un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Formula 1 la Silverstone: Hulkenberg prinde podiumul după 239 de curse în F1

7 Jul 2025  ·

AUTO  ·

2 comentarii

Ce cursă nebună a avut loc la Silverstone! Nu foarte spectaculoasă, ci plină de evenimente, așa cum se întâmplă în cursele în care pleacă și vine câte o aversă de ploaie. De fapt, observ că mai toate cursele de Formula 1 pe ploaie pierd de fapt spectacolul și devin mai degrabă o cursă condusă de hazard, nu musai de skill. Chiar și acum, câștigătorul a fost decis de o greșeală făcută sub safety car, iar vedeta cursei a fost Hulkenberg.

ÎNAINTE DE CURSĂ

S-au înmulțit zvonurile că Verstappen se va muta la anul la Mercedes. Cred că sunt șanse 50-50. Se poate întâmpla orice. Verstappen are contract până în 2028 cu Red Bull, dar are și clauze de ieșire din el, iar pilotul poate știe mai bine dacă situația se prefigurează optimist sau nu pentru Red Bull la anul, când se schimbă atât de multe reguli tehnice.

Russell încă nu are contract prelungit cu Mercedes. Vom vedea ce anunță echipele.

ÎN CALIFICĂRI

Hulkenberg s-a calificat pe locul 19. Verstappen urma să plece din pole position, urmat de cele două McLaren-uri și apoi de Ferrari-uri. Bearman s-a calificat bine, locul 8, înainte de a fi retrogradat 10 locuri pentru că a avut viteză prea mare în Practice 3.

CURSA

Cursa este imposibil de povestit. La Silverstone a plouat torențial cu vreo 2 ore înainte de start, iar startul s-a dat pe un circuit încă ud, majoritatea piloților alegând să plece pe anvelope Inter.

Sunt totuși niște lucruri care trebuie menționate. De exemplu, în turul de formare câțiva piloți au crezut că circuitul s-a uscat suficient și au intrat la boxe, în loc să meargă pe grila de start, pentru a porni de pe slick-uri în loc de Inter-uri. Leclerc și Russell au fost printre ei, renunțând la clasările pe pozițiile 4 și 6 (!) pentru a pleca ultimii, dar cu slickuri.

Probabil s-au gândit că vor recupera apoi toate pozițiile pierdute pe măsură ce ceilalți piloți vor intra la boxe pentru a trece pe alte anvelope. Sau poate că va veni un safety car, șansele fiind mari pe un circuit ud, ceea ce va determina tot un șir de schimburi de anvelope – mai puțin pentru ei.

Și totuși, nu le-a ieșit. Primele 10 tururi au fost un șir de steaguri galbene și de virtual safety car sub care nu a schimbat nimeni anvelope, iar o nouă aversă de ploaie era anunțată pentru tururile 10-15. Când a început ploaia, chiar Leclerc și Russell au fost nevoiți să schimbe din nou pneurile, înapoi pe Inter, motiv pentru care au ajuns jos în clasament.

Undeva la vârf, l-am văzut pe Verstappen într-o formă mai proastă decât de obicei. Pilotul olandez este de obicei impecabil pe ploaie, dar acum a avut derapaje și inclusiv o răsucire la un restart (aici) care l-a făcut să piardă foarte locuri. A urmat o cursă de recuperare până pe locul 5.

Tot la vârf, cele două McLaren-uri s-au distanțat. Piastri a pierdut cursa sub safety car, când a frânat brusc și fără un motiv clar, primind o penalizare de 10 secunde pentru asta. 1️⃣Norris, aflat la trei secunde în spate, a moștenit deci locul 1, iar 2️⃣Piastri a terminat pe locul 2 cursa.

3️⃣Hulkenberg, plecat de pe locul 19, a făcut o cursă impecabilă. A schimbat la momentele oportune, a depășit cu curaj de câte ori a avut ocazia, i-a rezistat lui 4️⃣Hamilton pe final și a terminat pe locul 3. Pentru Hulkenberg este primul podium în 239 de starturi în Formula 1 (e din 2010 aici), el terminând în medie pe locul 11 cursele. Hamilton a terminat în spatele său, urmat de 5️⃣Verstappen.

Se vede un salt de performanță la Kick Sauber, fiind a patra cursă la rând în care Hulkenberg ia puncte.

Gasly a terminat pe locul 6, aproape dublând punctele pe care le avea Alpine în 2025, iar ambele Aston Martin au terminat în puncte. Marii pierzători au fost Charles Leclerc, locul 14, și Tsunoda, care a terminat din nou pe ultimul loc. Deja echipa pierde bani lăsându-l să ia startul și să tocească motoarele.

The Good:

  • Hulkenberg, desigur. Cred că toată planeta i-a ținut pumnii pe final, când se apropia Hamilton și părea că-i va fura locul 3.
  • McLaren cu un 1-2 detașat.
  • Aston Martin pentru locurile 7 și 9. Stroll a câștigat 10 locuri față de start.
  • Gasly pentru locul 6, dovedind din nou că știe să piloteze pe ploaie.
  • Bearman care a terminat cursa (P11) când toți ceilalți debutanți au abandonat.

The Bad:

  • Russell și Leclerc cu strategii foarte greșite la startul cursei. Nu cred că avea rost să încerce un astfel de undercut, când plecau atât de sus pe grilă.
  • Williams pentru doar un loc 8.
  • Verstappen pentru că n-a fost într-o pasă bună. Avea șanse mari la podium, dar a greșit neforțat de mai multe ori.
  • Tsunoda a plecat de pe 11 și a terminat pe 15, ultimul.

CLASAMENT

Piastri mai are doar 8 puncte în fața lui Norris în clasamentul general.  Campion mondial va fi unul dintre ei. Întrucât la anul se schimbă regulamentul tehnic, nu se știe dacă McLaren va mai fi cea mai performantă echipă, deci acest campionat este crucial. Ar putea fi singurul pe care Piastri sau Norris îl câștigă în cariera lor. Se vor lupta aprig pentru el.

Leclerc și Russell au pierdut teren față de Verstappen, dar nu sunt mari schimbări în rest.

În clasamentul general, McLaren are mai mult decât Ferrari și Mercedes la un loc. Kick Sauber a urcat dintr-o dată pe locul 6 și se vor lupta pentru această poziție. În această cursă Haas și Racing Bulls nu au luat puncte, va fi interesant de văzut în viitor lupta pentru această poziție.

    2 comentarii

  1. Ma bucur super tare pentru el ❤️ what a come back!

      (Citează)

  2. Desi sunt Fan Ferrari, chiar ma bucur pentru Huuulkenberggg :)) Nu-s incantat de Hamilton la Ferrari dar asta este, daca ar fi fost sa aleg intre HAM locul 3 sau Huuulkenberggg locul 3, clar l-as fi ales pe Huuulkenberggg :))))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus