un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Carrefour a fost prins în ofsaid de creșterea TVA-ului

1 Aug 2025  ·

GÂNDURI  ·

14 comentarii

Azi dimineață, după ce am livrat copilul la grădiniță, am fost în Carrefour-ul de la Șincai, care este un Carrefour Market de dimensiuni mărișoare. Surpriză: cam 75% dintre produse nu aveau etichetă de preț!

Nu știu dacă ați mai văzut vreodată așa ceva. Nu știam cât costă nimic de pe acolo. Băuturi, mâncare, refrigerate, legume, sucuri – nu aveau preț. Doar articolele de igienă aveau etichete de preț.

Nu știai ce cumperi, nu știai cât costă, nu știai dacă e redus sau nu. Nici nu știu dacă este legal să deschizi magazinul fără prețuri afișate.

M-am prins după aceea că schimbarea de TVA, acum la 1 august, necesită schimbarea tuturor prețurilor. Iar în magazin era un mare haos din acest motiv. Acel magazin nu are case self-service. O singură casieră lucra la case și avea o coadă de aproape 10 persoane în așteptare.

Tot restul personalului tipărea și monta etichete. Mă refer oricum la vreo alte 3 persoane care aveau de tipărit și montat etichete la mii de produse. M-am uitat un pic la procedură și mergea îngrozitor de încet. O femeie scana codul de bare al fiecărui produs, la rând. Dura vreo 5 secunde de produs. Undeva “în spate” exista o imprimantă de etichete unde se tipăreau etichetele fiecărui produs scanat.

Altcineva venea cu câte un șirag de etichete. O lua pe prima, citea ce scrie pe ea, căuta produsul la raft. Știa de la ce raft este eticheta, că le făceau grupate pe raioane, dar când ai șapte tipuri de biscuiți de la același producător, tot trebuie să te uiți cu atenție care-i cu merișoare și care este cu alune, ca să pui eticheta unde trebuie. Hârtia trebuie apoi băgată în acel plastic dublu de pe raft. Dura multe secunde totul pentru fiecare produs în sine.

O angajată îi spunea alteia că în curând intră în concediu și că niciodată nu a așteptat concediul mai tare ca în acest an. Sunt de acord!

Am abandonat cumpărăturile. Nu din cauza etichetelor, ci a cozii de la casă.

Am traversat la Mega Image-ul de la Șincai, că au bere rece și acolo. Magazinul este comparabil la suprafață cu Carrefour Market-ul de vizavi. Acolo era business as usual, totul mergea bine.

Știți de ce? Pentru că aveau etichete electronice. Cineva a apăsat butonul de modificare a TVA-ului în sistem, iar etichetele s-au actualizat singure, comandate prin radio de calculatorul “din spate”.

A meritat investiția în ele, nu? Și merită și din alte motive. Etichetele acelea electronice de fapt nu sunt prea bune pentru clientul final deoarece magazinul poate modifica prea ușor prețurile, iar un algoritm poate face asta în mod dinamic, de multe ori pe zi. Temperatură de peste 35 de grade afară? Mai bagă 50 de bani în plus la apă si suc rece. Ora prânzului? Hai să creștem un pic prețurile sandvișurilor pre-ambalate. Meci de fotbal azi? Preț_bere++.

Pentru magazin, însă, par o investiție bună.

Un pic mai departe, la DM (sau… dm? Dm?), era închis de tot. Probleme tehnice. Pun pariu că schimbau și acolo TVA-ul prin sistem.

    14 comentarii

  1. În afară de digitalizare, problema Carrefour (dar nu numai) a fost nu că tva s-a modificat de la 1 august ci că normele metodologice aferente au fost publicate în MOf pe 31 iulie ora 21.

      (Citează)

  2. Am fost aseara la Carrefour, batea vantul pe rafturi, probabil nu au mai aprovizionat ca sa vanda cat mai mult din stocul curent. Preturile vechi erau inca afisate. Anunturi peste tot ca se inchidea mai devreme (la 22:00) probabil sa aiba timp sa actualizeze pana dimineata.
    Pentru mine e inca o dovada ca politicienii nu traiesc in lumea reala. Nu poti sa anunti o schimbare fiscala majora cu cateva saptamani inainte, sa o promulgi cu o saptamana inainte de termen, sa dai normele de aplicare in ultima zi si sa te astepti sa nu existe probleme in activitatea economica.

    La stat e mai lejera treaba, Hidroelectrica a anuntat ca inchide pur si simplu aplicatia de facturare 10 zile, dupa experientele anterioare probabil nu vor emite facturi 2-3 luni de acum incolo, nu-i problema, nu stau ei in banii aia

      (Citează)

  3. Apropo de megaimage, astia sigur au un singur criteriu ptr angajarea casierilor: sa fie cat mai lenti. Daca la lidl, kauflad etc n-ai timp sa pui alea in pungi la cat de rapid scaneaza aia, la mega e fix pe dos. Din motivu asta n-am mai intrat intr-un megaimage de vreo cateva luni bune. Daca prinzi mai mult de 2 persoane in fata, care au mai mult de 2-3 produse esti mancat.

      (Citează)

    • Uite idee de business: case normale (produse cu preț de raft) și case rapide (produse cu preț de raft + tarif de viteză).
      Ideea mi-a venit azi, când am observat că un operator roșu de telefonie mobilă a adăugat la prețul cartelei suma de 4 lei reprezentând “Tarif Servicii Vânzare – tarif aferent administrării și optimizării unor componente ale canalelor proprii de vânzare”.

        (Citează)

  4. La dm au ceva probleme și cu aplicația de câteva zile. Ei au și o chestie cu “preț ne-modificat din data de” pe fiecare etichetă. Chiar aștept să vad ce vor scrie acum.

      (Citează)

  5. Radu, serios, m-ai surprins aici.

    Ok, Carrefour e-n offsaid si nu s-a pregatit cu preturile la raft insa au aplicatie dedicata si iti poti scana tu produsele. Exista de vreo 10 ani, ma asteptam s-o ai.

      (Citează)

  6. Carrefour Express este franciza.In spate e un patron, care probabil s-a adaptat mai greu la noile preturi.

    Ticheta electronica, la fel, este la latitutidea lui daca o achizitioneaza sau nu, fiind o investitie din buzunarul lui, nu o initiativa venita si platita de la headquarterul Carrefour Romania.

      (Citează)

  7. Ieri dimineata cand am plecat la serviciu am trecut pe langa o farmacie Catena care avea lipit pe geamul usii de la intrare un afis pe care scria “inchis din motive tehnice”. Probleme tot cu preturile, am inteles ca mai mult la suplimentele alimentare, decat la medicamentele propriu-zise.
    Pana seara rezolvasera insa problema, cand m-am intors de la serviciu farmacia era deschisa, cu cativa clienti inauntru.

      (Citează)

  8. Acum multi ani, cand bagam marfa la Crf, la hipermarket, ca si prioritate, actualizarea etichetelor de pret era mereu ultima. Prioritar era sa fie marfa la raft. Daca țipa vreun client ca nu bate eticheta cu casa de marcat, fie se facea retur, fie se achita la receptie client, diferența de pret. Deci, era mai rentabil asa decat sa te agiți prea mult cu actualizarea etichetelor. Acum, unde shnt etichete electonice, alta treaba. Si cum se zicea mai sus, self scan cu aplicatia Act for Good de la Crf sau macar consultare de pret.

      (Citează)

  9. Aparent si cei de la Mega Image sunt prinsi in ofsaid.
    Ieri la doua magazine de langa mine erau afise peste tot prin care isi cereau scuze pentru ca o parte din preturile afisate la raft nu corespund cu realitatea (nu au noul TVA).

    In plus, am observat ca multe produse s-au scumpit cu mult mai mult decat ar fi fost necesar din cauza cresterii TVA-ului.

      (Citează)

  10. Alin:
    Merge si in carrefour market ?Ca eu incercasem acum ceva timp si nu mergea..

    merge in orice carrefour din tara

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus