+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
« Știrile zilei despre tehnologie – 16 septembrie 2025
iPhone a dominat categoric topul celor mai vândute telefoane și în trimestrul 2 »
16 Sep 2025 ·
AUTO ·
Nici nu a apucat BMW să facă totalul după lansarea noului model iX3 că Mercedes a anunțat modelul concurent, GLC EQ electric.
GLC este cel mai vândut Mercedes. De exemplu, în luna august s-au înmatriculat 93 de GLC-uri noi-nouțe în România, iar în luna iulie 101 de GLC-uri. Vorbesc de mașini noi, nu second-hand. Cam un sfert din vânzările lunare Mercedes în România sunt de modele GLC și situația înțeleg că este asemănătoare în multe alte piețe.
Așa că noul GLC electric, numit GLC EQ, este o mașină de interes în segmentul premium. Cred că Mercedes a făcut toate alegerile corecte cu acest nou model, începând cu aspectul și trecând prin tehnologia electrică și dotările disponibile pe mașină, fiind un model căruia mi se pare că n-ai ce-i reproșa.
Ca aspect, Mercedes nu a făcut vreo alegere controversată, poate cu excepția stopurilor. În partea frontală, modelul este ușor de recunoscut ca un SUV Mercedes. Farurile au în interior steaua cu trei colțuri, ca și la noul CLA lansat recent. Fiind un model electric, grila frontală este “plină” și Mercedes s-a jucat pe acolo cu un sistem complex de iluminare, care probabil arată foarte bine noaptea și scoate și mai mult în relief sigla uriașă din centrul ei.
În spate, personal nu aș da nota 10 noilor stopuri care au acel segment circular în interiorul lor. Știu că, în practică, fix așa este sigla companiei, o stea cu trei colțuri pusă într-un cerc. În realitate, însă, în mintea mea parcă nu asociez blocurile optice Mercedes cu elemente rotunjite.
Aspectul monobloc din spate îmi place însă. Zona aceea neagră poate că este prea contrastantă pe o caroserie argintie, dar pe una roșie, în special când și stopurile se aprind pe roșu, arată foarte bine.
Interiorul poate include un ecran de 99 cm diagonală, numit MBUX Hyperscreen, ce poate fi împărțit în zone și are și local dimming ca să nu deranjeze pasagerul. Pe volan ai și butoane fizice. Plafonul panoramic este electrocromic și mi se pare că arată caracterul premium al mașinii. În sticla sa pot fi făcute vizibile mici sigle Mercedes, a căror culoare poate fi variată, iar plafonul poate fi “închis” și “deschis” electronic în diverse forme.
GLC EQ are o baterie de 93 kWh cu o autonomie WLTP estimată la maxim 713 km. Încărcarea se face la maxim 330 kW pe DC și 22 kW pe AC, iar suta la oră s-ar obține în 4,3 secunde. Nu-i deloc rău pentru o mașină de 4,84 metri și care dezvoltă 480 CP.
Sunt o mulțime de tehnologii la bord. M-am plictisit citind prin paginile de prezentare, sunt prea multe la număr. Ecranul de bord are peste 1000 de LED-uri pentru iluminarea de fundal, mai mult decât majoritatea televizoarelor din piață (nu glumeau cu acel local dimming, se pare). Unity Game Engine este folosit pentru interfață și grafică, iar asistentul virtual “Hey Mercedes” folosește și ChatGPT 4o, Bing Companion și Google Cloud Automotive AI agent pentru diverse funcții. 40 de aplicații pot fi instalate, inclusiv Disney+
O cameră interioară folosește recunoaștere facială pentru a identifica șoferul și a-i activa profilul acesta, setările și poziția scaunelor și oglinzilor. Probabil că poate fi și o unealtă de securitate. Iluminatul interior poate fi sincronizat cu muzica. Camerele video țin socoteala imaginilor filmate și îți pot arăta și ce este sub mașină în acel moment, știind peste ce ai trecut cu câteva secunde înainte, ceea ce este util în diverse scenarii off-road când vrei să poziționezi cu precizie roțile pe o anumită traiectorie sau să treci cu precizie peste vreun obstacol.
10 camere exterioare, 5 radare și 12 senzori cu ultrasunete sunt de asemenea folosiți pentru poziționare și navigație autonomă, la nevoie. Mașina are suspensie pe aer și pompă de căldură. O mulțime de tehnologii care anterior erau disponibile doar pe limuzine au ajuns și pe clasa C. Momentan Mercedes a prezentat acest model GLC 400 4matic EQ, dar spune că vor urma alte patru variante în gamă.
« Știrile zilei despre tehnologie – 16 septembrie 2025
iPhone a dominat categoric topul celor mai vândute telefoane și în trimestrul 2 »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
16/09/2025 la 12:07 PM
Ce-i trebuie ecran si copilotului? La ce sa se uite el ?
16/09/2025 la 12:18 PM
La ceas. Nu vezi ce ceas mare i-au pus acolo?
16/09/2025 la 12:10 PM
Stopurile roșii par să fie de Mitsubishi !
16/09/2025 la 12:38 PM
“Camerele video țin socoteala imaginilor filmate și îți pot arăta și ce este sub mașină în acel moment, știind peste ce ai trecut cu câteva secunde înainte, ceea ce este util în diverse scenarii off-road când vrei să poziționezi cu precizie roțile pe o anumită traiectorie sau să treci cu precizie peste vreun obstacol.”
Supertare! Acum ca iti dau camerele astea atat de utile in off-road (buahahahaaaaaa!) Mercedes ar trebui sa ataseze la ele si o masina potrivita si capabila pt astfel de off-road unde ai nevoie sa vizualizezi trasa, obstacolele, etc.
Masinuta asta de oras n-are nicio legatura cu off-road. Maximul de obstacol pe care ar fi capabila sa-l abordeze este o bordura, cu conditia sa nu fie prea inalta. Nici macar ultimele modele de G-klasse fabricate nu mai sunt masini de off-road fara sa le treci in prealabil printr-o costisitoare operatiune de adaptare/modificare la sarcini off-road (inlocuire praguri cu unele ranforsate, inlocuire amortizoare, inlocuire filtru aer, inlocuire roti, instalare scuturi si protectii metalice sub caroserie, eventual winch, snorkel, jenti de max 15-17 in.diametru, anvelope off-road cu talon inalt si cat mai inguste, etc). Si nici atunci nu e grozava in off-road pt ca are mult prea multa electronica si senzori care nu fac casa buna cu conditiile de off-road.
Altfel corespunde pentru o expeditie aventuroasa de descoperire a celui mai savuros flat white din oras.
16/09/2025 la 1:22 PM
Ma ia o usoara panica la gandul ca peste ceva ani o sa schimb masina si n-o sa mai gasesc decat mizerii d-astea electrice si pline de ecrane. Nu neaparat mertane, ca n-am bani de asa ceva, dar trendul asta s-a raspandit la toti producatorii. Sper ca mazda sa mai fabrice modele cu motorul de 2 l benzina.
16/09/2025 la 1:51 PM
Valoarea de revanzare la asa ceva o sa fie bomba.
“10 camere exterioare, 5 radare și 12 senzori cu ultrasunete” si multe multe altele. Si se mira ca nu mai vand. Oamenii NU VOR aifoane pe roti, vor masini functionale si fiabile.