+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
Circuitul de la Spa este unul dintre cele mai frumoase din calendar, așa că o cursă Sprint și o cursă normală sunt binevenite. Și totuși, de multe ori am impresia că mai bine ar muta această cursă în altă perioadă a anului, poate la începutul sau la finalul calendarului european. De prea multe ori în ultimii ani ploaia amenință să o neutralizeze, ceea ce ne-ar priva pe toți de o cursă frumoasă.
Din fericire, cea de anul acesta s-a desfășurat, cu o întârziere de 90 de minute după o ploaie puternică, fără evenimente nedorite. Interesant de observat, de altfel, ce diferență uriașă a fost între Sprint și cursă. Aceleași monoposturi, dar probabil 20 de grade în minus temperatura asfaltului între cele două au dus la sesiuni foarte diferite între ele.
Horner a fost concediat de la Red Bull.
Zvonurile că Verstappen negociază cu Mercedes au continuat, alimentate și de prezența pilotului în aceeași localitate cu Toto Wolff în această perioadă de vacanță. Cu puțin timp înainte de cursă, însă, Wolff a declarat că vrea să continue cu Antonelli și Russell în 2026, o declarație destul de puternică de susținere a britanicului.
Nu știm ce va face Verstappen, dar e foarte posibil ca acesta să fi spus că rămâne la Red Bull dacă pleacă Horner, iar proprietarii echipei i-au făcut pe plac.
În calificările pentru Sprint, Hamilton s-a clasat tocmai pe locul 18, după o greșeală în turul rapid de calificare, iar Antonelli pe locul 19. La vârf se placa Piastri, Verstappen și Norris.
În cursă, Verstappen a depășit imediat, s-a pus pe primul loc și l-a ținut până la final pilotând excelent. Piastri nu l-a putut amenința, de fapt, iar Norris cred că a preferat să stea calm în spatele lui Piastri. Punctele de la Sprint sunt totuși puține, iar diferența între locul 3 șî locul 2 nu este atât de mare încât să riști o depășire periculoasă cu o zi înainte de cursa mare.
Singurul lucru cu adevărat interesant în Sprint a fost diferența uriașă față de alți piloți. Verstappen, Piastri și Norris au terminat în 1,5 secunde gap, dar locul 4, Leclerc, a venit la 8,5 secunde după ei. Pentru 19 tururi desfășurate pe soare, mi s-a părut o diferență foarte mare.
Ocon a luat locul 5. Gasly se calificase pe locul 6, a avut probleme, a abandonat. Sainz a terminat pe locul 6. Russell, Antonelli și Hamilton nu au luat puncte.
Hamilton din nou a ieșit în Q1, urmând să plece de pe unul dintre ultimele locuri. Antonelli locul 18. Sainz tocmai pe locul 15. Tsunoda s-a calificat pe locul 7, iar cele două Racing Bulls pe 8 și 9. La vârf urmau să plece Norris, Piastri, Leclerc și Verstappen.
Pentru o vreme am crezut că va fi anulată precum cea din 2021. În cele din urmă, după 90 de minute de amânare, cursa a pornit sub safety car, pe anvelope intermediare, cu un pic de apă pe circuit.
Piastri a făcut o depășire de maestru încă de la început. Pe circuitul ud, a trecut de Norris și apoi s-a și distanțat. Tot după start, Verstappen a încercat să treacă de Leclerc, dar fără succes.
Schimbul de pe anvelope intermediare a fost făcut cu succes. Piastri a pus Medium. Norris a cerut Hard-uri, mizând pe o singură oprire, ceea ce i-ar fi adus un avantaj mare dacă Piastri ar fi fost nevoit să mai oprească o dată pentru un alt schimb.
Pirelli a adus anvelope C4, C3 și C1, așa că Hardurile erau mult mai dure decât Medium-urile. În cele din urmă, însă, asta nu a contat. Piastri a pilotat foarte bine pe acel unic Medium. Poate că temperatura mult mai scăzută a ajutat și le-a menținut bine. Norris era mai rapid, dar nu cât să conteze. A terminat pe locul 2.
Leclerc a fost mai lent cu 10 secunde decât Verstappen în Sprint, dar în cursă i-a ținut piept cu succes și au terminat în această ordine. Împreună cu Russell, cei trei abia dacă au fost arătați de camerele video, nefiind ceva remarcabil la cursa lor.
Hamilton a făcut o cursă bună. A plecat de pe locul 18, a depășit câțiva piloți pe circuitul ud, apoi a schimbat primul pe Medium-uri. Este un pilot excelent pe circuit ud, așa că a pilotat bine cu slickuri după schimb și a câștigat multe alte poziții, terminând pe locul 7.
Am făcut câteva screenshoturi cu timpii săi pe anumite sectoare ca să vedeți ce diferență imensă între anvelopele Medium și cele Intermediate pe care încă le aveau piloții din fața sa. Dacă schimbi primul și controlezi bine monopostul, avantajul este foarte mare. Hamilton făcea 1:51 pe tur când ceilalți erau la 2:12.
Tsunoda a fost din nou invizibil. A plecat de pe 7, a terminat pe 13. Antonelli pe 16, iar Sainz, deși cu un rezultat foarte bun în Sprint, a terminat pe locul 18 cursa. Bortoleto, în schimb, a luat încă două puncte.
The Good:
The Bad:
Piastri ia avans 16 puncte, în timp ce Leclerc se apropie de Russell pentru poziția 4. Lupta principală rămâne între Piastri și Norris și nu m-ar mira să se țină până la penultima sau chiar ultima cursă a acestui sezon.
Clasamentul echipelor a rămas neschimbat. Ferrari s-a distanțat un pic de Mercedes și par favoriți la locul 2, având în vedere că Antonelli pare într-o pasă proastă.
Următoarea cursă: 3 august în Ungaria.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
1 comentariu
29/07/2025 la 6:06 PM
Ce beneficiu ar avea mutarea in calendar in primăvară sau toamnă când plouă și mai mult?
Cipper(Citează)