un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Tara arde si pe unii ii preocupa fontul IKEA

30 Aug 2009  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

Mă trezesc plin de voioşie în această ultimă dimineaţă a weekendului şi dau să văd ce mai e nou pe Interneturi. Primul tweet pe care îmi pică ochii e unul al lui Manafu, anunţând că lumea e oripilată şi scandalul e în floare după ce IKEA a schimbat fontul lor tradiţional cu un altul pentru nou-lansatul catalog 2010. Huh?

Really. E pe bune. Ikea a schimbat fontul de catalog, o versiune de Futura, cu Verdana. Se pare că acest lucru constituie o tragedie în lumea modernă a fonturilor, atât de mare încât deja probabil există grupuri de oameni mascaţi, înarmaţi cu furci şi torţe, ducându-se peste departamentelul de marketing al producătorului de mobilă. Verdana, auzi tu! Din toate fonturile posibile, ei au ales Verdana! Mi-a venit să vărs. Şi acum încă tremur din toate încheieturile şi am luat un Extraveral ca să-mi revin. Trebuie omorâţi prin aruncarea în ei cu cataloage IKEA, în piaţa publică, precum la musulmani. Supărarea că e ultima zi a weekendului a trecut imediat când am citit prostiile debitate prin acest articol din Time, din care citez:

“Ikea, stop the Verdana madness!” pleaded Tokyo’s Oliver Reichenstein on Twitter. “Words can’t describe my disgust,” spat Ben Cristensen of Melbourne. “Horrific,” lamented Christian Hughes in Dublin. The online forum Typophile closed its first post on the subject with the words, “It’s a sad day.” On Aug. 26, Romanian design consultant Marius Ursache started an online petition to get Ikea to change its mind. That night, Verdana was already a trending topic on Twitter, drawing more tweets than even Ted Kennedy.

Ca să vedeţi ce interese are şi omul modern. Verdana un topic popular pe Twitter. Madonna n-a apucat să răsfoiască noul catalog IKEA, altfel îi lasă naibii pe ţiganii discriminaţi şi implora, de la înălţimea scenei, să se oprească aceasta nedreptate împotriva fontului Futura. Un român a făcut şi o petiţie online pentru ca IKEA să renunţe la Verdana, pentru că, în fond, nu e mare brânză să repaginezi un întreg catalog şi să-l reprintezi de câteva milioane de ori. Probabil vroia să-şi ia o măsuță de cafea şi un fotoliu Poang de acolo, dar nu când produsele sunt descrise cu Verdana. Acum sunt de kkt. Nu mai e aceeaşi mobilă, fontul din catalog este deja o stigmă care face de neutilizat aceste corpuri. Dacă mai cumperi de la IKEA, înseamnă că ești fraier și ții cu Microsoft. Mulţi oameni cu prea mult timp liber.

Din păcate petiţia nu are şi o metodă de a îi da un fel de Dezaprob (sau mai simplu, un buton cu textul “m***”), că altfel le lăsăm un mesaj de bine. Vreţi să faceţi o petiţia pentru ca IKEA să schimbe ceva? Excelent! Spuneţi-le să schimbe calitatea mobilei, că e varză. Spuneţi-le că degeaba se descriu ca un producător de mobilă “inexpensive but stylish”, de fapt doar vreo 15% din produsele lor sunt ieftine, restul fiind mult prea scumpe pentru ce oferă. Spuneţi-le să închidă restaurantul din Bucureşti, asta până când nu se transformă într-o sectă religioasă, având în vedere câţi oameni merg în pelerinaj acolo. Sau măcar să nu mai vândă o carne nasoală presată sub numele de “piept de pui” şi să nu mai dilueze sucul. Acestea sunt probleme importante (mai ales ultima, cu sucul), nu fontul din catalog.

Sper să le răspundă IKEA cu un mesaj de genul “e afacerea noastră, am scos miliarde din ea aşa că probabil ne pricepem la ce trebuie făcut” şi o hartă către magazinul Kika sau Mobexpert. Acolo e scris cu Arial, e ok.

Acum aștept clipul în care Hitler află că IKEA a schimbat fontul.

    5 comentarii

  1. faza cu Hitler – aur curat

      (Citează)

  2. Ce probleme au unii… Astia par chiar mai prosti decat fanaticii Apple.

      (Citează)

  3. Verdana este unul din cele mai lizibile fonturi. Nu sustin Micro$oft dar mai da-i in ma-sa de infumurati. Ce or avea cu fontul asta? A fost creat cu un singur scop: lizibilitatea. Si a iesit chiar bine.

      (Citează)

  4. Pe dozatoarele de la restaurant e un text scris cu IKEA Sans(!) care roaga clientul sa anunte un lucrator IKEA daca sucul i se pare diluat (tancurile se termina si in aglomeratie acest lucru e probabil sa “scape”; si inca ceva – sunt toate diluate in acelasi timp?). Pieptul de pui e presat dar nu e tocat (se vede fibra). Soarele se vede si reflectat intr-o balta – e problema celui care priveste daca se raporteaza la soarele de pe cer sau la cel din balta.

      (Citează)

  5. Textul ala n-a fost dintotdeauna acolo Florin, iar carnea de pui poate fi facuta oricum, tot nasoala si nu piept original este/pare. Stiu ca nu e restaurant si chiar nu conteaza cum e carnea, dar daca tot e la vanzare acolo, macar sa fie buna. Ca daca te pacalesc la calitatea mancarii, poate te pacalesc si la calitatea mobilei. Eu asa gandesc.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus