un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

O discuție despre joburi la gardul unei cafenele

26 Aug 2025  ·

GÂNDURI  ·

32 comentarii

M-am oprit lângă gardul unei cafenele din zonă. Nu mai știu de ce. Cred că aveam ceva de rezolvat pe telefon sau poate doar mă uitam absorbit la ceva pe Instagram. Nu contează.

Ideea este că, din curtea cafenelei, aud următoarea conversație:

— Data viitoare când ne vedem o să vorbim și despre salariu, că nu mai facem față așa, dar mă și aștept să fii aici la ora deschiderii. Nu merge așa treaba. Dacă se duce de râpă totul, ne-o luăm amândoi.

Bănuiesc că era patronul care reproșa ceva unui angajat care nu venise la timp.

M-am uitat pe Maps. Cafeneaua trebuie să deschidă la ora 9. Era ora 9:40 și bănuiesc că angajatul încă nu se prezentase la program.

Treburile astea mă miră pentru că economia României nu duduie și mi se pare că nu-ți poți permite să lipsești de la muncă, atunci când ai job. S-au dus vremurile când te angajai a doua zi în altă parte, în special în horeca, unde se închid pe bandă rulantă localurile.

Și nu-i vreo cafenea aglomerată, e ceva micuț de cartier, poate un client pe oră în medie. Probabil au câțiva clienți dimineață, în drumul spre muncă, și un alt val seara, când mai stă lumea la ceva de băut.

Dar na, fiecare cu cheful lui de muncă.

    32 comentarii

  1. Nu cred că pentru clienții care își încep ziua de lucru cu o cafea pe la 9 și ceva e chiar o tragedie să revină peste un sfert de oră.
    Cei mai mulți oameni la acea oră muncesc.

      (Citează)

    • Fiecare cu programul si cu ritmul lui. Eu dimineata pierd vremea pe blogul asta si pe alte site-uri si dupa ora 10 dau un randament mult mai bun la munca. Dar asta nu inseamna ca nu stau acum cu o cafea in fata, iar daca as trece sa iau cafea de la o cafenea care ba e deschisa, ba e inchisa, in stil haotic, cu siguranta as schimba locul.

        (Citează)

    • Cine ai impresia ca revine sa isi ia cafea? Daca e deschis cand treci in drumul tau pe langa bine, daca nu, ai plecat. Ce o sa faci, o sa te plimbi in jurul cafenelei pana se indura cineva sa ajunga la munca si apoi sa stea jumate de ora pana se incalzeste espressorul? Nu merge asa. In businessurile astea micute care se bazeaza efectiv pe cata cafea vand zilnic (ca nu au mancare), e diferenta intre linia de plutire si faliment. Ca nici una nu rupe norma la facut profit doar din cafea.

        (Citează)

  2. Eu am observat fenomenul in ultimii 10 ani, generatiile care vin n-au deloc cultura muncii si responsabilitatea jobului.
    Am renuntat sa mai angajez oameni la primul job, ca nu mai am energia sa-i invat eu sa vina la timp la munca.

      (Citează)

    • Acum na, sunt domenii unde oamenii vin mai tarziu, pleaca mai tarziu, sau mai lucreaza de acasa. Important e sa isi faca treaba BINE. Dar in alte domenii, programul si consecventa sunt sfinte, in principiu la lucrul direct cu clientul.

        (Citează)

  3. Am o colega care intarzie in fiecare zi cate 10-20 de minute si considera sa isi ia pauze de 15 minute la fiecare 45. Si nu intelege unde e problema. Si nu, nu un geniu creativ care isi face treaba impecabil in alea 5 ore si un pic din 8… Si tot ea se supara ca primeste warning si ca o sa fie data afara. A zis ca se duce la ITM sa faca plangere :))

    Oamenii nu mai au etica muncii si cauta tot felul de workarounduri sa nu isi faca treaba sau sa o faca la limita.

    Apoi se mira de ce companiile aduc oamenii inapoi la birou, de ce monitorizeaza si fac managerii micromanagement. Poti avea cativa buni in echipa care isi fac treaba impecabil dar din pacate o sa sufere si aia din cauza unora care nu…

      (Citează)

    • Si eu sunt curios sa aflu de ce insista companiile sa vina oamenii la birou. Din povestea ta este clar ca nu asta este solutia. Colega ta vine la birou, dar tot pierde vremea 2-3 ore pe zi.

      Cu ce ar fi diferit daca ar lucra de acasa?
      De ce sa faci micromanagement pe timpul de munca al unui angajat si sa nu faci pe cat produce efectiv pentru companie?

        (Citează)

    • pt ca majoritatea oamenilor de peste tot sunt niste lepre @Andrei G 🤷

        (Citează)

    • Colega mea este pur si simplu lenesa, sa nu zic altcumva. Sta la maxim 35 de minute distanta de birou.

      Pai pierde vremea ca romania protejeaza angajatii, si trebuie PIP, mailuri, warning letters…dupa astea mai munceste un pic si iata, e reabilitata…si ia-o de la capat.

      Hai ca iti spun eu de ce cheama companiile oamenii la birou:
      – La actualul job se lucreaza cu date confidentiale (in secure rooms) deci exclus sa te poti baza pe bunul simt al unui om ca acasa sta singur in camera unde lucreaza sau nu se duce la starbucks.
      – La fostul job am decoperit ca oamenii o ardeau prin cafenele pe retele nesecurizate. Iar unii care o ardeau prin cafenele nici macar nu luau laptopul de munca cu ei, raspundeau sec pe teams ca ei fac treaba…dar nu faceau.
      – Ei daca si-ar face treaba si ar respecta politicile nu are avea nimeni treaba cu ei. Dar ce crezi? NU o fac! Tragi de ei sa respecte un deadline, abia reusesti sa ii contactezi etc. Pe unii incearca clientul sa ii contacteze si nu ii gaseste. Tot felul de spete. Scuze proaste ca nu au avut net, curent etc.

      Si cum e greu si se tipa a discriminare daca il chemi doar pe unu’ sau doi din echipa, uite asa sufera toata echipa. Noi, in bulele noastre avem impresia ca suntem responsabili! sau daca facem noi treaba, fac toti! Uite ca nu e asa, iar lumea injura managerii ca de ce…Mai bine sa isi canalizeze energia spre colegii lor care se trag pe cur.

      Si nu, nu e asa usor sa dai afara un om care se trage pe cur dar o aranjeaza in asa mod in cat sa dea bine si la ITM etc. Om care apoi urla pe undelucram ca compania e naspa si ca el e top top top.

      @Andrei: pentru ce face si cum face, colega are un salariu cu 30% mai mare ca piata, dar e vorba de personalitate si atitudine. Daca ii dau mai mult….se potoleste vreo 2 luni si apoi incepe iar.

      Si sunt multe de povestit despre munca, dar lumea are oroare de manageri zici ca sunt dracu’. Si nu pleaca urechea indiferent daca managerul are dreptate, stie mai bine si mai si explica

        (Citează)

    • @Alex, daca acea colega are un salariu cu 30% mai mare decat piata, atunci sunt doua variante posibile:
      1. In cele 5 ore pe care le munceste, isi face treaba foarte bine, mai bine decat media angajatilor din piata. SAU
      2. Este pila patronului si nu poate fi data afara.

      Codul Muncii din Romania protejeaza angajatii si este foarte bine asa.
      Dar, pentru abateri zilnice / repetate ca cele pe care le prezinti tu, exista posibilitatea sa concediezi un angajat fara prea mult efort.
      Sigur ca nu il concediezi imediat, dar dupa o sanctiune de 10-30% la salariu (in functie de regulamentul intern), in general oamenii se potolesc.
      Daca nu, in luna urmatoare faci referat de desfacere contract de munca.

      Intarzierea / lipsa la program este una dintre putinele abateri ce pot fi demonstrate foarte usor.

        (Citează)

    • @Andrei: Eu ma “ocup” de companie in totalitate. Nu este pila patronului, eu am angajat-o dar a luat-o pe ulei din diverse motive ce nu tin de munca. Iar eu, care stiu cum sa o dau afara, am tot incercat sa o ajut. Ca nu-i frumos sa dai omul asa afara. Doar ca gresesc mult cand pun omul inainte business-ului.

      Chestia e ca si ea, si altii ca ea o sa fie frustrati (ca multi de pe net) de ce ii trateaza compania ca pe niste cifre si face doar business. Si e simplu, nu ai cum sa fii uman cu zeci, sute mii de angajati. Uman poate fi team lead-ul, HR-ul cateodata, dar nu compania. Si nu pentru ca compania nu ar vrea…dar in multe cazuri nu are cu cine.

      Salariile sunt la toata lumea cu 30% mai mari decat in piata (desi sunt entry level-unii la primul job) pentru ca am vrut oameni mai de calitate, iata ca mai si gresim :)).

      Si nu, ea nu e top performer. e mediocra…cat sa fie pe langa “linie”. Eu ma bazez si pe repect. Ai probleme, e ok, rezolva-le. Dar cand intinzi coarda si nu mai ai respect pentru mine, colegi… Hai pa.

      Dar ce voiam sa zic e ca angajatii ar trebuie sa plece urechea si la manageri, ca nu e chiar asa cum credem noi prin bulele noastre. Dar consider ca e si vina companiilor ca nu explica direct si brutal (desi inteleg de ce, ca mna, tara cu cei mai multi analfabeti functional)

        (Citează)

    • Andrei G – ai fi surprins :) Intarzie angajatul la birou? Da. Si mai intarzie si altii? Da. Ii dai pe toti care intarzie afara? Nu. Atunci nu se poate, discriminare.

        (Citează)

    • @Matilda: Sa stii ca se creaza o dinamica din asta in care toata lumea incepe sa se fofileze. Mai ales daca compania nu ia actiune in timp util. Din pacate, oamenii functioneaza pe frica in loc sa isi faca treaba…mai ales la un job lejer, in care nu ii streseaza nimeni (adica eu). Chiar nu imi pasa ca X intarzie intr-o zi, sau pleaca mai devreme. Dar nu in fiecare fucking zi. Daca le ceri sa recupereze se uita urat si spun ca e compania rea :))

        (Citează)

    • @Matilda, daca ai multi angajati care intarzie constant, atunci parerea mea este ca ai o problema destul de grava. Sau poate nu te deranjeaza acest lucru pentru ca oricum isi fac treaba si atunci discutia nu are sens.

      Astea cu “avem probleme cu angajatii, dar nu putem face nimic” sunt povesti. Sunt atatea corporatii, inclusiv in Romania, unde nu se accepta nici un minut de intarziere si care au gasit solutii pentru a impune o ora fixa de incepere a programului.

        (Citează)

  4. Cred ca asa cum ai auzit si tu din discutie, problema se rezuma la salariu. Patronul plateste un salariu mizer, iar angajatul ofera un serviciu la fel de mizer.

    Daca ar fi oferit un salariu decent, probabil ca patronul nu ar mai fi stat sa se roage de angajat sa se prezinte la munca. L-ar fi concediat si ar fi cautat pe altcineva.

      (Citează)

    • Salariul ala n-a venit ca o surpriza, a fost negociat si agreat de parti. Ai zis ca faci treaba asta pe salariul asta, fa-o sau pleaca.

        (Citează)

  5. Andrei G:
    Cred ca asa cum ai auzit si tu din discutie, problema se rezuma la salariu. Patronul plateste un salariu mizer, iar angajatul ofera un serviciu la fel de mizer.

    Daca ar fi oferit un salariu decent, probabil ca patronul nu ar mai fi stat sa se roage de angajat sa se prezinte la munca. L-ar fi concediat si ar fi cautat pe altcineva.

    Din pacate nu-i asa… Iti spun din experienta. O persoana care nu intelege sa-si respecte job-ul n-o s-o faca cu un salariu mai mare. Asta e marota invelita in poleialala a angajatilor care nu-si asuma nimic. Nu, salariul nu are legatura cu modul salariatului de a trata job-ul. Crede-ma , am aceleasi probleme pentru o pozitie pe care in mod normal trebuie platita cu 5000 RON net si acum o platesc cu 8000 RON.

      (Citează)

    • geretus: am aceleasi probleme pentru o pozitie pe care in mod normal trebuie platita cu 5000 RON net si acum o platesc cu 8000 RON.

      Poate ambele cifre sunt greșite?
      De curiozitate, ce poziție?

        (Citează)

    • @geretus

      1. Sunt de acord cu tine, un om care nu se prezinta la timp la munca nu o va face nici pentru un salariu mai mare. Ce am vrut sa spun este ca daca ar fi oferit un salariu decent, ar fi putut sa angajeze pe cineva mai serios (surprinzator, dar mai exista si astfel de oameni).

      2. Pe ce te bazezi cand spui ca salariul pentru pozitia respectiva trebuie sa fie 5000 de lei? In general, nivelul unui salariu este decis de raportul dintre cerere si oferta, nu de cat cred eu sau tu ca ar trebui sa fie.
      Daca nu ai gasit pe nimeni care sa lucreze corect si eficient pentru mai putin de 8000 de lei, inseamna ca acesta este nivelul normal.

        (Citează)

  6. Liviu: Poate ambele cifre sunt greșite?
    De curiozitate, ce poziție?

    asistent comercial.

    @Andrei.G – de 3 ani caut pentru pozitia asta ( prin toate metodele posibile, inclusiv firme de recrutare, care – apropo – mi-au trimis numai loaze). Am ajuns la concluzia ca nu mai sunt oameni buni pe piata ( ma refer aici fix la bun simt si respect pentru job, dorinta de a invata si de a performa).

      (Citează)

    • Concluzia corecta ar fi ca nu sunt oameni buni dispusi sa lucreze pentru 5.000 de lei si ca oamenii capabili isi cunosc valoarea si cer salarii pe masura.

      Sa mergem pe situatia ta… cauti de 3 ani pe cineva si ai fost dispus sa oferi 5000 lei pe luna. Daca luam in calcul inflatia din ultimii 3 ani si presupunem ca pentru a avea acelasi nivel de trai salariile ar trebui indexate cu valoarea inflatiei, avem asa:

      2022 – inflatie 13,8% => 5.690 lei
      2023 – inflatie 10,4% => 6.282 lei
      2024 – inflatie 5,6% => 6.634 lei

      Deci ar trebui sa pleci de la 6.634 lei daca vrei sa gasesti oameni de acelasi nivel cu cei pe care ii gaseai in 2022 cu 5.000 lei.
      Daca vrei ceva mai bun, este clar ca trebuie sa oferi mai mult.

        (Citează)

    • Sau… inflatia aia exista tocmai pentru ca banii aia nu mai au valoare. Adica aia 5000 de lei din 2021 erau prea multi pentru productivitatea de atunci dar cumva atat se cerea. Spre exemplu, daca prin absurd vom incepe sa platim toti necalificatii la primul job cu 5000 de lei, pe ideea ca merita/trebuie fiecare om sa isi permita chirie de unul singur, atunci acei 5000 de lei nu vor mai avea valoarea initiala. Adica de 5000 de lei nu isi va mai putea permite chiria.

      Eu sunt convins ca inflatia din marile orase, Bucuresti si Cluj, provina in mare parte din lipsa de personal pregatit. Firmele sunt obligate sa angajeze loaze pe salarii mari. A fost si o mare cerere in domeniul IT, astfel incat au fost angajati o groaza de absolventi de istorie sau religie pe post de programatori, dupa doar un curs postliceal de 6 luni de programare, oameni care nu ar sti ce e aia o matrice, daramite inversa ei.Si oamenii astia au fost angajati cu salarii de IT-isti (mediocri) in loc sa faca munca de salahor in constructii, pe baza pregatirii lor reale. Iar banii aia din salarii au fost sparti pe chirii, apartamente etc. Acum, cand cererea din IT scade, din cauza de AI sau indieni, salariile nu vor scadea in valoare numerica si nici chiriile, insa va aparea inflatia.

        (Citează)

    • @nashu_mare, bun… presupunem ca ai dreptate si ignoram inflatia si motivele acesteia.
      Singurul lucru care ramane este cerera si oferta. Ai posibilitatea sa gasesti angajati buni cu 5000 de lei?
      Da – atunci acesta este salariul corect.
      Nu – atunci salariul este prea mic si trebui sa il cresti ca sa poti atrage oameni de la concurenta.

      Asta daca vrei sa ramai relevant pe piata. Ca altfel, poti sa inchizi sandramaua si sa te angajezi tu la firma concurenta pe un salariu “corect” de 5000 de lei.

        (Citează)

    • Nu, acum se ajunge la puterea de cumpărare aferenta respectivului post (sau valoarea plătită de către angajator), in urma disponibilizarilor din alte industrii. Daca a stat 3 ani fără om pe post, înseamnă că nu era asa mare nevoie de om acolo și ca a putut fi suplinit cu activitatea altui angajat care nu a trebuit pe deasupra și instruit (chestie care e un mare minus în activitate, peste valoarea salariului plătit angajatului).

      Altfel, sa corelezi oferta salarială la virgulă cu inflația este un non sens.

        (Citează)

  7. Andrei G:
    Concluzia corecta ar fi ca nu sunt oameni buni dispusi sa lucreze pentru 5.000 de lei si ca oamenii capabili isi cunosc valoarea si cer salarii pe masura.

    Sa mergem pe situatia ta… cauti de 3 ani pe cineva si ai fost dispus sa oferi 5000 lei pe luna. Daca luam in calcul inflatia din ultimii 3 ani si presupunem ca pentru a avea acelasi nivel de trai salariile ar trebui indexate cu valoarea inflatiei, avem asa:

    2022 – inflatie 13,8% => 5.690 lei
    2023 – inflatie 10,4% => 6.282 lei
    2024 – inflatie 5,6% => 6.634 lei

    Deci ar trebui sa pleci de la 6.634 lei daca vrei sa gasesti oameni de acelasi nivel cu cei pe care ii gaseai in 2022 cu 5.000 lei.
    Daca vrei ceva mai bun, este clar ca trebuie sa oferi mai mult.

    N-o sa dezbat problema cu tine aici. Am observat trendul asta deja de cativa ani – oamenii se supra-apreciaza. Vor salarii mult mai mari decat valoarea muncii lor. Tu te-ai zbatut sa-mi faci mie niste calcule presupunand, gresit dupa parerea mea, ca salariul este problema. Eu iti spun did nou, raspicat, ca nu salariul este problema. Si cu asta eu am incheiat…

      (Citează)

    • Ai dreptate, eu nu am de unde sa stiu ce problema ai tu cu gasirea oamenilor. Poate lucrurile sunt mai complexe.

      Dar analiza pe care am facut-o este bazata exclusiv pe ce ai spus. Adica faptul ca la 5000 de lei pe luna nu ai gasit oameni capabili, dar la 8000 de lei ai gasit.
      In traducere: “oamenii capabili nu sunt dispusi sa lucreze pe bani putini”.

        (Citează)

  8. “in mod normal trebuie platita cu 5000 RON net si acum o platesc cu 8000 RON”

    Ceva e greșit acolo

      (Citează)

  9. Alex:
    @Matilda: Sa stii ca se creaza o dinamica din asta in care toata lumea incepe sa se fofileze. Mai ales daca compania nu ia actiune in timp util. Din pacate, oamenii functioneaza pe frica in loc sa isi faca treaba…mai ales la un job lejer, in care nu ii streseaza nimeni (adica eu). Chiar nu imi pasa ca X intarzie intr-o zi, sau pleaca mai devreme. Dar nu in fiecare fucking zi. Daca le ceri sa recupereze se uita urat si spun ca e compania rea :))

    +100 pt argumentul frica.
    Ne place sau nu, la majoritatea angajatilor din RO functioneaza (doar) acest buton.
    Taria lui este data de contextul pietei.
    Cei pentru care acest buton nu functioneaza sunt ori iresponsabili/inconstienti ori cei mai buni oameni ai companiei.

    Uneori e piata angajatului si atunci functioneaza mai putin (teoretic, ar trebui sa functioneze si atunci via butonul “recomandare/referinte de la fostul angajator” dar in RO nimeni nu pune baza pe asta pt ca nimeni nu e in stare sa spuna adevarul chiar daca ar fi util pt ca prevaleaza senzatia de implinire atunci cand ai impachetat si dat mai departe o tzeapa).

    Alteori e piata angajatului si functioneaza mai bine.

    Mai tine si de varsta angajatului.

    Cu cat omul e mai matur cu atat are mai multe responsabilitati si datorii si nu-si permite sa schimbe jobul ca pe sosete. E si mai responsabil si mai experimentat fata de un angajat tanar. Dar valul generational se schimba, vrei si tineri doar ca oamenii buni si reliable sunt mult, mult mai rari printre ei, dar nu imposibil de gasit.

    Se pune si problema costului recrutarii. La fiecare concediere/demisie urmata de o angajare, nu stii daca si cat va produce cel proaspat venit pentru companie dar stii sigur ca acesta inlocuire vine cu un cost de min. 5-8 luni din valoarea pachetului brut anual al pozitiei respective.

    Dar un lucru e clar.
    Cand ai un “bad seed” in organizatie cum pare cazul acestei fete, care strica locul si pe cei din jurul lui, nici un cost de a-l “arunca” nu e prea mare, cu conditia sa se intample imediat. In cazuri extreme, poti scoate omul din birou in 5 minute escortat cu agentul de paza si-l trimiti acasa cu plata drepturilor pana la expirarea preavizului, fara niciun fel de probleme. Costa mai putin decat alte stricaciuni pe care le poate face stand la birou.

      (Citează)

  10. Andrei G:
    Concluzia corecta ar fi ca nu sunt oameni buni dispusi sa lucreze pentru 5.000 de lei si ca oamenii capabili isi cunosc valoarea si cer salarii pe masura.

    Sa mergem pe situatia ta… cauti de 3 ani pe cineva si ai fost dispus sa oferi 5000 lei pe luna. Daca luam in calcul inflatia din ultimii 3 ani si presupunem ca pentru a avea acelasi nivel de trai salariile ar trebui indexate cu valoarea inflatiei, avem asa:

    2022 – inflatie 13,8% => 5.690 lei
    2023 – inflatie 10,4% => 6.282 lei
    2024 – inflatie 5,6% => 6.634 lei

    Deci ar trebui sa pleci de la 6.634 lei daca vrei sa gasesti oameni de acelasi nivel cu cei pe care ii gaseai in 2022 cu 5.000 lei.
    Daca vrei ceva mai bun, este clar ca trebuie sa oferi mai mult.

    Gresit. Abordare sindicalista.

    Inflatia nu este principalul factor (nici macar in primii 3) care determina valoarea salariului pentru o anumita pozitie.
    Disponibilitatea resursei pe piata, experienta efectiva & skills set, importanta clientelei pentru care presteaza pozitia respectiva sunt mult mai importante.

    Altminteri, in caz de deflatie ce facem, scadem salariile?

    Sunt situatii in care shortage-ul de personal calificat creste nivelul de salarizare al unor specializari si cu 25% pe an, fara nicio treaba cu inflatia lui Isarescu. Salarii care intr-un context de piata reversat nu se mai intorc la nivelurile anterioare.

    In general pe fiecare industrie exista studii independente de salarizare pe diverse pozitii iar companiile incearca sa foloseasca acest benchmark pt a mentine politica lor de salarizare la nivelul pietei.

    Sigur, daca inflatia este galopanta si nu obisnuitul 3-5% care nu pune presiune pe bugetul de salarii, e de bun simt ca trebuie sa iei masuri de ajustare a masei salariale dar distributia per capita nu se face neaparat cu un % egal la toata lumea pt ca in majoritatea cazurilor, compania nu-si permite.
    Au prioritate salariile mici in detrimentul celor mari pentru ca cei cu salarii de 500-800eur sunt mai grav impactati de inflatie decat cei cu salarii de 1800-2500 eur, de ex.

    Daca contextul economic e foarte nasol, poti ajusta chiar mai mult salariile dar in paralel reduci schema de personal si maresti incarcarea celor ramasi sau reduci din avantajele cuprinse in pachet si maresti focusul pe salariul de pe fluturas, depinde de amploare, tipul organizatiei, structura pachetului salarial, etc, etc.

    Pe urma, inflatia asta nu se regaseste de multe ori si in veniturile companiei care nu poate ajusta pretul produselor/serviciilor sale la client cf inflatiei. Sunt multe industrii, in special in B2B, in care asta nu se poate face deloc sau in masura egala cu inflatia pentru ca in 3 luni esti out of business.

    Angajatul trebuie sa se gandeasca daca vrea sa weather out perioada de kkt la adapostul aceluiasi job si al aceluiasi salariu (sau partial ajustat la inflatie), sau sa arunce tot istoricul la cos si sa mearga sa bata la alte usi (de regula, cam toti jucatorii dintr-o industrie au abordari similare in contexte similare de piata) sau sa stea acasa pe somaj si/sau economii pana rasare iarasi soarele.

    Sigur, perspectiva de angajat difera de cea de angajator, dar viziunea si decizia de business a angajatorului primeaza pentru ca de supravietuirea lui si a altora ca el depinde pana la urma posibilitatea unui om sa aiba acces la calitatea de … angajat. Mai ales in contexte economice dificile. Vorbim de sectorul privat nu de intreprinderi de stat pentru care viabilitatea economica a operatiunii nu conteaza.

      (Citează)

    • Asa este, am abordat gresit situatia.
      Cel mai important lucru care influenteaza nivelul salariului oferit este disponibilitatea de forta de munca pregatita.

      Studiile independente legate de salarizarea pe diverse pozitii poti fi luate in calcul la inceput, cand incerci prima data sa angajezi o persoana. Dar daca dupa 3 ani nu ai gasit nimic, ori studiile sunt gresite, ori pretentiile tale sunt mai mari decat ale celorlalti angajatori din industrie.
      Si atunci esti nevoie sa cresti salariul… adica exact ce spune si geretus ca a facut.

        (Citează)

  11. 1. Eu nu vreau sa fiu corporație din aia care nu înțelege că se mai întârzie. Eu ok, dar sa nu fie intenționat.

    2. Nu am zis că nu pot. As putea, dar incerc să înțeleg și omul.

    Am dat ca exemplu ca sa vezi cum se comportă oamenii indiferent că le e bine. E vorba de percepție.

    Andrei G:
    @Matilda, daca ai multi angajati care intarzie constant, atunci parerea mea este ca ai o problema destul de grava. Sau poate nu te deranjeaza acest lucru pentru ca oricum isi fac treaba si atunci discutia nu are sens.

    Astea cu “avem probleme cu angajatii, dar nu putem face nimic” sunt povesti. Sunt atatea corporatii, inclusiv in Romania, unde nu se accepta nici un minut de intarziere si care au gasit solutii pentru a impune o ora fixa de incepere a programului.

      (Citează)

  12. Andrei G:

    Asa este, am abordat gresit situatia.
    Cel mai important lucru care influenteaza nivelul salariului oferit este disponibilitatea de forta de munca pregatita.

    Studiile independente legate de salarizarea pe diverse pozitii poti fi luate in calcul la inceput, cand incerci prima data sa angajezi o persoana. Dar daca dupa 3 ani nu ai gasit nimic, ori studiile sunt gresite, ori pretentiile tale sunt mai mari decat ale celorlalti angajatori din industrie.
    Si atunci esti nevoie sa cresti salariul… adica exact ce spune si geretus ca a facut.
    ____________

    Ca regula, trebuie sa cunosti nivelul de salarizare al pietei si sa te raportezi la el. Eu pe unele pozitii platesc asumat peste piata pt ca am un interes particular pt acele pozitii si oamenii care le ocupa.
    Studiile sunt f utile si economisesc bani in zona serviciilor de hr/recrutare precum si a costului de angajare/replacement care poate fi ff mare in anumite cazuri.
    Doamne fereste, nu-ti trebuie 3 ani sa-ti dai seama ca oferta ta nu corespunde pietei. Cine are, realist, timp sa stea 3 ani pt umplerea unei pozitii?! Chiar si pt top management!
    Nu exista asa ceva.
    Sunt suficiente primele 3 interviuri ca sa te ajustezi daca chiar vrei sa angajezi nu doar sa irosesti costuri de hr, timpul celor care suplinesc responsabilitatile poztiei neocupate si mai important, oportunitati de business pe care le ratezi ca n-ai cu cine face treaba.

    In rest despre rigurozitatea urmaririi regulilor. Da, e bine sa existe. Dar in paralel cu o atitudine rezonabila a ambelor parti.
    Ai tu o urgenta cu copilul la doctor si lipsesti pana la 11 maine? Anunta-ma cat de repede poti si e ok.
    Are businessul o urgenta azi cu pregatirea unui material pentru client pt maine care inseamna sa stai 2-3 ore azi dupa program? La fel de ok.
    Atata vreme cat respectul e reciproc si nu se intinde coarda, e ok.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus