un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Mașini electrice: de ce Hyundai Inster pare a fi un succes în România

2 Oct 2025  ·

AUTO  ·

11 comentarii

110 Hyundai Inster au fost înmatriculate în România în luna august și alte 77 în septembrie. Foarte multe, așa că am fost curios să descopăr mai multe despre acest model.

Inster este o mașină mică și electrică, în segmentul A, gândită în principal pentru mediul urban. Este un concurent pentru Dacia Spring și pentru BYD Dolphin Surf și Fiat 500e.

Am văzut câteva prin București și mereu mă amuză dimensiunile lor. Inster pare o mașină prea îngustă față de cât de lungă și înaltă este. De fapt are 1,61 metri lățime și 3,82 metri lungime și 1,57 metri înălțime, dar… nu știu, e ceva la proporțiile ei care mă surprinde mereu.

Arată ca mai jos:

Și în interior:

Este vândută în două variante de propulsie electrică, standard și long range, iar specificațiile ar fi acestea:

  • Baterie: standard 42 kWh / long range 49 kWh
  • Putere: standard: 71 kW sau 97 CP / long range 84 kW sau 115 CP
  • Autonomie mixtă: standard 327 km/ long range 370 km
  • Autonomie urbană: standard 473 km/ long range 512 km
  • Viteză maximă: standard 140 km/h / long range 150 km/h
  • 0-100 km/h: standard : 11,7 s / long range 10,6 s

Are o autonomie destul de mare, chiar și pe bateria de 42 kWh. Este până la urmă o mașină mică de oraș, gândită pentru deplasări urbane sau naveta din localități din preajmă, cu 1-2 pasageri și bagaje stil cumpărături.

Merge și la drum lung, la o adică. Site-urile oficiale sunt cam slab făcute, dar înțeleg că standard are încărcător AC 11 kW, dar opțional poți configura mașina și cu încărcător DC la 120 kW, pentru încărcare mai rapidă. De asemenea, Inster are 5 ani garanție fără limită de kilometri, iar bateria are garanție de 8 ani sau 160.000 km, ca pe Tesla.

În interior are un bord electronic de 10 inci și un ecran central la fel de mare. Sistemele de asistență includ Smart Cruise Control cu stop&go, tot felul de avertizări la trafic perpendicular, bicicliști, pietoni etc, camere surround și asistență la parcare.

Prețurile încep de la 21.500 de euro pentru varianta de bază. Cel mai ieftin long range este 23.000 de euro. Urcă până la 27.000 de euro, în funcție de dotări. Dl Țiriac se jură că-ți vinde mașini cu prețurile de mai jos:

Din acestea se poate scădea tichetul Rabla Plus de 3700 euro.

Este remarcabil că pe la 20.000 de euro este și prețul de listă pentru Dacia Spring, dar de 65 CP și 227 km autonomie mixtă. Când o privești așa, înțelegi de ce chiar și cel mai ieftin Inster este o ofertă mult superioară Daciei Spring, care are nevoie urgentă de specificații mai bune sau prețuri mai mici.

Avantajul Daciei Spring este că mai dă Renault încă 3700 de euro discount pe lângă tichetul Rabla Plus, cel puțin în această perioadă, ceea ce îi duce prețul pe la 12.000-13.000 de euro. Țiriac Auto, DAB sau alți dealeri Hyundai nu știu dacă mai dau vreun discount față de prețurile oficiale.

Chiar și așa, însă… 110 Inster înmatriculate în august și 77 în luna septembrie. Prin comparație, 3 Spring în august și 14 în septembrie.

    11 comentarii

  1. Mie, la exetrior, îmi place mai mult Springul.

    Puteai să dai și link-ul de la autocritica
    https://www.autocritica.ro/eurocharge-2025/hyundai-inster-test-de-5-000-km-in-alpi-consum-autonomie-costuri/

    • Iti place mai mult cum arata Spring-ul ala nou?
      Ca mie mi se pare o involutie totala fata de prima versiune… cel putin la exterior.

  2. Doar Fiat Multipla e mai urata decat asta.

  3. Spring la 13k de euro mi se pare exagerat de scumpă. Mașina este produsă în China integral.

    Reportaj despre noul Renault 5 când?

  4. Mie imi place mult Renault 5 – e in jur de 30000 € o varianta medie (cel putin atat era prin iunie – fara Rabla). Anul viitor vreau sa-mi cumpar o electrica strict pentru oras si am de ales, deocamdata, intre Renault 5 si Hyundai Inster. Voi vedea.

    • Renault 5 e 20600 euro cu rabla, 30000 e modelul de top si are si recenzii mai bune.

  5. Dovada ca daca vii cu o masina decenta ca pret si autonomie, nu conteaza cum arata, tot se vinde :D

  6. urat arata , zici ca are ochi de robot

  7. Parcă e un Tico produs de Ikea.

  8. Ce arata comentariile de mai sus: romanul vrea o masina electrica de oras, mica, ieftina si care sa aduca putin a Bugatti Chiron.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus