un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Facelift pentru Dacia Logan, Sandero, Jogger și Spring, cu noi faruri, motoare, padele pe volan și alte îmbunătățiri

6 Oct 2025  ·

AUTO  ·

9 comentarii

Circulau mici zvonuri, dar astăzi dimineață Dacia a anunțat dintr-o dată un facelift pentru modelele Sandero, Logan, Jogger și chiar și pentru micuțul Spring, care primește motoare mai puternice. Duster și Bigster rămân neschimbate, generațiile actuale fiind oricum destul de noi.

Uitați ceva interesant: Sandero a fost cel mai vândut automobil în Europa în 2024, în jur de 309.000 unităti, iar două treime dintre acestea, deci vreo 200.000, au fost Sandero Stepway!

Interesantă este noua semnătură luminoasă a mașinilor, adică noile faruri și stopuri. Simt că am trecut prin multe litere ale alfabetului și acum am ajuns la T inversat, adică farurile arată așa:

Iar stopurile arată astfel pe Sandero:

Și pe Jogger:

De remarcat că Loganul nu a primit același upgrade la stopuri, nu știu de ce, ci doar în partea frontală.

Oricum, după Y-uri, C-uri și alte forme care conduceau vizual la sigla Dacia din partea frontală, acum grila este una formată din puncte, exact ca acel punct “sărit” din blocurile optice. Aceleași puncte se găsesc și în partea de jos a mașinii.

Uitați toate fotografiile oficiale.

LOGAN

SANDERO

SANDERO STEPWAY

JOGGER

Materialul din jurul proiectoarelor și carenajul roților este acel Starkle introdus odată cu noul Duster, un material făcut și cu plastic reciclat, cu un aspect cu ușoare picățele albe și care este nevopsit. Avantajul său este că eventualele zgârieturi nu au ce vopsea să ia sau ce aspect să strice.

Tot ca aspect exterior, îmi place mult noua vopsea galbenă disponibilă pentru Sandero, Sandero Stepway și Logan, se numește Amber Yellow. Noi jante au fost introduse, plus antenă de tip aripă de rechin, în funcție de dotări.

În interior găsim același design cu T inversat și pe gurile de ventilație. Materialul textil din interior este unul mai rezistent, iar în echiparea Journey este disponibil unul denim.

Sistemul multimedia a fost îmbunătățit cu un nou ecran de 10 inci în centru și o nouă interfață pentru bordul electronic de 7 inci, probabil asemănătoare cu ce am văzut pe noul Bigster. Există conectivitate wireless pentru Android Auto și Apple Carplay, plus sistem audio cu 6 difuzoare.

Pe consola centrală apare un încărcător wireless de telefon. Alte dotări disponibile includ faruri automate, camere video cu multi-view și oglinzi rabatabile electric. Sistemele de siguranță includ frânare automată de urgență.

Mai interesant este că pe motorizările automate Hybrid 155 și Eco-G 120 a fost introdus un nou E-Shifter, cum îi zice Dacia, iar pe Eco-G 120 Dacia are acum padele pe volan.

Acestea sunt și noile motorizări disponibile, dar nu chiar pe toate modelele. Avem așa:

🚗 Hybrid 155: introdusă prima oară pe Bigster, motorizarea aceasta are un motor 1,8 litri pe benzină de 109 CP și motoare electrice de 50 CP cu o baterie de 1,4 kWh, cutie automată.

În total 155 CP, dar este disponibil doar pe Jogger și pe Sandero Stepway.

🚗 Eco-G 120: un motor benzină+LPG într-o configurație de 1,2 litri, 3 cilindri, 120 CP.

Motorul acesta este cu 20 CP mai puternic decât generația anterioară și Dacia a montat și rezervor mai mare de gaz, aproximativ 50 de litri.

Este disponibil pe Logan, Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Duster, iar autonomia totală cu o încărcare completă benzină și LPG este de aproximativ 1500 de kilometri.

🚗 TCe 100: motorul TCe 90 este înlocuit acest motor care oferă 10 CP în plus, pentru un total de 100 CP.

Sandero și Logan rămân disponibile și cu motorul SCe 65, care oferă cel mai mic preț.

SPRING

În ce privește modelul electric din gama Dacia, primește un upgrade pentru a face față concurenței de la BYD Dolphin Surf, Hyundai Inster și altele. Upgrade-ul este la motor.

Anterior Spring era disponibil în două variante: de 45 CP (care nu prea mai era oferită decât din stocuri existente) și de 65 CP. Aceste motoare sunt înlocuite, iar Spring are acum:

  • motor de 70 CP pe echipările Essential și Expression
  • motor de 100 CP pe echiparea Extreme
  • baterie nouă de 24,3 kWh de tip LFP
  • încărcător de 40 kW, disponibil opțional, upgrade de la 30 kW
  • bară anti-ruliu pentru stabilitate crescută
  • mici îmbunătățiri aerodinamice și la suspensie

Se numesc Spring 70 și Spring 100, desigur.

Autonomia WLTP este de 225 km, dar clientul tipic de Spring parcurge 34 km zilnic. Noile motoare mai puternice îi permit mașinii să plece mai bine în trafic și să se integreze mai bine în drumuri naționale sau autostrăzi pentru navetă și călătorii în împrejurimi.

Este vândut acum și în noua culoare Seafoam de mai jos:

    9 comentarii

  1. schimbatorul ala de cutie automata….

  2. faptul ca ai comenzi pe volan, dar volumul il reglezi tot ca in anii ’90 de la o maneta in spatele volanului…

    • E foarte ok controlerul ala din spatele volanului, poti sa schimbi canalele si volumul chiar si cand rotesti de volan, ceea ce nu prea poti sa faci cand ai butoanele pe volan. Oricum, asta e cea mai mica dintre probleme. Din ce conduc eu aproape zilnic (Jogger), bubele mari sunt la motorizarea de 3 cilintri si la transmisia manuala (in cazul meu). Cel putin in primele 3 trepte, zici ca nu stii sa conduci. Masina smuceste oricat de fin ai calca pedalele, schimbatorul agata, batul ramane in partea dreapta cand il lasi pe liber, astfel ca de multe ori cand vrei sa bagi a 3 a repede, bagi a 5 a, din astea.

    • E mai comod decat pe volan. Am condus si d-alea si d-alea si mi se pare mult mai ok cum e la renault.

  3. Poa’ sa-i faca designul ala oricum ca alfabetul inca mai duce si sa mai adauge 30 nuante de vopsea pe langa Spuma Marii aia noua, daca inchiderea usilor produce tot sunetul ala de tomberon metalic rostogolit pe scari, degeaba.

    Am vrut sa iau un Sandero sa-l am pe langa casa pt soferii mai noi ai familiei. Nu mi-am putut lasa copiii sau nevasta sa circule in asa ceva, desi designul, culoarea si dotarile erau chiar ok, in plus, un strop de mandrie patriotica, in fine.
    Aia e, tot coreenele sa traiasca.

    • Dar pretul cum a fost? Similar? Sau usile alea care se inchid mai silentios au costat cateva mii de euro in plus?

    • Andrei, nu mai e chiar asa de mare diferenta intre o Dacia si o coreeana. Sa zicem un 5 mii de euro in plus, cam la acelasi nivel de echipare? Dar da, nu prea se compara la calitate.

    • @Andrei, nu stiu cum vezi tu lucrurile, dar daca luam ca referinta pretul unei Dacii Sandero, 5000 de euro in plus reprezinta o crestere de vreo 30%.

    • @AndreiG
      Similar, da, sub 800€ diferenta, imaterial. Kia Stonic.
      Comparam mere cu mere, da?

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus