+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
Am fost la Iași. Nu că aș fi planificat asta, dar cred că am circulat cu această ocazie pe toate segmentele autostrăzii A7 care sunt date în folosință până acum.
Harta aceasta de mai sus nu mai este de actualitate, dar arată traseul autostrăzii. Sunt mai multe segmente date în folosință acum.
Cel mai lung este de la Buzău la Focșani, vreo 80 de kilometri. Segmentul acela în sine nu economisește de fapt mult timp față de circulația pe E85. Cred că am câștigat 30 de minute ca timp pe autostradă, dar am pierdut 15 minute traversând Buzăul ca să ajung la Vadu Pașii, de unde începe acum A7.
Am câștigat, însă, foarte mult la capitolul siguranță. Pe E85 se circulă și pe banda de urgență, iar depășirile se fac trecând doar parțial de axul drumului. Uneori treci razant pe lângă TIR-uri. Nu degeaba se numește drumul morții. Când va fi gata autostrada până sus în Moldova, cred că va scădea semnificativ numărul de accidente.
Momentan am mers de la Buzău și până la câțiva kilometri dincolo de Focșani, unde am ieșit de pe autostradă și chiar am reveni în Focșani, la un Luca unde facem uzual popas pentru covrig, suc, toaletă și încărcare.
Problema pe acest lot este la îmbinările de la pasajele supraterane. Sunt din start prost făcute, se simt puternic la roți, uneori sunt denivelări mari de sare mașina peste ele și pasagerii în ea ca pe arcuri. Dacă din start este așa făcută, pe termen lung, când se mai lasă un pic asfaltul pe la acele îmbinări, va fi și mai rău.
Nu este nici un spațiu de servicii deschis pe acest tronson. Dacă aveți nevoie la toaletă sau de mâncare/benzină, pregătiți-vă dinainte.
Se lucrează la câteva toalete publice. Mă așteptam mai degrabă să văd spații gândite pentru benzinării de amploare, cum s-au făcut pe A1 de la Sibiu spre Timișoara.
Am circulat apoi pe porțiunea de A7 care este de fapt o centură a orașului Bacău, cred că sunt 20 de kilometri cu totul și este deschisă de vreo doi ani. Nimic nou aici.
La dus spre Iași m-a băgat Waze pe Urziceni. La întoarcere, însă, am mers de la Buzău până dincolo de Mizil, apoi m-a băgat prin două sate și am intrat astfel pe segmentul din A7 care este între Cioceni și autostrada A3 la Dumbrava.
Este un nimic, vreo 10 kilometri cu totul, dar nodul dintre A7 și A3 este construit și de câte ori ai ocazia în România să treci de pe o autostradă pe alta? Nu sunt multe astfel de locuri la noi.
Acesta este toată autostrada A7 dată în folosință până acum. Sunt gata 119 kilometri din cei 437 planificați. Toate celelalte segmente, Ploiești-Buzău, Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani, sunt atribuite și în lucru.
Segmentul Pașcani-Suceava, format din două loturi, va fi construit tot de Umbrărescu, dar contractele abia au fost semnate, deci mai durează.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
12/06/2025 la 7:31 AM
Frumoasa lucrare. Daca lucrurile merg bine, si pana acum au mers, pana la final de 2025, inceput de 2026 va fi toata gata, de la Ploiesti la Pascani.
Din cate stiu eu aceasta a fost prima autostrada pentru care a fost licitata proiectarea intai si abia apoi executia – ceea ce a insemnat mult mai putine contestatii si probleme juridice – si toate astea din cauza lui Drula.
Daca nu dam cu tara in gard, in 4-5 ani o sa avem Moldova plina de autostrazi – A7 intreg pana la granita cu Ucraina, DX de la Focsani la Braila, DX Braila Galati, DX Piatra Neamt Bacau. La fel in 5-6 ani vom avea Moldova unita cu Transilvania prin A8 si probabil lucrari sau cioturi gata pe bucata Brasov Bacau.
Ion Marius Ionut(Citează)
12/06/2025 la 8:28 AM
Asta pentru că nu știi cum s-a proiectat și construit A2 pe vremea lui Mitrea.
Legat de calitatea Umbrărescu, A7 va avea soarta drumului expres Craiova Pitești unde e plin de petice și denivelări la numai 2-3 ani de la recepție, unele semnalizate cu limitare de viteză, altele nu.
Vali(Citează)
12/06/2025 la 12:01 PM
Doamne ajuta! Abia astept sa vad in sfarsit autostrada in Moldova.
Matilda(Citează)
13/06/2025 la 7:58 AM
5-6 ani pe A8 montan este foarte foarte optimist. Cred că se va lăsa cu cel puțin o reziliere pe acolo. Sunt necesare modificări substanțiale.
Em(Citează)
12/06/2025 la 9:11 AM
Exagerezi, vericule! Fusăi recent pe DX și se merge strună! Mai ușor cu negativismul ăsta de tefelist!
g3#(Citează)
12/06/2025 la 9:25 AM
Avem o infrastructura absolut jenanta in comparatie cu restul tarilor UE. Suntem campioni la nr accidente auto si lipsa autostrazilor. Romania e la nivelul Africii dpdv al infrastructurii.
Deea(Citează)
12/06/2025 la 10:37 AM
@Deea, ca de obicei iti place sa exagerezi. Si ca de obicei, nu intelegi ca Romania este asa cum este din cauza romanilor, adica inclusiv din cauza ta.
Sigur ca avem o infrastructura rutiera proasta comparativ cu tarile dezvoltate din Europa, dar nu eram la nivelul mediu al tarilor africane nici macar in anii ’90. Chiar si atunci avem sosele mai bune decat ei.
Andrei G(Citează)
12/06/2025 la 10:47 AM
Nu se merge struna… Nu e totusi un drum asa prost ca pitesti bucuresti, dar nici nu e ok ca la un drum asa nou sa ai sarituri pe el
Alin(Citează)
12/06/2025 la 3:23 PM
Cred ca se trage de la suspensia neplacuta de pe Tesla… eu nu am ce sa comentez despre autostrada, decat ca au pus indicatoarele foarte departe de drum si masina imi da erori in continuu ca nu poate sa le citeasca, imi vine sa o fac avion, dar nu am bani nici sa il parchez
Marius(Citează)
12/06/2025 la 9:38 AM
Centura Bacau, parte din A7 este foarte ok la 3-4 ani de la receptie. Cred ca Radu se refera la rosturile de dilatatie cand zice ca ii sare masina, au fost probleme la inceput si pe centura Bacau, dar au fost remediate.
alex(Citează)
12/06/2025 la 10:29 AM
Tasarile la poduri sunt normale, se consuma in timp, e trecere de la beton la pamant si se intampla la orice drum nou. Pe DN2 e acostament larg, nu Banda de urgenta.
Gogu(Citează)
12/06/2025 la 11:52 AM
Ala e acostament, nu banda de urgenta.
La anul poate mergi intins pana la Bacau, THUAMNEAJUTA!
add(Citează)
12/06/2025 la 12:04 PM
amin!
Matilda(Citează)
12/06/2025 la 12:54 PM
@Matilda: sa inteleg ca nu iti plac senzatiile tari e85isti? Vrei un drum linistit si fara adrenalina?
Weak!!!!
globalisti satanisti soroisti legetebeisti netraditionalisti!
animaloo(Citează)
12/06/2025 la 3:24 PM
Esti ok? Ti-a luat-o cipu din pepsi razna?
Marius(Citează)
12/06/2025 la 3:13 PM
A8 e baza pentru ca ajuta economia locala A7 e doar ca sa fie… nu zic ca nu e utila, dar A8 e autostrada care va ajuta economic regiunea Moldovei.
eBogdan(Citează)
12/06/2025 la 3:19 PM
ca sa intelegi cat de gresita e afirmatia ta gandeste-te ca ar exista A8 dar nu si A7. Wow, ar ajuta mult sa ajungi de la pascani la targu mures.
Robert(Citează)
12/06/2025 la 3:39 PM
Pai hai sa o luam altfel atunci…. Eu zic ca in primul rand autostrazile ajuta economia regiunii. Camioanele de marfa care pleaca din tara si ghici pe unde pleaca.. prin Vest.. Fabricile vin in zonele unde exista infrastructura rutiera.. fabricile genereaza locuri de munca, transport, vanzare, ansamblare etc. Faptul ca te urci in masina sa pleci pana la Tg mures nu ajuta… doar bucura..
eBogdan(Citează)
12/06/2025 la 6:09 PM
Excepție face ditamai găuroiul apărut pe sensul spre Adjud. Noua bucată de A7 dintre Buzău și Focșani e de departe mai de slabă calitate decât cea dintre Buzău și nodul de lângă Ploiești. Numai apologeții lui Umbrărescu nu văd asta.
Gabriel(Citează)