+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +
Știți cum se zice că primăria București a dat până acum doi președinți ai României? Și, în general vorbind, oamenii priviți ca buni gospodari au ajuns mereu în poziții de top în țară, vezi Boc, Bolojan sau Iohannis, toți veniți pe filiera primăriilor.
Cred că asta speră și PNL cu Ciucu, peste câțiva ani.
Oricum, Ciprian Ciucu este noul primar al Bucureștiului. A câștigat detașat, ceea ce m-a uimit. Credeam că va fi la limită cu Băluță, poate chiar o victorie PSD, dar Bucureștiul a dovedit din nou că nu mai este un pol PSD.
Ciprian Ciucu are 47 de ani, este născut în martie 1978 în Pitești. A terminat Facultatea de Științe Politice, apoi a lucrat în mai multe ONG-uri din domeniul administrației publice ca trainer pentru integrare europeană și proiecte europene. (CV)
A fost președinte al Consiliului Național de Integritate al ANI, iar în 2016 a revenit în PNL și a devenit consilier general al Municipiului București (în mandatul Firea). În 2019 a devenit președinte al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, după o candidatură fără succes la alegerile europarlamentare.
În 2020 a devenit primar al Sectorului 6, susținut de PNL și USR-Plus. În 2024 l-a recâștigat cu 72%.
Declarația de avere: un teren agricol în Argeș de 5.000 mp (cotă 50%), un teren intravilan de 500 mp în Ilfov, o garsonieră de 33 mp și un apartament de 61 mp (cotă 50% cu soția) și o mașină Renault din 2023.
Are 26.000 de lei într-un cont, vreo 40.000 de lei și 16.000 de euro în fonduri de investiții, dar și niște credite la bancă. Merge cu bicicleta, îi plac pisicile, bagă și la sală din ce se vede în poze:
Îl puteți urmări pe Facebook și Instagram.
Cu cine țin însă bucureștenii? E complicat.
Câteva observații, însă, despre rezultate:
➡️ Au votat aproape 705.000 votanți dintr-un total de 2.218.000 eligibili. 31,77% a fost prezența la urne, ridicol de mică.
Mie mi se pare că primarul este de foarte multe ori mai important decât președintele și parlamentarul. De primar depinde traficul din oraș, încălzirea casei, poluarea aerului, școala, grădinița, autobuzul, parcul șamd. Ne trăim aproape toată viața “în incinta” orașului, ca să zic așa, și calitatea vieții este influențată de primar.
Și totuși, 3 din 10 bucureșteni s-au dus la vot. OK, a plouat, dar mai mult picura, nu era vreun potop sau viscol. Nu știu ce ar trebui făcut pentru a determina o implicare socială și politică mai mare.
Dacă Ciucu ia victoria cu aproximativ 210.000 de voturi din 2,2 milioane de votanți pe listă, înseamnă că va fi un primar ales de nici măcar 10% dintre bucureștenii cu drept de vot. Sigur, 70% dintre bucureșteni au spus, de fapt, că nu le pasă cine este primar. Chiar și așa, însă, situația se apropie de ridicol.
(Votul într-un singur tur este o decizie a guvernului Boc din 2011. Președinții de consiliu județean erau deja aleși într-un singur tur încă din 2007, o decizie a guvernului Tăriceanu.)
➡️ Băluță a făcut un Ciolacu. Dat de exit-poll pe locul 2, la numărătoare a ieșit pe locul 3, sub candidatul susținut de la est.
Strategia lui Băluță de a se dezice de PSD nu a funcționat. Oricât de mică ar fi pus sigla PSD-ului pe bannerele electorale, oamenii au știut că de acolo vine și n-a contat că Băluță este văzut ca făcând metrouri, renovând Piața Unirii șamd. Cred că oamenii sunt conștienți că orice bun primar ar face astfel de lucruri. Pentru mai mulți, cel puțin pentru cei care au și ieșit la vot, a început să conteze tot mai mult să pară și om cinstit și să vorbească mai pe limba lor, nu doar să se poată spune “a și făcut ceva”.
➡️ Anca Alexandrescu a luat multe voturi. Cred că PSD, de fapt, a pierdut voturi în favoarea AUR, așa cum s-a văzut și la alegerile anterioare. AUR continuă să atragă votanți de partea lor cu promisiuni ce n-ar putea fi puse în practică și cu oameni fără experiență.
Nu mă mir că asta funcționează la nivel național. Credeam că această strategie nu va fi de mare succes în București, însă, un mediu urban cu probabil cel mai înalt nivel de educație de toate tipurile. Și totuși, iată-ne.
➡️ Drulă a avut un rezultat dezastruos, după mine. Majoritatea sondajelor îl dădeau pe la 20%, totuși. În practică, a terminat cu scorul pe care-l are USR acum la nivel național, cam 12-13% – doar că în București, unde de obicei USR avea mult mai mulți votanți.
Aleg să cred că votanții aceștia au preferat să voteze cu Ciucu din diverse motive care țin doar de om și doar pentru alegerile acestea: Ciucu este cunoscut ca primar bun de sector (cum spuneam, în 2024 a recâștigat cu 73%), voturile trebuiau concentrate pe un om cu șanse să treacă de Băluță etc.
Chiar și așa, cred că USR este într-o criză de imagine și, de altfel, o criză de poziționare ca partid în ochii alegătorilor, o criză de prezentare în lumea politică. Cei 13% votanți reprezintă un nucleu dur, care probabil va vota mereu cu USR. Ca să obții rezultate mai bune de atât, trebuie schimbat ceva. Trebuie ca USR să comunice mai mult și să o facă pe limba cetățenilor din întreaga țară. Tot ce spune USR-ul în prezent este, de fapt, doar pe limba celor care le acordă deja votul lor.
Să speram că vom trăi mai bine în următorii ani.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
08/12/2025 la 7:13 AM
Prezența la vot a fost ridicol de mică
08/12/2025 la 8:46 AM
Nu sunt 2.218.000 pe liste la Bucuresti.
https://prezenta.roaep.ro/locale07122025/presence/table?presence-scope=total&simpv-table-country=2,10
Sunt 1.779.080 inscriși pe liste permanente.
08/12/2025 la 10:37 AM
Totusi, chiar si asa eu nu inteleg de unde sunt cei aproape 1,8 milioane de votanti de pe listele permanente, in conditiile in care la referendum polulatia Bucurestiului a fost putin peste 1,7 milioane de locuitori.
Daca adaugi si minorii la cei 1,8 milioane ajungi la cel putin 2,2 milioane de locuitori cu resedinta oificiala. De ce de fiecare data cand discutam despre capitala luam in calcul o populatie mai mica?
08/12/2025 la 9:29 AM
De ce uita toata lumea ca este la fel de oportunist ca toti ceilalti? Ca s-a lansat cu partidul M10 al Monicai Macovei si, cand si-a dat seama ca nu are nici o sansa cu M10 in spate, a trecut cu tot calabalacul la PNL, care, pentru asta, l-au pus cap de afis.
08/12/2025 la 9:57 AM
… afiș cu care a câștigat (54k voturi) iar confirmarea a fost cu 103k voturi.
Oportunism, da?
08/12/2025 la 12:17 PM
Plus jmekeria cu Exigent iar părinții lui și-au cumpărat cîteva apartamente (ca să nu fie pe numele lui) fix în ziua cînd el semna o autorizație rechinului imobiliar.
08/12/2025 la 10:40 AM
Confirm, sunt votant USR de la infiintarea partidului, dar ieri am votat cu Ciucu – foarte probabil asa au facut multi altii.
Nu am vrut sa imi irosesc votul – daca la final era un 27 pentru Baluta sau Anca Alexandrescu si pe 2 si 3 erau Ciucu si Drula fiecare cu 22-23% era dezastru – si sunt sigur ca asa au gandit multi votanti.
Plus de alta, totusi Ciucu e OK, poate chiar mai bun administrator decat Drula.
Daca in loc de Ciucu candida vreun ciudat de la PNL clar mergeam cu Drula.
Asta e, trebuiau sa vorbeasca intre ei si sa lase orgoliile, Drula de data asta s-a ingropat singur – cariera lui politica pe moment e la final, nu mai poate ridica pretentii.
08/12/2025 la 12:10 PM
De acord. Și eu am votat (util) cu Ciucu, mai ales când am văzut prezența dezastruoasă.
08/12/2025 la 10:47 AM
daca n-ar mai sari peste ziua de picioare ar fi nemaipomenit
08/12/2025 la 10:49 AM
Eu nu stiu daca cineva il vede pe Baluta ca fiind ala care renoveaza Pasajul Unirii. Eu cel putin il vad ca pe ala cu relatii suficient de mari in Guvern incat i s-au alocat lui multi bani de unde sa poata fura.
Asta in loc sa se aloce banii respectivi catre administratorul pasajului, adica Primaria Capitalei.
Daca ar fi venit primarul din Vascautii din Deal, teoretic avea aceeasi autoritate sa repare Pasajul Uniirii.
08/12/2025 la 10:49 AM
Cel mai bine a iesit ciolacu. Singuru pesedist care dupa ce a pierdut alegerile n-a ajuns la parnaie sau n-a fost dat afara. E pe cai mari omu.
Ciucu doar un alt rahat zamislit din pantecele putred al politicii romanesti.
Drula e papa la fel si usr. Aici se va zbate mereu pe la max 10% daca continua cu arogantele habarnismul actual, a se vedea doamna buzo. Nicusor si-a luat o mare laba peste bot cu drula al lui. Probabil acu o sa stea potolit si-o sa devina un iohanis la patrat.
08/12/2025 la 12:19 PM
Ciolacu a fost ales de mai puțini oameni decât un cartier din București, și cu o prezență și mai mica decât la București.
08/12/2025 la 1:08 PM
Irelevant cu cat a fost ales. Relevant e rezultatul final.
08/12/2025 la 1:58 PM
Multi ii canta prohodul Dianei Buzoianu. Nu prea se mai fura/risipeste ca in vremurile bune. Adevarul e ca trebuie un meserias in combinatii in fruntea ministerului. Dar na, cainii latra, ursu trece.
08/12/2025 la 8:40 PM
De acord.
Madam Buzoianu e dovada ca generatia ei are oameni suficient de capabili, ambitiosi si bine intentionati care merita pozitii de conducere in statul asta ruinat pana acum de tot felul de impostori, incapabili si analfabeti.
In ce priveste votul de ieri: ciucu+drula+ciceala >> baluta+fleanca alexandrescu, ceea ce e un rezultat confortabil al normalitatii vs banditi si saltimbanci. Viitorul nu e nici pe departe amenintat sau amanetat suveranistilor rusofilo-magaioti asa cum cred unii.
08/12/2025 la 1:59 PM
“Nu știu ce ar trebui făcut pentru a determina o implicare socială și politică mai mare.”
Vot obligatoriu, amendă modică dacă nu te duci
08/12/2025 la 2:06 PM
Da, cum era si pe vremea lui Ceasca. Ca sa gasesti buletine de vot manjite cu rahat, in urne.
08/12/2025 la 5:18 PM
haideti la puz-uri, la puz-uri veniti,
cum ati dat votul, asa sa traiti!