+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
« Știrile zilei despre tehnologie – 3 octombrie 2025
Tabletele de 9 inci revin! Xiaomi lansează o tabletă mică și performantă cu Android »
Un pic ciudat să aduci îmbunătățiri atât de rapid după lansare, dar aceasta a fost metoda Tesla de-a lungul timpului. Au făcut schimbări când le-au dezvoltat, nu musai la jumătatea ciclului de viață, cum se face uzual un facelift.
Pe Model 3 au introdus camera față pe care o montaseră deja pe Model Y. Asta este de mare ajutor în special la parcare, atunci când tragi la o bordură înaltă sau bolard sau altceva periculos.
Comunicatul mai spune și:
🚗 O nouă manetă indicatoare de înaltă precizie asigură un control fără efort în timpul condusului.
🚗 Acumulatoare îmbunătățite, cu celule cu densitate mai mare, care oferă mai multă energie. Împreună cu eficiența de top în domeniu, proprietarii pot beneficia de o autonomie și mai mare în condiții de utilizare reale.
Eu cred că Tesla n-ar fi făcut aceste schimbări dacă vânzările nu s-ar fi prăbușit în mai toate piețele mari. Când ai însă un șef care se bagă în politica statelor și mai iei și decizii ciudate precum eliminarea manetei de semnalizare, ceva trebuie schimbat pentru ca clienții să dea mai puțin din nas. Și se pare că șeful nu se dă dus deloc de acolo, așa că au reintrodus maneta de semnalizare.
Autonomia este binevenită. 750 km WLTP este remarcabil, o bornă importantă, la fel și 716 km pe versiunea AWD.
Și Model Y trece printr-un upgrade important de autonomie. Mașina mi se pare că arată foarte bine, chiar futurist. Sunt tot mai multe prin București, dar Model Y s-a lansat la începutul acestui an cu câteva probleme (dincolo de cea numită Musk…):
Și se pare că reacția potențialilor clienți a fost că restul îmbunătățirilor (lumini interioare, izolare fonică mai bună, suspensii mai bune) nu sunt suficiente pentru a face upgrade. Am vorbit cu un proprietar de Model Y nou care a condus și Model Y vechi și îmi spunea că se cunoaște diferența semnificativă în bine la suspensii și izolare fonică, dar pe piață Model Y nu a convins din prima.
Cel mai bine se vede asta din statisticile de înmatriculare. Dacă ani de zile în România Model Y era în avantaj, în ultimele luni Model 3 a fost cel care se vindea chiar și de două ori mai bine. Explicația este simplă, un Model 3 LR AWD putea fi luat chiar și cu 5k-10k euro mai puțin decât un Model Y LR AWD, în funcție de ofertă și mașini date mai ieftin pentru că sunt deja în stoc.
Așa că acum Model Y Long Range cu tracțiune integrală oferă 629 km valoare estimată, față de cei 586 km anterior autonomie. Totuși, departe de cei 750 km de pe Model 3 tracțiune spate, un alt motiv pentru care vânzările se îndreaptă în acea direcție.
În septembrie, în România au fost înmatriculate 50 de Model 3 și 52 de Model Y, iar în august raportul a fost de 84 Model 3 la 37 de Model Y. Cred că sunt acum niște cumpărători care-și bagă unghia în gât că nu au luat mașina cu autonomie crescută, dar asta este metoda Tesla. Anunță peste noapte îmbunătățiri și nu știi dinainte un calendar de upgrade-uri.
Tot Tesla spune că are în dezvoltare mai multe Supercharger-uri în România, la Galați, Arad, Târgu Mureș și București Militari (la Hornbach), dar planuri au mai avut și le-au oprit când au scăzut vânzările și bugetele. Nu prea mai contează așa mult. Din ce-am observat eu, Petrom a instalat stații de mare putere în foarte multe benzinării. Dacă înainte nu era vreo problemă să încarci la drumuri lungi prin țară, acum e chiar pe alese.
« Știrile zilei despre tehnologie – 3 octombrie 2025
Tabletele de 9 inci revin! Xiaomi lansează o tabletă mică și performantă cu Android »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
03/10/2025 la 12:05 PM
Cu următorul upgrade mașinile de la Tesla te vor duce unde vor ele, nu unde vrei tu
03/10/2025 la 12:51 PM
O sa primesti mesaje pe ecran: “Ai depasit termenul de plata a ratei cu doua zile, puterea masinii a fost limitata la 75%; autonomia masinii a fost limitata la 50%. Te rugam sa efectuezi plata cat mai repede pentru a te putea bucura in continuare de toate beneficiile!”(dupa care 30 de secunde reclame)
03/10/2025 la 1:29 PM
“O nouă manetă indicatoare de înaltă precizie” imi place inovatia continua.
03/10/2025 la 2:33 PM
Deci maneta asta este atat de precisa incat atunci cand dai de ea in jos semnalizeaza stanga. Si mai impresionant este ca atunci cand dai de ea in sus semnalizeaza dreapta.
03/10/2025 la 2:11 PM
@nwradu .. de ce zici preț mult mai mare?
Am cumpărat Y LR AWD 2023 (alb cu interior negru) cu Rabla de atunci(10.000 eur) și a costat 43.000 Eur (adică 53.000 Eur preț normal).
Azi e la același preț … 52990 Eur.
Nici SR RWD sau LR RWD nu au avut preturile schimbate fata de vechea generație…
Deci, de ce zici că sunt mult mai mari?