+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
110 Hyundai Inster au fost înmatriculate în România în luna august și alte 77 în septembrie. Foarte multe, așa că am fost curios să descopăr mai multe despre acest model.
Inster este o mașină mică și electrică, în segmentul A, gândită în principal pentru mediul urban. Este un concurent pentru Dacia Spring și pentru BYD Dolphin Surf și Fiat 500e.
Am văzut câteva prin București și mereu mă amuză dimensiunile lor. Inster pare o mașină prea îngustă față de cât de lungă și înaltă este. De fapt are 1,61 metri lățime și 3,82 metri lungime și 1,57 metri înălțime, dar… nu știu, e ceva la proporțiile ei care mă surprinde mereu.
Arată ca mai jos:
Și în interior:
Este vândută în două variante de propulsie electrică, standard și long range, iar specificațiile ar fi acestea:
Are o autonomie destul de mare, chiar și pe bateria de 42 kWh. Este până la urmă o mașină mică de oraș, gândită pentru deplasări urbane sau naveta din localități din preajmă, cu 1-2 pasageri și bagaje stil cumpărături.
Merge și la drum lung, la o adică. Site-urile oficiale sunt cam slab făcute, dar înțeleg că standard are încărcător AC 11 kW, dar opțional poți configura mașina și cu încărcător DC la 120 kW, pentru încărcare mai rapidă. De asemenea, Inster are 5 ani garanție fără limită de kilometri, iar bateria are garanție de 8 ani sau 160.000 km, ca pe Tesla.
În interior are un bord electronic de 10 inci și un ecran central la fel de mare. Sistemele de asistență includ Smart Cruise Control cu stop&go, tot felul de avertizări la trafic perpendicular, bicicliști, pietoni etc, camere surround și asistență la parcare.
Prețurile încep de la 21.500 de euro pentru varianta de bază. Cel mai ieftin long range este 23.000 de euro. Urcă până la 27.000 de euro, în funcție de dotări. Dl Țiriac se jură că-ți vinde mașini cu prețurile de mai jos:
Din acestea se poate scădea tichetul Rabla Plus de 3700 euro.
Este remarcabil că pe la 20.000 de euro este și prețul de listă pentru Dacia Spring, dar de 65 CP și 227 km autonomie mixtă. Când o privești așa, înțelegi de ce chiar și cel mai ieftin Inster este o ofertă mult superioară Daciei Spring, care are nevoie urgentă de specificații mai bune sau prețuri mai mici.
Avantajul Daciei Spring este că mai dă Renault încă 3700 de euro discount pe lângă tichetul Rabla Plus, cel puțin în această perioadă, ceea ce îi duce prețul pe la 12.000-13.000 de euro. Țiriac Auto, DAB sau alți dealeri Hyundai nu știu dacă mai dau vreun discount față de prețurile oficiale.
Chiar și așa, însă… 110 Inster înmatriculate în august și 77 în luna septembrie. Prin comparație, 3 Spring în august și 14 în septembrie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
02/10/2025 la 6:23 AM
Mie, la exetrior, îmi place mai mult Springul.
Puteai să dai și link-ul de la autocritica
https://www.autocritica.ro/eurocharge-2025/hyundai-inster-test-de-5-000-km-in-alpi-consum-autonomie-costuri/
02/10/2025 la 9:25 AM
Iti place mai mult cum arata Spring-ul ala nou?
Ca mie mi se pare o involutie totala fata de prima versiune… cel putin la exterior.
02/10/2025 la 8:03 AM
Doar Fiat Multipla e mai urata decat asta.
02/10/2025 la 8:36 AM
Spring la 13k de euro mi se pare exagerat de scumpă. Mașina este produsă în China integral.
Reportaj despre noul Renault 5 când?
02/10/2025 la 8:48 AM
Mie imi place mult Renault 5 – e in jur de 30000 € o varianta medie (cel putin atat era prin iunie – fara Rabla). Anul viitor vreau sa-mi cumpar o electrica strict pentru oras si am de ales, deocamdata, intre Renault 5 si Hyundai Inster. Voi vedea.
02/10/2025 la 11:40 AM
Renault 5 e 20600 euro cu rabla, 30000 e modelul de top si are si recenzii mai bune.
02/10/2025 la 9:12 AM
Dovada ca daca vii cu o masina decenta ca pret si autonomie, nu conteaza cum arata, tot se vinde :D
02/10/2025 la 1:11 PM
urat arata , zici ca are ochi de robot
02/10/2025 la 1:58 PM
Parcă e un Tico produs de Ikea.
02/10/2025 la 2:17 PM
Ce arata comentariile de mai sus: romanul vrea o masina electrica de oras, mica, ieftina si care sa aduca putin a Bugatti Chiron.
02/10/2025 la 2:34 PM
Nu a spus nimeni că o vrea =))