un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Reclame cenzurate aberant

13 Sep 2006  ·

GÂNDURI  ·

1 comentariu

Oh vai!!!! Oare ce masina este aceasta din imagine? Daca postul TV n-ar fi adaugat un efect de pixelare a siglei pt a nu fi o reclama neplatita sau ascunsa pe post, mi-as fi putut da seama… asa nu voi sti niciodata

De la o vreme vad un obicei deranjant la televiziunile romanesti, acela de a elimina din imagine (de obicei printr-o masca de pixelare sau blur) tot felul de reclame si denumiri de firme. De ex intr-o reportaj in care doi insi se bateau langa o carciuma, umbrela terasei pe care poate scrie Heineken sau Coca-Cola este pixelata pt a nu se intelege ce scrie. Asta e bine uneori, pt ca nu are legatura cu subiectul stirii. Dar uneori se merge prea departe: sigle precum Coca-Cola, McDonald’s, Vodafone, se recunosc orice le-ai face. Sau cand incerci sa pixelezi un banner de 30 x 20 de metri Cosmote, asa cum e cel de pe magazinul Cocorul, e clar ca nu-ti iese si ca doar rade lumea de incercare. Azi am vazut aceasta idee de blocare a reclamelor pe gratis dusa la extrem:

Reportaj de 3 minute pe Antena 1 (unde altundeva se puteau intampla din astea?). Despre masini sport. Ne este aratat un Audi TT nou, inclusiv il conducea Adelin Petrisor. Clar reclama pe fata la masina, daca l-au trimis tocmai pe Adelin (care era cu razboaie, dezastre, chestii serioase) si l-au facut si sa dea o tura sa sa vorbeasca pe geam, de parca ar fi Roxana Ciuhulescu. Eh si 3 minute ni se prezinta masina, ce viteza maxima are, ce acceleratie, ce motor, ce interior, filmari de peste tot, reclama ca la carte, interviu cu dealerul, Adelin conducand periculos… Doar ca cenzurata. Adica exact pe botul masinii, acolo unde sunt cele 4 cercuri Audi, acea zona era pixelata. Atat de slab incat se vedeau oricum cercurile, mai ales ca le filmau de la 30 de cm. Cam ca in imaginea pe care am pus-o. Si pe volan unde iarasi este sigla, din nou pixeli.

Mare branza. In primul rand ca cei carora li se adreseaza reclama asta mascata in reportaj, stiu oricum ca ala e un Audi si ca e noul TT. Cei care nu stiau, oricum au putut recunoaste cercurile de la Audi dupa metoda “palarie intr-un picior, ghici ciuperca ce-i“. Reportajul-reclama se termina apoteotic spunand ca desi masina abia a fost adusa in RO, deja vreo 50 au si cumparat modelul si asteapta sa le vina, desi nu au vazut masina pana acum la noi. Atat de tare e acest model, incat faima i-o ia inainte, ca sa zic asa. “80.000 de dolari costa acesta masina” (cam mult pt un TT), desi a ramas nenumita in reclama (adica reportaj). Antena 1 sucks (culmea, vreau sa scriu zilele urmatoare ceva despre ProTV si tot ce ma enerveaza, dar sa nu neglijam nici A1 de pe suck-list).

Update 15 sept: Netics mi-a raspuns la el pe blog, ca aceste reclame sunt cenzurate la dorinta CNA-ului, care interzice aparitia reclamelor pe post in afara momentelor de Publicitate. Stiam asta, dar oricum un reportaj in care lauzi o masina 3 minute tot reclama e, chiar daca ii blochezi sigla (oricum se recunostea) pt a nu se putea supara CNA-ul. Oricum decizia CNA-ului mi se pare aberanta uneori, de ex daca filmezi ceva prin oras, ar trebui jumatate din imagini sa fie modificate pt ca reclame sunt pe fiecare bloc, pe fiecare panou… Sau cum s-ar mai putea face un reportaj despre un targ de masini fara a aparea si masinile in imagine, sau despre o noua piesa de teatru fara a numi teatrul. Si daca filmezi 2 oameni mergand pe strada, vom cenzura si numele ziarului pe care unul din ei il care sub brat? Mai bine nu mai filmeaza nimic si gata…

    1 comentariu

  1. Frate foarte interesant, oricum muie CNA , deja intra in comunism , asta pt ceci care au citit gazeta sporturilor inainte de meciul cu Steaua … CNA -ul i-a sfatuit ceva pe comentatori …

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus