blog demisec cu note fine de tehnologie

UBER chiar introduce conceptul de ride-sharing

Clock icon

10 Feb 2017

Tag icon

TEHNOLOGIE

Comments icon

7 comentarii

Update: mai important pentru clienții UBER este că de astăzi au fost introduse niște tarife suplimentare pentru suburbii. Din câte știu, UBER nu activa în suburbii, zona oficială era București și DN1 până la aeroportul Otopeni. Acum văd că extind destul de mult zona de acoperire în afara orașului, dar cu niște taxe suplimentare, de exemplu dacă mergi din centru până în Mogoșoaia vei plăti 10 lei în plus.

Probabil asta va crește profilul șoferilor pe astfel de curse, că de obicei se întorc cu mașina goală din suburbii. Tarifele spre Aeroport și de la Aeroport rămân neschimbate (deși taxa de parcare a crescut de la 3 la 4 lei, justificat).

Citiți aici toate tarifele între diversele zone. Inclusiv celelalte orașe au fost împărțite în zone, iar tarifele diferă.


Articolul original: Știți că până acum UBER insista în orice comunicare că ei sunt serviciu de ride-sharing, nu de taximetrie, deși sub orice aspect practic fix așa se comportă serviciul.

Un comunicat de ieri spune că în București a fost activată funcția Destinații predefinite pentru șoferii înscriși în UBER. Funcția aceasta le permite șoferilor să introducă adresa spre care se îndreaptă ei (de exemplu de la muncă spre casă) și Uber le oferă posibilitatea de a lua curse doar de la cei care merg în aceeași direcție, cu o abatere mai mică de 1,5 km de la traseu. Adică ride-sharing.

Sistemul a fost deja testat pe 50% dintre șoferii (“partenerii”) din București și le va fi disponibilă tuturor după 14 februarie. Testele de până acum arată că are succes.

Modificarea asta nu-i ceva nou, ca idee, dar este făcută posibilă de două aspecte:

  • atingerea unei mase critice de șoferi UBER, astfel încât să fie șanse mari ca unul să se îndrepte în aceeași direcție ca și tine.
  • noua aplicație UBER care, în ciuda interfeței ei mult mai complicate, te forțează să introduci întâi adresa de destinație și deci știe ce șoferi să aleagă pentru tine.

UBER, bineînțeles, speră că această opțiune va atrage noi șoferi în program. De exemplu poate că lucrezi undeva în Otopeni, iar noua opțiune îți dă șansa să faci și niște bani zilnic luându-i la bord pe cei care au drum la aeroport sau înapoi. Sistemul probabil va fi activat și în Cluj, Brașov și Timișoara cândva.

Zilele trecute a fost activată și integrarea cu Google Maps. Acum poți comanda un UBER direct din Google Maps, văzând acolo tarif, timp, mașină șamd.

Dacă nu aveți cont UBER și vreți unul, înregistrați-vă prin acest link. Voi primiți o cursă gratuită de 15 lei, eu primesc o cursă gratuită de 15 lei.


În străinătate, UBER apare aproape zilnic în știri legate despre teste cu mașini autonome sau camioane autonome.

Recent, însă, au trecut printr-un scandal ceva mai ciudat. Probabil că știți că președintele Trump a dat un ordin prin care interzice accesul în SUA cetățenilor din vreo 7 țări musulmane, ordin foarte contestat în prezent.

Unde dai și unde crapă este însă mai interesant de observat.

Au pornit mai multe proteste în aeroporturile din SUA, unul mare fiind în New York, la J.F. Kennedy Airport. Taximetriștii din New York s-au declarat solidari cu protestatarii și au oprit și ei munca pentru o oră.

La ceva timp după, UBER New York a scris pe Twitter că au dezactivat surge-ul pentru călătoriile de la aeroport. Poate că, în lipsa taxiurilor, surge-ul a crescut automat, iar cei de la UBERl-au dezactivat pentru a preveni un scandal.

Au obținut un scandal și mai mare. Măsura lor a fost văzută ca o spargere a grevei, ca o atenuare a protestului, așa că a apărut hashtag-ul #DeleteUBER și atât de mulți clienți au renunțat la aplicație, încât procedura de șterge a conturilor a fost automatizată pentru simplitate (înainte era manuală, conturile erau șterse de cineva de la suport). Lumea n-a uitat nici că Travis Kalanick, CEO și fondator UBER, este de partea lui Trump, fiind chiar numit consilier al acestuia.

Lucrurile s-au complicat suplimentar. Lyft, principalul concurent UBER în SUA, a trecut imediat de partea protestatarilor, donând un milion de dolari. Au câștigat o mulțime de clienți, aplicația lor fiind foarte downloadată în aceste zile, deci donația s-a dovedit o investiție bună.

Nu-i nimic, UBER revine. Ulterior, Kalanick a revenit și a promis că va lupta pentru eliminarea interdicției împotriva musulmanilor, a promis sprijin legal șoferilor afectați de boicotul UBER, inclusiv un fond de 3 milioane de dolari în acest scop. Mulți bani cheltuiți, pornind de la o măsură greșit gândită, dar la străini hashtag-urile și social media chiar contează și influențează comportamentul clienților.

Ulterior, Kalanick s-a retras din echipa de consilieri pe tehnologie a președintelui Trump. O analiză Mashable estimează că 200.000 de oameni au renunțat la contul lor UBER.

Așa-i cu hashtag-urile în străinătate, prind bine la public. Nu-i nimic, Starbucks și-a luat-o în sens invers. După ce CEO-ul companiei a anunțat că vor angaja 10.000 de imigranți, susținătorii lui Trump au folosit hashtag-ul #boycottStarbucks pentru a spune că renunță la Starbucks.

Apropo, UBER își scrie oficial numele cu majuscule. Observați că Travis Kalanick, în postarea de pe Facebook, a scris Uber. Probabil că cineva de la comunicare a făcut apoi o mică criză.

fashion days final sale 20 26

    7 comentarii

  1. a crescut de la 4 la 3 lei… PSDista mica sub acoperire care esti tu

      (Citează)

  2. Aveti idee care este planul de actiune a UBerului pe 2017? Adica pe ce orase mai intra si cand?

      (Citează)

  3. OFF Topic : Am folosit codul tau si am primit 15£ , tu tot 15 RON ai primit?
    Intreb de curiozitate, poate este vreun bug in sistem…

      (Citează)

  4. Insecticide si Pesticide

    13/02/2017 la 12:20 PM

    Chiar daca dupa mine Uberul este tot un taxi, ma declar foarte multumita. De cele mai multe ori nu ai nicio problema in a gasi o masina chiar si in toiul aglomeratiei.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus