un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage +

Formula 1 în Texas: Verstappen are de acum șanse reale la titlul mondial

20 Oct 2025  ·

AUTO  ·

Spune-ți părerea

Verstappen a devenit al treilea pilot cu șanse serioase la titlul mondial în acest an, fiind la o diferență mică în spatele lui Piastri și Norris. Cu 5 mari premii până la final și văzând forma în care s-a prezentat în anterioarele 5 curse, chiar are șanse reale. Ce răsturnare de situație ar fi și asta, nu?

Cursa din Austin a fost interesantă, dar, ca de obicei acolo, a fost una disputată pentru locul 2. Verstappen a condus cap-coadă fără nici o emoție, evenimentele importante având loc în spatele său. Și Sprintul a fost tensionat, cele două McLaren-uri eliminându-se reciproc.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Russell a semnat cu Mercedes un contract nou. El spune că este pe mai mulți ani. Mercedes păreau reticenți în a semna pe mai mulți ani pentru că l-ar fi vrut pe Verstappen la ei, în caz că olandezul este nemulțumit de monopostul Red Bull din 2026.

Nu au cum să renunțe la Antonelli, care pare pilotul lor de termen lung acum, așa că Russell părea mereu în pericol de a fi cel eliminat. Cred, însă, că echipa a realizat că șansele ca Verstappen să se mute sunt mai mici sau pur și simplu își asumă despăgubirile dacă se întâmplă asta.

SPRINTUL

Sprintul în Texas a început tare: Hulkenberg l-a lovit pe Piastri, care l-a lovit pe Norris, iar cei doi piloți McLaren au abandonat după primele viraje.

1️⃣Verstappen l-a câștigat fără probleme, iar în spatele său au venit 2️⃣Russell și 3️⃣Sainz. Albon, al doilea pilot Williams, s-a clasat pe locul 6. Părea că Mercedes și Williams sunt în formă pe acest circuit; asta o să se schimbe însă în cursa efectivă.

CALIFICĂRI

La start urmau să fie aliniați Verstappen, Norris, Leclerc, Russell, Hamilton și Piastri. Părea încă o cursă în care Norris este din nou mai bine poziționat pentru a recupera puncte de la Piastri.

Tsunoda urma să plece de pe locul 13, deși devenise clar că Red Bull are cel mai performant monopost de pe circuit. Unde ar fi fost echipa astăzi cu doi piloți capabili să strângă multe puncte?

CURSA

Cum am spus deja, 1️⃣Verstappen a plecat bine și a condus de la cap la coadă. A câștigat cu 7 secunde avans, dar fără a fi vreodată în pericol, nici măcar la schimbul de anvelope. A avut pole position și victorie în Sprint, pole position și victorie în cursă, după ce a condus în fiecare tur.

Verstappen pe podium, cu trofeul de câștigător în Texas.

Olandezul a recuperat foarte mult în ultimele curse. După pauza de vară, a luat 3 victorii în cele cinci curse desfășurate, plus o victorie de sprint, plus locul 2 în celelalte două curse. A luat 119 puncte din cele 133 disponibile în această perioadă, în timp ce Norris și Piastri mult mai puțin.

În plus, Verstappen a părut că are stofă de campion mondial prin felul categoric în care a pilotat în aceste cele mai recente 5 curse. Din cele 5 victorii ale sale din 2025, 3 sunt din această perioadă. În schimb, Piastri și Norris au părut șterși.

În prea multe scandaluri interne și mici incidente de cursă și “papaya rules”, ritmul McLaren s-a degradat un pic. Acum, în Texas, McLaren-urile nu au mai părut forța de la începutul sezonului.

Întrecerea adevărată în această cursă a fost pentru locul 2, între Norris și Leclerc. A câștigat-o 2️⃣Norris, cu un monopost superior. Norris, de altfel, pare bătăios și dornic de afirmare. A fost urmat de 3️⃣Leclerc și de 4️⃣Hamilton, care nu a făcut ceva memorabil în această cursă, dar per total a fost un weekend bun pentru Ferrari, cunoscându-se o creștere generală a formei echipei.

5️⃣Piastri, care nu a părut foarte inspirat, a terminat pe locul 5, urmat de Russell.

Ferrari mi s-au părut în continuare iresponsabili pe strategie. Leclerc, pe softuri, i-a ținut piept lui Norris cât de mult a putut. Era evident că Norris era mai rapid, dar scopul lui Leclerc a fost să întârzie cât de mult poate să fie depășit pentru ca Norris să tocească pneurile în urma sa și deci să nu se distanțeze mult după ce-l depășește.

Odată ce Norris a depășit, pe la mijlocul cursei, Leclerc trebuia retras imediat la boxe pentru schimb, având pneurile foarte degradate. Este o manevră clasică, am văzut-o de multe ori făcută așa. În schimb, Ferrari l-a mai lăsat pe Leclerc pe circuit încă un tur, pierzând vreo 2 secunde cu acele pneuri, timp în care Hamilton s-a apropiat mult de acesta, a vrut să-l depășească, erau să se lovească între ei și… Leclerc a fost chemat la boxe. Întârzierea asta i-a costat pe amândoi măcar câteva secunde în total și putea să se încheie cu un acroșaj între piloții echipei.

Mercedes și Williams păreau echipe rapide pe acest circuit. În calificări, însă, Albon s-a clasat în spate după ce turul său rapid a fost descalificat. În cursă, Sainz l-a acroșat pe Antonelli într-un viraj, Sainz abandonând într-un moment în care părea pe val, venind și după un loc 3 în Sprint. Albon a terminat pe 14. Antonelli, după acroșaj, a rămas ultimul pe circuit și a urcat până pe 13 la finalul cursei, dar fără puncte.

Tsunoda a fost principalul beneficiar al acroșajului Sainz-Antonelli, japonezul terminând pe locul 7. Circuitul din Austin este foarte lat și nu a fost nevoie de un Safety Car pentru a extrage mașina lui Sainz de pe margine, ci doar de un VSC. Sunt curios dacă s-ar fi schimbat ceva la top dacă s-ar fi compactat atunci plutonul, dar sub VSC se păstrează distanțele dintre piloți și Verstappen a rămas confortabil în față.

The Good:

  • Verstappen și, cel mai probabil, echipa Red Bull pentru ce upgrade-uri o fi adus monopostului, care funcționează.
  • Ferrari pentru locurile 3-4, peste așteptări. Hamilton a trecut de 5000 de puncte luate în întreaga carieră.

The Bad:

  • Piastri a părut neinspirat.
  • Alpine s-au clasat pe locurile 17 și 19.
  • Sainz pentru o manevră neinspirată, pe un circuit pe care părea că evoluează bine.

CLASAMENTE

În clasamentul general, trei piloți au peste 300 de puncte. Piastri are un avantaj de 14 puncte față de Norris și de 40 de puncte față de Verstappen. Cu 5 curse și 2 sprinturi rămase de disputat, orice se poate întâmpla.

De exemplu, un abandon al lui Piastri concomitent cu o victorie a lui Verstappen ar reduce substanțial diferența între piloți. Urmează circuite pe care Verstappen a avut în general rezultate bune și pe care monopostul Red Bull actual pare favorizat. Nu m-ar mira ca titlul mondial să se decidă în ultima cursă, cea din Abu Dhabi.

În clasamentul echipelor, practic Verstappen de unul singur ar putea întrece echipa Ferrari. Tsunoda a adus 28 de puncte echipei, Verstappen pe celelalte 304. Red Bull ar putea trece de Ferrari în curând, ceea ce pe la început de sezon părea greu de crezut.

Următoarea cursă: Mexic pe 26 octombrie, la ora 22.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus