un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +

Porsche a lansat Cayenne Electric și mi-ar plăcea unul (de 1156 CP)

20 Nov 2025  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Dacă as avea acum foarte (foarte foarte!) mulți bani și ar trebui sa cumpăr o mașină electrică, probabil ar fi un Porsche Macan sau Cayenne.

Pur și simplu îmi place ce face Porsche în domeniul electrificării. Mașinile arată bine, sunt puternice și tehnologia mi se pare de top, inclusiv încărcare la maxim 400 KW și aproape de puterea maximă pentru perioade foarte lungi de timp.

În piață, noul Macan vândut doar ca mașină electrică nu este foarte popular. Macan probabil a trecut de la cel mai vândut model Porsche la cel mai puțin vândut din întreg portofoliul. Asta poate avea multe cauze, inclusiv faptul ca fanii Porsche vor un motor clasic sub capotă. Mie, din contră, îmi plăcea Macanul pe benzină, dar mi-ar plăcea și mai mult să dețin unul electric.

Sau noul Cayenne! Mai mare, mai încăpător, mai puternic. Noul Cayenne electric a fost în sfârșit prezentat oficial, e plin netul de clipuri și ce văd pe acolo mi se pare foarte bine făcut. Are până și încărcare electrică wireless!

Câteva specificații:

  • Cayenne Electric: 442 CP, autonomie 642 km WLTP, autonomie în oraș 806 km WLTP City, 4,8 secunde suta, începe de la 108k euro
  • Cayenne Turbo Electric: 1156 CP, autonomie 617 km WLTP, autonomie în oraș 775 km WLTP City, 2,5 secunde suta, începe de la 168k euro.

Ambele au baterii de 113 kWh, putere maximă de încărcare 390 kW, tracțiune integrală, suspensie adaptivă pneumatică, roți directoare pe spate, suprafețe încălzite prin cockpit (consola centrală, cotierele de pe portieră, nu doar volanul), HUD AR, chiar și ușile se pot deschide și închide automat, ca să nu le atingi în caz că te dezgustă.

Cayenne Electric suportă și încărcare wireless. Îți vinde Porsche un fel de placă pe care parchezi mașina și ea se încarcă (lent) cam ca un telefonul wireless. Nu este un contact direct, ca la telefoane, placa stă pe podea, mașina trage deasupra ei, dar poate fi o soluție pentru cei cu garaje, cel puțin până vine pisica și se culcă pe ea, că-i călduță, oprind încărcarea.

Îmi place și interiorul, au pus pe centru un ecran curbat, dar pe direcția cealaltă față de restul mașinilor cu ecran curbat.

Asta contează însă mai puțin. Cayenne a fost primul SUV sport și lumea a râs atunci că cine vrea astfel de mașini, apoi a devenit cel mai bine vândut model Porsche și replicat de aproape toți ceilalți. Să vedem dacă și Cayenne Electric are șansa să influențeze similar industria auto.

Anyway, clipuri bune de prezentare:

    6 comentarii

  1. doamne ce design, fata de Geely EX5, spate de noul Opel Grandland

    • a venit randul europenilor sa copieze chinezariile. iar stopurile alea zici ca-s luate de la LC sign – au facut 50-50 cu opel sa iasa mai ieftin. gg tony!

  2. Dacă te decizi să dai Tesla, dă un semn…

  3. Mie imi plac toti astia de pastreaza in denumirea unor masini electrice, termenul “turbo”. Turbo ce? )))))
    Ar putea sa foloseasca alti termeni gen “sport” “fast” “lighting” “race” etc. Da ei insista cu turbo. La electrice.
    Ca si prostii aia de la renault …renault 5 turbo electric.

    • La Porsche S, turbo sunt practic niveluri de echipare, ca turbine au toate alea pe combustie.

      La Renault iar, R5 Turbo era versiunea de to a lui R5 (ala original, care avea si turbina, da). L-au denumit astfel sa pastreze similitudinile.

      Te doare pe tine ochiul pentru ca stii ce e o turbina, dar pentru majoritatea clientilor nu conteaza chestiile astea.

  4. Ce bot de ford, gen capri.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus