+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +
« Știrile zilei despre tehnologie – 9 octombrie 2025
Testat: SSD Kingston Fury Renegade G5 de 2 TB pe PCI-Express 5.0 atinge 14 GB/s citire și scriere »
9 Oct 2025 ·
AUTO ·
Compania Tesla este într-o criză puternică. Rezultatele financiare sunt slabe, vânzările fiind mai mici decât în trecut. Acțiunile par că trăiesc din wishful thinking.
Urmările se văd și la noi. Tesla nu mai vinde Model S și Model X în Europa. Deschiderea de Superchargere noi este amânată. Cel din Bacău cred că trebuia să fie gata de vreun an, iar acum este la categoria “poate în viitor”.
În aceste condiții, însă, Tesla lansează în anumite piețe un Model Y mai ieftin și un Model 3 mai ieftin. Se numesc “Standard”. Cele de până în prezent sunt redenumite în Premium și Performance. Le puteți vedea așa mergând pe Tesla.com/modely pe varianta americană a site-ului.
Update: în România a fost listat modelul Standard la 40.000 euro, cu 10.000 euro sub următorul model. În Europa are și oglinzi rabatabile.
Tesla va face reducerile de costuri eliminând de pe mașinile actuale diverse dotări pentru a-i reduce prețul, iar mie planul mi se pare bun. Mi se pare că elimină din dotările neesențiale, de fapt.
Modificările pe Model Y Standard includ:
Altfel spus, au eliminat din echiparea standard unele dotări care erau văzute ca fiind premium, precum scaune ventilate și încălzite, niște difuzoare, ecranul din spate șamd. Și poți trăi și fără lightbar în față și în spate.
Cum stă însă la aspectele principale:
🚗 Model Y Standard RWD: 516 km autonomie, 6,8 secunde pentru suta la oră, încărcare 250 kW, 40.000 USD preț de pornire
🚗 Model Y Premium RWD: 574 km autonomie, 5,4 secunde pentru suta la oră, încărcare 250 kW, 45.000 USD preț de pornire
și desigur mai sunt disponibile și variantele Premium AWD și Performance.
Altfel spus, 5000 de dolari în minus pentru modelul Standard. Mi se pare o diferență suficient de mare încât poate atrage noi clienți spre Tesla, dar și suficient de mică încât să facă upselling la variantele Premium. Vom vedea dacă le și iese planul. Momentan investitorii nu au primit bine noile mașini, acțiunile scăzând după anunțul lor.
Oamenii așteptau un model de 25.000 de dolari făcut probabil de la zero, nu un Model Y sau Model 3 cu dotări eliminate. Piața europeană ar avea nevoie mai degrabă de așa ceva. Și probabil mai așteaptă și Roadsterul promis în 2017, Robotaxi-ul prezentat recent și alte promisiuni făcute de-a lungul timpului.
O schimbare similară a fost implementată și pentru Model 3, care însă nu avea un lightbar care să fie eliminat. Modificările sunt însă similare:
Model 3 păstrează însă plafonul panoramic de sticlă, dar și farurile adaptive. Ca performanțe ar fi următoarele:
🚗 Model 3 Standard RWD: 516 km autonomie, 5,8 secunde pentru suta la oră, 37.000 USD
🚗 Model 3 Premium RWD: 584 km autonomie, 4,9 secunde pentru suta la oră, 42.500 USD
Cei de la Tesla au testat deja în Mexic un Model 3 simplificat și cred că aceste mașini ar putea fi lansate și în China. Speram să le spună Model Y Lite, ca la telefoane.
surse: comparații de pe site-ul US Tesla Model Y și Model 3, Connect.
« Știrile zilei despre tehnologie – 9 octombrie 2025
Testat: SSD Kingston Fury Renegade G5 de 2 TB pe PCI-Express 5.0 atinge 14 GB/s citire și scriere »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
09/10/2025 la 12:50 PM
Au reactionat destul de repede la conditiile din piata, spre deosebire de VAG, de ex, care are o masina rezonabila (ID1) anuntata pentru 2027, lol. Totusi, nu stiu daca e suficient. Un Model 2, ieftin, fara pretentii premium ar fi ideal.
09/10/2025 la 12:54 PM
In SUA li se spune Beggar Edition.
09/10/2025 la 1:10 PM
O masina mai plitisitoare ca Tesla nu exista, atat vizual cat si la interior.
Recunosc ca nu am condus dar nu ma atrage deloc si chiar ma uit la electrice pentru viitor plus ca fiind compania lui Musk o face si mai neatragatoare
09/10/2025 la 1:48 PM
Singura sansa a lui Tesla sa supravietuiasca viitorului este sa vanda brandul si fabricile Chinei. Degeaba testeaza apele Musk cu strategia de marketing. E prea tarziu. Fereastra de oportunitate s-a inchis de ceva vreme iar afinitatile lui politice au batut ultimul cui in coparseu.
Altfel, in opinia mea, nu poti pune in acelasi context brandul Tesla cu expresia “dotari premium”.
09/10/2025 la 2:02 PM
37.000$ model 3 si 40.000$ model Y?
09/10/2025 la 3:22 PM
Serios, îi place cuiva la vreo mașină lightbarul?
09/10/2025 la 10:30 PM
Doar cine îl are..
09/10/2025 la 4:20 PM
Nu stiu cat de mult a scazut vanzarea pentru Tesla, in q3 2025 au recuperat mult, aproape la nivelul q3 2024. daca se mentine trendul vor ajunge la sfarsit de an cu 98% fata de 2024. In plus profitul de la Superchargere incepe sa fie tot mai important, au tot maimulte statii.
09/10/2025 la 7:31 PM
Deci tu zici ca e ok sa creasca actiunile 2x la o crestere de profit de 7% YOY
09/10/2025 la 9:25 PM
Bine că nu au pus și ștergătoare manuale.
10/10/2025 la 4:30 PM
bine ca nu le-au eliminat
09/10/2025 la 11:28 PM
Nu vad nici un motiv ca model trei sa nu fie usurat de vreo 200-300kg de echipamente si dotari neesentiale. Ar fi buna chiar o dereglementare in domeniul auto atat un sua cat si in UE. Eu sunt ok cu standardele de securitate din 1970. Sa fie optional aproap tot, sa hotarasca piata dotarile si nivelul de securitate.
10/10/2025 la 7:58 AM
Pai daca esti ranit intr-un accident, sa ai trecut pe permisul de conducere :” a se opera si trata la standardele din 1970.”
10/10/2025 la 8:23 AM
Vand cd-player mp3 Pioneer, 4x50W cu radio AM, FM, DAB si telecomanda, compatibil cu Tesla Standard
10/10/2025 la 9:21 AM
Legat de plafonul de sticla, ca sa treci la un plafon din tabla trebuie foarte multe ore de munca, regandit tot plafonul dpdv structural. Apoi adaugi milioanele de dolari in costurile pentru matrite (sunt cel putin 10-20 de piese in plus). Apoi adaugi timpi la montaj, sudura, logistica, modificarea uzinei pentru asamblare. Apoi trebuie sa refaci toate testele de crash si omologare. Si in final greutatea in plus, cateva kg bune probabil.
Personal nu o vad ca pe o cheltuiala care merita facuta.
Acum, pentru intreaga lista de dotari scoase, nu pare ca au taiat pe bune 10.000 euro, conform site-ului din Romania (inclusiv cu timpii redusi de montaj), ci mai degraba au luat in calcul un profit mai mic in ideea ca vor vinde mai multe masini, in special flote.
Cred ca e o idee buna varianta standard, sa iei un SUV electric cu 36.500 euro (rabla) nu suna rau.
10/10/2025 la 9:55 AM
E mai grea masina cu plafon de tabla decat de sticla? Romanul s-a nascut si inginer, pe langa poet.
10/10/2025 la 10:10 AM
Scuze, ai dreptate. In majoritatea cazurilor, e mult mai greu plafonul de sticla. Sunt mici exceptii totusi, unde diferenta de greutate e neglijabila. Am ramas in minte cu plafonul de policarbonat, care e intr-adevar mai usor.
Insa restul afirmatiilor mele raman in picioare, poetule. :D
10/10/2025 la 9:25 AM
Oglinzi rabatabile manual? Pe bune?
Optiunea de oglinzi incalzite si rabatabile electric e dotare standard chiar si pe cele mai ieftine masini de la alti producatori.
Abia astept sa vad o tesla din asta in parcare, cu soferul abia urcat si sa coboare geamul pentru a-si rabata oglinda! :)))
10/10/2025 la 9:58 AM
Eu nu rabatez niciodata oglinzile la masina. Nu am nevoie. Drept e ca nici nu am SUV sau alt tanc care sa nu incapa in parcare.