un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +

Formula 1 în Las Vegas: ambii piloți McLaren au fost descalificați și Verstappen are șanse serioase la titlu

23 Nov 2025  ·

AUTO  ·

Spune-ți părerea

Cursa din Las Vegas a devenit mult mai palpitantă după finalul ei. La câteva ore distanță, a fost anunțat că ambii piloți McLaren au fost descalificați, după ce podeaua monoposturilor a arătat uzură peste limitele impuse.

Cursa fusese oricum câștigată de Verstappen, iar olandezul ia acum șanse serioase la titlul mondial după ce McLaren a plecat cu zero puncte din orașul cazinourilor (sau cum i se zice).

Apropo, am o teorie pentru căderea de formă a lui Piastri. Cred că se vede lipsa de experiență pentru o miză atât de mare. Piastri este un pilot excelent, dar pare cumva robotic, îi dai o mașină performantă și o pilotează fără greșeală.

Cred că, atunci când șansele la titlul mondial au devenit reale, a început să-i fie teamă să piloteze la fel de agresiv ca înainte. Cred că se ferește să mai intre la fel de tare ca înainte în viraje sau depășiri pentru că se teme că cea mai mică greșeală l-ar putea costa totul. Teama asta poate fi și în subconștient, iar dacă se manifestă chiar și cu ceva infim de genul 0,2 secunde pe tur, tot este suficient ca Norris să-i ia fața. Pentru Norris, de exemplu, 2025 pare sezonul în care a reușit să-și înlăture complet din pilotaj astfel de temeri.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Șeful Ferrari a avut o declarație controversată în care le-a recomandat lui Hamilton și Leclerc să vorbească mai puțin și să se concentreze pe pilotaj. Întreaga declarație a venit de fapt într-un discurs despre cum echipa Ferrari este puternică atunci când este unită.

Eu îl înțeleg. Au fost multe ocazii în care Hamilton a criticat pe radio, public, întreaga echipă, prin cuvinte de genul “mașina este foarte proastă” sau “de nepilotat”. Asta cu siguranță nu ajută la moral. Hamilton a venit la Ferrari ca vedeta, dar trebuie întâi să demonstreze că este justificat salariul de vreo 50 de milioane de dolari pe an. În plus, declarația șefului vine după cursa din Brazilia, când Hamilton a greșit neforțat și n-a zis nimic după aceea. Când este vina lui, tace. Mai mult spirit de echipă și rezultate mai bune pe circuit nu strică niciodată.

Toto Wolff a vândut 15% din acțiunile pe care le deținea el la echipa Mercedes către un miliardar american, fan al sporturilor cu motor și inclusiv pilot și el. Cumpărătorul este George Kurtz, CEO al CrowdStrike, iar tranzacția a fost de aproape 300 de milioane de dolari. Practic Wolff a vândut 15% din compania sa, cea care deține 33% din echipa Mercedes, iar Kurtz va primi și un rol de consultant tehnic în echipă. Echipa Mercedes este astfel evaluată la peste 6 miliarde de dolari.

ÎN CALIFICĂRI

Calificările s-au desfășurat pe un circuit foarte ud, fiind folosite pneurile Wet. Un mic incident a însemnat că Hamilton nu a putut să scoată un timp rapid și urma să plece de pe locul 20, care a devenit locul 19 după ce Tsunoda a plecat ultimul din alte motive. Antonelli, într-o situație similară, urma să plece de pe locul 17.

Din față urmau să ia startul Norris, Verstappen, Sainz, Russell, Piastri și Lawson.

CURSA

Cursa a început cu Norris fiind prea agresiv la start pentru a-și apăra locul 1. A intrat prea tare în primul viraj, l-a luat prea larg și a pierdut conducerea în favoarea lui Verstappen.

Circuitul din Las Vegas, îngust și tehnic, îl avantajează pe 1️⃣Verstappen. Olandezul a condus fără probleme întreaga cursă și a câștigat-o în stilul care a devenit uzual în acest sezon. Când câștigă, câștigă fără emoții și conducând întreaga cursă.

2️⃣Norris a obținut locul 2, în cele din urmă, înainte de a fi descalificat. A fost chiar amuzant cu vreo 10 tururi înainte de final, când pe cei doi îi despărțeau vreo 5 secunde, iar lui Norris i s-a spus să tragă tare. Singurul care a tras tare a fost Verstappen, care a făcut câteva fastest laps și s-a distanțat lejer.

A urmat 3️⃣Russell, care a făcut o cursă bună, tot în stilul său uzual. Nu a excelat, dar nici nu a greșit în vreun fel.

Vedeta pentru mine a fost 5️⃣Antonelli. A plecat de pe locul 17, a pilotat excelent și a ajuns pe locul 4. A primit în cursă o penalizare de 5 secunde pentru start furat, dar mi s-a părut o pedeapsă aproape inutilă. Mașina se mișcă 2 cm în față și cu câteva milisecunde înainte de startul final. La propriu faza se vede în 2-3 frame-uri de transmisiune.

Oricum, cu cele 5 secunde adăugate, Antonelli a fost devansat de 4️⃣Piastri și italianul a terminat pe locul 5.

Echipa Ferrari pare că l-a sabotat cumva pe Leclerc. Piastri și Leclerc erau cam la 2 și respectiv încă 2 secunde de Antonelli. În ultimul tur, Leclerc a căzut la 5,1 secunde de Antonelli și deci, chiar și cu penalizarea adăugată, Antonelli a terminat la 0,1 secunde în fața lui Leclerc. Nu știu ce s-a întâmplat acolo. Fie Antonelli a tras maxim și Leclerc nu a putut ține pasul, fie lui Leclerc nu i-a spus nimeni să țină ritmul tare până în ultimul moment.

Sainz a plecat de pe locul 3 și a terminat pe 7, un rezultat dezamăgitor pe un circuit pe care părea în formă.

Oricum, asta a fost situația la încheierea tururilor regulamentare. După câteva ore, prin descalificarea celor două McLaren-uri, clasamentul final a devenit cel de mai jos:

Nu s-au întâmplat foarte multe în restul cursei. La start, Bortoleto a frânat greșit în primul viraj și a măturat vreo 3 piloți.

Hamilton a plecat de pe 19 și a putut urca doar până pe 10. Antonelli l-a devansat mult la acest capitol. Lawson nu a putut concretiza în puncte startul bun de pe locul 6.

În general, mi s-a părut o cursă slabă. Se face mult hype pe Las Vegas, e plin de vedete (mai jos o vedeți pe Beyonce care a venit îmbrăcată aproape toată într-un combinezon Louis Vuitton), sunt cele mai scumpe bilete din sezon și tot felul de standuri speciale cu prețuri și mai mari, dar cursa este totuși monotonă, desfășurată pe o vreme friguroasă și cu o strategie simplă Medium-Hard pentru cam toți piloții. Miami și Austin rămân circuitele mult mai frumoase ale Statelor Unite.

The Good:

  • Antonelli a plecat de pe 17 și a terminat pe locul 3.
  • Russell care și-a asigurat locul 4 în clasamentul general, nemaiputând fi depășit.
  • Hadjar pentru locul 6.
  • Haas a dus ambele monoposturi în puncte.

The Bad:

  • Ferrari cu clasare pe 4 și 8, dar Leclerc putea fi lejer cu un loc mai sus dacă se comunica mai bine.
  • Tsunoda din nou fără puncte.
  • Alpine, Aston Martin și McLaren pleacă fără puncte din Las Vegas.

CLASAMENTE

În clasamentul piloților, Norris păstrează conducerea, dar Verstappen este pe locul 2, la egalitate cu Piastri. Chiar se poate întâmpla orice. Diferența de 24 de puncte poate dispărea în Qatar.

Mai avem 2 curse și 1 Sprint, adică 60 de puncte puse în joc. Oricare dintre cei trei poate fi campion, dar șansele cele mai mari cred că le au Norris și Verstappen. Piastri pare să fi renunțat sau pare să nu mai fie în forma de la începutul sezonului. Poate că ține de mentalitate, de curajul de a pilota mereu la limită, fără a te gândi că o greșeală te scoate complet din cursă.

Russell și-a asigurat locul 4 la general, cel mai bun al său din cariera de până acum. Hamilton ar putea fi întrecut de Antonelli, ceea ce ar fi o lovitură de imagine.

 

În clasamentul echipelor, Aston Martin ar putea termina pe penultimul loc. Sper că vor avea o mașină bună în 2026. Zvonurile spun că au sacrificat acest sezon pentru a dezvolta monopostul nou din 2026.

În rest, Ferrari și Red Bull se luptă pentru locul 3 general. Mercedes trebuie doar să fie constanți și nu pot pierde locul 2. Au un avans de 40 de puncte și mai sunt 60 în joc.

Următoarea cursă: Qatar pe 30 noiembrie, ora 18, cu Sprint pe 29 noiembrie, ora 16. Chivas organizează o vizionare specială la Naive, în Centrul Vechi, dacă vreți să vedeți cursa cu un cocktail în mână.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus