M-am intors!!!

18 Jul 2008  ·

GÂNDURI  ·

6 comentarii

Da, doamnelor şi domnilor, m-am întors în ţară din marea excursie a acestui an! Pentru cei care nu ţineau scorul, am zburat în Belgia, de acolo am trecut cu vaporul în Anglia, m-am plimbat şi prin Scoţia, am revenit cu vaporul în Olanda, după ce am navigat toată noaptea, şi m-am plimbat şi acolo înainte de a zbura înapoi acasă încărcat de amintiri frumoase şi 4 GB de fotografii. Excursia a fost organizată de o agenţie, cu un grup de vreo 40 de persoane, ne-a luat un autocar din Bruxelles şi ne-a plimbat peste tot, traseul a fost mişto, hotelurile bune, iar acum am o grămadă de chestii să vă povestesc şi imagini să vă arăt.

Ca o concluzie rapidă vă rog să vizitaţi neapărat Londra şi Edinburgh. Capitala engleza bănuiesc că este pe majoritatea listelor “de vizitat” ale celor care n-au fost încă pe acolo, e un oraş magnific şi se vede că Marea Britanie are o bogată istorie şi a fost cel mai mare imperiu din lume. Nu cred că m-aş putea plictisi de un oraş unde pe fiecare stradă pe care mergi descoperi lucruri noi şi interesante.

Dar Edinburgh… niciodată nu-mi închipuiam că scoţienii au un oraş aşa frumos. Nu trebuie ratat sub nici o formă, trebuie să faceţi orice ca să ajungeţi şi pe acolo. Au de toate în el: castel-fortăreață sus pe un deal, cu o panoramă minunată a oraşului, zona veche cu clădiri vechi frumos aranjate, străzi întregi de magazine cu kilturi, ţesături scoţiene şi tot felul de suveniruri, palatul reginei în capăt, un parc mare şi plin de flori şi statui la trecerea în oraşul nou, unde şi acolo sunt o grămadă de văzut. M-am plimbat o zi întreagă şi nu mai ştiam în ce direcţie să fac fotografii şi să mai vizitez.

Am ajuns la concluzia că suntem înapoiaţi rău. Nu vom ajunge niciodată din urmă alte ţări europene, pentru că avem nevoie de mai mult decât bani de investiţii, avem nevoie de o mentalitate complet diferită. Deja nu mă mai miră să mă plimb două săptămâni prin diverse țări şi să nu văd nicăieri gunoaie, gropi, câini, să nu văd maşini parcate aiurea, blocaje, claxoane, înjurături. Peste tot sunt spaţii verzi, indicatoare, toalete, magazine, restaurante, oameni amabili şi zâmbitori,mâncare bună, aer curat. Chiar și detaliile minore sunt duse la perfecțiune: mă uitam că toate semafoarele sunt noi și funcționale, că în asfalt nu vezi nici măcar petice ale unor foste gropi, că toate marcajele rutiere parcă tocmai fuseseră vopsite, că fiecare gazon era tuns și aranjat și parcă vecinii ar fi într-un continuu concurs pentru cea mai bine aranjată casă.  Orice probleme şi inconveniente au dispărut când am decolat şi au reapărut imediat la aterizarea la Băneasa, începând chiar de la aeroport. Pentru prima oară în toate drumurile mele din străinătate n-am avut nici cea mai mică tragere de inimă să mă întorc acasă.

Dar despre ce am văzut acolo sunt multe de spus și le voi lua pe rând, în ordinea cronologică.

6 comentarii

1. baga mare cu pozele atunci:P

(Citează)

2. mda, inteleg f bine ce spui. din pacate.
    asteptam poze.

3. Daca tot ai fost multumit de excursie poate ne spui si noua cine a organizat-o si cat a costat. Un fel de reclama mascata asa :D (sau nu).

(Citează)

4. Am fost prin agentia Interra, am dat de ei la targul de turism din primavara. A fost cam 900 de euro excursia plus ceva maruntis alte taxe. Am fost multumit de autocarul lor, foarte bun, de sofer, de hotelurile alese si de traseu. Ghidul nu prea a fost pe masura gustului meu. Nu ma astept sa ne citeasca mereu informatii si istorie, sa ne arate locuri bune de mancat, cumparat, vazut, sa ne zica unde gasim cele mai ieftine cumparaturi si sa se zbata in mod extraordinar pentru grup, desi am avut astfel de ghizi la alte agentii, dar e vorba de lucruri marunte. De exemplu preferam sa ne zica de cate ori ajungeam intr-un loc nou un simplu “stam 15 minute in aceasta piata”, ca astfel eu sa stiu cat timp am de fotografii, daca am timp de cautat o toaleta, de probat un tricou, de stat la coada pentru un sandvis, etc. La noi, ghidul pleca din senin mai departe, uneori turistii ramaneau in urma si se duceau la locul de intalnire, nu stiai niciodata cat timp ai undeva si in general mi s-a parut ca nu are chef sa-si faca meseria decat la minim. Mi se pare inadmisibil sa treci pe langa Parlamentul englez, o cladire impresionanta, si sa nu zica decat un “aici e parlamentul, acum sa traversam si sa plecam mai departe”, fara un moment de poze, fara alte detalii, fara un tur de cladire, etc. Noroc ca stiam orasul si am luat-o singur la picior pe unde am vrut.

5. Incredibil, tre sa ai tu un sistem bine pus la punct de reusesti sa tii minte atatea detalii din calatorii. :)

6. De fapt ma chinui sa scriu posturile mai mici, ca sa nu iasa ditamai nuvela cand inca nici n-am ajuns la partile cu adevarat interesante.