un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Formula 1 în Olanda: Hadjar se poziționează ca un pilot de viitor

2 Sep 2025  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Ce se poate întâmpla într-o cursă în care se retrag două Ferrari și un McLaren? O mulțime de alți piloți, mai puțin obișnuiți cu punctele, intră în top 10.

Isack Hadjar, care a obținut acum primul său podium al carierei, s-a calificat singur pe locul 4 la start, a luat un start bun, a ținut în spate piloți mai titrați și părea că se îndreaptă spre un finish excelent pe locul 4, înainte ca norocul său și ghinionul lui Norris să-l ducă pe locul 3.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Cea mai importantă știre a fost că echipa Cadillac F1, care va intra în 2026 în campionat, îi va avea drept piloți pe Sergio Perez și pe Valtteri Bottas.

Cu Bottas se pare că negociau de vreo 2 ani. Cu Perez au fost mai reticienți, dar mexicanul i-a convins până la urmă că are experiența necesară pentru a îmbunătăți echipa.

ÎN CALIFICĂRI

Piastri s-a impus în fața lui Norris, Verstappen a ajuns pe locul 3 pe circuitul său de casă, iar Hadjar a obținut un loc 4 pentru Racing Bulls.

Hamilton a ajuns în Q3, la fel și Sainz. Bearman urma să plece de pe linia boxelor, practic ultimul, dar pare că asta i-a priit.

CURSA

Cursa a adus trei safety car-uri în total, dar fără vreun accident serios. Hamilton a greșit singur un viraj, a lovit parapetul și a abandonat într-o cursă în care părea că totul îi merge bine.

Acel safety car a redus tot avantajul pe care-l luase Piastri, vreo 4 secunde față de Norris și încă 12 față de Verstappen. Era și riscul de ploaie, care a și căzut până la urmă, dar nesemnificativ și fără să necesite schimbul de anvelope. Mă temeam că astfel de factori îi vor fura victoria lui Piastri.

1️⃣Piastri a pilotat excelent. Inclusiv după un al doilea safety car a repornit foarte bine și s-a distanțat rapid de Norris, punând peste o secundă pentru a ieși din DRS. A fost cursa lui cap-coadă.

Norris a abandonat. Primul său abandon cu probleme tehnice din 2022 încoace, ceea ce spune multe despre fiabilitatea monoposturilor McLaren și chiar și a altor echipe, unde se înregistrează mult mai puține abandonuri față de acum 10-20 de ani, de exemplu.

În spatele său, 2️⃣Verstappen a ajuns pe locul 2 după o strategie riscantă, dar care s-a dovedit foarte bună. A fost printre puținii care au plecat pe anvelope soft, sperând la un schimb bun în caz de ploaie sau de safety car. Cu un monopost mai rapid, poate ar fi câștigat, dar acum nu a avut șanse să-l ajungă pe Piastri.

3️⃣Hadjar a luat locul 3, iar 4️⃣Russell locul 4. Un mic acroșaj cu Leclerc (reluare aici) i-a distrus șansele la podium, spune britanicul, pentru că a rămas cu damage la mașină. 5️⃣Albon s-a clasat pe locul 5, după o cursă bună.

Am văzut voci spunând că Piastri deja ia șanse mari la titlul mondial, dar un avantaj de 36 de puncte nu mi se pare atât de mare. Mai sunt 9 curse și 2 sprinturi, se pot întâmpla foarte mult.

Antonelli l-a acroșat pe Leclerc (reluare aici), iar monegascul a abandonat. Au apărut niște fotografii bune cu el, stând pe un deal și uitându-se la cursă. Sunt curios de unde a scos acel telefon mobil.

Oricum, ambele Ferrari au ieșit din Olanda fără nici un punct câștigat. Antonelli mergea bine, dar două penalizări l-au dus tocmai pe locul 16, fiind încă o cursă ratată.

Atâtea abandonuri nu l-au adus în față doar pe Albon, ci și pe alți piloți. Bearman, plecat de pe locul 20, a terminat pe locul 6 pentru Haas (cea mai bună clasare din carieră), iar colegul său Ocon pe 10. Stroll și Alonso au intrat în puncte, la fel și Tsunoda pe locul 9.

Isack Hadjar se poziționează ca al doilea cel mai bun debutant al acestui sezon. Cel mai bun rămâne Antonelli, care a confirmat așteptările. Înaintea vacanței de vară, Antonelli avea mai multe puncte decât jumătate din echipele din campionat. Nu cred că mai sunt îndoieli în privința lui, chiar dacă de câteva curse nu a mai apărut la vârf.

Hadjar este al doilea. Podium acum. Este pe locul 10 în sezonul său de debut. Eu personal aveam așteptări mai mari de la Bortoleto, de exemplu, care este campion în F2 și F3, sau de la Doohan și Colapinto, care mai pilotaseră anterior în Formula 1. Și totuși, iată că francezul pare mai bun.

Hadjar a declarat, imediat după cursă, că a primit și un mesaj de felicitare de la Alain Prost. Frumos gestul. A mai spus și:

„Am visat mereu la asta, iar sentimentul este incredibil, sunt în al nouălea cer. Echipa a muncit atât de mult ca să ajungem aici astăzi și nu aș putea fi mai mândru. Nu mă așteptam la rezultatul de astăzi, dar îndeplinirea unuia dintre visurile mele face totul și mai special.

A fost o cursă dificilă din punct de vedere fizic, mai ales după pauză. Am avut un start dificil, dar am reușit asta datorită ritmului și meritelor noastre. Știam că trebuie să fac o reluare perfectă după mașina de siguranță, așa că m-am apărat cât am putut de mult și am adus mașina acasă.

Luptele au fost intense, mai ales în primele tururi, cu presiunea din partea celorlalte mașini, dar am rezistat cu brio. Am atâtea persoane cărora trebuie să le mulțumesc, de la familia mea, la familia Red Bull. Sper să putem continua cu acest elan și în săptămâna viitoare și să obținem în continuare puncte.”

 

Poate la capătul opus, echipa Alpine pare într-o criză puternică. Colapinto are 0 puncte. Poate l-au înlocuit prea repede pe Doohan. Gasly a strâns 20 de puncte până acum. Este, cred eu, sub așteptările tuturor.

The Good:

  • Hadjar pentru locul 3. Nu m-ar mira deloc să-l vedem în locul lui Tsunoda în 2026.
  • Albon, Bearman și Ocon pentru clasările bune.
  • Ambii piloți Aston Martin au fost rapizi în Practice și au luat puncte în cursă.

The Bad:

  • Alpine pentru clasare fără puncte chiar și în această cursă.
  • Antonelli pentru o manevră prea riscantă, prin care l-a eliminat pe Leclerc din cursă. Am apreciat că Leclerc a declarat ulterior că este în regulă să riști și să fii agresiv, dar șansele păreau minime încă de la început.
  • Sainz l-a atacat destul de tare pe Lawson în declarații după cursă, spunând că prea des pilotul neo-zeelandez face greșeli.

CLASAMENTE

Cum spuneam, Hadjar a ajuns pe locul 10, bravo lui!

La vârf, jocurile sunt departe de a fi făcute. Piastri are avans 36 de puncte, dar nu-și permite un abandon sau un accident pentru că Norris ar putea recupera imediat diferența. Campionatul este departe de a fi încheiat.

Mercedes și Ferrari rămân foarte apropiate. Este uimitor în continuare că, din cele 214 puncte făcute de Red Bull, 205 au fost aduse de Verstappen. Cu încă un pilot bun acolo și un monopost mai ușor de pilotat, Red Bull ar fi putut lua locul 2 în campionat, dar așa probabil se va mulțumi cu locul 4.

Următoarea cursă: 7 septembrie, la Monza.

    5 comentarii

  1. ….după atâta amar de vreme tu compari piloții între ei fără să iei în calcul mașinile pe care le.piloteaza. Mercedes, Sauber, Alpine…

      (Citează)

  2. Different dintre Piastri si Noris e de 34 de puncte(conform matematicii pe care o știm cu toți), nu 36.

      (Citează)

  3. Cei de la McLaren au monoposturi foarte bune anul asta. S-a vazut asta mai ales spre sfarsit, unde Verstappen cu anvelope soft noi nu s-a putut apropia de Piastri cu anvelope hard uzate.

      (Citează)

  4. nu inteleg aia cu semnul intrebarii la fiabilitatea masinilor mclaren.. crapa una in 3 ani.. e ok.. nu inseamna ca e cu semnul intrebarii…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus