+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
22 Sep 2025 ·
AUTO ·
Cursa din Azerbaidjan a fost surprinzătoare în mai multe moduri și totul a pornit din calificări, unde mai multe incidente au dus la o grilă de start neașteptată, cu Sainz, Lawson și Antonelli plecând din spatele lui Verstappen. Mi-a plăcut apoi în cursă să văd și alți piloți în partea de sus a clasamentului.
Îmi este greu să zic cine a fost pentru mine pilotul cursei, dar știu cine a fost un mare pierzător: Norris, care nu a reușit să capitalizeze bine după abandonul lui Piastri din primul tur.
Albon, Hulkenberg și Colapinto au făcut accident în Q1, Bearman în Q2, Piastri și Leclerc în Q3. Șase steaguri roșii în calificări, în total, ceea ce a stricat unele planuri și a dus la rezultate neașteptate.
Piastri s-a calificat pe locul 9, dar Norris doar pe 7, însă părea să urmeze o cursă de recuperare pentru amândoi. În față, Verstappen a luat pole position, iar după el s-au clasat Sainz, Lawson, Antonelli și Russell.
1️⃣Verstappen a condus din nou cap-coadă și a câștigat fără probleme. Circuit tehnic, pilot experimentat, monopost performant – o combinație greu de bătut la Baku.
Surpriza mare la start a fost că Piastri a furat startul, scăpând ambreiajul, a dat înainte câțiva centimetri, a oprit, a pornit iar și asta a fost suficient ca să ajungă ultimul, fiind depășit de toți ceilalți. Deja părea o cursă favorabilă lui Norris, care avea ocazia să recupereze multe puncte în campionatul general, iar apoi Piastri s-a înfipt în perete tot în turul 1, generând un safety car încă de la început.
Totul părea deci și mai prielnic pentru Norris, dar britanicul nu a reușit o performanță notabilă. Un pit stop mai lent, vreo 4 secunde, l-a făcut să se claseze pe locul 7 la final, luând doar 6 puncte lui Piastri.
În față, 2️⃣Russell a pornit mai slab, ajungând pe locul 6, dar apoi a pilotat excelent, a făcut undercut pe unde s-a putut și a terminat pe locul 2, fără emoții. Încă o cursă în care a zburat cumva sub radar, nu foarte observat, nu arătat de camere, fără manevre îndrăznețe, dar cu o calificare excelentă.
Și tot excelent s-a clasat și 4️⃣Antonelli, care a plecat bine de pe locul 4 și, fără a mai greșit, ba chiar pilotând bătăios, și-a menținut poziția. Mercedes a reluat locul 2 în clasamentul general.
Vedeta adevărată a fost 3️⃣Sainz, care a terminat pe locul 3. Cu un loc în jos față de start, dar un rezultat excelent, cel mai bun de când s-a mutat la Williams, practic rezultatul care confirmă așteptările echipei și talentul său de pilot. Se vedea bucuria reală pe fața sa la finalul cursei.
Singurul schimb de pneuri al cursei nu a adus de fapt mari surprize. Leclerc n-a fost în formă în partea a doua a cursei, lăsându-l pe Hamilton în fața sa. S-a format în ultimele 15 tururi un trenuleț de Lawson, Tsunoda, Norris și Hamilton, toți separați de mai puțin de o secundă și deci cu DRS toți, în afară de Lawson.
Ca o dovadă că monoposturile Racing Bulls au avansat și acest circuit stradal îngust nu permite multe depășiri, Lawson nu a putut fi depășit de Tsunoda, care avea DRS. Toți ceilalți din spate aveau și ei DRS și nu se puteau apropia nici ei mai mult de Tsunoda, monoposturile devenind practic egale în aceste condiții.
5️⃣Lawson a terminat pe 5, o clasare bună, Tsunoda pe 6, ceea ce mie mi s-a părut de bine, iar Norris probabil este frustrat că nu a putut lua decât 6 puncte într-o cursă în care concurentul său principal, Piastri, a abandonat.
Ferrari au fost dezamăgitori, cu locurile 8 și 9, dar măcar au câștigat poziții față de start. Alpine, Haas, Aston Martin și Kick Sauber nu au luat puncte. Oricum, după câte incidente au fost în calificări, mă așteptam la o cursă cu multe abandonuri și safety car-uri. Mă bucur că nu a ieșit așa.
A fost palpitantă, de fapt, s-a concurat pe bune, piloți noi au avut ocazia să arate ce pot la vârful cursei, iar circuitul i-a avantajat pentru a prinde rezultate bune.
The Good:
The Bad:
Piastri păstrează un avans de 25 de puncte față de Norris. Verstappen a venit la 69 de puncte de Piastri și concurează de asemenea pentru titlul mondial, mai ales dacă Red Bull a venit cu upgrade-uri de monopost. Mai sunt suficiente curse, în fond, chiar și pentru o astfel de răsturnare de situație.
În clasamentul echipelor, McLaren ar fi fost campioni mondiali dacă terminau P1-P2 sau P1-P3 în Azerbaidjan. Au terminat P7-P20, deci nu, dar titlul este oricum ca și al lor.
Lupta adevărată rămâne pentru locul 2, unde sunt doar patru puncte între Mercedes și Ferrari. Williams s-a distanțat mai bine pentru locul 5. Sainz avea 31 de puncte până acum și a mai luat 15 dintr-un foc.
Următoarea cursă: Singapore, pe 5 octombrie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
Alătură-te discuției, lasă un mesaj