+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
Mi-a fost greu de găsit un titlu pentru acest articol. Cel mai bun ar fi “Norris câștigă norocos o cursă dominată de McLaren, în timp ce Ferrari se confruntă cu probleme tehnice È™i depresie”. Hamilton a declarat, după o calificare slabă, că este inutil È™i că ar trebui ca Ferrari să găsească alt pilot. Pare foarte dezamăgit de faptul că nu se poate adapta la acest monopost.
Vasseur a fost reconfirmat ca șef la Ferrari pentru câteva sezoane. Zvonurile privind un posibil transfer al lui Verstappen par să fi dispărut. Probabil și-a negociat locul la Red Bull versus plecarea lui Horner.
În Free Practice, cele două monoposturi Aston Martin s-au dovedit foarte rapide, în timp ce Verstappen nu, orbitând în jurul locului 8.
Pe la boxe a trecut bărbatul din mema cu Hide the Pain Harold și s-a fotografiat cu piloții. Are 80 de ani, apropo. Lui Hadjar nu-i venea să creadă pe cine întâlnește.
Surpriza a fost clasarea lui Leclerc în pole-position, în mod neașteptat, în fața celor două McLaren-uri și a lui Russell. Aston Martin a dus ambii piloți pe locurile 5 și 6. Verstappen pe 8, în spatele lui Bortoleto.
Hamilton s-a calificat pe locul 12 fără a fi incomodat de vreun factor extern. Pur și simplu nu a mers bine. Tsunoda pe 16. Cred că echipa deja îl regretă pe Lawson.
Mă așteptam ca Leclerc să piardă prima poziție încă de la start, circuitul de la Hungaroring având un prin viraj care poate avantaja o plecare bună de pe locul 2.
Nu s-a întâmplat asta, iar Leclerc a condus o mare parte din cursă. McLaren și Ferrari au încercat să facă schimburile de pneuri cât mai bine pentru a avantaja piloții. După primul schimb de pneuri, însă, pozițiile au rămas la fel.
Surpriza a venit după aceea. Norris a mers pe o strategie cu o singură oprire, decisă în timpul cursei. S-a dovedit câștigătoare.
Leclerc a avut un ritm mult mai slab după al doilea schimb de pneuri. Nu a fost clar în timpul cursei de ce, dar a ieșit de la schimb cu vreo 5 secunde avantaj față de Piastri, dara pierdut toate acele secunde în câteva tururi, iar Piastri l-a depășit fără probleme.
Norris a condus nesperat de bine până la final. A fost avantajat de DRS când întâlnea mașini întârziate, iar pneurile au ținut bine probabil și pentru că nu a fost prea cald afară. Piastri l-a ajuns cu 2-3 tururi înainte de final și era evident mai rapid, dar pe circuitul din Ungaria există un singur loc unde poți depăși, iar Piastri nu a reușit să o facă. În cele din urmă, Norris a câștigat cu Piastri lipit de el.
Leclerc a fost atât de lent încât a fost ajuns și de Russell, care a luat locul 3 în fața monegascului. Alonso a luat locul 5, cel mai bun rezultat al sezonului, iar Stroll locul 7.
Undeva în spate, Antonelli a plecat de pe 15 și a terminat pe 10, în spatele lui Verstappen. Hamilton, în schimb, nu a intrat în puncte, nici Tsunoda.
Leclerc a fost foarte nervos în timpul cursei, dând de înțeles pe radio că el sugerase echipei un alt setup sau o altă strategie și aceasta nu l-a ascultat.
După cursă, s-a elucidat misterul. Monopostul a avut damage la șasiu, iar Leclerc nu știa asta. El credea că ritmul i-a scăzut pentru că echipa a modificat ceva la aripa față la ultimul schimb de pneuri. Să presupunem că nu a fost o poveste doar pentru mass-media. Oricum, Leclerc și-a cerut scuze public și echipei pentru ce a spus pe radio.
Mie mi s-a părut o victorie norocoasă a lui Norris. Nu se aștepta nimeni ca o strategie cu o oprire să fie de succes, dar o mulțime de factori au căzut în favoarea britanicului. Un tur în plus sau o mașină întârziată care să-l incomodeze undeva ar fi putut schimba podiumul în favoarea lui Piastri.
Mi-a părut rău de Leclerc. Mi se pare însă că echipa Ferrari nu mai este mașinăria bine unsă de altădată, ci mai apar și probleme din când în când. McLaren domină autoritar campionatul din toate punctele de vedere, inclusiv fiabilitate. Mi-a părut rău și de Bearman, care a plecat de pe locul 11, dar a abandonat într-o cursă în care spera la puncte.
The Good:
The Bad:
CLASAMENTE
Norris a recuperat și este la 9 puncte de Piastri, dar în rest nu sunt schimbări. De remarcat că Antonelli, deși de câteva curse este într-o formă slabă, tot are mai multe puncte până acum decât ultimele 5 echipe din clasament. Eu zic că deja a confirmat cu bine că își merită locul în Formula 1.
În clasamentul echipelor, Aston Martin urcă pe locul 6 și nu e chiar departe de Williams. Dacă se păstrează ritmul bun de cursă adus poate de câteva upgrade-uri, s-ar putea lupta pentru acest loc în următoarele curse.
Următoarea cursă: Olanda pe 31 august. Acum vine vacanta de vară de 4 săptămâni, apoi Olanda și Italia și astfel se termină cursele europene. Mai urmează apoi 8 curse pe alte continente.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
Alătură-te discuției, lasă un mesaj