+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +
Situația în București, cel puțin în sondaje, este foarte rea pentru bucureșteni. Băluță, primarul PSD al sectorului 4, conduce cu un avans de 3%. Îl urmează Ciucu și Drulă, practic la egalitate, și apoi Anca Alexandrescu.
Acesta este un sondaj CURS făcut pe 1000 respondenți. Un sondaj AtlasIntel, făcut pe 3000 de respondenți (adică, teoretic, mai precis) în perioada 27-30 noiembrie, arată chiar surprize mai mari:
Anca Alexandrescu este un candidat pro-rus, susținută probabil pe aceeași filieră ca și Georgescu la prezidențiale. N-ai ce-i face. Dacă mai vine și TikTok cu o campanie comandată de ruși în weekend, poate și câștigă. Singura metodă de a preveni asta este ieșitul în număr mare. Momentan, însă, nu sunt mai multe de zis aici.
Băluță ar fi un dezastru pentru București. Citez dintr-un articol recent:
Mama și tatăl edilului, pensionarii Florica, 74 ani, și Marin Băluță, 76 ani, au cumpărat în aceeași zi, pe 21 decembrie 2023, opt apartamente, dintre care un penthouse, în clădirea fostului hotel RIN, transformat acum în bloc.
Un dezvoltator imobiliar i-a vândut fratelui lui Băluță un teren chiar în ziua în care primarul Băluță a propus aprobarea planului urbanistic pentru un bloc de 6 etaje al aceluiași dezvoltator, în Sectorul 4.
Este genul acela de primar. Și citez dintr-un alt articol mai vechi:
Cu câțiva ani în urmă, primarul Daniel Băluță a privit senin la încălcarea legii în cazul construirii a mii de apartamente pe terenurile fostelor sere din Berceni: Primăria Sectorului 4 a emis ilegal cel puțin trei Planuri Urbanistice de Detaliu pentru construcția unor blocuri pe terenurile firmei Berser SA, patronată de Horia Culcescu, finul lui Gigi Becali.
Printre dezvoltatorii imobiliari îi regăsim pe Robert Nica și Stelian Vintilă, doi dintre liderii clanului „Sportivilor“, organizație care controlează lumea interlopă din sudul Bucureștiului. De precizat, foști și actuali membri ai clanului „Sportivilor“ au făcut campanie electorală pentru Partidul Social Democrat.
Este genul acela de primar în sectorul 4. De asemenea, sectorul 4 are cele mai scumpe servicii de salubrizare, iar proprietarii de mașini plătesc o taxă deși nu beneficiază de loc de parcare.
Problema este că, pentru funcția de primar, se votează într-un singur tur, așa că poate ieși primar chiar și cu 26% dintre voturile exprimate, câtă vreme restul candidaților nu obțin mai mult.
Văd în jurul meu mai mulți oameni amăgindu-se că PSD-ul nu a mai câștigat de mult primăria generală, iar bucureștenii votează în general USR, deci nu o să iasă Băluță.
Așa a fost până acum, dar problema în prezent este că acele voturi “useriste” se împart de fapt între Ciucu și Drulă și mai ia și Ciceală o parte. De asemenea, nu uitați că USR a pierdut recent sectorul 1, iar PNL a pierdut sectorul 2, deci preferințele se mai schimbă.
Problema majoră, însă, este că Ciucu și Drulă își împart între ei o mulțime de voturi anti-PSD. Ciucu, care-i șef PNL București, are experiență de primar în sectorul 6, pe care l-a recâștigat recent cu 73% din voturi, și este la curent cu problemele orașului și cu munca de primar. Sunt convins că sunt o mulțime de votanți USR care acum îl vor vota pe Ciucu.
Eu sunt unul dintre ei. Voi vota Ciucu pentru că, din sondaje, are cele mai mari șanse de a-l opri pe Băluță să câștige. De asemenea, cred ce am spus mai sus: are experiență de primar și știu că a făcut treabă bună în sectorul 6, răspunde prompt plângerilor, știe situația din teren. Nu m-ar deranja deloc să fie primar pe întreg orașul.
Eu sunt, uzual, votant USR, dar acum este momentul de făcut front comun împotriva lui Băluță și a candidaților pro-ruși. Dacă Drulă ar fi fost cu un singur punct procentual în fața lui Ciucu, l-aș fi votat pe acesta. Nu este cazul.
Personal cred că Drulă, dacă vede că sondajele nu-i dau șanse (sunt sigur că și cele comandate intern de USR zic același lucru), ar fi trebuit să se retragă din cursă. Sunt sigur că este bine intenționat și ar fi un primar bun, dar… câștigătorul se decide într-un singur tur la urne, pe principiul totul sau nimic. În acest moment, politica USR dă Bucureștiul pe mâna lui Băluță.
(Culmea, USR-ul a făcut asta în trecut. În alegerile prezidențiale recent, partidul a decis că nu o mai susțină pe Lasconi, ci un alt candidat, doar pentru a face front comun împotriva pro-rușilor. Ar trebui la fel și acum.)
Ana Ciceală (SENS) cu siguranță ar fi trebuit să se retragă. Am văzut că o mulțime de tineri declară că o vor vota, dar are 7% în sondaje. Sunt sigur că și ea este bine intenționată, dar în acest moment nu contribuie cu nimic la alegeri, ci doar face soarta bucureștenilor mai rea. Ar trebui să-și ia capitalul de imagine câștigat și să-l folosească în alte moduri.
Dacă alegerile s-ar fi desfășurat în două tururi, atunci ar fi fost ok să candideze cât mai mulți. Pentru turul 2 se făceau înțelegeri, un candidat adopta din programul altui candidat în schimbul sprijinului electoral etc.
Cu un singur tur, nu este cazul. La alegerile locale de anul trecut s-au prezentat la urne 41% din bucureșteni. Dacă se întâmplă iarăși așa și Băluță câștigă cu 26% din voturile exprimate, la propriu îl vor fi votat 10% din totalul bucureștenilor, dar îi va conduce pe toți în următorii ani și va fi liber să-și întindă caracatița în întreg orașul.
Vor fi primari PSD la Municipiu, sectorul 2, sectorul 3, sectorul 4 și, în practică, și la 5. Mai țineți minte pe Firea, care imediat a înființat companii pentru rudele ei, a dat mită vouchere și în rest n-a făcut nimic durabil? Sper că nu mai vrea nimeni asta.
Știți ce mă sperie și mai tare? Că aud în jurul meu la fel de mulți oameni spunând că nu ies la vot sau că vor merge să-și anuleze votul. Că nu vor pe niciunul dintre acești candidați. OK. Pe aceștia îi ai însă în față. Unul dintre ei tot va fi primar. Cel mai probabil, unul dintre Băluță, Ciucu și Drulă. Nu mai bine te duci și votezi cu care dintre aceștia trei ai vrea totuși să-ți fie primar? Nu mai bine îți manifești, cât de puțin poți, puterea de a decide ceva?
Sau, la fel de bine, decizi care dintre cei trei NU vrei să-ți fie primar și te duci și votezi cu contra-candidatul tău spre care înclini totuși, cât de puțin, ca preferință?
TLDR:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
04/12/2025 la 6:27 AM
Ah, a scos PNL sondaje. Pentru prima dată.
Altfel, Anca Alexandrescu nu este pro rusa, este definiția psd ului chiar daca unii o vad suveranista. Poate chiar ar fi bine sa iasă.
04/12/2025 la 8:02 AM
Corecție: nu PNL a pierdut sectorul 2 ci tot USR prin Radu Mihaiu, Alături de Voiculescu și alți incapabili din acest partid, aceștia sunt cei care au arătat votanților cât de nepregătiți sunt să lupte cu un partid ca PSD.
04/12/2025 la 8:39 AM
da, doar pnl ”lupta” eficient cu psd. batalia este cunoscuta sub sigla usl.
04/12/2025 la 7:27 AM
Bine frate, m-ai convins, votez Ana Ciceală.
04/12/2025 la 7:48 AM
Dezamăgitor acest articol si nu referitor la cu cine vei vota ci cum te-ai gandit cu cine e mai bine sa votezi. Eu votez cu Ana Ciceala nu pentru ca are 7% in sondaje ci pentru ca m-a convins.
04/12/2025 la 8:02 AM
da, imi place ca va da locuinte gratuite din banii contribuabililor, asa cum a dat si lemne de foc gratuite la saracii care stateau in frig cand administra firma aia care detinea mii de hectare de padure.
04/12/2025 la 8:09 AM
Ana Ciceală nu e din partidul lui Cioloș? Ăla nu e alt incapabil care se tot zbate să fie relevant? Iar manevra asta de a veni cu un candidat fără șanse reale și care nu face decât să fragmenteze voturile dreptei nu arată decât micimea gândirii politice.
04/12/2025 la 7:57 AM
”Ciucu nu are de ce să se retragă în favoarea lui Drulă; nu are nimic de pierdut, oricum rămâne primar la sectorul 6 dacă nu ia capitala.”
daca eliminam contorsiunea si pastram doar logica, e exact viceversa, ciucu nu pierde nimic, deci s-ar putea retrage. in plus, victoria lui ciucu/baluta, va declansa noi alegeri, la sector.
primaria generala e mai apropiata ca atributiuni de modelul guvernamental decat de al unei primarii de sector.
programul lui ciucu este stil ciceala, dar fara locuinte gratuite, nu am vazut nimic despre problema principala, faramitarea administrativa, cum a dezbatut drula.
04/12/2025 la 7:57 AM
Oare oamenii de mai sus sunt troli?
V-a convins Ana Ciceala? Cu ce? ce planuri marete a anuntat? Ce realizari are, ce o recomanda?
Chiar sunt curios, nu intreb ironic.
04/12/2025 la 8:01 AM
Om tânăr la 42 de ani, nu ca babalâcul ala de 44 de ani atârnat cu rețeta in mână la coadă la Catena care e Drulă.
Ca e în politică dinaintea lui e probabil dăcât întâmplător.
04/12/2025 la 8:39 AM
E un punct din planul lui Ciceala cu care a atras multi tineri – citez:
-Vom construi și vom aduce în patrimoniul public mii de locuințe publice, transformând primăria într-un actor activ în dezvoltarea orașului-
-pe mine chestia asta ma sperie, nu vreau o piata imobiliara dominata de stat, de primarie.
De aici pana la impunerea unor preturi maxime la chirii si alte balarii de genul asta nu e un pas prea mare.
Stiu ca pentru tinerii cu educatie putina suna bine, dar pe termen lung se numeste comunism si nu aduce nimic bun.
04/12/2025 la 8:59 AM
Ciceala vrea sa construiasca locuinte pentru saraci si asistati pe banii tuturor, pai ce suntem, stat social? Uite ca eu nu vreau sa tin in spinare toti mocangii, ca nu sunt responsabila pentru saracia lor.
04/12/2025 la 8:19 AM
Haideți cu Drula, nu faceți jocu psdnl. Sa cadeti in capcana in care a căzut Radu.
04/12/2025 la 8:53 AM
Și eu tot oscilez între Drula și Ciucu, dar după mizeriile din ultimele zile și “nu există mafie imobiliară” chiar nu cred ca pot să îl votez pe Ciucu.
Ana Ciceala este cea mai competenta, și cunoaște legislația și modul în care funcționează primăria.
Cred că va trebui să ieșim în stradă pentru alegeri în două tururi la primării.
04/12/2025 la 8:54 AM
Ar trebui revenit la votul in două tururi, măcar în orașele mari.
04/12/2025 la 8:56 AM
Eu nu voi vota, ca efectiv nu-mi pasa. Se anunta vreme rece, vor iesi putini la vot. Baluta o sa-si puna in miscare caracatita de votanti si aia e, veti avea primarul pe care il meritati. Ce asteptari ai de la locuitorii unei capitale tip ghetou, dintr-o tara de lumea a treia? Atat se poate 🤠
04/12/2025 la 9:22 AM
exact, ce asteptari sa putem avea, comentarii care sa nu fie stupide?
///
a gasit careva o metoda sau extensie de chrome care sa ascunda aceste comentarii?
04/12/2025 la 9:00 AM
Cred ca nu am vazut in viata mea un atac mai concertat din absolut toate directiile asupra unei singure tinte: Drula. TOTI, bai da’ toti, din absolut tot spectrul politic, nu au probleme decat cu el. Atat. Parca dintr-odata incepi sa intelegi de ce au aparut diversele factiuni USR – SENS, REPER si alte oratanii.
Drula. Pentru ca la cum arata treaba, trebuie.
04/12/2025 la 9:01 AM
De drula nu e decat gura. Alexandreasca la fel. Raman ciucu si baluta. Fiecare cu bune si rele, macar se pricep.
Oricum in perioada asta se mananca rahat la greu si se arunca tot felul de acuzatii, doar e campanie.
04/12/2025 la 9:17 AM
Am 36 de ani si votez Ana Ciceala. Pe langa programul ei cu care imi place ador sa vad USR-ul si PNL cum se vaita despre votul util cand putea sa bage votul in doua tururi ca doar ghici ce sunt la guvernare.
Ah nu i-a lasat PSD-ul, cade Guvernul atunci ciocu mic si sa fi ales candidati mai buni ca Drula ma scuzi este un deputat de Timis care are 0 experienta in administratie locala.
04/12/2025 la 9:25 AM
Da, deci Drula.
Ciucu are o reputatie buna, dar nemeritata. Tot ce face e doar in beneficiul mafiei imobiliare din sector. Oamenii se bucura cand vad panselute noi, dar nu vad bigger picture: blocuri peste blocuri care au dus la supraaglomerarea multor zone (Lujerului, Pacii, Grozavesti, Timisoara, Giulesti partea dinspre Ciurel). Da, distrugerea a inceput dinainte sa fie Ciucu, dar in ultimii ani a acelerat dramatic.
Si nu vorbesc doar de trafic auto, vorbesc de calitatea vietii in general. Cand va plictisiti incercati la 6 seara sa luati metroul pana la Lujerului si sa traversati intersectia aia pe jos, sa intrati in Carrefour sa va luati o paine. E ca si cum ai incerca sa stai linistit sa citesti o carte in Times Square
04/12/2025 la 9:33 AM
Cred ca asta era cea mai buna varianta si pentru usr. Sa lase de la ei.
Logica ta cu voturile divizate de la usr vor duce la castigarea primariei de catre Baluta este corecta. La el, votantii psd sunt ficsi. La celelalte partide, nu.
Mi-a placut si atitudinea lui Ciucu la atacul lui Voiculescu in care spune ca el l-a sprijinit si sustinut pe acest om insa el a decis sa il atace, lucru pe care inca il mai face.
De principiu, oricare primar ar veni, vor veni vremuri grele pentru bucuresteni. Mandatul e numai pentru 3 ani din ce am inteles.