+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
1 Jul 2025 ·
AUTO ·
Cursa din Austria a fost interesantă mai degrabă pentru ce s-a întâmplat în restul plutonului. La vârf, dominația McLaren a fost fără drept de apel. Mai în spate, însă, Hulkenberg a intrat pentru a treia oară consecutiv în puncte, Bortoleto a adus și el primele sale puncte în F1, ambele Williams-urile au abandonat iar Tsunoda… clasat ca de obicei, dar cred că răbdarea echipei cu el s-a terminat.
Singurul eveniment important pare a fi lansarea filmului F1 The Movie, pe care nu m-am dus să-l văd și nici nu intenționez să o fac. Mă uit la fiecare cursă de F1, îmi ajunge acțiunea reală de acolo. În plus, am citit cartea. Glumesc, am citit niște reviewuri bune (BBC, de exemplu) care spuneau că, în esență, vine Brad Pitt, are 50 de ani, în câteva curse rezolvă problemele de inginerie, de aerodinamică, unește echipa, câștigă curse, cucerește și femeia care se păstra singură pentru el.
Dacă vă uitați la Formula 1, ați observat cât de dificil este chiar și să obții puncte, deși uneori ai mașină și pilot bun. Prefer spectacolul real.
Câteva surprize la început au fost clasările lui Tsunoda, Sainz și Hulkenberg pe locurile 18-20. Apoi, în ultima etapă a calificărilor, o mică răsucire pe circuit și un steag galben care a durat vreo 10 secunde cu totul au fost suficiente pentru ca unii piloți să nu mai poată face un tur rapid. Piastri și Verstappen urmau să ia startul de pe 3 și respectiv 7, iar Bortoleto s-a calificat pe locul 8 și spera la primul finish în puncte.
Antonelli l-a tranșat rapid pe Verstappen după start. Italianul a blocat roțile spate la intrarea într-un viraj, monopostul s-a dus sanie și, din vreo 5 mașini în care s-ar fi putut înfige, s-a înfipt în Verstappen, amândoi abandonând. Având în vedere clasarea lui Tsunoda pe ultimul loc, se întrerupe astfel o serie de 77 de curse în care Red Bull a luat mereu puncte cu un pilot sau altul.
Mie mi s-a părut o greșeală de începător din partea lui Antonelli. Probabil era obișnuit să frâneze mai târziu la intrarea în acel viraj, dar în cursă avea multe monoposturi în fața lui, acel viraj se lua lent și deci se formase un pic de coadă la intrarea în curbă.
Antonelli a primit apoi o penalizare pentru următoarea cursă, dar mi-a părut rău de Verstappen și de Red Bull, echipa fiind în cursa ei de casă. Pilotul de top eliminat din prima, iar Tsunoda a terminat ultimul între cei rămași pe circuit, după o cursă în care a și cauzat o coliziune și a fost penalizat și pentru asta. Mă întreb cât timp îl va mai Red Bull în echipă, așteptările nefiind deloc confirmate.
(Camionul care transporta apoi monopostul lui Antonelli a lovit o reclamă, funny clip)
La vârf, Norris și Piastri s-au distanțat imediat, monoposturile McLaren părând nu cu una, ci două clase peste celelalte. Cei doi piloți s-au bătut un pic și între ei, dar schimbul de anvelope i-a despărțit pe circuit și așa au rămas până la final. Mie mi s-a părut că echipa l-a avantajat pe Norris. Piastri era chiar în spatele lui Norris când britanicul a intrat la boxe, dar după ce Piastri a făcut și el schimbul, a ieșit la 4,5 secunde distanță. Amândoi au avut astfel parte de aer curat în care să concureze, dar al doilea schimb de pneuri a păstrat situația în favoarea lui Norris.
Bănuiesc că este foarte complicat să ai doi piloți foarte buni și aproximativ egali în echipă, amândoi cu șanse mari la titlul mondial. Pe care îl avantajezi? Ce faci dacă un mecanic întârzie el cu jumătate de secundă strângerea pneului pentru că îi place mai mult de un pilot decât de altul? Tot felul de factori indirecți pot schimba câștigătorul unei curse. Aceasta a mers la 1️⃣Norris, iar 2️⃣Piastri a terminat în spatele său.
Echipa Ferrari a făcut o cursă bună, dar neobservabilă. 3️⃣Leclerc și 4️⃣Hamilton au pilotat fără probleme, depășiri sau incidente. 5️⃣Russell a venit pe locul 5, dar la un minut distanță de liderul cursei.
Surpriza plăcută a fost clasarea lui Liam Lawson pe locul 6. A plecat în cursă tot de pe locul 6, dar a fost avantajat de abandonurile lui Verstappen și Antonelli, care probabil ar fi trecut de el. Lawson obține astfel cel mai bun rezultat al carierei sale și o face într-un moment când Tsunoda iese în coada clasamentului. Probabil că Red Bull regretă că nu l-a ținut mai mult în echipă.
Ca să vă dați seama mai bine de ritmul acestei curse, toți cei de la locul 7 în jos sunt clasați cu un tur în urma câștigătorului. Doar 6 monoposturi au terminat în același tur cu Norris.
Bortoleto a pilotat excelent și a terminat pe locul 8, luând primele sale puncte în Formula 1. Era și timpul și sper la cât mai multe. Bortoleto este campion de Formula 2 și Formula 3, știe bine de tot unele circuite, a și câștigat pe ele, era și momentul să arate că merită un loc în F1 pe termen lung.
Hulkenberg a plecat de pe locul 20 și a terminat pe 9. A schimbat printre primii anvelopele, iar asta s-a cunoscut când a pilotat excelent în timp ce toți ceilalți intrau la boxe în fața lui. Alonso pare că s-a reabonat la puncte, terminând pe locul 7, iar pe 10 și 11 au venit ambele Haas-uri.
Williams se prezintă într-o formă proastă. Sainz nici nu a luat startul. Frânele spate s-au blocat la plecare în turul de formare, iar monopostul a fost retras. Albon a abandonat după câteva tururi. A declarat apoi că este aceeași problemă pe care au avut-o și în Canada și nu se cunoaște motivul ei, dar speră să-i dea de cap până la Silverstone.
Albon este la al treilea abandon consecutiv, iar echipa a câștigat doar un punct în ultimele trei curse și doar 4 puncte în ultimele 5 curse. Din fericire, încă au un avans bun în clasament și locul 5 nu le este amenințat momentan, dar ultimele performanțe aduc mai degrabă aminte de Williams-ul de acum 2-3 ani.
The Good:
The Bad:
Situația Alpine devine ridicolă. Francezii sunt în pană de idei. L-au dat afară pe Ocon, dar acesta este acum pe locul 9 în clasament, în timp ce Gasly pe locul 16. Performanța este foarte slabă și probabil vor încheia anul acesta pe ultimul loc, la distanță de următorii clasați. Prezența lui Briatore la echipă nu pare că schimbă nimic.
Sunt curios ce ar putea face și Red Bull legat de Tsunoda. Not much. Pot folosi maxim 3 piloți la echipă într-un sezon și deja i-au avut pe Lawson și pe Tsunoda. Ar putea aduce un al treilea, desigur, că sunt mici șansele ca acesta să pățească ceva și să fie nevoie de încă o înlocuire, dar pe cine?
Lawson nu s-a adaptat sau nu a avut timp să se adapteze, iar Tsunoda nu confirmă deloc așteptările echipei. A adus până acum 7 puncte pentru Red Bull din 9 curse și vreo 2 sprinturi. Se tot zice că Mercedes negociază cu Verstappen pentru la anul, dar poate că Red Bull ar trebui să negocieze cu Russell și să aducă un alt pilot care măcar să strângă puncte echipei. Știu că nu se va întâmpla asta cu Russell, animozitatea dintre el și Verstappen este cunoscută, dar Red Bull are nevoie de doi piloți de top.
Schimbarea semnificativă de regulament tehnic din sezonul următor poate fi o șansă mare pentru echipă de a ajunge la top, dar nu poți face asta cu doar un pilot. Sunt sigur că ar fi fost mult mai bine clasați astăzi dacă la începutul sezonului îl luau pe Sainz sau pe Ocon.
Se dau aceleași două lupte: Piastri vs Norris pentru locul 1 și Verstappen vs Russell vs Leclerc pentru locul 3. A doua înfruntare este chiar mai palpitantă, aș spune, pentru că vorbim de monoposturi diferite. Colapinto este singurul pilot fără puncte în clasamentul general.
În ce privește echipele, Ferrari a depășit Mercedes în clasamentul general. Aceasta va fi competiția cea mai interesantă pentru restul sezonului. Rămâne de văzut și dacă Racing Bulls poate ajunge Williams, dar eu cred că nu.
McLaren are cu doar două puncte sub totalul Ferrari+Mercedes și pare că ne îndreptăm spre una dintre cele mai mari diferențe dintr-un clasament al constructorilor.
Următoarea cursă: Silverstone, pe 6 iulie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
01/07/2025 la 1:28 PM
In opinia mea, Vestappen este un pilot extraordinar. Si asta se vede mai ales uitandu-te la calificari si curse unde pilotii primelor 3 echipe sunt la mici diferente intre ei (McLaren, Ferrari si Mercedes). Adica piloti foarte, foarte buni si masinile cele mai bune. Printre ei, in varf foar Verstappen ce mai apare. Si tinand cont ca avand aceeasi masina , cel de al doilea pilot Red Bull iese mai mereu printre ultimii, se vede clasa lui Verstappen care face minuni cu monopostul lui. Si Red Bull chiar a incercat cu al doilea pilot,
CM(Citează)
01/07/2025 la 2:06 PM
Incidentul cu camionul care a lovit un banner este de la cursa de F2 si acolo este o masina Rodin Motorsport, nu masina lui Antonelli.
Daca vrea un al doilea pilot care sa il completeze pe Verstappen, poate ar fi o idee buna ca RedBull sa incerce sa semneze pentru la anul cu Sainz.
Andrei G(Citează)
01/07/2025 la 4:25 PM
Ai citit articolele de la bbc despre film asa cum raspunzi pe aici la comentarii. Spoiler: scopul pilotilor echipei fictive este sa castige O CURSA. UNA! Nu a castigat deloc curse!
La restul filmelor despre F1 te-ai uitat sau si acolo asteptai weekendul sa il vezi pe Senna si Prost?
Si daca tot te uiti, concentreaza-te la ce spun pilotii (Piastri) cand a fost intrebat la schimb ce doreste: imediat cu 2,5 secunde pierdere dar aceleasi pneuri sau 4 secunde cu delta de la pneuri un pic mai noi. Si ala, cu gura lui a ales varianta doi.
Dar na, cand suntem cu ochii pe aplicatia de la ppc, e mai greu….
vale(Citează)
01/07/2025 la 4:27 PM
Tu chiar nu te uiti la formula 1..pe.masinile mercedes scrie clar ceva, pe cea din flimuletul tau scrie altceva..
Alin(Citează)