un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Formula 1 în Spania: Verstappen se dovedește din nou ofticos

2 Jun 2025  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Cursa de Formula 1 din Spania a adus câteva modificări tehnice ce doreau să elimine aripile flexibile din competiție, ceea ce era considerat un avantaj al echipei McLaren. S-a dovedit că asta n-a contat, McLaren obținând un 1-2 fără probleme. Mai degrabă, cursa din Barcelona a fost emblematică pentru că Verstappen s-a dovedit din nou un ofticos, ca să nu zic… mârlan.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Mi s-a părut interesant cum urmau să testeze noile aripi față ale monoposturilor pentru a se asigura că nu sunt flexibile. Formula 1 urma să așeze câte o greutate de 100 kg la fiecare capăt al aripii și aceasta nu avea voie să se deformeze mai mult de 10 mm.

Pare foarte puțin, nu? Având în vedere cât de subțire este o aripă față, să flexeze doar un centimetru mi se pare infim, dar asta este structura de fibră de carbon, iar apăsări de zeci și sute de kilograme în jos sunt uzuale în timpul cursei.

Oricum, asta a încercat FIA să implementeze și echipele s-au conformat. Aripile au fost testate, au fost conforme.

Tot înainte de cursă s-a anunțat că Stroll nu va lua startul din cauza unei probleme medicale la încheietura mâinii. Echipa nu a avut cu cine să-l înlocuiască, așa că doar Alonso a luat startul.

ÎN CALIFICĂRI

În cele din urmă, cei mai rapizi piloți au fost tot cei cu care eram obișnuiți. Piastri, Norris și Verstappen în frunte, Russell după ei. Hamilton a surprins cu o clasare pe locul 5. Tsunoda urma să plece ultimul. Sainz, la el acasă, s-a calificat tocmai pe locul 18.

CURSA

Cursa din Spania a fost a lui 1️⃣Piastri de la cap la coadă, acesta câștigând-o cu plecare din pole position și fastest lap. A condus fără probleme, nu i-a părut niciodată amenințată poziția, iar în spatele său 2️⃣Norris a obținut locul doi, tot fără mari emoții.

Problemele în cursă, de fapt, au apărut după abandonul lui Antonelli prin turul 53 din 66, care a adus un safety car. Sub acel safety car, piloții au intrat la schimb de pneuri, fiecare montând pe mașină ce avea rămas. În general au fost seturi folosite de Softuri. Verstappen a fost singurul care a pus Hard-uri, că doar asta mai avea disponibil din seturile pe care un pilot le primește pentru weekendul de cursă.

Hard-urile se încălzesc greu, așa că la restart Verstappen n-a avut aderența necesară. I-a fugit un pic spatele și 3️⃣Leclerc l-a depășit pentru locul 3. A fost un mic acroșaj și acolo, care mie mi s-a părut tot din vina lui Verstappen, dar fără efecte. Ar fi putut fi un accident grav, cei doi având în jur de 250 km/h, dar au avut noroc.

Russell a încercat să depășească tot atunci. A ajuns paralel cu Verstappen. Olandezul a preferat să iasă în afara pistei decât să cedeze locul, ceea ce a făcut deseori în alte curse. Umblă vorba că Verstappen preferă să păstreze locul, chiar și ilegal, și să-i lase pe arbitri să rezolve apoi problema. Mi s-a părut că a făcut la fel și aici.

În turul următor, echipa i-a zis să-i cedeze lui Russell locul, preventiv, pentru că o penalizare oficială ar fi mai dură. Era după safety car, plutonul era destul de compact, 5 secunde de penalizare ar fi însemnat o pierdere de mult mai multe poziții. Verstappen a făcut scandal pe radio, apoi l-a lovit practic intenționat pe Russell.

Inițial a părut că-l lasă să treacă, într-un viraj, dar Verstappen nu a luat virajul pe trasa așteptată. Puteți vedea aici faza. Coliziunea cu Russell nu a avut urmări, dar tot olandezul a făcut scandal pe radio. În cele din urmă, l-a lăsat pe 4️⃣Russell să treacă. Arbitrii i-au dat oricum 10 secunde de penalizare pentru acea coliziune, care l-a dus pe locul 10 în final.

Verstappen nu a comentat acroșajul, spunând că nu mai contează. O teorie este Verstappen s-a răzgândit și nu a mai vrut să-l lase pe Russell să treacă acolo. Poate a urmărit să-l lase pe Russell să treacă într-un loc sau într-o manieră prin care imediat apoi să poată recupera poziția pierdută, pe DRS.

În cele din urmă, Russell a rezumat totul bine: după toate acele manevre, Russell a terminat pe locul 4 și Verstappen pe 10, iar asta contează. Olandezul, însă, a dovedit din nou că este ofticos și că nu reacționează bine când se simte amenințat. Preferă să iasă de pe pistă decât să cedeze locul, face manevre periculoase, nu-și recunoaște vina.

Undeva în spatele lor, 5️⃣Hulkenberg a făcut una dintre cele mai bune curse ale sale. În calificări a ieșit în Q1, deci a rămas cu seturi netocite de pneuri. Dacă vă uitați pe lista de mai sus, a schimbat mereu pe pneuri noi, inclusiv sub safety car. Cu pneuri noi, a avansat după restart, iar pe final l-a depășit inclusiv pe Hamilton pentru locul 5.

Hamilton a fost de fapt unul dintre pierzători. A plecat de pe locul 5 și spera la podium, conform proprie declarații. În primele tururi, echipa i-a cerut să-l lase pe Leclerc să treacă. Hamilton a avut apoi o cursă destul de banală.

Hadjar a intrat din nou în puncte. Alonso, cu o clasare pe locul 9, a luat primele sale puncte în F1 în acest sezon și a făcut-o și la el acasă, ceea ce probabil îl încântă și mai tare.

The Good:

  • McLaren pentru o cursă bună cap-coadă.
  • Hulkenberg care a transformat o performanță slabă în Q1 într-un rezultat foarte bun în cursă.
  • Alonso a spart gheața, în sfârșit.

The Bad:

  • Tsunoda a terminat din nou în afara punctelor. Parcă văd că în curând va fi înlocuit de Hadjar.
  • Verstappen pentru atitudinea de victimă și manevrele periculoase.

CLASAMENT

Piastri și Norris se luptă în continuare pentru titlul mondial și cred că vor fi apropiați până spre final. Pentru locul 3 deja se conturează o luptă Verstappen cu Russell și Leclerc, dar personal îl văd pe olandez favorit.

În clasamentul general al echipelor, lupta este și mai strânsă între Ferrari, Mercedes și Red Bull. Williams păstrează locul 5, deși nu au strâns nici un punct în Spania. Rezultatul lui Hulkenberg duce Alpine pe ultimul loc. Cred că francezii au greșit mizând pe Gasly în defavoarea lui Ocon.

Următoarea cursă: Canada, pe 15 iunie.

    5 comentarii

  1. Din tot ce am citit inteleg ca daca prindeai cursele din 87-93 il faceai si pe Senna ofticos. In bataliile directe cu Prost … nu mai zic!

    Ai scris pe undeva strategia RBL la MV cu mai multe opriri decat restul si motiv pt care nu mai avea decar harduri? De strategia proasta de echipa a RBL care a dus la pierdea locului 3?

      (Citează)

    • Adi: il faceai si pe Senna ofticos

      oare schumacher cu hill (parca in 94)
      sau cu villeneuve (in 97)
      sau cu hakkinen..
      cum poate fi numit?

      ps. echipa avea cu cine sa il inlocuiasca pe stroll, doar ca nu avea voie (participase in calificari).

        (Citează)

    • Nu este nimic iesit din comun sa numesti ofticos un pilot care refuza sa cedeze pozitia pe care ar fi pierdut-o oricum daca nu iesea in afara circuitului.

      Daca s-ar fi ciocnit in momentul in care Russell a incercat depasirea, puteai sa spui ca a fost o lupta incrancenata. Dar lui Verstappen i-a fost frica sa lupte, a iesit in afara circuitului si apoi s-a ofticat ca i s-a cerut sa respecte regulamentul.

        (Citează)

  2. Verstappen ar fi trebuit sa ramana pe softurile uzate, ar fi reluat de pe locul 1, nu putea fi mai rau decat locul 10.
    Cele 4 masini Honda sunt praf, Max merge cat de cat pentru ca piloteaza execptional.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus