru e bun”.

      (Citează)

  16. @nashu_mare: eu i-am chemat ca nu-mi mergea telefonul dupa ce alti destepti de-ai lor schimbasera niste prize in tabloul de pe casa scarii. Ei au decis ca e de la innadirea pe care o facusem eu in casa ca sa prelungesc cablul, cablu care trece pe sub plinta de la parchet. Desi le-am zis ca legatura aia e facuta de un an, n-au vrut sa asculte. Au desfacut-o si au testat cu limba (da, ai citit bine), stand in genunchi aplecati cu capul la baza peretelui.

      (Citează)

    • @nashu: aveam eu candva pierderi de semnal. Ma teleportam in counter-strike, mergea telefonul cu pacaneli si intreruperi, asta pe vremea lui cablelink. Au venit, au bagat cablul intr-un tester, mi-am zis ca e puterea de semnal mica si au umblat la amplificatorul de pe scara si la altul de pe stalp. S-a rezolvat. Deci echipamente au. Tot atunci a inceput sa se vada foarte bine si la televizor, pe analogic, ca doar tot de puterea semnalului tine.

      Acum s-a dus iar in balarii semnalul analogic. Noroc ca eu sunt pe digital si acolo nu apar aceleasi probleme, dar zic ca idee…

        (Citează)

  17. Deci esti al doilea pe care il aud care sustine ca RDS ar avea asa ceva. Imi mai trebuie o sursa si devin credincios.

    Cealalta sursa a povestit cum si-a aratat mirarea fata de echipa RDS “oaaau, aveti tester!”, la care aia au fost la fel de mirati: “pai cei care au venit pana acum nu au venit cu tester? cu ce au verificat?”

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus