+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage +
Cursa din Mexic a fost încă una în care liderul ei, adică Norris, a pilotat fără cusur și fără a fi amenințat în vreun fel din spate. Adevărata cursă a fost cea de la locul 2 inclusiv în jos.
Oricum, după un start cu peripeții și alte depășiri discutabile, cursa din Ciudad de Mexico rămâne pentru mine mai degrabă una controversată prin deciziile arbitrilor, decât prin ce s-a întâmplat în clasamente. Clasamentele generale, de fapt, mai mult s-au complicat, prefigurând un final de sezon foarte disputat.
Aici vreau să zic ceva despre Practice 1, unde mai mulți piloți din campionat au fost înlocuiți de piloți din campionatele inferioare, ca să testeze și ei monoposturi de Formula 1. I-am văzut astfel pe Pato O’Ward pilotând pentru McLaren, pe Paul Aron, care l-ar putea înlocui pe Colapinto în 2026, pentru Alpine, și alte nume care poate în viitor vor fi în Formula 1.
Faza amuzantă a fost la Red Bull, unde a testat și Arvid Lindblad – care a fost mai rapid decât Yuki Tsunoda. Pur și simplu nu pare sezonul lui Tsunoda.
Aici la finalul lor Lando Norris a făcut un tur extraordinar, luând pole position fără drept de apel. În spatele său urmau la start Leclerc, Hamilton, Russell, Verstappen, Antonelli și Piastri.
După așa un tur de calificare, mă așteptam ca Norris să domine autoritar cursa, cap-coadă, iar în spatele său să fie bătălia reală. Am fost de asemenea plăcut impresionat de clasarea 2-3 a celor de la Ferrari.
1️⃣Norris a dominat autoritar cursa, cap-coadă, iar în spatele său s-a dat bătălia reală. La final, Norris a câștigat o cursă în care a condus fiecare tur, luând puncte prețioase și depășindu-l pe Piastri în clasamentul general, dar ce-i drept cu un punct.
În spatele său au fost probleme. Imediat după start, Hamilton a trecut de Leclerc, iar o înghesuială într-un viraj a făcut ca mai mulți piloți să iasă în afara circuitului. Printre ei, Leclerc, care a tăiat o curbă și a ajuns pe locul 1, cedând apoi locul dobândit nesportiv lui Norris… dar nu și locul 2 lui Hamilton. 2️⃣Leclerc a rămas pe locul 2 tot restul cursei, de altfel. Puteți vedea aici și aici reluarea startului.
Câteva tururi mai târziu, Verstappen l-a depășit cinstit pe Hamilton și cei doi aproape s-au lovit într-un viraj în care Verstappen avea interiorul și trecuse cu roata de roata lui Hamilton, caz în care conform regulamentelor ar fi avut prioritate. Hamilton a ieșit oricum un pic în afara circuitului în virajul următor, iar arbitrii au considerat că nu a intrat la loc într-un mod corespunzător, așa că l-au penalizat 10 secunde. Reluare aici. Britanicul a terminat pe locul 8. Mie pedeapsa mi s-a părut prea dură, în special având în vedere că alți piloți nu au fost pedepsiți cum trebuie pentru tăierea curbelor.
După două schimburi de pneuri și alte incidente minore, Verstappen se apropia din nou de Leclerc și părea că-l va depăși pentru locul 2. Cu două tururi înainte de final, însă, un Virtual Safety Car a neutralizat cursa și 3️⃣Verstappen a rămas pe locul 3, deși pe merit ar fi ajuns pe treapta superioară a podiumului.
În spatele său, surpriza a fost că Bearman a ajuns pe locul 4, cea mai bună clasare a sa de până acum. 4️⃣Bearman a pornit bine, a profitat de problemele altora de la start și a terminat sus. 5️⃣Piastri, care a urcat de pe 7 pe 5, nu a reușit să treacă de el, iar apoi au urmat Antonelli și Russell pentru Mercedes.
Mercedes a făcut o altă manevră ciudată. La un moment dat, ordinea era Bearman, Antonelli și Russell. Russell a zis pe radio că vrea ca Antonelli să-i cedeze locul, ca să-și încerce și el puterile cu Antonelli. Echipa s-a gândit vreo 5 tururi înainte de a ordona asta, iar Russell a trecut în față, dar avea deja pneurile tocite și nu a putut trece de Bearman. În cele din urmă, britanicul a făcut un gest fair-play foarte bun, lăsându-l pe Antonelli să treacă la loc în fața sa.
Transmisiunea TV a fost slabă. Se luptau pe circuit Verstappen cu Hamilton și transmisiunea ne arăta reluarea startului în acest timp. Au comutat înapoi pe lupta live după vreo 20 de secunde. Similar, Sainz a abandonat cu vreo două tururi înainte de final, dar nu a fost arătat pe transmisiunea TV. Nici nu am văzut unde anume a abandonat sau de ce.
The Good:
The Bad:
Norris ia conducerea clasamentului general cu un punct în plus față de Piastri. Mai sunt 4 curse și 2 sprinturi de disputat, sunt șanse pentru toți, dar Piastri pare ieșit din formă, pe când Norris este mai agresiv ca niciodată pe circuit și pare că are sete de afirmare, de victorie.
Problema este că victoria lui Norris doar apropie piloții și le dă șanse tuturor. Dacă ar fi luat Piastri 25 puncte, poate că am fi putut considera deja încheiat campionatul. Așa, Norris, Piastri și Verstappen au toți șanse la titlu, iar Norris și Verstappen par în formă foarte bună pentru finalul de sezon.
În clasamentul constructorilor, Ferrari trece cu un punct în fața Mercedes pe locul doi. Cred că Mercedes va pierde locul doi. Ferrari are doi piloți care acum aduc constant puncte, iar circuitele rămase par să le fie favorabile. Red Bull este de asemenea foarte aproape ca punctaj.
Avem Norris vs Piastri vs Verstappen la piloți și Ferrari vs Mercedes vs Red Bull la echipe, toți cu șanse oarecum egale de a ieși în față.
Următoarea cursă: 9 noiembrie, ora 19, în Brazilia. Avem și cursă Sprint pe 8 noiembrie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
28/10/2025 la 12:06 PM
Sa spui ca te uiti la Formula 1, sa ai articole pe acest subiect si sa scrii ca hamilton a primit penalizare pentru ca nu a reintrat pe unde trebuia, nu demonstreaza decat ca MAXIM te uiti la rezumatele de 3 minute de pe youtube.
Si pe Sainz l-au aratat in cadre largi ale circuitului, tocmai ca sa nu intrerupa imaginile cu bataliile dintre lec-max/bear-piastri…….
28/10/2025 la 5:00 PM
E ca si cum ai avea blog si nu te deranjezi sa citesti comentariile.
28/10/2025 la 5:17 PM
cand si sponsorul (care de obicei vrea expunere, nu continut) articolelor renunta.. nu prea mai ai asteptari de la relatarile (nu prea stiu cum sa le numesc) astea
28/10/2025 la 8:04 PM
Unele lucruri le a mai corectat in articolele legate de formula 1. Poate o sa faca asta si acum. Dar 100% nu se uita la curse.
28/10/2025 la 1:09 PM
Nici schimbarea la loc Russel – Kimi nu a fost asa cum e descrisa. Russel a stat multe tururi la 2 secunde de Bearman (mai departe decat statea Kimi) si a dat locul inapoi doar dupa ce si el si Kimi au fost depasiti de Piastri.
28/10/2025 la 2:44 PM
Era si o rezolutie in asteptare pt MAX pt niste mizerii facute dar alea nu le au mai luat in calcul…