un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +

eMAG lucrează la un asistent AI de shopping și cum să vă înscrieți pe lista de așteptare pentru testare

25 Nov 2025  ·

TEHNOLOGIE  ·

11 comentarii

eMAG a prezentat planurile lor de viitor pentru un asistent AI de shopping, integrat direct în aplicația de mobil. A fost prezentat pe scurt tot la conferința de Black Friday, dar acea perioadă a fost destul de aglomerată pentru a mai vorbi și despre asta.

Asistentul AI se va lansa, oricum, în primele luni ale anului viitor. Din cum a arătat eMAG pe scurt, opțiunea din dreapta jos din meniul aplicației de mobil va deveni acest “e” care declanșează asistentul respectiv. Acesta va fi un AI antrenat pe întreg site-ul eMAG: produse, descrierea lor, manualele lor, review-uri, prețuri, retururi șamd, știind practic tot ce mișcă acolo.

Modelul va fi conversațional. Din ce mi-am dat seama, este gândit să rezolve într-un mod conversațional diverse scenarii precum:

➡️ Întrebări despre modul de operare al eMAG (cum se face un retur, care sunt posibilitățile de livrare etc)

➡️ Găsirea rapidă a produselor căutate, de genul “caut anvelope de iarnă pentru un Logan din 2022”, ca să nu mai pierzi tu timpul investigând ce-ți trebuie și apoi folosind filtrele din site.

➡️ Sugestii de cumpărături, la modul “caut cadou pentru o fată de 4 ani care este fan Frozen. Am un buget de 200 de lei”.

➡️ Automatizarea cumpărăturilor. Îi spui “mai comandă-mi mâncare de pisică” și asistentul probabil se uită în comenzile tale anterioare, alege aceeași mâncare, lansează comanda cu livrare la easybox-ul sau adresa ta default și îți spune apoi “na de aici, boss”.

Această ultimă funcție ar putea fi lansată ceva mai târziu decât celelalte. Cred că are nevoie de ceva testare și de fine tuning. Va da automat comanda sau doar va precompleta coșul și datele de livrare astfel încât tu doar să validezi totul cu un click final? Îți va sugera și alte produse, dacă tocmai este o ofertă bună la alt brand sau dacă este vreo campanie multi-deals?

 

(Ca idee, în exemplele de mai sus, eu nu sunt de acord că acele anvelope ar trebui instalate pe o mașină electrică doar pentru că se potrivesc ca dimensiuni. Electricele sunt mult mai grele decât o mașină normală. Ar trebui utilizate anvelope proiectate special pentru electrice, care sunt ranforsate suplimentar pentru acea greutate și sunt și mai silențioase. Mi-a plăcut însă că modelul AI știa că există mai multe echipări de Tesla Model 3.)

Oricum, această ultimă funcție ar putea fi binevenită. Eu, de exemplu, comand periodic de la eMAG anumite consumabile de casă precum saci de gunoi, cutii cu șervețele, saci de nisip etc. Mi-ar plăcea să pot spune rapid “mai comandă trei suluri de saci și 6 cutii de șervețele” și treaba să fie gata pentru că, în prezent, îmi ia ceva vreme fie să caut prin categorii aceste produse, fie să caut în comenzile anterioare după ce-am comandat atunci.

Nu se știe când va fi lansat acest asistent de shopping și nici dacă va avea un nume (Ema? Maggie? nu contează?). Momentan găsiți (sau poate doar unii) o astfel de opțiune în contul vostru eMAG, apare într-un mic carusel de bannere acolo, unde vă puteți înscrie pentru a fi anunțați când se pregătește de a fi pus în perioada de pre-încercare înainte de un test alfa sau ceva așa. Probabil prin martie. Merge și direct în pagina de Agentic Shopping, de fapt.

    11 comentarii

  1. Aha.
    Curatenie prin marketplace ca sa nu se mai vanda fake uri si produse cu descriere mincinoasa?
    Limitarea cenzurii cand lasi review la un produs?
    Facilitarea comunicarii cu un operator uman?

  2. Din lista aia pentru Elsa câte produse vin în 2 zile și altele după majoratul sărbătoritei?

  3. emag sunt deja de rahat, nu au call-center, mi-am anulat genius.

  4. Nobody wants this.

  5. Companii: am stricat search-ul cu produse sponsorizate care nu prea au legătură cu ce te interesează, marketplace cu fake-uri, imposibil de vorbit cu un operator când ai o problemă

    Tot companiile: facem un asistent AI care să te ajute să găsești ce căutai și am ascuns printre reclame și fake-uri!

  6. Cred ca au bagat deja in priza AI-ul, azi a reusit sa gaseasca ultima comanda data de BF.

  7. Anul viitor de black friday când vor trebui iar dezactivate unele funcționalități care consumă resurse ca să meargă site-ul, sper să fie prima chestie scoasă.

  8. Daca il fac tot aia de s-au ocupat de agentul de suport mai bine pleaca la sparanghel. In era AI vreau sa vorbesc cu cineva macar la nivel de chatgpt, nu sa fiu intrebat la fiecare pas daca vreau sa vad meniul principal si daca mi-a rezolvat problema, raspunsul fiind evident NU.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus